Żywotność silnika 1.1 w CCS lub SCS

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Żywotność silnika 1.1 w CCS lub SCS

Postprzez gr1m » środa, 8 paź 2008, 23:07

Chciałbym zaczerpnąć rady przed zakupem przygotowanego do KJS-ów Seicento lub Cinquecento (klatka, fotele, zawieszenie, mile widziany ulepszony silnik). Samochód służyłby do nauki podstaw techniki rajdowej.
Koszt do 7 tys. zł.

1)Na co najlepiej zwrócić uwagę?
2)Czy warto taki samochód zabierać do jakiegoś mechanika (może ktoś coś poleci w okolicach Wrocławia)?
3)Jak taki samochód sprawowałby się w codziennej eksploatacji?

Z góry dziękuję za pomoc
gr1m
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 7 paź 2008, 21:30


Postprzez Miko » czwartek, 9 paź 2008, 15:25

Moj kumpel ma na sprzedaz seja 1.2 16v ok.100 koni. fotele sparco sprint, pasy sabelt, plyta pod silnikiem itd, klatka kałuza. Auto bardzo szybkie, do wygrywania generalki w kjs. Numer GG do kolegi: 2966584 Daniel, Kłodzko
Avatar użytkownika
Miko
N3
 
Posty: 317
Dołączył(a): wtorek, 9 maja 2006, 15:39
Lokalizacja: Kamieniec Ząbkowicki

Postprzez gr1m » czwartek, 9 paź 2008, 18:06

No tak, ale najbardziej intryguje mnie, jak często trzeba przy czymś takim grzebać, by trzymać na chodzie i czy warto zabierać taki sprzęt do mechanika...
gr1m
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 7 paź 2008, 21:30

Postprzez RallyMAN » sobota, 11 paź 2008, 00:46

Jesli kupisz serie 1.1 spi w dobrym stanie to tam raczej rzadko się coś psuje. Jak rozrząd pójdzie to silnik jest bezkolizyjny także wymieniasz pasek i jeździsz dalej. Poza tym części są tanie także kupować i jeździć.

Chyba że wolisz coś mocniejszego to możesz poszukac z silnikiem z punto 1.2 8v (sam taki mam prywatnie). Generalnioe silnik niewiele się różni od 1.1 a mocy jest o wiele wiecej :). Części też są tanie, też jest bezkolizyjny i dobrze się sprawuje a pali niewiele więcej niż 1.1 (np ostatnio zrobiłem moim autem dosyć sporo kilometrów w większości po autostradzie i spalanie mi wyszło 6,3 litra/100km przy czym głowica lekko dłubnięta i skrzynia krótka). Polecam ten silniczek.

Jeśli jednak szukasz mega wrażeń to nie pozostaje nic jak szukać cc/sc z silnikiem 1.2 16v. Części są trochę droższe od ośmiozaworówki ale wrażenia z jazdy o wiele lepsze. Pali wiecej niz 8v i jest niestety kolizyjny.

Wybór należy do Ciebie...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez gr1m » sobota, 11 paź 2008, 16:45

Czyli generalnie uważasz, że silniki (1.1, 1.2 8v, 1.2 16v) są raczej bezawaryjne? Na czym przy zakupie takiego przygotowanego na rajdów samochodu należy się skupić, prócz sprawdzenie geometrii kół w stacji diagnostycznej?
gr1m
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek, 7 paź 2008, 21:30

Postprzez LuiG » sobota, 11 paź 2008, 17:28

Osiągi (najlepiej żeby mieć punkt odniesienia do sprawnego takiego samego auta chyba że masz dobrą dupohamownie) i działanie skrzyni biegów - czy wszystkie biegi wchodzą bez zgrzytów przy szybkich zmianach. Trzeba troche pogonić auto na jezdzie próbnej :)
Be smart, drive safe, stay legal
www.uno-racing.prv.pl
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez Albert(Zambrów) » poniedziałek, 13 paź 2008, 14:39

Mozesz zwrocic uwage na bak, bo w cieniasach lubia rdzewieć. Ja kupilem cieniasa i mialem zardzewialy bak. Moze malo istotne, ale zawsze pare slowek da sie zbic z ceny :)
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez Mars » poniedziałek, 13 paź 2008, 19:35

Radzę uważać przy kupnie, ja kupiłem niedawno CCS 1,1 serie i się niestety naciąłem. Na zimnym silniku jezdzilem przed kupnem nic się nie świeciło na desce, a sprzęgło się ślizgało, więc motor nie dostawał dużych obciążeń. Kupiłem, na ciepłym motorze zaczęła się palić kontrolka ciśnienia oleju ... a po wymianie sprzęgła, motor zaczął grzechotać. Panewki, wał itp. W tym roku wkładam 1,2 8V to może zacznie to jeździć normalnie ;)
A, bo nie dodałem, silnik ma 136kkm.
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Anonymous » poniedziałek, 13 paź 2008, 19:52

Mars napisał(a):Radzę uważać przy kupnie, ja kupiłem niedawno CCS 1,1 serie i się niestety naciąłem. Na zimnym silniku jezdzilem przed kupnem nic się nie świeciło na desce, a sprzęgło się ślizgało, więc motor nie dostawał dużych obciążeń. Kupiłem, na ciepłym motorze zaczęła się palić kontrolka ciśnienia oleju ... a po wymianie sprzęgła, motor zaczął grzechotać. Panewki, wał itp. W tym roku wkładam 1,2 8V to może zacznie to jeździć normalnie ;)
A, bo nie dodałem, silnik ma 136kkm.

1.1?! :shock:
Anonymous
 

Postprzez Mars » środa, 15 paź 2008, 19:32

Tak, obecnie (jeszcze) 1,1 ;)
3xFSO + 1xFSM + na jesieni jakieś E36 :D
Avatar użytkownika
Mars
A6
 
Posty: 1753
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2004, 10:17
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez b182 » czwartek, 16 paź 2008, 11:24

HEHEH WR_Kraków chyba nie zrozumiał. Pewnie myślisze że ma 136 Koni mechanicznych. A jemu chodziło o 136 tyś km przebiegu :D
Avatar użytkownika
b182
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): niedziela, 23 lis 2003, 10:26

Postprzez potejtos » wtorek, 21 paź 2008, 20:34

Moj ma na szafie 238tys kilometrow, ale podobno silnik byl robiony.
RWD lover, WRC owner :)
Avatar użytkownika
potejtos
N1
 
Posty: 90
Dołączył(a): środa, 26 gru 2007, 03:29

Postprzez RallyMAN » wtorek, 21 paź 2008, 22:42

gr1m napisał(a):Czyli generalnie uważasz, że silniki (1.1, 1.2 8v, 1.2 16v) są raczej bezawaryjne? Na czym przy zakupie takiego przygotowanego na rajdów samochodu należy się skupić, prócz sprawdzenie geometrii kół w stacji diagnostycznej?


Przede wszystkim skup sie na tym czy nie był bity, czy silnik sie nie poci, czy w zbiorniczku plynu chladzacego jest 'czysto' (tzn nie ma w nim oleju) i czy generalnie nie ma druciarni pod maska (jezeli sie decydujesz na 1.2). Czy silnik dobrze ciągnie itp. Uwazaj na 1.2 16v bo te silniki lubią przerywac i niestety nikt nie wie czemu...
Avatar użytkownika
RallyMAN
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): piątek, 12 lis 2004, 17:17
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez CZUCZU » środa, 22 paź 2008, 12:03

Przerywanie to pikuś silnik idzie jak burza tylko rozrząd tragedyja nowe komponenty a i tak lubi sie spsuć a koszty naprawy takie że lepiej mocne 1,2 8v
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 22 paź 2008, 14:33

Tak sie podpytam. Jak mam silnik od Punto 1.2 to rozrusznik dobierac od Punto? bo słyszałem ze sportingowskie pasują, a musze zmienic bo zaczyna sie zawieszac.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Następna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość