Moderator: SebaSTI
żółtodziób napisał(a):sprostowanko: nie turbo mechaniczne tylko doładowanie mechaniczne. Turbo bierze swoją nazwę od turbiny będącej jego częscią. Turbina to element zamieniający energię kinetyczną i cieplną wylatujacych spalin w ruch obrotowy, zaś element który tłoczy powietrze do silnika to spręzarka. Błędne jest określenie turbo dla sprężarki mechanicznej ponieważ napędzana jest ona odsilnikowo a nie przez turbinę.
RallyDriver napisał(a):Wracając do tematu - tuning diesla , pytanie :
Dlaczego diesle ze wszczepionym chipem/powerBOXem zostawiają przy starcie taaaaką dużą czarną chmurę za sobą.. ??
żółtodziób napisał(a):aż tak dobrze w mechanice diesli nie siedzę, ale wydaje mi się że zawsze jak fuel się nie dopala mamy do czynienia z nieprawidłową regulacją. Chip albo nie jest dedykowany do tego silnika, albo robiony przez kogoś nie do końca kompetentnego.
żółtodziób napisał(a):Podejrzewam jednak że czarna chmura może mieć jakiś związek z parafiną zawartą w oleju napędowym. Parafina daje właśnie czarny dym, być może wtrysk celowo zrobiony jest tak by podawał zbyt dużą ilość paliwa.
żółtodziób napisał(a):Tak mi się przynajmniej wydaje, może ktoś mnie oswieci jeśli się mylę? no bo po co inaczej byłoby dawać zbyt bogatą mieszankę? nie dość że więcej mocy z tego by nie było to jeszcze zwiększałoby to ryzyko zalania silnika... Jeśli się nie mylę to mam kolejny argument że diesel jest dobry do ciężarówki...
Hmmm, chemik jakiś by się przydał. Mnie się jednak wydaje, że parafina się wytrąca w temperaturach grubo poniżej zera, i to w olejach kiepskiej jakości. Problemy z odpalaniem klekotów w zimie leżą m. in. w wytrącaniu się parafiny, która potrafi kompletnie zapchać filtr paliwa. Powtarzam, wydaje mi się...
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości