Silniki dolnozaworowe

Wszystko o rajdówkach "od środka" :)

Moderator: SebaSTI

Silniki dolnozaworowe

Postprzez !ADI! » piątek, 13 sty 2006, 11:53

Czy ktoś mógłby przedstawoć mi, koncepcję działania takiego silnika, tzn gdzie co jest umieszczone.

Po za tym, są jeszcze silniki górno-dolno zaworowe.

Możę ktoś mnie please oświeci 8)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków


Postprzez _misiek055_ » piątek, 13 sty 2006, 14:16

Generalnie chodzi o to, że wszystko jest w kadłubie:kanały, prowadnice zaworów, gniazda, wałek rozrządu, popychacze. Zawory otwierają przepływ idąc z dołu w górę a nie z góry w dół, są też niejako odwrotnie tzn 'do góry nogami' w stosunku do górnozaworowego. Te rozwiązania miały wady: w układzie z zaworami po obu stronach kadłuba konieczne dwa wałki rozrządu, wydłużona w kierunku poprzecznym komora spalania (musiała zmieścić zawory które były z boku przy kadłubie) z czego wynikały duże straty ciepła. Taka rozplaskacona komora sprzyja spalaniu stukowemu, wtedy benzyna miała niską liczbę oktanową czyli już prawie non stop spalało stukowo. w układzie L z zaworami po jednej stronie kadłuba jest problem z kanałami dolotowymi i wylotowymi (kształt), maksymalne średnice zaworów też są małe. Długo się tego trzymano, bo to układ trwały, szczególnie przez napęd zaworów. Wałek pędzony kołami zębatymi od wału korbowego, krzywki napędzające krótkie popychacze i dalej trzonki zaworów dawały małe masy i małą bezwładność układu. W ogóle po przełożeniu takiego rozrządu o 180 stopni i wsadzeniu go w głowicę mamy nowoczesny układ górnozaworowy.
Z rozrządem mieszanym chodzi o umieszczenie dolotu w głowicy a wylotu w kadłubie, To daje lepszy kształt komory spalania, mniejsze straty przepływu i większe możliwe średnice zaworów. Wady? Skomplikowany napęd i duża bezwładność układu.
Avatar użytkownika
_misiek055_
N3
 
Posty: 355
Dołączył(a): sobota, 10 gru 2005, 19:42
Lokalizacja: Ostrołęka

Postprzez schwepes » piątek, 13 sty 2006, 15:21

google, hasło: silnik dolnozaworowy, 1 strona ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez !ADI! » sobota, 14 sty 2006, 13:11

Problem w tym, że jak neidawno to wpisałem, to mi się strona o syrenie pokazała ;)
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez yapko » sobota, 14 sty 2006, 17:46

Problem w tym ze albo Ty albo Google mylicie Syrene z Warszawa :roll:
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez !ADI! » poniedziałek, 16 sty 2006, 00:01

Może myle, nie wnikam ;) Chodzi mi o ideę
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez żółtodziób » czwartek, 19 sty 2006, 13:21

To prawda że w NASCAR jeżdżą jeszcze na dolnozaworówkach?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez !ADI! » czwartek, 19 sty 2006, 13:52

http://auto.howstuffworks.com/camshaft5.htm taki tym silnika mają w nascar
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez yapko » czwartek, 19 sty 2006, 15:41

To jest silnik gornozaworowy z walkiem w bloku (OHV) - taki jak 126p, 125/Polonezie, CC900.
yapko
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): wtorek, 14 gru 2004, 23:32

Postprzez Ari_Krakow » czwartek, 26 sty 2006, 14:13

żółtodziób napisał(a):To prawda że w NASCAR jeżdżą jeszcze na dolnozaworówkach?


Nie. Od dawna stosowane sa uklady gornozaworowe z dwoma zaworami na cylinder
www.witekmotorsport.com
Avatar użytkownika
Ari_Krakow
N3
 
Posty: 240
Dołączył(a): niedziela, 2 sty 2005, 21:02
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Mechanika rajdowa

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości