Markowy "tani" puchar w RPP?

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Markowy "tani" puchar w RPP?

Postprzez Zoe » niedziela, 2 sty 2011, 15:50

Tak ostatnio siedzę i myślę i zastanawiam się jakie kwoty i jakie osiągi samochodu zadowalałyby Was w przypadku taniego markowego pucharu dla młodych zawodników?

Bo ostatnio przeglądałem sporo ofert samochodów budżetowych (Chevrolet, Fiat i takie tam) i znalazłoby się kilka aut bazowych, które (jak myślę) godnie szkoliłyby młodych adeptów za (chyba) niekolosalne pieniądze.

Najbardziej przypadł mi do gustu Chevrolet Aveo.

Bazowy model kosztuje 31,790pln ma silnik 1.2 84km. Podejrzewam, że gdyby PZM zainteresował Chevroleta i pokazał przykłady Pucharu CC, SC, 106, 206, wyścigowe serie Picanto i CEE'd to mogłoby się udać. W dodatku może zawodnicy mieliby dostęp do samochodów w pakiecie jeszcze tańszym, czyli biały lakier, brak tapicerek, radioodtwarzaczy i takich tam zbędnych przy urajdawianiu samochodu elementów.

Ciekawe czy w ogóle PZM zajmuje się takim aktywnym rozwiązywaniem problemu niskiej frekwencji czy tylko myśli nad regulaminowymi bublami w postaci klasy N4/30 i innych?

Przecież takie Aveo zrobione na 90/100km, z porządną solidną klatką, większymi hamulcami, oponami ze znakiem E, paliwem z seryjnej sprzedaży powinno być dobrą opcją i stosunkowo niedrogą?

Czy ktoś z Was w ogóle myślał nad takimi rozwiązaniami? W ogóle - wiadomo do kogo zwrócić się z pomysłami?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00


Postprzez loocky » niedziela, 2 sty 2011, 17:12

Najlepiej do PZM do GKSS. Mysle ze p. Górski, Szkuta, Nowak mogliby pokierowac dokladniej.
Ja bym pomyslal nad jeszcze tanszym autem. Moze Pug? Jest sporo 105,106,206 i 305 na rynku i w uzytku. Napewno tansze sa niz kupowac/budowac nowe. Moznaby tez pomyslec nad wykorzystaniem wyscigowych KIA.
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Postprzez Zoe » niedziela, 2 sty 2011, 17:50

loocky napisał(a):Najlepiej do PZM do GKSS. Mysle ze p. Górski, Szkuta, Nowak mogliby pokierowac dokladniej.
Ja bym pomyslal nad jeszcze tanszym autem. Moze Pug? Jest sporo 105,106,206 i 305 na rynku i w uzytku. Napewno tansze sa niz kupowac/budowac nowe. Moznaby tez pomyslec nad wykorzystaniem wyscigowych KIA.


Ja myślałem o całkiem nowym samochodzie, bo istniałaby opcja lepszej oprawy medialnej, jakichś nagród rzeczowych i tak dalej, a poza tym - byłaby większa szansa, że wszystkie auta byłyby grzebnięte jednakowo oraz zawodnicy mieliby szansę przekonać się, że rajdy nie tolerują druciarstwa :P
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez kurczak » niedziela, 2 sty 2011, 18:08

my już mamy jedną klase RWD ;)ale na szutrach ;)
juz nic tańszego nie znajdziecie a przy tym można dobre wyniki robić ;))
na każdym rajdzie mamy wspólny serwis i w jednym hotelu bazujemy



Obrazek
lasf.lt

RWD!!!Litwo ojczyzno moja rajdowa ;) Przygotowywanie i Serwis BMW E30 318is Warszawa-Okęcie ul. Wagonowa 5
Avatar użytkownika
kurczak
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): środa, 9 sie 2006, 17:15
Lokalizacja: okęcie

Postprzez kmederski » niedziela, 2 sty 2011, 18:19

To nie tak - PZM nie bedzie szukal :) . PZM z pewnoscia sie zgodzi na puchar, ale to Wy musicie przedstawic jakas konkretna opcje. I wsparcia ze strony producenta musicie szukac sami.

Firmy samochodowe nie parajace sie sportem nie przygotuja Wam wersji odchudzonej, bo taka nie dysponuja. Musieliby specjalna wersje zamawiac do produkcji, o ile to mozliwe, bo nie zawsze jest niestety mozliwe. Z reguly produkowane sa wersje z okreslonym wyposazeniem i rezygnacja z tego czy tamtego czesto jest logistycznie niemozliwa a nawet jezeli jest, to niekoniecznie bedzie to taniej;)
Trzeba by sie zwracac do producentow lokalnych( Zeran pada!) czyli Fiata lub Opla, badz tez Kia na Slowacji lub Skoda. No bo Suzuki na Wegrzech zrezygnowalo ze sportu. Moze faktycznie najtaniej bedzie wykorzystac Kijanki pozostale po wyscigach. Troche tego jest- ale skoro Kia zrezygnowala z wyscigow, gdzie miala za Sponsora Lotos, to szanse, ze wejda w rajdy sa niewielkie.

Logicznym powinno byc zaangazowanie w rajdy Fiata i Opla - ale jak widac z logika nie ma to wiele wspolnego, raczej z pasja szefostwa firmy jak widac na przykladzie Subaru i Peugeota.


Przede wszystkim musicie sami miec juz konkretny koncept( o co bedzie najtrudniej jak mniemam) a nastepnym krokiem jest szukanie wsparcia producenta czy importera, bo bez nich pucharu nie bedzie. Ktos musi go firmowac, chocby tak jak Zdunek;)
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Postprzez Kris_WRC » niedziela, 2 sty 2011, 18:55

Koncept jest już zacny, pełne założenia Pucharu wraz pełnym rozpisem kosztów powstały. Problem polega na tym, że samochód nie ma homologacji FIA i trzeba się starać o homologację w PZM. Teraz ruch jest po ich stronie, z tego co się dowiedziałem to GKSS podejmuję taką decyzję. Proste to nie będzie raczej, ale temat jest otwarty Sprawa jest bardzo w proszku, ale jak wypali będziecie mocno pozytywnie zdziwieni. Tyle Wam na razie mogę powiedzieć... :)
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Postprzez Zoe » niedziela, 2 sty 2011, 19:26

kmederski napisał(a):To nie tak - PZM nie bedzie szukal :) . PZM z pewnoscia sie zgodzi na puchar, ale to Wy musicie przedstawic jakas konkretna opcje. I wsparcia ze strony producenta musicie szukac sami.


A teraz moje pytanie brzmi "czemu?"? Oczywistym jest, że to PZM będzie mieć większą siłę przebicia niż grupa ludzi, którzy POTRZEBUJĄ pucharu. Czemu PZM nie szuka, nie wysyła ofert sponsorskich, tak jak robią to zawodnicy? Kwestia głupiej dumy czy braku pomysłu? Przecież sam PZM mógłby na tym zyskać (dodatkowych 20 załóg x wpisowe?). Zwłaszcza teraz kiedy Polski Związek Motorowy traci dobrą opinię w oczach zawodników i nie tylko - powinni podjąć jakieś ruchy!

To PZM powinien pomóc młodym zawodnikom poprzez próby przyciągnięcia producenta na nasze rajdowe podwórko oferując mu reklamę i inne wynegocjowane bonusy. W jaki sposób zawodnicy mają przyciągnąć do siebie dealera lub producenta nie mając żadnych atutów? Nie możemy przecież zaproponować reklam na trasie i w trakcie oficjalnych ceremonii, nie możemy obiecać, że dany markowy puchar będzie mieć przed każdym rajdem zorganizowany (nawet krótki) prolog główniejszymi ulicami... i tak dalej i tak dalej...

Co do wersji "odchudzonej" - przecież np. Chevrolet Polska może zamówić np. 30 konkretnych, niedomontowanych sztuk w fabryce.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez kmederski » niedziela, 2 sty 2011, 20:52

Czy naprawde myslisz, ze w sytuacji gdy Zeran pada ktos sie bedzie chcial w to bawic?
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Postprzez SZUMI » niedziela, 2 sty 2011, 21:17

W jakiś krajach był puchar Aveo, bodajże 1.4. W Czechach jest też ciekawy puchar Fiesty 1.3, tylko że auta nie są własnością zawodników a organizatora pucharu:

http://www.artfordsport.com/

http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=131 ... a-cup-2010

Ciekawymi tez autami by były np Hyundai, albo Tata , tylko one chyba nie mają homologacji.
FOTOGRAFIA Z RAJDÓW ITP.

r.szumny@wp.pl

http://motorecords.pl/galerie_autor,111,0,Ryszard_Szumny.html
SZUMI
A5
 
Posty: 659
Dołączył(a): niedziela, 8 sty 2006, 21:46
Lokalizacja: Ząbkowice

Re: Markowy "tani" puchar w RPP?

Postprzez sim_on » poniedziałek, 3 sty 2011, 03:41

Zoe napisał(a): które (jak myślę) godnie szkoliłyby młodych adeptów za (chyba) niekolosalne pieniądze.

Najbardziej przypadł mi do gustu Chevrolet Aveo.

Bazowy model kosztuje 31,790pln ma silnik 1.2 84km. Podejrzewam, że gdyby PZM zainteresował Chevroleta i pokazał przykłady Pucharu CC, SC, 106, 206, wyścigowe serie Picanto i CEE'd to mogłoby się udać.


moze troche wyrwane z kontekstu, ale ktorego "młodego adepta" bedzie stac na wyrzucenie 31,700 na bazowy model samochodu??

zakładając, że ma być to tani puchar to czemu nie reaktywowac czegoś co juz było?? ale stworzyć nowy regulamin, ktory określałby jakie zmiany i ew na jakich podzespołach mają byćwykonane??

ostatnio, widać wysyp rajdowych SC i CC, może to byłby dobry "trop"
Avatar użytkownika
sim_on
 
Posty: 40
Dołączył(a): wtorek, 8 wrz 2009, 22:38
Lokalizacja: kraków

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 3 sty 2011, 09:03

Właśnie czegoś takiego brakuje. Mało kogo będzie stać na wyłożenie na dzień dobry 40tyś zł w auto chyba że o młodym się mówi tak jak że Kajto (ponad 30) jest młody.
Już o tym pisałem kilka krotnie że w UK jeździ po dziś dzień 205 Challange, we Włoszech nadal Uno i inne tego typu puchary czy klasyfikacje i można to samo u Nas zrobić.
Problem w tym, że trzeba robić regulamin, a i podejście PZM jest takie, że po co robić coś jeżeli nie ma w tym kto jeździć. A jak sami zainteresowani jak się nie zgłoszą to koło się zamknie. Tylko zebrać tych zainteresowanych.
W ten sposób przepadły Seje i Cienkie, potem Lanosy, a niedawno 206. Wystarczy wprowadzić klasyfikację tak jak jest Astra i będzie OK.
W tym jest szansa bo tego jeszcze trochę stoi po garażach. CC i Seje jeżdżą w amatorce głównie.
Puchar markowy nowego modelu nie wchodzi w grę bo rajdy medialnie nie istnieją. Nie oszukujmy się nie ma TV, radia i mało czasopism jest które jak już to piszą o pierwszej 5 rajdu.
Nie wchodzi też w grę bo PZM się ruszy żeby poszukać czegoś dla urozmaicenia rajdów. Co ciekawe jest to jakby działanie wbrew własnemu statutowi i planowi działań.
Nie ma czasu, chęci i nie wiem czego tam jeszcze.
Dziwne zjawisko ale wydaje się mi że jest to mentalność pokomunistyczna niestety...
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Markowy "tani" puchar w RPP?

Postprzez Zoe » poniedziałek, 3 sty 2011, 11:17

sim_on napisał(a):
moze troche wyrwane z kontekstu, ale ktorego "młodego adepta" bedzie stac na wyrzucenie 31,700 na bazowy model samochodu??


Podejrzewam, że bazowe auto kosztowałoby mniej. Poza tym - Panowie, nie róbcie już jaj. Widzę, ze faktycznie u nas, w Polsce 'tani puchar' to auta o właściwościach s2000 za... 2000, no góra 4000 w pełni przygotowane, dopasione i zrobione topowo.

Prawda jest taka, że rajdy nie mają prawa być tanim sportem - nie da się. Ja tam tylko pilotuję, ale już czuję nieprzyjemne mrowienie gdy myślę o wydaniu kasy na kask z klipsami i hansa :P

Tak jak pisałem powyżej - puchar SC czy CC nie miałby wsparcia np. fabryki, medialnie byłby klapnięty i nie wzbudzałby zainteresowania, takiego jak NOWY puchar. Pozostaje też kwestia legalności samochodów - każdy miałby grubo nagrzebane w takim SC, na tyle głęboko, że regulaminami będzie można sobie d... podetrzeć :) Znam takie historie - regulaminowych samochodów mocniejszych o 20km od reszty stawki, a SC lub CC nie opłacałoby się rozbierać lub składać od nowa.

Oczywiście - ten temat to tylko dywagacje, ale może ktoś z niego zaczerpnie inspirację i - pewnie - na bezrybiu i rak ryba - gdyby się udało utworzyć klasę markową SC/CC - świetnie!
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Markowy "tani" puchar w RPP?

Postprzez skandal » poniedziałek, 3 sty 2011, 11:57

Zoe napisał(a):gdyby się udało utworzyć klasę markową SC/CC - świetnie!


przecież jest A0 i N0 - dodatkowo wchodzą w nią Kijanki i właściwie tyle :)

osobiście chętnie bym widział więcej zawodników SC/CC w Pucharze :)
Bo jak już gdzieś jadę na rajd - to zazwyczaj jestem sam :)

Myślę że sporą zachętą dla Pucharu , wystarczyło by obniżyć Wpisowe na np.600 zł dla A0 i N0 , ewentualnie zrobić wspólną klasyfikację :)
zarządzić jakieś wspólne opony np. Seria albo max Matador i tyle !
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 3 sty 2011, 11:59

Dokładnie to by było dużym plusem bo wpisowe 1200zł to połowa budżetu na start. Ograniczenia te muszą być żeby ktoś z gruba kasą się wybijał. Klasyfikacja musi być i jakaś sensowna nazwa tego bo co to jest A0/N0?
Też już kiedyś o tym pisałem.
Zoe myślisz, że w pucharze nowego samochodu będzie lepiej?
Mylisz się i to gruubo!
W 206 były jaja z mocami silników, wcześniej w Sejach i Lanosach, a niedawno w KIA.
Media też nie będą obecne w większej ilości bo to żadna rewelacja nie będzie. I tak jak pisałem nasze media są tragiczne.
Co do kosztów to jak w kraju gdzie 75% ludności zarabia 1500zł ma prawo zaistnieć puchar gdzie samo auto będzie kosztować 40000?
Nikt tu nie chce S2000 za 2000zł tylko auto przystosowanego do sportu i klasyfikacji oficjalnej.
Jakimś cholernym cudem praktycznie wszędzie do około takie coś istnieje oparte o starsze rajdówki i ma się to zaje........ tylko u nas trzeba wprowadzać puchar na nowym badziewiu. Z łaską dostać od PZM puchar, a od producenta jakieś nagrody.
Trzeba się samemu zebrać i zacząć działać, a nie liczyć na łaskę.
Aaa i zapomniałbym, że jeszcze u nas problem z zawodnikami co nie będą się hańbić jazdą byle czym.
Owszem rajdy to nie tani sport ale można go zrobić bardziej przystępnym dla ludzi w naszym kraju a nie dla bogatego kumpla.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez loocky » poniedziałek, 3 sty 2011, 12:41

MSG Racing napisał(a):Trzeba się samemu zebrać i zacząć działać, a nie liczyć na łaskę.
Aaa i zapomniałbym, że jeszcze u nas problem z zawodnikami co nie będą się hańbić jazdą byle czym.


polać mu :D

w dwoch zdaniach ustrzeliles cale sedno sprawy
loocky
N2
 
Posty: 185
Dołączył(a): wtorek, 23 maja 2006, 19:22
Lokalizacja: Silesia & AKŚ

Następna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron