To krok w bardzo dobrą stronę!
Złomek wreszcie będzie miał motywkę do wyjęcia czegoś konkretnego w klasyfikacji sezonu
, a nie co najwyżej "jakiejś tam" klasy, w "jakimś tam" rajdzie, a w podsumowaniu rocznym nikogo to nie robi, bo przykładowi asfaltowo-szutrowi ciułacze punktów ze wszystkich rund PPZM/RPP są do przodu. A Szeszkin to już w ogóle, bo chłop najczęściej nie ma klasy (w znaczeniu punktowo-radjowym, bo tak to Krzysiu jest peeełna klasa
). Dlatego może już w projekcie Szuter Cup podesłanym do GKSS weźcie pod uwage klasyfikację łączna RWD, chociażby na koniec sezonu.
BTW, pomysł z pucharem szutrowym jest tak nowy, jak stary. Od kilku sezonów funkcjonuje to np. u naszych zachodnich sąsiadów (do niedawna jako Matador Schotter Cup).
I tak, w 2009r. 9 rajdów (rangi National lub Rallye200 , czyli tak mniej-wiecej odpowiedniki naszej IIgiej i IIIciej ligi) zaliczanych było do pucharu, max. 6 z nich z najlepszymi wynikami do klasyfikacji łącznej sezonu. Wpisowe do pucharu - uwaga - 40ojro (na poczet biurokracji i naklejek z reklamą obowiązkową). Dla podkręcenia motywacji wprowadzone dodatkowe klasyfikacje: Junior (kierowca do 23lat) oraz Newcomer (dla nowicjuszy oraz startujących już w tym cyklu w max. 3 rajdach w latach 2006-2008 ).
Nagrody:
1. 300€
2. 225€
3. 175€
4. 125€
5. 100€
6. 75€
Junior: 1. 100€
Newcomer: 1. 100€
Z ciekawostek - dla rajdówek z grupy historycznej oraz o pojemności skok. do 1400ccm przewidziany jest 10% bonus - handicap punktowy do klasyfikacji generalnej. Jeśli w klasie na starcie danej rundy nie staną min. 3 załogi, pozostałe trafiają w punktacji do klasy wyższej w obrębie danej grupy.
Aha, wszyscy zgłoszeni do pucharu, od EVO po Trabanty, jadą na oponach tego samego producenta (jak znam rzeczywistość - u nas awykonalne).
I tyle tytułem mądrości z ojczyzny Goethego.