Świat WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez rallyspeed » sobota, 31 maja 2008, 17:17

Fia planuje poprawić pozycję eNek w stosunku do s2000- z przecieków.
planują zwężkę 34mm. Frycz to miał na warszwskim i mówił że nie czuje różnicy ale czasy były lepsze.
Nie lepiej jest dać enkom 2.5 litra, sti nowe 310KM? (kiedyś sądzę że bano sie dawać dużej mocy ze względu na słabe hamulce w enkach)
S2000 207 280KM u Sołka na gorszej benzynie i innych mapach 275KM.
W eNkach od paru lat podają coś koło 270kilku- brak akcji jest ;) (postępu).
Hołek mówił że strojenie? elektroniki w Subaru wrc kosztuje 100tys.(zł?). FIa mogłaby wymusić żeby wszyscy mieli taką samą elektonikę bez zawyżania kosztów.

Ciekawe są ceny częci s2000 w WRC, brakuje tylko porównania do n4.
Skoro S200 jest takie drogie to może zabronić stosowania droższych materiałów a zamisy ich użyć tańszych i cięższych.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie


Postprzez MSG Racing » niedziela, 1 cze 2008, 14:52

Chciałem przypomnieć że według planów FIA N4 ma zastąpić R4 i ta nowa klasa zapewne będzie konkurencyjna do S2000.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez beeper_ » niedziela, 1 cze 2008, 14:55

Fajnie gdyby to było RWD4 ;)
Avatar użytkownika
beeper_
N4
 
Posty: 2056
Dołączył(a): sobota, 5 lip 2003, 10:21
Lokalizacja: Kraków

Postprzez rallyspeed » piątek, 27 cze 2008, 14:00

"Premia dla Aavy"
Gdyby ktoś postawil na Meeke to byloby to somo co z Latvalą i większe zianteresowanie wrc na swiecie i WB. Zeby nikt z WB nie promował swojego kierowcy w WRC, naprawdę dziwne? Jusss pogadaj z mężem żeby natchnął Malcoma bo inaczej subaru go zabierze. Szkoda że zamiast Flodina nie ściągneli Meeke do Polski.
Co do budżetu to gdyby ktoś np z forda (oferujacy też dodatkowe atrakce) poszukał sponsora dla niego w WB na kilka rajdów to byloby to bardziej przekonywujace niz ktos reprezentujacy samego kierowce. Nie wierze że wtedy nie znalazlby sie ktos to nie zechciaby mu pomóc.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez rallyspeed » środa, 16 lip 2008, 11:09

RMŚ zimową porą ?

Nie wiem za bardzo na czym FIA zależy. Na kibicach na rajdzie czy przed tv? Co jakiś czas pojawialy sie informacje że relacje z WRC sprzedają się do sporej ilości krajów chyba ponad 100. FIA najbardziej zależy na zyskach, ale przez takie działania jak proponują mogą one być mniejsze. Właśnie gdyby rajdy były w czasie wakacji znalazłyby więcej kibiców, którzy jadą do innego kraju ze wzgledu na rajd i wypoczynek. Sytuacja w wrc wygląda to tak że jakiś szejk daje pieniądze i rajdy są na pustyni tak jak w tym roku albo w na siłę w Rosji. Jest tak jak w Polsce gdzie władze nikogo nie słuchają. Powinno zostawic się przynajmniej 3 stale rajdy klasyki tj. Finlandię, Szwecję. Jeżeli FIA chce wzorować się na F1 czy wtcc to niech nie zmniejsza długości nowych wrc bo tam jeżdżą samochody o dlugości klasy kompakt i jeżeli ktoś nowy porówna te samochody to może pomyśleć że w wrc jeżdzą jakieś maluchy i inne serie są lepsze.
Jeżeli kilka rajdów to okolice Francji to pojawia się na nich mniej kibiców niż gdyby byly one rozłożone po całej Europie i przez to nie zyskują nowych kibiców. Rajdy powinny być w okolicach Węgier i Czech.
Jeżeli chodzi im o kibiców przed tv to przecież relacje są w innych godzinach, a na eurosporcie nigdy nie wiadomo czy będą o zaplanowanej godzinie i często są po 12 w nocy , tu jest problem. F1 na polsacie trwa kilka godzin, rajdy WRC w tv po każdym dniu są za krótkie i na początku kilka minut pokazują stary materiał zamiast dac coś nowego i nie ma długich onboardów. Relacja godzinna powinna być wydłuzona o 15 minut bo bez reklam wychodzi i tak niewiele. Ale i tak najwięcej dałoby to gdyby co rku ktoś inny był mistrzem, przez Loeba wielu się nudzi.
Czyli widać że FIA chce się nachapać, wywalić klasyki i zrobić pustynie.
Ludziom podoba się f1 bo nie moga tego ogrnąć umysłem :wink: , a jak w rajdach bedą jeździć kosiarki o wyglądzie pudełka od tv bez polotu po kamieniach w Rosji to bedzie słabo. Zobaczcie jak jest w Polsce bez agresywnych WRC (i tamtych kierowców) kibiców jest 20 razy mniej na oesach.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez speedyzxz » środa, 16 lip 2008, 14:31

W Euro jest sporo rajdów, ale 2 na północy, mnóstwo na zachodzie i 2 na południu, a wschód?
Węgry, Czechy to kraje gdzie rajdy są bardzo popularne. Jest chociaż Polska w 2009.
A rajdy gdzie kibiców nie ma mogą być ze 2 ale żeby to były bardzo wymagające rajdy.
I muszą być dobrze promowane w mediach żeby jakiś człowiek który nie interesuje się rajdami,
Zaczął klaskać dla np. Citroena że wygrał w takim rajdzie. Ogólnie to i tak trzeba poprawić promocję WRC.
Moc powinna przybyć samochodom jakieś 70 KM i mało elektroniki powinny wyglądać groźnie.
Patrzysz na takie SX4 WRC i co? C4 i Impreza S12 to jeszcze jakoś wyglądają.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez rallyspeed » wtorek, 16 wrz 2008, 17:38

Myślę że można dodać nowy tytuł mistrzowski kierowców prywatnych WRC :)(bez teamów fabrycznych B) . Powiedzmy że bedą tam WRC 2 lub 3 letnie i starsze w określonej części sezonu bo wiadomo że z fabrykami taki prywaciarz to nie powalczy nawet o 3 miejsce na koniec sezonu, a zajęcie 5 miejsca w generalce slabiej przemawia do kibiców i sponsorów niż pierwszego w danej kategorii.
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez rallyspeed » sobota, 18 paź 2008, 14:50

Obrazek
Pentti Airikkala dla crash.net:
-subaru nic nie wygra jeśli dalej będzie mialo silnik wysunięty tak bardzo do przodu względem przedniej osi jak teraz, ponieważ przez to wrc jest podsterowne , a nisko połozony silnik nic nie zmienia
-powinno sie podnieść środek ciężkości dzięki czemu można będzie szybciej zmieniać kierunek jazdy( inaczej niż w f1)
-ford staje się gorszy w prowadzeniu przez umieszczenie kola zapasowgo z tyłu
-citroen jest mocniejszy i lepszy kierowca od Loba i tak z nim przegra


Ciekawe czy to z subaru to prawda, ale raczej tak bo o podsterowności subaru jest głośno?
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez speedyzxz » sobota, 18 paź 2008, 15:47

rallyspeed napisał(a):-subaru nic nie wygra jeśli dalej będzie mialo silnik wysunięty tak bardzo do przodu względem przedniej osi jak teraz, ponieważ przez to wrc jest podsterowne , a nisko połozony silnik nic nie zmienia
-ford staje się gorszy w prowadzeniu przez umieszczenie kola zapasowgo z tyłu


Hmm dziwne, ale SWRT chyba by wiedziało że wyważenie nie jest 50:50 i zmieniło by to.
A w fordzie to koło chyba z tyłu jest właśnie żeby dobrze masa była rozłożona

rallyspeed napisał(a):-citroen jest mocniejszy i lepszy kierowca od Loba i tak z nim przegra


Kiedyś była mowa że FF jest lepszy jak Groszek jechał równo z Loebem na asfalcie
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez schwepes » sobota, 18 paź 2008, 16:32

speedyzxz napisał(a):Hmm dziwne, ale SWRT chyba by wiedziało że wyważenie nie jest 50:50 i zmieniło by to.
A w fordzie to koło chyba z tyłu jest właśnie żeby dobrze masa była rozłożona

Rozłożenie masy nie jest jedynym składnikiem dobrze prowadzącego się pojazdu. A już szczególnie rozłożenie tej masy zmierzone na stojącym pojeździe.

Ważny jest transfer masy podczas zmiany kierunku jazdy oraz hamownia, bardzo ważny jest moment bezwładności pojazdu (czyli czy masa jest skupiona bardziej w środku, czy bardziej na przodzie i tyle pojazdu), który decyduje o tym czy samochód lepiej skręca, czy też jest bardziej stabilny przy wyższych prędkościach. Duża masa na przodzie może powodować że samochód wolniej reaguje na polecenia kierowcy (wspomniany wcześniej moment bezwładności) i dlatego jest podsterowny, czyli wyjeżdża przodem z zakrętu. Stabilność podczas jazdy z wysokimi prędkościami i przy dużych dohamowaniach w WRC nie jest tak ważna jak w F1.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez MisiekClio » sobota, 8 lis 2008, 22:30

Wypowiedz Duvala z newsa na autoklubie:

"Jeździmy w pierwszej dwójce - trójce na świecie, ale nam nie płacą. Nie mamy pieniędzy nawet na ubezpieczenie, które pokryłoby skutki takich wypadków. To zmusza do zastanowienia, w którym miejscu my właściwie jesteśmy?"

Naprawde zastanawiajace....
Chyba nawet ja: czesto sprowadzajacy na ziemie sny o sponsorach, pieniadzach i szybkiej karierze, nie zdawalem sobie do konca sprawy jak to wyglada...
Naiwnie wierzac, ze dotyczy to tylko "mistrzostw podworkowych" typu RSMP...
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez speedyzxz » sobota, 8 lis 2008, 23:30

Tańsze WRC i znajdzie się dla nich kasa :?
Chyba tylko w Fordzie i Citroenie mają z tego kase :roll:
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Postprzez !ADI! » sobota, 8 lis 2008, 23:43

MisiekClio napisał(a):Wypowiedz Duvala z newsa na autoklubie:

"Jeździmy w pierwszej dwójce - trójce na świecie, ale nam nie płacą. Nie mamy pieniędzy nawet na ubezpieczenie, które pokryłoby skutki takich wypadków. To zmusza do zastanowienia, w którym miejscu my właściwie jesteśmy?"

Naprawde zastanawiajace....
Chyba nawet ja: czesto sprowadzajacy na ziemie sny o sponsorach, pieniadzach i szybkiej karierze, nie zdawalem sobie do konca sprawy jak to wyglada...
Naiwnie wierzac, ze dotyczy to tylko "mistrzostw podworkowych" typu RSMP...


Jeżeli to jest prawda, to jestem w delikatnym szoku!
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Krzysiek_WrC » niedziela, 9 lis 2008, 00:41

Zszokowala mnie ta informacja...Duval jezdzi w Fordzie za friko.nikt mu nawet honorowo najniższej pensji w Teamie nie płaci.Już nie pisząc o tym aby kierowaca i pilot byli ubezpieczeni własnie od takich zdarzeń co powinno byc norma i wymagane bez dyskusji :!: :?
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Postprzez !ADI! » niedziela, 9 lis 2008, 11:24

Co do płacenia za jazdę to ok, ale kwestia ubezpieczenia jest rozwalająca... tylko pytanie z czyjej strony niedopatrzenie, bo chyba ktoś sie nie popisał.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości