Markowy "tani" puchar w RPP?

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez Zoe » sobota, 15 sty 2011, 00:46

irbis napisał(a):panowie
chcecie by powrócił puchar typu SC/CC lub lanos...


Puchary Favo, SC, CC, Lanosa i innych są pomysłami OK, ale w tym momencie zastanawiamy się nad przepisem na całkiem nowy puchar, na możliwie najtańszym nowym aucie, gdzie walka będzie możliwie najbardziej wyrównana sprzętowo, co w przypadku wyżej wymienionych jest niemożliwe, bo każde z tych aut zbudowane będzie z "lekką nutką dekadencji" i kilku dodatkowych koni :)

Tak właściwie - to może zadam bardzo ważne pytanie, żebyśmy skierowali rozmowę na odpowiednie tory:

Zakładamy, że FAKTYCZNIE interesuje nas puchar oparty o nowy samochód - jakie wymagania powinien spełniać on według Was?

Mnie wydaje się, że podstawa, to kupno gotowego (dziś kupuję, jutro startuję), wybudowanego samochodu, zbudowanego w oparciu o sprawdzoną konstrukcję cywilną (np. Aveo - w Krakowie, w MORD udowodniło, że jest wytrzymałe :P, lub może Corsa - przedstawiciele handlowi latają tym codziennie jakby byli na OS'ach) które będzie bliźniacze z resztą pucharówek, a silniki, elektronika i inne elementy, w które można ingerować - zaplombowane, tak aby faktycznie moc była JEDNAKOWA.

Dodatkowo samochody powinny ścigać się na paliwie dostępnym na stacjach benzynowych (najlepiej, gdyby elektronika była ustawiana na PB95), opony dla wszystkich powinny pochodzić od jednego producenta, zawieszenie powinno być homologowane jedno (w wariantach asfalt/szuter), hamulce większe niż seryjnie, klatka max, fotele BiMarco, pasy Sandtler Sponsor, system LICO, wydech kompletnie zbudowany u konkretnego inżyniera (który w razie uszkodzenia zrobi dokładnie taki sam). Ogólnie - auto w specyfikacji N-grupowej, którego moc w przypadku rajdówki będzie nie większa niż 15% wartości mocy auta seryjnego – chodzi mi o wytrzymałość elementów przeniesienia napędu. Ogólnie uważam, że najlepiej, aby moc nie przekraczała znacznie 100km, wszak ma to być opcja dla wschodzących rajdowców, którzy będą się uczyć…

Co do ceny? Uważam, że za gotową rajdówkę zrobioną jak wyżej napisałem - 45-55 tysięcy złotych to chyba dobra oferta? Dodatkowo trzeba zaznaczyć, że jakiś procent powierzchni samochodu powinien być zarezerwowany dla (oby!) sponsorów pucharu (powiedzmy 20-30%).

Nie wspominam o hucznej oprawie medialnej, wspólnych rozbieranych sesjach zdjęciowych, udziału w produkcjach kinowych i innych mniej ważnych aspektach rajdowego życia :P :lol:

Co powiedzielibyście na taką ofertę?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00


Postprzez Beret » sobota, 15 sty 2011, 00:58

a pozniej wywiady... autografy... wizyty w zakladach pracy :D
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez irbis » sobota, 15 sty 2011, 01:29

dobrym wyborem była by nowa KIA Picanto przygotowana w grupie N na handlowym paliwie z klatką np.IRECO lub BARANA ,fotelami pasami i systemem od jednego producenta(mozna by było negocjowac cene na cały zestaw), opony np.KUMHO lub HANKOOK max 14 cali, zawias bilstein ,hamulce ferodo, bez zmian w elektronice samochodu a komputery by były losowane przed każdą eliminacją.
irbis
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 19 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: żagań

Postprzez toydols » sobota, 15 sty 2011, 15:19

Ja mam tylko uwagę do foteli i pasów - powinny być porządne. Podniesie to cenę auta o max. 3000 zł... ewentualnie niech fotele i pasy będą dowolne. Po tym jak ocalił mnie drogi fotel, nie wsiadłbym w tani.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Postprzez michalziem » sobota, 15 sty 2011, 16:03

moim zdaniem narzucanie foteli bimarco i pasów sandatler to chyba niezbyt dobry ruch, może ktoś nie che oszczędzać na bezpieczeństwie i sobie zamontuje fotele ProADV to co będzie szybszy na oesie-oczywiście ze nie! najwyżej można by ustalić minimalna wagę fotele
na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać nawet w rajdówce poniżej 100km
myślę ze wszyscy pamiętają co napisał Teodor Stolarek na forum po dzwonie na barborce cieszyńskiej, takie jest moje zdanie
michalziem
N2
 
Posty: 172
Dołączył(a): piątek, 30 paź 2009, 20:56

Postprzez Zoe » sobota, 15 sty 2011, 17:04

michalziem napisał(a):moim zdaniem narzucanie foteli bimarco i pasów sandatler to chyba niezbyt dobry ruch, może ktoś nie che oszczędzać na bezpieczeństwie i sobie zamontuje fotele ProADV to co będzie szybszy na oesie-oczywiście ze nie! najwyżej można by ustalić minimalna wagę fotele
na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać nawet w rajdówce poniżej 100km
myślę ze wszyscy pamiętają co napisał Teodor Stolarek na forum po dzwonie na barborce cieszyńskiej, takie jest moje zdanie


Pamiętają, zwłaszcza, że pisze tuż nad Tobą :)

Faktycznie - kwestia bezpieczeństwa powinna być priorytetem i powinna być wytypowana określona pula elementów odpowiedzialnych za bezpieczeństwo załogi takich jak fotele, pasy, system gaśniczy, tak aby każdy mógł dobrać te elementy według swojego upodobania, ale z określonej puli. Chodzi o to, żeby nie zaczęto kupować rurkowych, najtańszych konstrukcji albo dzwonionych używek...

Jakie pomysły jeszcze?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez redbull46 » sobota, 15 sty 2011, 18:17

No to chyba mamy rozwiązanie problemu z tanim, nowym samochodem do pucharu :)
http://rajdy.autoklub.pl/news/plastikowa-rajdowka,33901
Tyle że pewnie będzie problem z dostępnością a przede wszystkim z ogarnięciem go przez młodych adeptów sztuki rajdowania :) (no bo 150 kucy w czymś co waży zapewne tyle co nic musi dawać niezłe efekty)
Pozdrawiam
redbull46
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 12 kwi 2010, 19:36

Postprzez MisiekClio » sobota, 15 sty 2011, 19:25

redbull46 napisał(a):No to chyba mamy rozwiązanie problemu z tanim, nowym samochodem do pucharu :)
http://rajdy.autoklub.pl/news/plastikowa-rajdowka,33901

Patrzac na ceny MitJetow wyscigowych, ktore w zasadzie sa zbudowane na identycznej zasadzie i podzespolach (tylko, ze we Francji) to wcale nie musi byc takie tanie jakby sie wydawalo. Koszt sezonu w MitJet to 40 tys. Euro. Auto na wlasnosc 30 tys. Euro
Avatar użytkownika
MisiekClio
N3
 
Posty: 452
Dołączył(a): wtorek, 22 lis 2005, 16:42
Lokalizacja: Zakopane

Postprzez voytec » niedziela, 16 sty 2011, 13:38

MisiekClio napisał(a):Patrzac na ceny MitJetow wyscigowych, ktore w zasadzie sa zbudowane na identycznej zasadzie i podzespolach (tylko, ze we Francji) to wcale nie musi byc takie tanie jakby sie wydawalo. Koszt sezonu w MitJet to 40 tys. Euro. Auto na wlasnosc 30 tys. Euro


Fakt i to nie jest sianie defetyzmu. Z resztą polski grunt też był przebadany pod kątem podobngo pomysłu - idea A.Rzemieślnik i wyścigowo-rallycrossowa Formuła X-Sport (czyli dawna Formule France), gdzie autka były o niebo prostsze i tym samym tańsze (eksploatacja, bo w kwestii nabycia też nie było zbyt kolorowo) od MitJet'ów. Efekt - fiasko.
W naszych warunkach, a zwłaszcza w obecnej sytuacji ekonomicznej nikt rozsądny (bo de facto w grę wchodzi tylko prywatna inicjatywa z ewentualnym dofinansowaniem (chociaż wątpliwe jest szczególne zainteresowanie taką ideą) przez partnerów zewnętrznych) nie zaryzykuje inwestycji finansowej w tak bardzo ryzykowny projekt. Tego rodzaju alternatywę możecie sobie od razu odpuścić.
"Gdyby nie słupek, gdyby nie poprzeczka, gdyby się nie przewrócił byłaby rzecz wielka..."
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Postprzez Zoe » niedziela, 16 sty 2011, 23:36

Panowie - wróćmy do meritum. Te całe "plastikowe" auta to ani mocowo, ani kosztowo, ani pod względem dostępności części nie jest pomysł dla zawodników, chcących się uczyć/bawić/bawić ucząc, ok?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez irbis » poniedziałek, 17 sty 2011, 02:29

kwestie bezpieczeństwa są oczywiscie najważniejsze i opinia toydolsa (miałem okazję ścigać się z nim jeszcze w kajtkach gdy startował swoim twingo ) jest wazna tym bardziej że na własnej skórze miał niestety okazję sprawdzić jakość przygotowania autka do rywalizacji.dlatego myślę i podrzuciłem pomysł by klatka była od sprawdzonego dostawcy nie jakies tam cudo z pudełka do samodzielnego montażu.co do reszty wnętrza to jeśli fotele ,pasy i system były by od jednego dostawcy to na pewno była by możliwość negocjacji ceny kompletu.takie autko nie powinno byc też zbyt małe gdyz te kilkanascie cm dodatkowej blachy zawsze daje jakieś szanse.dochodząc do sedna sprawy dobrym atkiem była by dacia logan lub aveo sedan tam jest co gnieść w razie W.takie autko dało by sie zbudować bez większego problemu w kwocie 45-50 tys jako nowe z salonu.

ps.
pozdrowienia i życzenia jak najszybszego powrotu do zdrowia i na oesy dla TOYDOLSA od ekipy z jawora
irbis
 
Posty: 13
Dołączył(a): sobota, 19 gru 2009, 15:05
Lokalizacja: żagań

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 sty 2011, 18:20

irbis napisał(a):takie autko dało by sie zbudować bez większego problemu w kwocie 45-50 tys jako nowe z salonu.


Super, naprawdę genialnie! Ilu będzie zawodników tym jeździło w RPP :?: 3 - 4 - 5 :?:
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Beret » poniedziałek, 17 sty 2011, 19:26

MSG, a za darmo maja rozdac?
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » poniedziałek, 17 sty 2011, 19:52

No nie ale można by coś tańszego zrobić jak właśnie na Sejach.
Skoro i tak producent się w to nie włączy bo nie ma w tym sensu boo rajdy są mało rozreklamowane w naszym kraju a już szczególnie RPP. A pakowanie producentowi dodatkowej kasy w promocje swojego pucharu to już w ogóle bez sens.
Dlatego uważam, że szukanie i robienie jakiejś klasyfikacji na nowych autach to pomyłka w chwili obecnej i nie w RPP.
Jeżeli taka klasyfikacja (bo puchar to większość źle rozumie) miałaby być wspierana nie przez producenta a przez inne firmy to tym bardziej można się oprzeć o Seje, Uno, 106, Saxo, 205, 206 itp. na podobnej zasadzie jak jest Astra i wystarczyłoby, żeby zawodnicy jechali razem, jakoś to oprawić medialnie, serwisowo, przepisowo i będzie lepiej.
Za te 50 tyś za Logana można mieć i Seja i sezon w takim np "600cup"
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Kris_WRC » poniedziałek, 17 sty 2011, 19:53

MSG Z jednej strony wszyscy chcą nowe auta TOP wyposazone pod wzgledem bezpieczeństwa (co jest bardzo prawidłowe i logiczne) A z drugiej strony nikt nie da 40 - 50 000 za NOWE i GOTOWE DO STARTU AUTO!! , no więc sami się okreslcie czego chcecie... Nie da się tak.

Dziwi mnie, ze nie widzicie pewnej logicznej opcji, która może to rozwiązać i funkcjonowała już w Polsce przy okazji innego pucharu. Jak napisałem już na poczatku tego wątku, kilka ładnych stron temu. Wystarczy otworzyć głowę i pogodzić interesy firm, które potencjalnie będą miały z tego jakieś korzyści... Wszystko się da trzeba chcieć, a nie kręcić nosem na każdą propozycję tutaj rzucaną, a kilka przyznam było niegłupich.
Avatar użytkownika
Kris_WRC
A6
 
Posty: 1343
Dołączył(a): środa, 12 mar 2003, 09:29
Lokalizacja: KBC

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości