To juz wiem jak osiagneli 200KM w s1600 ;)

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

To juz wiem jak osiagneli 200KM w s1600 ;)

Postprzez samer_wrc » poniedziałek, 1 wrz 2003, 19:46

http://www.chojnacki.com.pl/filozofia.html

"Arytmetyka "sukcesu"
Niezwykle rozpowszechnionym mniemaniem, opartym o bardzo przekonujące materiały reklamowe producentów, jest przekonanie, że różne formy "tuningu", w wypadku łącznego ich zastosowania, sumują się arytmetycznie. (przy minimalnym optymistycznym założeniu że każde z osobna daje!)
Prześledźmy zatem, w oparciu o tę reklamę, jak ładnie wzrośnie nam oczekiwana moc naszego silnika po zastosowaniu różnych rozwiązań tuningowych . Zakładamy, że nasz samochód z atmosferycznym silnikiem ma wyjściowo 100 KM, co przed chwilą udowodniliśmy sobie pomiarem na hamowni, i po kolei :
Montujemy "sportowe" świece i już mamy 105 KM (+5% zwyżki mocy)
Dokładamy magnetyzery i dysponujemy mocą 115,5 KM ( co najmniej 10% zwyżki mocy) - wprawdzie na pewnej "precyzyjnej" hamowni udowodniono tylko 5% zwyżki ale jestem optymistą.
Specjalne przewody zapłonowe zwiększą moc do 121,3 KM ( delikatnie + 5% zwyżki mocy)
Końcowy, przelotowy tłumik renomowanej firmy gwarantuje zwyżkę w wielkości 10% = 133,4 KM
Filtr stożkowy - wg. ofert + 10% ale przyjmijmy tylko + 5% = 140 KM
Strumienica wydechowa ( szczególnie zamiast katalizatora!) + 10% = 154 KM (choć kolejne testy udowodniły nawet 13%)
Strumienica dolotowa - bez szaleństw - przyjmujemy minimalny zysk + 5% = 161,7 KM
No i różne dodatki do : paliwa i oleju - tylko + 5%= 169,8 KM
Teraz już jest pora na sportowe wałki rozrządu, które spokojnie dodadzą 15 % = 195,2 KM
Na deser delikatny chip tuning + 7% = 208,8 KM"

No i juz wszystko jasne jak oni (fabryki) robia te auta :wink:

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
samer_wrc
N3
 
Posty: 466
Dołączył(a): sobota, 31 maja 2003, 17:26
Lokalizacja: Opole


Postprzez TommiCrazy » wtorek, 2 wrz 2003, 01:09

Ale masz narkomańską rozkminke !!! wiesz co jakbyś te kolejnosci DOŁADOWAŃ policzył w innej kolejnosci typu (100 +5 % + 10 % ) nieda tego samego co (100 +10% +5 %) hehe tunning to magia no chyba ze sie myle
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Postprzez żółtodziób » wtorek, 2 wrz 2003, 01:34

eee... najwięcej mocy i tak dają naklejki... :D Od czego 90% dzieci zaczyna przeróbki swoich taczek? no, ogół nie może się mylić :D

Swoją drogą wydaje mi się że Chojnacki momentami się zagalopował. 99% tego co ;pisze to święta racja, ale o tym chłodzeniu denek tłoków to przegiął. Owszem, w hard turbo tak, ale jak ktoś ma np. Polo 1.4 które ma 75 KM i jeździ jak jeździ, da założyć wiatraczek i zwiększy delikatni moc, do 140 KM to żadna tragedia się nie stanie jak będzie to używał z głową. Wiadomo że nikt mądry nie będie pakował do pierwszego lepszego silnika więcej niż 100 KM na literek. Inna sprawa że 100 KM z litra można wyciągnąć bez turbo, ale to byłyby zdecydowanie droższe konie, taki silnik trzeba o wiele bardziej wykręcić, no i teraz bądź tu mądry, zrób tak żeby elementy ruchome były lekkie, dobrze wyważone i mocne, żeby silnik nie oberwał za bardzo po trwałości... Jubilerska dłubanina, nie wystarczy zaożyć turbinki i się cieszyć...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez eSWu » środa, 3 wrz 2003, 15:18

jeszcze trzeba przyjąc procent wybuchających silników od Chojnackiego
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez żółtodziób » środa, 3 wrz 2003, 16:45

co chcesz przez to powiedzieć?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez eSWu » czwartek, 4 wrz 2003, 10:00

chcę powiedzieć przez to że era Chojanckiego silników w sporcie skończyła się w 99 roku po serii zniszczonych silników na skutek, niedoróbek i stosowania specyfików niezbadanego pochodzenia. Ja straciłem na jego eksperymentach około 7 tysięcy inni w lepszych autach (puchar megane) znacznie więcej.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez żółtodziób » czwartek, 4 wrz 2003, 10:46

bądź co bądź facet o tuningu ma pojęcie, jeśli mówi że samochody w cywilu trzeba oszczędnie przerabiać to raczej ma rację. Niedoróbki tak poważnemu tunerowi nie powinny się zdarzać, nawet jak się zdarzy raz to trzeba zadbać o to żeby drugi raz sięnie zdarzyło. Nie zadbał i wypadł z interesu...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez eSWu » czwartek, 4 wrz 2003, 10:58

No i właśnie o to chodzi. Był wielkim guru w zakresie mechaniki sportowej i tuningowej szczególnie fiatowskiej. I nagle........ szkoda
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez Glitol » czwartek, 4 wrz 2003, 11:16

Slawo a co sądzisz o Kałuża Motorsport :?:
Glitol
A5
 
Posty: 742
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 08:17
Lokalizacja: Kielce

Postprzez eSWu » czwartek, 4 wrz 2003, 13:19

Nigdy bezpośrednio nie współpracowałem z Pawłem Kałużą, jednak w czasie pucharu MplusM z którym byłem jakoś tam związany wszystcy kupowali u niego mnóstwo rzeczy i było ok. Ostatnio niby to się zmieniło, ale szczegółów nieznam. Niewidziałem Pawła na wyścigach od ostaniej eliminacji w ubr.
Moje fotki lotnicze.

http://www.airliners.net/search/photo.search?pid=34090 moje airliners.net
http://www.jetphotos.net/showphotos.php?userid=20927 moje jetphotos.net
Avatar użytkownika
eSWu
N3
 
Posty: 349
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:09
Lokalizacja: Pyrlandia

Postprzez Kant » środa, 8 paź 2003, 21:49

Jeżeli mowa o kolejności przeróbek i wzroście mocy polecam:

http://www.acsu.buffalo.edu/~attse/honduh.htm

:D
Avatar użytkownika
Kant
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 20:46
Lokalizacja: Kraków

Postprzez PawelRally » wtorek, 11 sty 2005, 15:50

Temat patrze juz się skończył ale znalazłem w necie coś takiego jak ktoś chce się czegoś dowiedzieć o tuningu silników to prosze zajrzeć tutaj www.swiatek-tuning.com.pl/teoria.htm
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron