Markgum

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Postprzez MSG Racing » piątek, 20 sty 2006, 23:56

A ja coś słyszałem, że boki są wzmacniane ale lekko.
Ale też słyszałem, że właśnie mają miękkie boki. Ale i tak myśle że lepiej Markguma niż zwykłą nówkę.
Sam nie jeździłem jeszcze więc też proszę pisanie więcej.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec


Postprzez Albert(Zambrów) » czwartek, 26 sty 2006, 22:16

Markum deszczowy na miesznace S2, na morym klei jak budapren, powaga, trzma nieźle.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez MSG Racing » czwartek, 26 sty 2006, 23:04

A na suchym bo nie wiem czy wyrobie na sliki.
Chciałem na przód/tył (zależnie od warunkówsliki a na tył/przód deszczezałożyć.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Ari_Krakow » piątek, 27 sty 2006, 11:13

Przejechałem się kiedyś na Markgumie suchym. Hamowanie i przyspieszanie niczego sobie. Ale na skręcaniu już dużo ustępuje "prawdziwemu" slickowi.
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Pio » poniedziałek, 30 sty 2006, 15:01

Ja moze polece je troche z innej beczki. Mialem z nimi styczność w 1/4 mili dokladnie to ze slickami. Bardzo dobre wlasciwosci, troche z wywazeniem problemow nic sie nie odklejalo nawet po 8 startach, wyrob godny polecenia. Jedyne do czego moglbym sie przyczepic to slicki deszczowe z nacieciami na których samochód juz przy 60 pływał po drodze jak chciał alee na suchą nawierzchnie swietne, zreszta na mpwr bardzo duzo osób było wyposażone w markgumy
WWW.Ridaz-Unit.pl -najszybszy klub sr w miescie. Tanie kredyty gotówkowe, bankowe, bez poręczycieli od 2 do 300tys zł, decyzja w 15 min. Atrakcyjne warunki 608077976
Pio
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 29 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: Ridaz-unit.pl

Postprzez *fly* » poniedziałek, 30 sty 2006, 18:04

w mojej hondzie mialem zalozone opony Markgum i powiem wam jedno! w zyciu nie jechalem samochodem ktory by tak zle trzymal na mokrym! na suchym bylo w miare ok ale i tak juz ich nie kupie!
Avatar użytkownika
*fly*
A5
 
Posty: 624
Dołączył(a): piątek, 17 paź 2003, 11:00
Lokalizacja: Żary-Kraków

Postprzez yapko » poniedziałek, 30 sty 2006, 20:43

*fly* napisał(a):w mojej hondzie mialem zalozone opony Markgum i powiem wam jedno! w zyciu nie jechalem samochodem ktory by tak zle trzymal na mokrym! na suchym bylo w miare ok ale i tak juz ich nie kupie!


Nie napisales jaka to byla mieszanka i bieznik...
Ale jezeli to byly N-rally (slicki) to nie mialy prawa trzymac niezaleznie od mieszanki. Mi bardziej chodzi o to jak sie maja Primo 175/50 na mieszance miekkiej do np. Pirelli P5000 Drago albo Potenzy?
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez Albert(Zambrów) » środa, 1 lut 2006, 23:24

Markum ma to do siebie, ale to chyba normalne przy slickach, ze w czasie kiedy normalna opona przestaje trzymac, to slick jeszcze trzyma, słabiej niz na poczatku ale trzyma(jak np przekrecisz opone). ALe jesli slick CI odpłynie, to kaplica zastanawiasz sie czy wyda czy nie.

Markgum na zakretach napewno ustepuje lepszym oponom, bo ma boki nie wzmacniane i sie kładzie. Poteza RE720 ma wzmacniame boki i mniej czuc to ze sie kładzie.
...każdy ponad każdym, wszyscy najmądrzejsi...

Rajdy wporzO!

Banasik Rally Team OGIEŃ :!:
Avatar użytkownika
Albert(Zambrów)
A6
 
Posty: 1350
Dołączył(a): czwartek, 28 sie 2003, 13:04
Lokalizacja: Zambrów

Postprzez yapko » środa, 1 lut 2006, 23:37

Ale Potenzy RE720 juz nie kupisz, wyszla z produkcji. Na mokrym chyba wczesniej poplyniesz z powodu zwyczajnej utraty przyczepnosci niz odksztalcenia opony. Czy Primo na mieszance S1 trzyma duzo lepiej niz RE720 albo Drago na mokrym asfalcie? Powiedzmy zeby nie wnikac w twardosc barku, jak wyglada sprawa hamowania?
A jezdzil ktos jeszcze na deszczowkach zrobionych przez dociecie bieznika na slicku markgum?
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez Pio » czwartek, 16 lut 2006, 00:47

yapko napisał(a):Ale Potenzy RE720 juz nie kupisz, wyszla z produkcji. Na mokrym chyba wczesniej poplyniesz z powodu zwyczajnej utraty przyczepnosci niz odksztalcenia opony. Czy Primo na mieszance S1 trzyma duzo lepiej niz RE720 albo Drago na mokrym asfalcie? Powiedzmy zeby nie wnikac w twardosc barku, jak wyglada sprawa hamowania?
A jezdzil ktos jeszcze na deszczowkach zrobionych przez dociecie bieznika na slicku markgum?


U nas w klubie też wybuchla o tym dyskusja http://ridaz-unit.pl/forum/viewtopic.ph ... iew=newest

Ja teraz sam zaczalem sie zastanawiac na markgumami seria pilot sport, r14 195/60 bodajrze. Mieszanka avon nic wiecej nie wiadomo :/ ma to byc do jazdy miejskiej i ew kajtków. Mam jeszcze do wyboru Toyo T1R 195/50 R15 82V za cene co prawda ponad 2 razy wieksza :/. Niby sam polecalem markgumy ale to jesli chodzi o slicki na 1/4, teraz mysle jak to wypadnie w jezdzie miejskiej
WWW.Ridaz-Unit.pl -najszybszy klub sr w miescie. Tanie kredyty gotówkowe, bankowe, bez poręczycieli od 2 do 300tys zł, decyzja w 15 min. Atrakcyjne warunki 608077976
Pio
 
Posty: 8
Dołączył(a): niedziela, 29 sty 2006, 23:37
Lokalizacja: Ridaz-unit.pl

Postprzez yapko » czwartek, 16 lut 2006, 12:28

Na miasto to chyba lepiej jakies zwykle opony dobrej klasy. Za markgumy dasz 900 zl a za 400-500 znajdziesz uzywki bardzo dobre, ja kupielm Pirelli P5000 Drago 175/50 r13 za 300 zl, wlasnie do jazdy na codzien. Markgumy sie zuzyja szybko z tego co wszedzie pisza, najlepiej miec je tylko na zawody a na codzien opony "turystyczne".
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez -forest- » czwartek, 30 mar 2006, 12:34

Markgumy - lepiej miękkie czy średnie na tor? na podłoże suche (ineteresują mnie tylko slicki).. pytam dokładnie o to czy przypadkiem po jednej 'zabawie' na torze nie będę musiał zmieniać opon (przy miękkiej) albo czy np auto będzie mi fruwało gdzie chce (na średniej mieszance).. mam nadzieje że w miare dobrze się wyraziłem o co mi chodzi w moim pytaniu, sorka jeśli troche zakręciłem, ale mam mnóstwo pracy, mało czasu a sezon w sumie już sie zaczął :x

Pozdrowionka!!
Opel Kadett C 78r. 2,4l
Old Kadetts never die!
Avatar użytkownika
-forest-
 
Posty: 8
Dołączył(a): środa, 29 mar 2006, 14:26
Lokalizacja: Poznań

Postprzez Bullit_GSi » sobota, 8 kwi 2006, 15:07

Jeżeli chodzi o Markgumy - jeżdżę od 10 miesięcy na tych a'la micheilin pilot mieszanka S2 - mam mieszane uczucia

Niby trzymają, na mokrym podobno nieźle, ale miałem już kilkakrotnie przypadek, że nie wiem od czego, czy przegrzane? ale miałem ciężko przy 60-70 km/h po mieście się poruszać bo bałem się wjechać komuś w tył.

Prawie jak na lodzie :) może mam wadliwy egzemplarz ;)
ale mówię o tym co sam doświadczyłem, myślałem, że to po rajdzie (przegrzane j.w. ? ) może dlatego, ale ostatnio wyjechałem na deszczyk i to samo
natomiast w warunkach mokrych - przedzimowych i nawet na samym śniegu (lekkim) trzymały nadzwyczajnie dobrze.

Na asfalcie suchym też raczej ok, ale byle lepsza oponka zwykła i tracicie do konkurencji

Powiem tak: jak ma to być alternatywa do używek z niemiec czy skądś za 50 zł/szt to zdecydowanie polecam :)
Ale jak znacie i stać was na dobre opony, to nie zawracajcie sobie głowy.

Nie jeździłem na slickach więc ciężko mi coś o nich napisać, ale widziałem czasy na suchym kolegi, który zakupił używane (!) slicki markguma i poprostu ... przepaść. Ale słyszałem także opinie raczej negatywne na ich temat.

To tyle :)

No mi się marzy RE720, albo Barumki , chyba SM2 jak się nie mylę :D 8)
BRT
Bullit_GSi
N1
 
Posty: 60
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 22:45

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 8 maja 2006, 17:20

Nieco odświerze temat.
Jak jeżdżą opony Markgum Energy. Czy ktoś tego używał?
Sa porównywalne do Sport?
plus minus
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Felix BMW » sobota, 7 kwi 2007, 01:58

Ja tak zapodam temat jeszcze raz . Jaka jest róznica między tym Margumem http://www.opony-sportowe.pl/index.php?d=katalog&k_id=3

A tym margumem

http://www.oponybieznikowane.com/index. ... prod_id=84

Tylko prosze o konkrety . Wiem że róznią sie ceną ale co jeszcze !!??
www.rajdowy.net
Felix BMW
 
Posty: 48
Dołączył(a): wtorek, 12 gru 2006, 20:45
Lokalizacja: Białystok

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości