byłem, widziałem,
kilka słów o rajdzie: drogi bardzo równe i czyste, dopiero na powtarzanych odcinkach trochę naniesione na cięciach, ale bez porównania do naszych oesów, warunki optymalne dla aut przednionapedowych
kibice - nigdy nie widziałem bardziej zdyscyplinowanej publiczności, wzdłuż wszystkich oesów obowiązuje strefa bezpieczeństwa - min. 10 metrów od drogi, tam nie ma prawa być nikogo, również "safety"
(tam to się nazywa steward), istnieją specjalne strefy na oesach gdzie przebywanie kibiców jest całkowicie zabronione, sprawdzane jest to bardzo skrupulatnie, w tym z helikopterów
w tym roku zrobiono po raz pierwszy dodatkowe drogi ewakuacyjne, co nie ułatwia i tak trudnego życia kibica, bo auta trzeba zostawiać na parkingach (koszt ok 5 euro), lub dość daleko od oesu
niestety parking to nie jedyny wydatek, za 2 karnety na wszystkie oesy, mapy i informator o rajdzie zapłaciłem 90 euro (bilet na 1 oes 8 euro)
co do zawodników: Thiry jechał świetnie, zbierał zasłużone owacje, Snijers tez nieźle, widać było brak oswojenia z autem 1 dnia, niestety 2 dnia za dużo nie przejechał
(moim zdaniem mógł powalczyć o zwycięstwo), Tsjonen- nieźle jak na sprzęt którym dysponował, Boxoen -jechał wyraźnie wolniej niż inne wrc
(kiedy jeszcze jechał), jazda Camposa - z punktu widzenia kibica była całkiem dynamiczna (wyniki mówiły co innego)
moimi (i chyba nie tylko
) faworytami została załoga Bijvelds/Bijvelds
w a-gr Evo6, to trzeba było zobaczyć- widziałem ich ratowanie po skoku na mostku, min. 160km/h, nawet nie odjął, dopadł do zakrętu i ledwo się w niego zmieścił, inni po takim ratowaniu odpuszczają żeby ochłonąć, oni cały czas opór
fajnie jechał Cols, wygrał zasłużenie, zdecydowanie nieciekawie wyglądała jazda Svedlunda i Teuronena
jechało tam trochę oryginalnych autek-Audi S2 i Merc 190-oba w A8
fajnie jeżdżą pucharowe Focusy, szkoda ze u nas nie ma czegoś takiego,
podsumowując, warto zobaczyć, ale trzeba się liczyć ze sporymi wydatkami
gdyby ktos miał jakies pytanie chetnie odpowiem
pozdr