Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » wtorek, 28 lut 2012, 17:11

MSG Racing napisał(a):
viper napisał(a):
MSG Racing napisał(a):Tak dokładnie.
Do tego regulamin daje do jednej grupy z autami R3 i R2 te tańsze CC SCS z silnikami 1.2. Paranoja jakaś. OK jeden plus tego jest bo może z 2-3 takie CC są w całym rajdzie czy sezonie. Ale jak potem jego właściciel ma znaleźć sponsora skoro ciężko o wynik w klasie.
Na chwile obecną 3L ma trudne do ułożenia przepisy. O ile eRki są sensownie w klasie Open to nie można zabronić startów innym A-grupom bo krzywdzące byłoby podejście przeniesienia Agrupy TypeR do klasy Open. Choć jest o jakiś pomysł.
Połączenie RPP i 3L może coś tu pomóc. Będzie więcej załóg i się to jakoś zatrze. Ci lepsi będą napędzać tych z tyłu. Niemniej jednak powinny być ograniczenia co do sprzętu. Np eRki itp jadą tylko w swojej klasie. Nie homologowane uważam że spokojnie może być tak jak było w 2011.

W Rpp nie rozdziela sprzetowo, bo nie po to wprowadzali nowy podział na klasy. Po za tym to by był strzał w kolano jeżeli chodzi o zwiększenie frekwencji w MP, bo żaden zawodnik nie wychylil by nosa po za rpp. W tej chwili powoli zaczyna sie bardziej opłacać jeździć w MP autem mniej doinwestowanym, typu klasy 8,9,10 niż bawić sie w wyścig zbrojen w rpp, a bedzie coraz gorzej. Moim zdaniem dobrze robią, bo kombinują tak, ze by bardziej opłacało sie jeździć w MP.
Natomiast widać, ze ktoś chce zrobić coś pożytecznego tylko trzeba na to trochę czasu.

Ale ja pisałem o 3Lidze a nie o RPP.

Wiem , ale to nie ma znaczenia, bo 3 liga tez opiera sie na samochodach według homologacji. Wobec tego wiele przepisów w 3 lidze opiera sie na przepisach MP. Po za tym tak naprawdę z każdego auta możesz zrobić potwora nawet z astry czy kadeta, wiec zakaz jednego type r nic nie wniesie. Frekwencja w rpp jest dobra, a póki bedzie funkcjonować 2 liga czyli rpp to nie ma szans , zeby frekwencja była w 3 lidze. Na połączenie 2 i 3 ligi nie ma szans bo w 2 są obowiązkowe homologacje. ZebY 3 liga ruszyła z frekwencja to 2 liga musiała by być zlikwidowana.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez kremer » wtorek, 28 lut 2012, 17:17

Kolejny juz raz rotacja :) Czyli co? np. Dolnoslaski bedzie najgorszy w MP, a Mazowiecki najepszy w RPP to Mazowiecki przechodzi do MP ? :) Ciekawe.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez gorki » wtorek, 28 lut 2012, 19:13

To nie jest tak do końca. Organizacja rundy RSMP jest jednak znacznie droższa niż rundy RPP (cieżko powiedzieć dokładnie o ile, ale myślę że spokojnie o 40%). To że ktoś znajdzie sponsorów na RPP nie znaczy z automatu, że ci sami sponsorzy wyłożą więcej.


Rajdowy Puchar Polski miałby szansę jako II liga rajdów, organizowana niezależnie od rund RSMP. Przykładowo niezalezne od RSMP: Rajd Wisły i Barbórka Cieszyńska cieszyły się w sezonie 2011 sporą popularnością wśród kibiców i kierowców. Ten temat można pociągnąć w przyszłych sezonach i wtedy RPP ma szansę zaistnieć medialnie. Będąc dodatkiem ratującym budżet rund RSMP nie ma na to szans.

Z własnych obserwacji doszedłem do wniosku, iż III liga zaczyna tętnić "życiem" na Śląsku i w Małopolsce (wystarczy spojrzeć na liczbę kierowców którzy uzyskali licencje w ostatnich latach). Także ten cykl ma szanse na zaistnienie (w mediach lokalnych), jako ta najniższa, ale atrakcyjna dla promocji małych miast i lokalnych przedsiębiorstw reklama i rozrywka dla mieszkańców.
gorki
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota, 26 lis 2011, 16:40

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » środa, 29 lut 2012, 19:57

gorki napisał(a):To nie jest tak do końca. Organizacja rundy RSMP jest jednak znacznie droższa niż rundy RPP (cieżko powiedzieć dokładnie o ile, ale myślę że spokojnie o 40%). To że ktoś znajdzie sponsorów na RPP nie znaczy z automatu, że ci sami sponsorzy wyłożą więcej.


Rajdowy Puchar Polski miałby szansę jako II liga rajdów, organizowana niezależnie od rund RSMP. Przykładowo niezalezne od RSMP: Rajd Wisły i Barbórka Cieszyńska cieszyły się w sezonie 2011 sporą popularnością wśród kibiców i kierowców. Ten temat można pociągnąć w przyszłych sezonach i wtedy RPP ma szansę zaistnieć medialnie. Będąc dodatkiem ratującym budżet rund RSMP nie ma na to szans.

Z własnych obserwacji doszedłem do wniosku, iż III liga zaczyna tętnić "życiem" na Śląsku i w Małopolsce (wystarczy spojrzeć na liczbę kierowców którzy uzyskali licencje w ostatnich latach). Także ten cykl ma szanse na zaistnienie (w mediach lokalnych), jako ta najniższa, ale atrakcyjna dla promocji małych miast i lokalnych przedsiębiorstw reklama i rozrywka dla mieszkańców.

RPP nigdy nie bedzie medialny, bo nie ma takiej możliwości zebY 2 liga była bardziej medialna od 1 , ktora i tak z
medialnoscia kuleje nawet jak by była osobna. Natomiast to, ze rozdzielisz mp i rpp to nic konkretnego do życia rajdowego nie wniesie. Pamiętaj , ze priorytetem są MP i jak ten problem medialnie nie bedzie rozwiązany jako filar sportów samochodowych to żadne inne zabiegi pozostałych lig nie wniosą nic do lepszego funkcjonowania rajdów w przyszłości. Cały ten schemat funkcjonowania wszystkich lig rajdowych powinien sie opierać o dazenie do jednego celu do czegos lepszego tzn. przejście z ligi niższej do wyższej powinno przynosić pewne korzyści dla wszystkich organizatorów zawodników i kibiców. Dzisiaj jest przepychanka miedzy rpp, a mp, bo zawodnicy z rpp są inaczej traktowani jak rajd jedzie równocześnie, ale praktycznie musza byc inaczej traktowani, a organizator nie chce puścić rpp na zewnątrz , bo ma kasę z wpisowego rpp, wiec każdy ciągnie w swoją stronę, dlatego jedyne wyjście to połączenie tego wszystkiego po to, zebY wszyscy jechali na tym samym wózku, bo wtedy bedzie wspólny cel, a jak nie to zawsze bedą przepychanki.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez gorki » środa, 29 lut 2012, 21:47

Puchar moze być medialny. Jeśli chcesz coś sprzedać to musisz to ładnie opakować. W tej chwili puchar jest na doczepke do MP. Po co w Polsce taki puchar? Nikt tego nie kupuje medialnie więc jest to nic nie warte. Natomiast kiedy stanie się to niezależny twór to pojawią się możliwości i jego promocji i sprzedaży. Nie znam do końca szczegółów układu na linii pzm-orlen-tvp, ale na tvp media się w tym kraju nie kończą.

Można powołać 2 spółki pod PZM i niech jedna działa przy RSMP, a druga przy RPP. Nawet jeżeli pojawi się coś na wzór konkurencji to rajdy tylko na tym zyskają.

Druga liga nigdy nie pobije popularnością pierwszej w mediach, ale im więcej rajdów tym więcej widzów, co w konsekwencji zwiększa liczbę zainteresowanych władz lokalnycj, mediów i sponsorów plus zapaleńców. Ta maszynka sama się nakręci, tylko trzeba przestać ciągle myśleć o poprawie tylko RSMP.

Łączenie RPP z RSMP może przynieść dobre efekty, ale sama góra jak już pisałem nie jest najważniejsza. To nie biegi narciaskie czy skoki na nartach, gdzie jedna osoba jest w stanie pociągnąć rozwój całej dyscypliny. Najważniejsze jest budowanie rajdów od samego dołu, od tych najmniejszych imprez (bo to one i tylko one generują nowych zawodników), popularności rajdów też nie zbuduje się na samym cyklu RSMP, ale na tych mniejszych imprezach (bo jest ich więcej).

Rajdy to taki sport na który ludzie zazwyczaj nie jadą, ale jak odcinek leci 2km obok wioski to lecą młodzi i starzy by zobaczyć i to jest prawdziwa siła rajdów na której można budować.
gorki
N1
 
Posty: 78
Dołączył(a): sobota, 26 lis 2011, 16:40

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » środa, 29 lut 2012, 22:56

Przeciez przez jakieś 8 lat był to nie zależny twór i nic sie nie działo to nie rozumiem , dlaczego teraz ma być inaczej. Po co ma PZM powoływać dwie spółki przciez to nie logiczne, bo samemu by sobie gola strzelił. Jak nikt głowa nie ruszy to nic sie samo nie na kręci. Z rajdów trzeba zrobić nie" rajd "tylko samochodowe show. Liczy sie jakość impez , a nie ilośc, bo zwykły człowiek nie widzi różnicy miedzy mp, a rpp. Wielu ludzi pojedzie na rajd tylko ludzie nie lubią marnować czasu, a jazda na rajd w którym startuje 30 aut to marnowanie czasu. Każdego sponsora trzeba przekonać o tym ze warto, a jak go chcesz przekonać pokazując mu 30 aut i pustki na oesach, a w telewizji promowanie i wykupywanie reklam przez dwóch potentatów paliwowych, którzy jak by mogli to by sie zatłukli. Trzeba doprowadzić do tego zebY sam sponsor chciał sie dołączyć do rajdu tylko na to trzeba mieć argument, a teraz jest tak ze to organizator i zawodnik chodzi i żebra, a trzeba stworzyć układ partnerski. Jeżeli pojedyncze osoby potrafią wykorzystać prywatne układy i być w telewizji ogolno krajowej to nie rozumiem , dlaczego potęga PZM nie potrafi tego zrobić, albo dlaczego nie chce, ale to juz na inna dyskusje.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez budynski » czwartek, 1 mar 2012, 13:37

viper im wiecej postow piszesz tak tym bardziej mam cie za czlowieka ktory leczy kopleksy za klawiatora skoro piszesz ze 8 lat temu w pucharze nic sie nie dzialo. to listy zgloszen po 80+ to nic. no sorrry. przejrzyj stare newsy portale i gazety. dokrztalc sie troche i wtedy wydaj osad. wg warto odseparowac rsmp od rpp
budynski
 
Posty: 18
Dołączył(a): poniedziałek, 20 lut 2012, 21:31

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » czwartek, 1 mar 2012, 13:52

80+ załóg to był standard a dziś jest to wszystko nawet w połączonych seriach.
Mało, że tyle załóg to jeszcze w różnych klasach i walka była zawsze i wszędzie.
Pamiętam Cieszynkę 2004 a potem 2005. Każdy na złamanie karku a im bliżej końca tym więksi wariaci jechali szczególnie w Sejach i CC.
Ze znajomym staliśmy na pierwszym OS. I skończyły się mocne auta i chciał jechać dalej. A ja mu mówię: poczekaj na koniec stawki tam jest walka. I nie myliłem się. Chłopcy okrutną bombą jechali. Przy tym zwiedzali. Ale walczyli.
Ostatnia Cieszynka to niestety walka była rzadkością a wypadali i tak.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez chrisro » czwartek, 1 mar 2012, 14:28

A ja jestem jak najbardziej za pucharem. Niskie wpisowe, niepowtarzalna niemal rodzinna atmosfera, wszyscy mili i skorzy do pomocy oraz wszechobecne druciarstwo na serwisach i w rajdówkach.
chrisro
N2
 
Posty: 121
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 15:04
Lokalizacja: skontowni

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » czwartek, 1 mar 2012, 14:44

budynski napisał(a):viper im wiecej postow piszesz tak tym bardziej mam cie za czlowieka ktory leczy kopleksy za klawiatora skoro piszesz ze 8 lat temu w pucharze nic sie nie dzialo. to listy zgloszen po 80+ to nic. no sorrry. przejrzyj stare newsy portale i gazety. dokrztalc sie troche i wtedy wydaj osad. wg warto odseparowac rsmp od rpp

Ja nie pisałem o słabej frekwencji tylko medialnosci ogólnopolskiej, bo to jest wskaźnik zainteresowania, a na regionalnym medialnym poziomie to i kjs ma zainteresowanie. Czytaj ze zrozumieniem, a co do frekwencji wyraźnie podkreslilem, ze jest ona na tyle duża, ze organizatorowi MP opłaca sie łączyć RPP z MP, bo koszt przygotowania rajdu dla 100 czy 30 są praktycznie takie same, wiec nie mów o kompleksach tylko czytaj ze zrozumieniem, a jak chcesz frekwencję zwiększyć to polacz to wszystko i będziesz miał ponad 100 aut i wtedy wyjdzie na to, ze dzisiaj rajdy w cale nie stoją tak źle, bo kiedyś było 70 aut w MP.
MSG Racing napisał(a):80+ załóg to był standard a dziś jest to wszystko nawet w połączonych seriach.
Mało, że tyle załóg to jeszcze w różnych klasach i walka była zawsze i wszędzie.
Pamiętam Cieszynkę 2004 a potem 2005. Każdy na złamanie karku a im bliżej końca tym więksi wariaci jechali szczególnie w Sejach i CC.
Ze znajomym staliśmy na pierwszym OS. I skończyły się mocne auta i chciał jechać dalej. A ja mu mówię: poczekaj na koniec stawki tam jest walka. I nie myliłem się. Chłopcy okrutną bombą jechali. Przy tym zwiedzali. Ale walczyli.
Ostatnia Cieszynka to niestety walka była rzadkością a wypadali i tak.

Ty mówisz o stylu jazdy, a ja mówię o zainteresowaniu produktem. To, ze ktoś jedzie jak wariat to sie podoba kibicom, ale nic nie wnosi do medialnosci jak nie ma mediów. To są dwie rożne sprawy. Rajdy są atrakcyjne i trzeba je tylko umieć sprzedać. Frekwencja nie gwarantuje zainteresowania, ale pomaga na pewno uatrakcyjnić zawody i to trzeba wykorzystać.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » czwartek, 1 mar 2012, 14:51

Zaraza zaraz. Czy ciekawy rajd który powstaje min przez jazdę zawodników a co za tym idzie większą liczbę widzów jest słabym produktem.
Słaba jazda zawodników nie jest pokazywana w TV bo jest nudna i nie przyciąga widowni.
Kółko jest takie fajna jazda + fajne auta -> dużo kibiców -> sponsorzy + media -> rozwój rajdów czyli znów fajna + nowi kierowcy -> jeszcze więcej kibiców -> nowi sponsorzy + więcej mediów.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » czwartek, 1 mar 2012, 16:05

MSG Racing napisał(a):Zaraza zaraz. Czy ciekawy rajd który powstaje min przez jazdę zawodników a co za tym idzie większą liczbę widzów jest słabym produktem.
Słaba jazda zawodników nie jest pokazywana w TV bo jest nudna i nie przyciąga widowni.
Kółko jest takie fajna jazda + fajne auta -> dużo kibiców -> sponsorzy + media -> rozwój rajdów czyli znów fajna + nowi kierowcy -> jeszcze więcej kibiców -> nowi sponsorzy + więcej mediów.

To tak widzisz ładnie wyglada teoretycznie, ale teraz zrób to tak , zeby sprzedac to mediom, bo jak przejeżdża sama rajdowka koło kamery to nawet jak bedzie szybko to i tak dla widza w telewizji bedzie to nudne, dlatego rajdy wbrew pozorom są trudne do przekazania, bo kamera nie oddaje prędkości i nie ma tez bezpośredniej rywalizacji. Tutaj jest inwencja organizatora jak to zrobić zebY kamera sie tym zainteresowała i widzisz w cale nie o to chodzi , ze ma być szybko. Zobacz najlepszym przykładem to karowa. Postaw na normalnym oesie na krzyzowce beczke to sie tam nie dopchasz jak 2 godziny wcześniej nie przyjdziesz i takich knyfow powinni szukać organizatorzy. Sama jazda pojedynczego auta na ekranie to pojęcie względne bo widzisz kobicowanie na żywo w przypadku rajdów rządzi sie innymi prawami niż pokazanie rajdów w telewizji. Sama szybka jazda nie wystarczy, bo problem w tym, ze telewizja chce emocji dla widza, a niestety sama rajdowka w ekranie nie daje emocji, ale można je sztucznie stworzyć, beczki , hopki super oesy w parach czy fabrykach itd. Puty ktoś tego nie zrozumie to medialnie bedzie zawsze kibel, bo sam samochód i oes to w telewizji tak
naprawdę nuda.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez ToKu » wtorek, 13 mar 2012, 13:28

No to teraz rodzi się pytanko: czemuż to warmińskiego nie ma w kalendarzu? Hopki, hopy i inne takie zapewnione. Lista startowa zawsze długa (w zeszłym roku rajd nie był nawet w RP a było coś 30 maszyn w tym oprócz miejscowych <Holo, Stanik, Typa> także Kuzaj). Krajobrazy i "fotogeniczność" imprezy na bardzo wysokim poziomie. Jestem spoza środowiska i nie znam uwarunkowań, a w 2010 bodajże były spore zastrzeżenia do organizacji z tego co czytałem. Może też budżet organizatora ma znaczenie tutaj. Biorąc pod uwagę te uwarunkowania wydaje mi się jednak że ...

... o kalendarzu decydują jakieś zupełnie inne względy niż atrakcyjność rajdu, czy przydatność do szkolenia nowych, wzbudzania zainteresowania rajdami itp. Stare powiedzonko mówi, że jak nie wiadomo o co chodzi to wiadomo o co chodzi. Pewnie znaczenie ma też, że z punktu widzenia PZMot północ kraju to jakiś III świat (rajdowy). No a szutry na północy to już w ogóle jakaś masakra, diabelska sprawka, zbrodnia przeciw ludzkości.

Tak to wygląda moim okiem, czyli okiem osoby nie związanej ze środowiskiem, a zainteresowanej rajdami.
Pogłoski jakobym to ja podrzucał kłody na trasie Kormorana 2002 uważam za grubo przesadzone
Avatar użytkownika
ToKu
N3
 
Posty: 360
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 17:03
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez gregortest » środa, 20 cze 2012, 16:14

ścigałem się w RPP, parę ładnych lat temu.
Lecz to co obserwuję od dłuższego czasu, doprowadzi do upadku pucharu.
Bierność i dokręcanie finansowej śruby przez pzm-młot
Przepisy, dzięki którym sami zawodnicy, nie dość , że gonią w piętkę, kto ma droższy sprzęt - o jego pełnym wykorzystaniu nawet nie wspominam, to godzą się w sposób bierny na poczynania w/w pzm.
Po pierwsze - pełna likwidacja aut - typu R 3 R2
Zero skrzyń sekwencyjnych.
Może być gr A , ale do 1600 cm i do tego na zwykłej ( kłowej) skrzyni.
Ciuchy, fotele, pasy z utraconą homologacją , i do tego żadnych hansów.
Oczywiście w miarę rozsądku - utracona homo - po 2003 nie wchodzi w rachubę.
ITp itd - czyli KOSZTY _KOSZTY KOSZTY.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez kostek45 » środa, 20 cze 2012, 22:47

Co do propozycji na temat samochodów, ich specyfikacji i skrzyń sekwencyjnych - racja.
Kto ma kasę na dofinansowane auto niech ściga się w RSMP i zwiększa rywalizację w najważniejszym polskim cyklu.

A dla masy kierowców ze słabszych klas i tańszych samochodów (albo na odwrót) pojawiła by się szansa startów w wielu kultowych, profesjonalnych rajdach.

Jeżeli chodzi kwestie bezpieczeństwa - nie zgadzam się.
HANS - obowiązkowy. Reszta ekwipunku - w miarę rozsądku finansowego, ale bezpiecznie.
Avatar użytkownika
kostek45
A5
 
Posty: 823
Dołączył(a): wtorek, 28 wrz 2010, 08:23
Lokalizacja: Świdnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość

cron