Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez marrcus » wtorek, 21 cze 2011, 23:05

a kto wogóle powiedział że nowe wrc są szybsze ???
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów


Postprzez wrc1600 » wtorek, 21 cze 2011, 23:53

marrcus napisał(a):a kto wogóle powiedział że nowe wrc są szybsze ???

gdzies jest to pokazane na przykladzie rajdu Szwecji, roznice sa ogromne, chyba na wrc.com
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MSG Racing » środa, 22 cze 2011, 06:50

Co chwile porównują nowe do starych WRC.
Silniki się wyżej kręcą, skrzynie mają inne i lepiej przenoszą napęd na drogę i są szybsze.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez rallyspeed » środa, 22 cze 2011, 09:31

ictus napisał(a):
rallyspeed napisał(a):Nie moge pojąć jak ds3 może byc jedynie o 30kg lżejszy od c4 a nie np 150

a pojmujesz regulaminowe minimum??? :)

No własnie tego nie mogę pojąć/uwierzyć? Dasz wiarę?
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Jarek55511 » środa, 22 cze 2011, 10:08

rallyspeed napisał(a):
ictus napisał(a):
rallyspeed napisał(a):Nie moge pojąć jak ds3 może byc jedynie o 30kg lżejszy od c4 a nie np 150

a pojmujesz regulaminowe minimum??? :)

No własnie tego nie mogę pojąć/uwierzyć? Dasz wiarę?

Na chłopski rozum. Nawet jak buda C4 waży 1230kg regulaminowe minimum to jak DS3 waży np. 1000kg to dodają mu "gratów" tak żeby rozłożyć jak najlepiej masę żeby było regulaminowe minimum i jak najniżej środek ciężkości i wychodzi im to na lepiej niż w C4,bo była cięższa buda i nie mogli rozłożyć tak masy jak chcieli :wink:

A pomysł FIA o dołączeniu napędu na tylnią oś do aut klasy R3 :?:
Bo się obawiają że Mitsubishi odejdzie i w klasie R4 zostanie tylko Subaru :!:
a auta S2000 są za drogą alternatywą i dlatego pomysł na R3 z 4x4 i silnikami 1.6T :!:
Czyli śmierć klasy S2000. Oni myślą pewnie tak że z jednego auta będą mogły być 3klasy! R3 ośka,R3 4x4 i łatwa przemiana na WRC np.z takiego DSa! Przecież to i tak niema sensu bo S2000 też mają mieć silniki 1.6T!
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Postprzez Sylwek_GSi » środa, 22 cze 2011, 10:28

Połóż 4 worki cementu na dach i przejedź 15 km na ostro po śniegu, potem włóże te 4 worki do bagażnika zrób tą samą trasę, na koniec rozłóz te 4 worki tak żeby były umieszone możliwie najniżej i równo w całym samochodzie i znow sie przejedź. Fizyki nie da sie oszukać. Zresztą stare WRC podobno też były lżejsze od regulaminu i były "dociązane" w taki sposób żeby maksymalnie obniżać środek ciężkości i wywarzać samochód.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Postprzez rallyspeed » środa, 22 cze 2011, 10:41

Byly dociążane, ale dołozyć 20 kilo tu i tam, a 200 to różnica.
Według regulaminu ds3 waży 1200 razem z kierowcą i pilotem a c4 1230 bez nich czyli różnica między ds3 a c4 to nie jedynie 30 a prawie 200Kg.
Chodzi mi o to że na oko widać że ds3 jest sporo lżejszy. (wolę oglądać c4)

http://www.citroen-wrc.com/en/ds3-wrc/t ... data-sheet
http://www.motorsportforums.com/wrc/140 ... -regs.html

ps. to że byly dociążane to wszyscy zainteresowani wiedzą wiec nie wypisujcie pierdół bo to jest jasne , mniej jasne są za to pomiary masy wurców(czy byly robione z załogą czy bez)
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Anbarra » środa, 22 cze 2011, 10:53

Sylwek_GSi napisał(a):Połóż 4 worki cementu na dach i przejedź 15 km na ostro po śniegu, potem włóże te 4 worki do bagażnika zrób tą samą trasę, na koniec rozłóz te 4 worki tak żeby były umieszone możliwie najniżej i równo w całym samochodzie i znow sie przejedź. Fizyki nie da sie oszukać. Zresztą stare WRC podobno też były lżejsze od regulaminu i były "dociązane" w taki sposób żeby maksymalnie obniżać środek ciężkości i wywarzać samochód.


Zawsze sie tak robi ;)
pozatym zebys wiedzial, nie wywarzac, bo to nie wywar :D piszesz z z kropka (ktorego ja ci nie wpisze bo mam niemiecka klawiature, ale mam nadzieje ze byles w szkole i wiesz co mam na mysli :P )

Pozatym pisalem w innym temacie juz: Nowe WRC sa krotsze i szersze ;) i powinno byc wszystko jasne :) Przy tak istotnej zmianie reszta jest troche drugorzedna. obroty silnika sprawa drugorzedna, przelozenia w skrzyni je i tak wyrownuja ;)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez Anbarra » środa, 22 cze 2011, 11:02

rallyspeed napisał(a):ps. to że byly dociążane to wszyscy zainteresowani wiedzą wiec nie wypisujcie pierdół bo to jest jasne , mniej jasne są za to pomiary masy wurców(czy byly robione z załogą czy bez)


Masa jest zawsze podana jako masa wlasna.
Bez zalogi, bez paliwa, bez drugiego sniadania.
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez rallyspeed » środa, 22 cze 2011, 11:48

Właśnie nie. Przecież podałem ci w 2 linkach że ds3 wrc waży 1200 z załogą.
Zaloga zdaje się że przyjmują waży 150 Kg.

Był taki news że za rok Petter nie bedzie mogł jeździc z Pattersonem bo dopuszczalne minimum dla zalogi to będzie chyba 150Kg.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Anbarra » środa, 22 cze 2011, 12:15

rallyspeed napisał(a):Właśnie nie. Przecież podałem ci w 2 linkach że ds3 wrc waży 1200 z załogą.
Zaloga zdaje się że przyjmują waży 150 Kg.

Był taki news że za rok Petter nie bedzie mogł jeździc z Pattersonem bo dopuszczalne minimum dla zalogi to będzie chyba 150Kg.


A to dziwne, bo zawsze byla podawana masa wlasna czyli samo auto jako 1230 kg. Czyli teraz samo auto wazy tak naprawde 1050 kg, jesli tak to juz naprawde znaczaca roznica, bo 180´kg, a wiec duzo szybsze jest :)
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Postprzez marrcus » środa, 22 cze 2011, 13:01

no ale porównanie czasów ze Szwecji z rożnych lat mija się z celem, w Szwecji to s2000 było stosunkowo blisko nowych wrc

jeśli się ich nie porówna bezpośrednio to nie będzie wiadomo

http://www.wrc.com/results/2010/corona- ... ?stageno=7
vs
http://www.wrc.com/results/2011/rally-g ... ?stageno=8
niby w tym roku szybciej, ale ile szybszy czas wykręciły s2000/N4

oes 15 juz inaczej, s2000 podobnie jak rok wczesniej, wrc 2.0 10 sekund szybszy
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Postprzez MSG Racing » środa, 22 cze 2011, 13:34

Porównanie czasów na OS jak wszędzie mówią należy z przymrużeniem oka traktować. Wyniki różnić się będą zależnie od nawierzchni, warunków pogodowych czy opon.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez deiman » środa, 22 cze 2011, 17:24

marrcus napisał(a):a kto wogóle powiedział że nowe wrc są szybsze ???

http://rallyonline.pl:84/rajdy.php?1&ra ... SC&s=32296

MSG Racing napisał(a):Co chwile porównują nowe do starych WRC.
Silniki się wyżej kręcą, skrzynie mają inne i lepiej przenoszą napęd na drogę i są szybsze.


Na pewno wyzej kreca sie? Skrzynie na bank nie sa lepsze. W starych wszystko bylo hydrauliczne, lacznie z dyrfami. Teraz mechaniczne.

Anbarra napisał(a):Pozatym pisalem w innym temacie juz: Nowe WRC sa krotsze i szersze ;) i powinno byc wszystko jasne :) Przy tak istotnej zmianie reszta jest troche drugorzedna. obroty silnika sprawa drugorzedna, przelozenia w skrzyni je i tak wyrownuja ;)


Ok, tak jak w linku wyzej podanym przeze mnie: mnijesza dlugosc pomoga w kretych sekcjach, nic wiecej. Szerokosc nie ma nic do rzeczy, ew do stabilonosci. Np. w roku 2003 Ford i Citroen nie poszerzyli aut, chociaz regulamin na to pozwolal bo ich zdaniem lepiej sie spisywalem przy obecnej.

rallyspeed napisał(a):Właśnie nie. Przecież podałem ci w 2 linkach że ds3 wrc waży 1200 z załogą.
Zaloga zdaje się że przyjmują waży 150 Kg.

Był taki news że za rok Petter nie bedzie mogł jeździc z Pattersonem bo dopuszczalne minimum dla zalogi to będzie chyba 150Kg.


Jesli taka jest roznica to wszystko jest juz jasne.

MSG Racing napisał(a):Porównanie czasów na OS jak wszędzie mówią należy z przymrużeniem oka traktować. Wyniki różnić się będą zależnie od nawierzchni, warunków pogodowych czy opon.


+1
Jest taki filmik na utube. Porownanie przejazdu tego samego oesu Fin przez Burnsa w 2002 i Solb w 2005. Czas ten sam a przeciez auta o niebo inne pod wzgledem szybkosci.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Postprzez wrc1600 » środa, 22 cze 2011, 19:28

Najwazniejsze ze jest sporo tych samochodów i wiecej kierowców moglo sobie pozwolic na starty. A czy szybsze i czy lzejsze do drugorzedna sprawa. Martwi mnie ze jeszcze sie wszystko nie zaczelo na dobre krecic a juz zaczmaja kombinowac nad formula rajdów, crosscountry, wiecej kontynentów itd. Moze to fajnie brzmi ale tylko zwieksza koszty i póki co teamy sa co najwyzej srednio zainteresowane. Osobiscie obecny format bardzo mi sie podoba tylko faktycznie na niektórych rajdach od 15-16 do 8 nastepnego dnia nic sie dzieje. Pogonic to towarzystwo wieczorem na jeszcze jedna petle i bedzie sie dzialo:) No i ktos na powaznie powinien sie zajac Polskim, mamy Jacka Bartosia w FIA a ie mamy rajdu...
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości