grupa b v wrc

Jak sama nazwa wskazuje, dyskusje na ogólne tematy.

Moderator: SebaSTI

Postprzez GrzegorzChyla » czwartek, 2 lut 2006, 16:29

bandit napisał(a):na innym forum przeczytałem ze przed wypadkiem toivinena audi mialo gotowy wóz o mocy okolo 1000km


Niech sobie przypomnę... Grupa S? 10 sztuk rocznie?
były zdaje się takie plany, tyle że życie brutalnie je zweryfikowało...
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów


Postprzez Forever » czwartek, 2 lut 2006, 16:44

Bandit co do trasy monte carlo to tutaj masz wyniki przejazdu przez Col de Turini, tylko w zupelnie roznych konfiguracjach. Oczywiscie warunkow na drodze nie porownamy. http://perso.wanadoo.fr/col-de-turini/en/turini/results.html
Przegladnijcie, porownajcie a i tak to zadnych pewnych wnioskow nie dojdziemy, bo Col de Turini i tak preferuje Wurce, a stron o innych oesach nie znalazlem.
Forever
 
Posty: 8
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2006, 23:06

Postprzez qbus » czwartek, 2 lut 2006, 17:54

Niech sobie przypomnę... Grupa S? 10 sztuk rocznie?
były zdaje się takie plany, tyle że życie brutalnie je zweryfikowało...


Z tego co mi wiadomo tylko Lancia zaczęła prace nad takim projektem... mieli poteżną Delte S4 i wiedzieli o postanowieniach FISA.

Group S was the class planned to replace the Group B cars. FISA was planning Group S because they wanted a class to allow manufacturers to develop futuristic, prototype cars. The homologation requirement for Group S was only ten cars, but the cars were limited to 300 horsepower. Oddly, these rules are very similar to today's WRC class, which has a maximum of 300 horsepower and requires 20 copies.

Group S never got off the ground, though. When Henri Toivonen died, FISA hastily cancelled plans for Group S, leaving the interested manufacturers stuck with prototypes that could never be driven. The Group A cars became the flagship cars for the manufacturers left in rallying following the death of Group B. The cancellation of Group S wasn't really necessary, since the cars were restricted to 300 horsepower, but FISA cancelled it anyways.

Not much is known about Group S because Group S never got the chance to compete in the World Rally Championship. The class would have been very interesting to watch because it was aimed towards futuristic cars. Some of the prototypes being developed looked very interesting. Lancia's prototype, called the ECV, looked like the S4 except it was red and it was smaller. Audi announced that they were planning a Group S car called the 002 Quattro. Ford also stated that the RS200 was to be developed into a Group S competitor. Group S would have been an interesting class to watch as it developed.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez bandit » czwartek, 2 lut 2006, 17:56

bardzo ciekawa stronka a swoja droga slyszalem ze za czasów grb monte carlo bylo rozgrywane tylko nocą
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez żółtodziób » czwartek, 2 lut 2006, 18:33

Przegladnijcie, porownajcie a i tak to zadnych pewnych wnioskow nie dojdziemy, bo Col de Turini i tak preferuje Wurce, a stron o innych oesach nie znalazlem.


no właśnie, nie gojdziemy. Poza tym ze różnice miedzy ostatnimi B grupami a WRC nie są jakieś tragiczne. Średnio o 15 - 20% gorsze czasy, co przy znacznie gorszych gumach chyba jednoznacznie dowdzi że B-grupy to wcale nie były lodołamacze jak to określaja ich przeciwnicy.

Warto też zauważyć że tegoroczna średnia prędkość lidera jest gorsza niż Toivonena w 1986 roku (ok.80 km/h). Najlepszy czas wurcem wykręcił Makinen, przy czym było to w roku 2002 kiedy wyjątkowo w tym rajdzie nie było ani lodu,ani śniegu ani wody. Niestety, trudno na dzień dzisiejszy ustalić jakie warunki panowały w 1986, ale nawet zakładając że było sucho to WRC miało lepszy czas ledwie o 10%. A Monte tprzecież zakręt na zakręcie.

na innym forum przeczytałem ze przed wypadkiem toivinena audi mialo gotowy wóz o mocy okolo 1000km


To auto jest jak UFO wielu o nim mówiło, ale nikt go nie widział. Podobno maszyna miała centralnie umieszczony silnik, i nmikt nie potrafi powiedziec co się z nią stało. Podobno też zupełnie nie dawało się prowadzić. Jakoś nie chce mi się w to wierzyć (nie w to że jest możliwe wyciśnięcie 1000 KM, ale w to że zbudowali takie auto a potem je zniszczyli i nie zachowały się żadne zdjęcia czy rysunki) zwłaszcza że np. Lancia pokazała prototypowy model grupy S, model ECV, który bazował na S4 i dysponował mocą 700 KM.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez bandit » czwartek, 2 lut 2006, 18:50

ecv widzalem to cudo ale wydaje sie duzo mniejsze od s4 tylko z paramertrami ciezko nie wiadomo co to mialo pod maską
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez stein911 » czwartek, 2 lut 2006, 21:25

To auto jest jak UFO wielu o nim mówiło, ale nikt go nie widział.


Żadne UFO, ale faktem jest że ciężko znaleść na jej temat jakiekolwiek informacje. Gdy powstało nawet szefowie audi (wtedy Ferdynand Piech) o nim nie wiedzieli. A wszystko zaczęło sie od tego, że audi po kilku latach dominacji w rajdach została dogoniona przez konkurentów. Peugeot i lancia zdecydowały sie na radykalne kroki i umieszczenie silnika centralnie, a audi jak jakiś czas temu mitsubishi chciało zachować pozory auta seryjnego. W efekcie audi S1 z sporym silnikiem umieszczonym z przodu nie była tak zwrotna jak konkurenci i pomimo dobrego silnika nie mogło nawiązac walki. Ten najbardziej rozpoznawalny pojazd B grupy wygrał tylko jeden rajd (San Remo)! Mimo to szefostwo firmy nie chciało słyszeć o centralnie umieszczonym silniku. Dlatego projekt powstał w tajemnicy. Samochód miał silnik umieszczony centralnie. Pierwsze testy odbyły się w Czechosłowacji :!: w okolicach Zlina, co gwarantowało brak fotoreporterów. Walter Rohl miał okazję tylko raz testować to audi. Ponieważ zespół był ścigany przez szpiegów testy przeniesiono z Austrii do Niemiec. Tam Rohl zrobił kilkadziesiąt kilometrów. I na nieszczęścire zespołu testy zostały sfotografowane.
Obrazek
Szefowie audi dowiedzieli sie o wszystkim, prototyp podobno zniszczono. Auto według relacji Rohla prowadziło sie dużo lepeij niż S1.
Według niepotwierdzonych do końca źródek inny ośrodek audi też stworzył protoyp rajdowy z centralnie umieszczonym silnikiem, również tajny. Nie wiadomo co się z nim stało. Najprawdopodobniej nie był zniszczony, gdyż niszczenie prototypów osobiście nadzorował Piech, a o tym pojeździe po prostu nie wiedział. A 3 prototyp; grupy S stoi dziś w muzeum audi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » czwartek, 2 lut 2006, 21:50

a słyszał ktoś o nastepcy rs200???????????????
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez żółtodziób » piątek, 3 lut 2006, 02:58

No to żeś mi Stein zaimponował, ty na prawdę musisz ubóstwiać niemieckie wozy, skąd wytrzasnąłeś te fotki i takie informacje że dział rozwojowy spłodził auto wbrew zarządowi? Zawsze mi się wydawało że z tym S-grupowym Audi to ściema, nie raz usiłowałem znaleźć dane na jego temat... nawiasem mówiąc - jakie to było brzydkie... Szczególnie ta wersja z opływowym nadwoziem. Przepisy grupy S musiały być cholernie liberalne, że wozy nawet przestały z wyglądu przypominać auta seryjne... natomiast co do relacji Rohla to ja gdzieś przeczywałem padające w kontekście tego auta słowo "undriveable" z czego wywnioskowałem że gdyby brać te wypowiedzi za dobrą monetę to należałoby uznać że przerwano prace na wczesnym etapie.

bandit - były dwie wersje ECV, pierwsza, bardzo podobna do Delty S4, tylko ze zmienioną znacznie aerodynamiką, z przodu zmieniono spoiler na bardziej kanciaty, za to z tyłu było znacznie większe niż w S4 skrzydło. Pojawił się do tego tylny zderzak z dyfuzorem. Podejrzewam ze powodem była znacznie większa moc niż w B-grupowej wersji i konieczność ustabilizowania tyłu. Dane nt osiągów mówią coś o 10 sekundach do 200 km/h...

Była te druga wersja, z całkowicie zmienionym nadwozie ale mechanicznie bardzo podobna, jeśli nie taka sama. Optycznie była znacznie mniejsza od Delty S4, ponieważ Delta miała mnóstwo powietrza pod tylną pokrywą, żeby z grubsza przypominała seryjny model. W ECV 2 nie było już żadnej ściemy, wywalono wszystko co przeszkadzało jechać, usunięto cały tylny nawis, auto przestało przypominać Deltę.

Na zdjęciach ECV 1 (czerwona) oraz ECV 2 (biała)
[img]
http://www.riminituning.it/img/bott/ral ... a_1max.jpg[/img]

Obrazek

Obrazek

[img]
http://www.riminituning.it/img/bott/ral ... a_4max.jpg[/img]

Obrazek

Obrazek


Obrazek

mała uwaga - jak widać pod klapą w obu przypadkach wygląda wszystko dosyć podobnie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez GrzegorzChyla » piątek, 3 lut 2006, 09:05

żółtodziób napisał(a):
Przegladnijcie, porownajcie a i tak to zadnych pewnych wnioskow nie dojdziemy, bo Col de Turini i tak preferuje Wurce, a stron o innych oesach nie znalazlem.


no właśnie, nie gojdziemy.
[...]
Najlepszy czas wurcem wykręcił Makinen, przy czym było to w roku 2002 kiedy wyjątkowo w tym rajdzie nie było ani lodu,ani śniegu ani wody.

tyle że w 2002 roku ten oes szedł w drugą stronę.

Toivonen 1986: 17:06
Makinen 2002: 15:58
niestety potem zaczęła chodzić dłuższa wersja.

W 1986 roku warunki musiały być nie idealne skoro 3 lata wcześniej Andruet wykręcił 16:45 i to wspomnianą 037. To nie był przypadkiem ten rok, kiedy Lancia robiła pit-stop na przełęczy i zmieniała opony z kolców na slicki ?
GrzegorzChyla
N3
 
Posty: 378
Dołączył(a): środa, 20 sie 2003, 08:31
Lokalizacja: Wrocław / Pęgów

Postprzez Karol » piątek, 3 lut 2006, 10:37

WOW. Nigdy nie wiedziałem o grupie S. Możecie coś przybliżyć jeżeli chodzi o regulaminy, przepisy tworzenia samochodów itp. :?:

Gdyby grupa S weszła do MŚ może dzisiaj na rajdowych trasach mielibyśmy potwory z 2000km :) Może dobrze się stało, że Grupa B umarło dosyć szybko? Właściwie Gr. B nigdy skrzydeł nie rozwinęła... Sądze, że jak teraz FIA wycofała WRC z ... WRC i wprowadziła S2000 to przeżylibyśmy powtórke z historii...
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Postprzez stein911 » piątek, 3 lut 2006, 16:02

No to żeś mi Stein zaimponował, ty na prawdę musisz ubóstwiać niemieckie wozy, skąd wytrzasnąłeś te fotki i takie informacje że dział rozwojowy spłodził auto wbrew zarządowi?


Co ciekawe Piech podczas pracy w porsche też pracował bez wiedzy zarządu przy projekcie 16 cylindrowego boxera. A grupy S Rohl nigdy nie testował. Co do narowistych audi, to jak wiadomo S1 źle sie prowadziła ze względu na zły rozstaw osi oraz silnik z przodu, ale podobno testowano jeszcze krótszą wersję, i to podobno był najgorzej prowadzący się prototyp. O ile pamiętam był skrócony o 40 cm w stosunku do audi quattro.
"Skoro Rosjanie robią kulki łożyskowe puste w środku, to wszystko się da zrobić!"
Avatar użytkownika
stein911
A6
 
Posty: 1055
Dołączył(a): środa, 29 paź 2003, 19:23
Lokalizacja: Aachen

Postprzez bandit » piątek, 3 lut 2006, 17:18

stein911 oświeć mnie ktoryś model porsche mial silnik z audi tylko nie wiem jaki to model
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Postprzez Wilu » piątek, 3 lut 2006, 18:52

Porsche 924 a tu link do czegoś na temat :arrow:

a co by nie było bez powodu, wyraże ogólne zadowolenie z podjęcia tematu grupy S ... wreszcie coś co się da przeczytać ...
Leeeszek !
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez bandit » piątek, 3 lut 2006, 21:47

Karol napisał(a):WOW. Nigdy nie wiedziałem o grupie S. Możecie coś przybliżyć jeżeli chodzi o regulaminy, przepisy tworzenia samochodów itp. :?:

Gdyby grupa S weszła do MŚ może dzisiaj na rajdowych trasach mielibyśmy potwory z 2000km :) Może dobrze się stało, że Grupa B umarło dosyć szybko? Właściwie Gr. B nigdy skrzydeł nie rozwinęła... Sądze, że jak teraz FIA wycofała WRC z ... WRC i wprowadziła S2000 to przeżylibyśmy powtórke z historii...
widze ze nie jestes zbytnim zwolennikiem gr-b ale czy nie chcial bys zobaczyc co potrafia autka ktore sa wyzej ????????
Avatar użytkownika
bandit
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): piątek, 13 sty 2006, 04:48
Lokalizacja: myslowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Forum ogólne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości