68 Rajd Polski 2011

Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski

Moderator: SebaSTI

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez tomson » sobota, 8 paź 2011, 18:31

Hmm, lżejszy wirnik czyli inny niż metalowy to mniejsza masa obrotowa a co za tym idzie szybciej nabiera prędkości? Niech mnie ktokolwiek poprawi jak się mylę...
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07


Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez synek03 » sobota, 8 paź 2011, 18:34

no jakby to było oficjalne, to jest lipa :/
rajd jest rajd ;]
synek03
N1
 
Posty: 50
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 19:49

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Sejol » sobota, 8 paź 2011, 18:35

To co napisał autoklub jest trochę nieprecyzyjne bo przedmiot może być metalowy i nie złapie go magnes np. aluminium
Sejol
N3
 
Posty: 267
Dołączył(a): niedziela, 21 mar 2010, 19:50

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Sebekrally » sobota, 8 paź 2011, 18:41

Szkucik napisał(a):Zdecydowanie nie wpływa to na osiągi samochodu, moim zdaniem raczej na wytrzymałość tych elementów. A co do reszty to wszystko jest ok i jak dla mnie Kajto jest czysty w 100%.

Hmm w przypadku turbiny ma to wpływ jeśli możesz ładować bardziej niż inni, jestem ciekaw co z tego wyniknie :?:
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez synek03 » sobota, 8 paź 2011, 18:45

Sebekrally napisał(a):
Szkucik napisał(a):Zdecydowanie nie wpływa to na osiągi samochodu, moim zdaniem raczej na wytrzymałość tych elementów. A co do reszty to wszystko jest ok i jak dla mnie Kajto jest czysty w 100%.

Hmm w przypadku turbiny ma to wpływ jeśli możesz ładować bardziej niż inni, jestem ciekaw co z tego wyniknie :?:


o ile jest to prawdziwe info. bo to co podaje autoklub.pl jest nieoficjalne!
rajd jest rajd ;]
synek03
N1
 
Posty: 50
Dołączył(a): środa, 7 wrz 2011, 19:49

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Sebekrally » sobota, 8 paź 2011, 18:47

synek03 napisał(a):
Sebekrally napisał(a):
Szkucik napisał(a):Zdecydowanie nie wpływa to na osiągi samochodu, moim zdaniem raczej na wytrzymałość tych elementów. A co do reszty to wszystko jest ok i jak dla mnie Kajto jest czysty w 100%.

Hmm w przypadku turbiny ma to wpływ jeśli możesz ładować bardziej niż inni, jestem ciekaw co z tego wyniknie :?:


o ile jest to prawdziwe info. bo to co podaje autoklub.pl jest nieoficjalne!

Dlatego jestem bardzo ciekawy
Sebekrally
A5
 
Posty: 534
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez matt » sobota, 8 paź 2011, 18:52

bardzo nieprecyzyjnie napisane - bo "metali" jest multum i nie wszystkie przyciągają magnes. a raczej jakby to był "plastik" lub inny kompozyt to raczej od razu by to poznali. ale z racji profesjonalizmu muszą dokładnie sprawdzić (laboratoryjnie). z racji tego że ciężko na miejscu im było przeprowadzić takie badania, to się posługiwali magnesem, który to w przypadku "przyciągania" odrzuca ileś tam poprawnych materiałów. ten nie przyciągnął i dlatego muszą dokładnie sprawdzić co to :) więc wg mnie tylko kwestia stwierdzenia, że część była np aluminiowa lub z innego stopu i dzięki temu jest regulaminowo. Oczywiście jeżeli chodzi o te "metale" a nie coś innego ;)
matt
N2
 
Posty: 110
Dołączył(a): środa, 25 sie 2004, 14:53
Lokalizacja: Świdnica

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez PeKa » poniedziałek, 10 paź 2011, 12:25

Alu nie wchodzi w gre. Może być to inny stop, ale tez nie musi. Mnie za to ciekawi jaka będzie atmosfera w RSMP po podaniu oficjalnych wyników badań.
Avatar użytkownika
PeKa
N2
 
Posty: 120
Dołączył(a): poniedziałek, 8 sie 2011, 16:45

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Marcin Szopa » poniedziałek, 10 paź 2011, 13:03

Ś.P J. Kuliga tez zdyskwalifikowano w rajdzie Szwecji bo jego koło zamachowe było matowe zamiast błyszczącego. Jak sami widzicie takie szczegóły mają znaczenie. Na niekorzyść Kajta przemawia że klasa R4 jest nowa i panuje tam swoisty bałagan wiec prawdopodobny jest 2 wariant - konsultacji z centralą w Japonii co sprawi że Kajto będzie musiał wystartować w N4 ( bo nie zaryzykuje chyba startu w takiej specyfikacji jak na Polskim bo mogą go z 2 rajdu wykluczyć )
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez kmederski » poniedziałek, 10 paź 2011, 13:39

A co ma piernik do wiatraka ?

Do kitu R4 przedstawiciel FIA nie mial zastrzezen.

Do badania wzial wirnik turbiny, ktory jest identyczny z N4 i tloczek hamulcowy, tez identyczny z N4.

Nie spekulujcie niepotrzebnie, wyjasni sie niebawem.

Ale jezeli nie macie pojecia o roznicach miedzy N4 a R4, to wystarczy troche poczytac forum, a nie wysnuwac bledne wnioski, ktore innych forumowiczow moga wprowadzac w blad. A jak ktos bardzo chce, to sobie moze poszukac homologacji na stronach FIA albo producenta. I wtedy ciekawosc bedzie zaspokojona.

A sp Janusza zdyskwalifikowano nie za matowe kolo, tylko za kolo NIEZGODNE Z HOMOLOGACJA! Bylo trwalsze, wytrzymywalo wiecej niz seryjne.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Bomber » poniedziałek, 10 paź 2011, 13:51

matowe koło... bardziej wytrzymałe hehe

czy słyszał ktoś kiedys o awarii koła zamachowego podczas rajdu?

absurd goni absurd,

jezeli Kajta za to zdyskwalifikują to szczerze mam w d... taki sport i takie wygrywanie rajdów przez bogatych panów nie potrafiących pogodzić się z przegraną.

Polacy sami sobie robią piekiełko takie. brawo...
Bomber
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): wtorek, 12 wrz 2006, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez kremer » poniedziałek, 10 paź 2011, 13:56

Może poczekajcie na oficjalne wyniki. Dziwie się jak można na podstawie zerowych informacji stawiać jakieś diagnozy i sądy. W dzisiejszych czasach w aucie rajdowym nie ma nic przypadkowego. Albo coś pomaga, albo nie.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez Bomber » poniedziałek, 10 paź 2011, 14:04

kremer napisał(a):Może poczekajcie na oficjalne wyniki. Dziwie się jak można na podstawie zerowych informacji stawiać jakieś diagnozy i sądy. W dzisiejszych czasach w aucie rajdowym nie ma nic przypadkowego. Albo coś pomaga, albo nie.


z tym się nie zgodzę. Samochód (nie tylko rajdowy) jest tak złożonym urządzeniem, że pozostaje także kwestia interpretacji, generacji itp. Sam wiem, bo w tym przemysle pracuję. W jednym tylko aucie podczas jednego roku zmienic sie może tyle rzeczy, że nie uwierzylibyście... osiągi, wyniki - nie ma to z tym nic wspólnego..

niestety
Bomber
N2
 
Posty: 176
Dołączył(a): wtorek, 12 wrz 2006, 08:54
Lokalizacja: Kraków

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez kuba_k » poniedziałek, 10 paź 2011, 14:09

kmederski napisał(a):Janusza zdyskwalifikowano nie za matowe kolo, tylko za kolo NIEZGODNE Z HOMOLOGACJA! Bylo trwalsze, wytrzymywalo wiecej niz seryjne.


z tego co pamiętam chodziło tam o to, że koło nosiło ślady obróbki, co jest zakazane. (czyli odwrotnie: za to, że było błyszczące tam gdzie powinno być matowe)

zespół później wyjaśniał, że przez pomyłkę założono koło zamachowe z treningówki, które zostało przeszlifowane, bo było nierówne czy coś w tym stylu...
Pozdrawiam
Kuba Kozal
kuba_k
N2
 
Posty: 190
Dołączył(a): sobota, 26 mar 2005, 01:49
Lokalizacja: Katowice

Re: 68 Rajd Polski 2011

Postprzez oldtimer » poniedziałek, 10 paź 2011, 15:35

Cytat"jezeli Kajta za to zdyskwalifikują to szczerze mam w d... taki sport i takie wygrywanie rajdów przez bogatych panów nie potrafiących pogodzić się z przegraną."
i tu kolego strzeliłeś sobie w kolano bo dobrze się stało że ktoś wyłożył kasę na sprawdzenie tego auta.Dotychczas nie było zbyt dużo protestów bo przeciętnego zawodnika nie stać było na protest a akurat Kajto w przeszłości miał jakieś małe" nadużycia "więc nie mówcie że czysty jak łza.
Albo gramy czysto albo .....Podobnie jest z" upalaniem" wszyscy wiedzą jak jest ale nikt tego nie widzi a potem jak przyjdzie za granicą jechać na opis to widać.Tylko nasi narzekają na" nieznane odcinki" jakoś innym to nie przeszkadza.
oldtimer
N3
 
Posty: 203
Dołączył(a): sobota, 25 kwi 2009, 21:34
Lokalizacja: OS

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do RSMP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

cron