Rajdowy slang

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez Anonymous » sobota, 29 gru 2007, 17:04

ok, dzieki :wink: bo mnie to jeszcze pare zastanawiało jak ja bede opisywał sobie trase :P i zdziwiło mnie że jeden pilot mówi L90 przechodzący w... a inny L2 przez szczyt- coś takiego... pozdrawiam!
Anonymous
 


Postprzez PawelRally » sobota, 29 gru 2007, 17:05

Niektórzy kierowcy L2 traktują zakręt, który sie pokonuje na drugim biegu. Tylu ilu jest kierowców tyle jest opisów :)
Rajdy wporzO!
(BRT) - Banasik Rally Team ;)
Avatar użytkownika
PawelRally
A6
 
Posty: 1773
Dołączył(a): poniedziałek, 25 sie 2003, 20:50
Lokalizacja: ZAMBRÓW

Postprzez bzyq » sobota, 29 gru 2007, 17:56

jest wiele sposobów opisu trasu, Kątowy, biegowy, łatwy-trudny itp itd.
Pelikan zdaje się, że zakręty miał w skali od 1-6 - 1 -bardzo szybki, 6 - bardzo wolny.
Któryś z dawnych mistrzów świata miał wręcz: lewy łatwy, prawy trudny, co dawało mu olbrzymią dowolność w pokonywaniu tego samego zakrętu.
jak było wyżej :
ilu kierowców - tyle opisów
pozdrawiam
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez niechwia » sobota, 29 gru 2007, 18:53

Zacisk- zakret zwiekszajacy swój kąt np. w połowie
Otwiera- zakret który "rozszerza sie"
Avatar użytkownika
niechwia
N3
 
Posty: 292
Dołączył(a): wtorek, 11 paź 2005, 20:10

Postprzez THIM » sobota, 29 gru 2007, 19:46

niechwia napisał(a):Zacisk- zakret zwiekszajacy swój kąt np. w połowie


Raczej zmniejszający promień...
Timon

http://blmotors.blog.pl/
http://www.facebook.com/BLmotors
Avatar użytkownika
THIM
A6
 
Posty: 1493
Dołączył(a): niedziela, 21 maja 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez SuN » niedziela, 30 gru 2007, 00:48

a ze " slownika " pilotow mi dwa przychodza na mysl i chyba jeszcze tu ich nie ma:
- sam - czyli kierowca sam decyduje jak pokonac zakret
- wypusc - gaz w podloge przy wyjsciu z zakretu ( ? )
ps. dobry temat :wink:
Wałbrzyska Grupa Rajdowa!
GG: 2459573
E-mail: ma4c1n@go2.pl
Moja fotografia - https://www.facebook.com/mjagiellicz
Avatar użytkownika
SuN
A6
 
Posty: 1533
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 15:22
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Anonymous » niedziela, 30 gru 2007, 00:50

Syf - brud na trasie (może ktoś nie wie) :lol:
Anonymous
 

Postprzez FanGrzyb » niedziela, 30 gru 2007, 01:20

SuN napisał(a):wypusc - gaz w podloge przy wyjsciu z zakretu ( ? )
ps. dobry temat :wink:


Raczej chodzi o to że np. jest L90 i po pokonaniu go zostajemy po zewnętrznej czyli po prawej stronie bo np. zaraz następny zakręt też będzie ostry w lewo i trzeba mieć wcześniej dobry tor jazdy :)
Avatar użytkownika
FanGrzyb
A5
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota, 20 sie 2005, 17:51
Lokalizacja: Babica k/ Rzeszowa

Postprzez SuN » niedziela, 30 gru 2007, 09:20

mialem watpliwosci dlatego dalem znak zapytania :D dzieki :wink:
Wałbrzyska Grupa Rajdowa!
GG: 2459573
E-mail: ma4c1n@go2.pl
Moja fotografia - https://www.facebook.com/mjagiellicz
Avatar użytkownika
SuN
A6
 
Posty: 1533
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 15:22
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez Anonymous » niedziela, 30 gru 2007, 09:23

witam :wink: a prosiłbym o wytłumaczenie mi sekwencyjnej skrzyni i kłowej.Wiem że ''kłówka'' była opisana w WRC ale jakoś tak nie zrozumiałem albo niechciałem zrozumieć :P pozdrawiam :)
Anonymous
 

Postprzez FanGrzyb » niedziela, 30 gru 2007, 11:20

Wydaje mi się że kłowa skrzynia to taka w układzie H, tylko że nie wymaga sprzęgła, jeśli ma też takie system (nie pamiętam nazwy) to nie trzeba odejmować gazu przy zmianie biegu. (N4 i ogólnie eNki raczej :))
Sekwencja to taka skrzynia, która wbija jeden bieg do góry lub w dół, przy tej też nie używa się sprzęgła (WRC, S2000, S1600, Kit Cary - po prostu A-grupy)

Mam nadzieję że dobrze to rozumuje :)
Avatar użytkownika
FanGrzyb
A5
 
Posty: 502
Dołączył(a): sobota, 20 sie 2005, 17:51
Lokalizacja: Babica k/ Rzeszowa

Postprzez SuN » niedziela, 30 gru 2007, 11:25

do sekwencji dodam ze galka w przod to redukcja biegu, a galka do siebie to bieg wyzej :wink:
Wałbrzyska Grupa Rajdowa!
GG: 2459573
E-mail: ma4c1n@go2.pl
Moja fotografia - https://www.facebook.com/mjagiellicz
Avatar użytkownika
SuN
A6
 
Posty: 1533
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 15:22
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez stachniak14 » niedziela, 30 gru 2007, 14:08

FanGrzyb napisał(a):Wydaje mi się że kłowa skrzynia to taka w układzie H, tylko że nie wymaga sprzęgła, jeśli ma też takie system (nie pamiętam nazwy)



Czy to system Cut off?
Paweł Stachniuk
stachniak14
A6
 
Posty: 1253
Dołączył(a): czwartek, 24 mar 2005, 13:19
Lokalizacja: Złoty Stok

Postprzez Karol » niedziela, 30 gru 2007, 14:21

Cut off jest to system pozwalający na zmiane biegu bez konieczności zdejmowania gazu, po prostu w chwili zmiany przełożenia elektronika odcina gaz (zapłon?).
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez chodek » niedziela, 30 gru 2007, 14:44

wrc_krakow napisał(a):witam :wink: a prosiłbym o wytłumaczenie mi sekwencyjnej skrzyni i kłowej.Wiem że ''kłówka'' była opisana w WRC ale jakoś tak nie zrozumiałem albo niechciałem zrozumieć :P pozdrawiam :)


kłowa skrzynia biegów - skrzynia biegów z kłowymi wypustkami zamiast synchronizatorów; zwykle zęby takiej skrzyni są proste (zamiast skośnych) - ułatwia to zazębianie w warunkach bojowych.
C20XE
Avatar użytkownika
chodek
A6
 
Posty: 1025
Dołączył(a): niedziela, 13 lut 2005, 16:11
Lokalizacja: Przasnysz/Wa-wa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 3 gości