Berg Cup - amatorskie wyścigi górskie w Czechach i Słowacji

Co słychać w wyścigach: płaskich i górskich...

Moderator: SebaSTI

Postprzez barylax » czwartek, 19 lis 2009, 13:52

to jak to paowie zrobić jak bym chciał ze 2 razy polecieć jak bedzie gdzieś blisko polskiej granicy to musze wykupować priorytet czy jak?? i czy z wrocka i okolic jakaś ekipa jezdzi żeby sie podłączyć do wycieczki??
Flokowanie , deski rozdzielcze , słupki , boczki inne gg 1456575 tel . 0-502-361-739
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław


Postprzez Niedźwiedź » czwartek, 19 lis 2009, 17:54

dzięki panowie za udzielenie info na zadane pytanie...

mam jeszcze jedną sprawę.....
mianowicie zbudowany dla mnie samochód Golf Mk1 jest pod grupe E1.
Lekka buda (laminaty), szeroki, klatka, silnik z golfa III generacjii.

w regulaminie na 2010 jest napisane:


Grupa samochodów sportowych - E1
Definicja – Samochody przerobione z samochodów seryjnych, używane do sportu ............ ble ble ble .........
pod warunkiem
wyprodukowania po 1.1.1980



W dowodzie mam wbity rok produkcjii '78, a model tego samochodu był produkowany do '83. Czy w związku z tym iż mam auto z '78 nie klasyfikuje się do E1??? Czy poprostu musze szukać papiera na rocznik od 80 w góre...???

Czy moze da się ten samochód upchnąć pod inną klasę lub jakiegoś prototypa?

będe wdzięczny za info
Avatar użytkownika
Niedźwiedź
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): wtorek, 10 lip 2007, 18:30
Lokalizacja: czchów

Postprzez krist » czwartek, 19 lis 2009, 19:25

hmm, po pierwsze Berg to nie są zawody FIA, więc tu filozofia jest inna, organizator jest dla nas więc nie ma potrzeby kombinowania ponad miare.

Co do E1 i historyków, ja to czytam tak auto które sie zgłasza ma spełniać 1.) wymagania E1 na Berg Trophy lub
2.) tych wymienionych grup wg FIA, i wtedy moze sie w jakichś szczegółach nie zgadzać z punktem 1 lub
3.) moze być zgodne z regulaminem historycznym w FIA ale wtedy nie może być wyprodukowane przed 1980, tylko jeśli zgłaszasz je jako historyka z FIA

Wiec możesz golfa zgłosić jako auto zbudowane wg regulaminu E1 Berg Trophy i nikt nie będzi protestował że za stare.

Możesz też go zgłosić do klasy HA1+1300 jeśli spełnia wymagania, a wydajemi się ze powinno bo tam też dość liberalnie jest, jeżdził w 09 prosiak 924 całkiem wypatroszony, z makrolonem zamiast szyb więc prawie wszystko przejdzie, i tam mogą być większe szanse na sukces bo klasa E1-2000 cholernie mocna jest. No w Twoim przypadku problemem w kalsie historyków moze być nowszy silnik.

Co do tego wpisowego, napisze to raz i nie bede powtarzal, czesto bywa ze jest wiecej chetnych niż miejsc, priorytety są po to żeby ludzie ktorzy chca jeździć cały sezon i walczyć o mistrza mieli zapewniony start, zeby sie nie okazalo ze sie dzien spóźnią w zapisach i cała walka na marne bo nie pojadą w ważnych zawodach. Jak ktoś chce jeździć okazjonalnie i nie ma ciśnienia na sezon, nie wykupuje tego priorytetu, i zapisuje sie dopiero bezposrednie na te zawody ktore chce jechac. Wtedy jakby sie okazalo ze braknie miejsc to trudno, jadą ci którym bardziej zależało, a goście bez priorytetu próbują dalej, Na wiekszosci zawodów byłą szansa jechac bez wykupywania, nie dało sie na zawodach łaczonych z mistrzostwami czech czy słowacji. Tyle że to najfajniejsze trasy, typu banovce i ostra luka. Wybór należy do was.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez Niedźwiedź » czwartek, 19 lis 2009, 19:43

dzięki wielkie, przeczytałem regulamin HA1+1300 i faktycznie można byłoby spróbować przy zapisach wpisując ta klase.

Czy podczas pierwszego badania mogą zmienić mi klase jeśli faktycznie wedłóg nich nie bedzie spełniać warunków HA1, bez konsekwencjii niedopuszczenia do startu?
Avatar użytkownika
Niedźwiedź
N2
 
Posty: 100
Dołączył(a): wtorek, 10 lip 2007, 18:30
Lokalizacja: czchów

Postprzez krist » czwartek, 19 lis 2009, 21:50

tak, jest taka opcja, pierwsze badania określają klase, w E1 lądują wszystkie "odpadki", jak byś chciał do HA1 to musisz sie przygotować i zastosować odpowiednie argumenty
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez tryme » czwartek, 19 lis 2009, 23:25

barylax napisał(a):i czy z wrocka i okolic jakaś ekipa jezdzi żeby sie podłączyć do wycieczki??

Z Opola 2-3 furki pojadą :twisted:
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole

Postprzez karcin » piątek, 20 lis 2009, 15:55

tryme napisał(a):
barylax napisał(a):i czy z wrocka i okolic jakaś ekipa jezdzi żeby sie podłączyć do wycieczki??

Z Opola 2-3 furki pojadą :twisted:


ja startuję z wałbrzycha ;)
oby było w roku 2010 jeszcze więcej polaków ;)

Pozdrawiam i zapraszam!
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez krist » czwartek, 26 lis 2009, 20:20

Rok się jeszcze nie skończył a Berg Trophy zaczyna zapisy na sezon 2010. Od 1 grudnia 2009 do końca lutego 2010 będzie można na stronie www.berg-trophy.cz zapisać się aby otrzymać priorytet ułatwiający starty w nowym sezonie.

W 2010 będzie sporo nowości, serial cały czas ewoluuje i próbuje pogodzić role zawodów dla amatorów z wyścigiem zbrojeń i profesjonalizacją.

Grupa aut seryjnych „S” wróciła do korzeni, będzie to znowu grupa dla aut w stanie fabrycznym, poza spojlerami i chipem nie można przeprowadzać tam zmian technicznych, auto może być w stanie w jakim wyjechało z salonu, nawet opony muszą być seryjne. Chodzi o odtworzenie klasy dla początkujących, często okazjonalnych kierowców których nie stać bądź nie chcą przerabiać auta którym często jeżdżą na co dzień, a chcieli by wystartować w prawdziwym wyścigu górskim.

Dla przerobionych potworków, które jednak posiadają szyby i światła i policja jeszcze jakimś cudem nie odebrała dowodu rejestracyjnego stworzono grupę aut seryjnych, przygotowanych do sportu, „S1”. Tu regulamin pozostał bardzo podobny do tego z zeszłorocznej grupy „S” czyli mechanicznie można sporo zmienić pod pewnymi ograniczeniami i z zachowaniem seryjnego nadwozia. Auto musi być dopuszczone do ruchu drogowego, czyli potrzebny będzie znajomy diagnosta.

Całkowicie nowa i do pewnego stopnia zagadkowa jest grupa „S2”, otwarte auta sportowe. W zamyśle ma być to grupa dla aut budowanych w małych seriach, takich jak x-bow, caterham, westfield i podobnych, które dotychczas musiały startować razem z formułami. Jako ciekawostka auto w tej klasie może mieć zamontowany silnik z motocykla o ile producent taki przewidział.
Grupy prototypów i formuł, czyli E1 i E2/C nie zmieniły się znacząco, podobnie grupa fiat 126p, Berg Trophy to nadal jedyne miejsce gdzie można pojechać dowolnie przerobionym maluchem. Historyki zostały podzielone na dwie klasy pojemnościowe, do i powyżej 1300cm3 co niewątpliwie ucieszy posiadaczy aut o mniejszej pojemności.

Doszła nowa grupa w historykach, „HA2” czyli prototypy i formuły historyczne. Chodzi tu o pojazdy zbudowane typowo do sportu, które ze względu na swój wiek i konstrukcję nie mogą brać udziału we współczesnych zawodach. W regulaminie z nazwy wymieniono większość formuł które kiedyś się u nas ścigały, takie jak Polonia, Promot czy Estonia, czeskie Metalexy czy jakiekolwiek inne pojazdy tzw. Formuły Narodowej wyprodukowane przed 1989 rokiem. W tej chwili w Polsce jest co najmniej kilkanaście takich pojazdów, mniej lub bardziej kompletnych, które mogły by znowu wyruszyć na trasy, w Czechach i Słowacji formuł tych jest kilkakrotnie więcej. Celem i ambicją powołania tej grupy jest reaktywacja zawodów formuł historycznych, co pomogło by odtworzyć i utrzymać przy życiu te konstrukcje.

Jeśli chodzi o finanse pozostają mniej więcej na poziomie tegorocznym, maksymalne wpisowe na dzień będzie wynosić 1300 KCS, bezpiecznie weekendowe nadal 650 KCS, koszt badania technicznego przed pierwszymi zawodami to nadal 100 KCS.
Priorytety A i B podrożały, kosztują teraz odpowiednio 600 i 1000 KCS, B będzie można wykupić również po 28.2.2010 za 1500 KCS, lub za wziąć tzw. Licencję weekendową za 300 KCS. W tym momencie 1 zł to 16,5 KCS.
Na sezon zaplanowanych jest 11 dwudniowych zawodów, w tym takie klasyki jak Banovce, Pezinok czy Divaky.
Wstępny kalendarz zawodów wygląda następująco:
10.-11.4 Ujezd u Brna - volny zavod IHA
24.-25.4 Násedlovice – KWBT
8.-9.5 Náměšť nad Oslavou – KWBT
22.-23.5 Bánovce nad Bebravou – KWBT
12.-13.6 Pezinok – KWBT
26.-27.6 Újezd u Brna – KWBT
10.-11.7 Nová Bystrica - KWBT/SAMS
24.-25.7 Vsetín – KWBT
7.-8.8 Vrbno pod Pradědem – KWBT
21.-22.8 Pezinok 2 - KWBT
4.-5.9 Lanškroun – KWBT
18.-19.9 Diváky - KWBT
2.-3.10 Vysoké Mýto - volny zavod IHA

Szczegóły co do tego nowości na 2010 rok, wyjaśnienie co to są „priorytety” na BT, nowe regulaminy i inne rzeczy znajdziecie po polsku na www.berg-trophy.pl
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez tryme » czwartek, 26 lis 2009, 23:06

Dzięki za info.

Fajnie, że zrobiłeś stronę poświęconą tylko i wyłącznie BT. Zwłaszcza, że można tam znaleźć mapki z tras wraz z onboardami :)

Cieszę się również, że zawodnicy z tego roku mają rezerwację numerów do 31.12.2009.
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole

Postprzez barylax » piątek, 27 lis 2009, 08:14

krist a powiec mi do jakiej grupy wpadnie moje clio w takiej specyfikacji
silnik 2.0 seria praktycznie
szyby tylne boczne i tylna poliwenglan
hamulec z clio sport 280mm
skrzynia poskładana z seryjnych gratów
aku w bagarzniku
światła wszystko jest
na dzień dzisiejszy tak to wygląda
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php? ... 9303939d57
mi sie wydaje że powinienem sie normalnie do aut sportowych zaliczyć nie do E1
[/b]
Flokowanie , deski rozdzielcze , słupki , boczki inne gg 1456575 tel . 0-502-361-739
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez voytec » piątek, 27 lis 2009, 08:25

barylax napisał(a): mi sie wydaje że powinienem sie normalnie do aut sportowych zaliczyć nie do E1


Chyba jednak do E1, chociażby ze względu na poliwęglanowe szyby.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez tryme » piątek, 27 lis 2009, 08:44

barylax to co ci nie pozwala na S1-2000 to m.in.

- szyby,
- hamulec,
- brak tapicerki w przedniej części samochodu,
- usunięcie mat bitumicznych.
Avatar użytkownika
tryme
 
Posty: 49
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 13:07
Lokalizacja: Opole

Postprzez krist » piątek, 27 lis 2009, 10:46

zgadza się, ja bym proponował albo wrócić do serii w tych sprawach (bitumiczne moze nie, ale hamulce tapicerka i szyby) albo iść dalej w strone E1. Możesz też jechać taj jak jest, nie wiem na jaki wynik się nastawiasz ale uczyć się jazdy można w każdym aucie, a clio tak naprawde ani w S1 ani w E1 nie będzie mocno konkurencyjne, są integry, civiki, nowsze clio.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Postprzez barylax » piątek, 27 lis 2009, 12:31

nastawiam sie na żaden wynik a tylko frajda z jazdy jak do tej pory
Flokowanie , deski rozdzielcze , słupki , boczki inne gg 1456575 tel . 0-502-361-739
Avatar użytkownika
barylax
N2
 
Posty: 128
Dołączył(a): poniedziałek, 5 mar 2007, 01:05
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez krist » piątek, 27 lis 2009, 14:42

to rób auto tak jak Ci pasuje, zgłaszaj w E1 i problemu nie ma.
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Wyścigi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

cron