Moderator: SebaSTI
qbus napisał(a):znowu az takiej teori spiskowej sie w tym nie doszukuj... gorzej by bylo gdyby mozna bylo wygrac puchar jezdzac takim samochodem
Fiesta_R2 napisał(a):MatiWRC: pozwolę sobie nie zgodzić się z Tobą. W każdym sporcie wyczynowym chodzi o wynik, również w N4/30. Co wpiszesz do oferty dla sponsora po kilku rajdach zapinania boków niedoinwestowanym czterołapem? "Poszłem ogniem bo nie szło iść inaczej"?
Fiesta_R2 napisał(a):MatiWrc: proste jak 1-2-3 Frytki
-seryjne skrzynie biegów
-nadwozie US i RS
-seryjne szpery i dyfry, odpowiednie dla danej wersji nadwoziowej
-seryjne tarcze i zaciski (przy mocy ok. 250 KM w zupełności wystarczą)
-dowolność w poszyciu nadwozia (zderzaki, drzwi, dach, spojler)
-paliwo powszechnie dostępne w handlu, czyli np. V-Power Racing
-jeden komplet opon + 2 zapasy na pętlę (3 odcinki)
Fiesta_R2 napisał(a):heh, nie chcę tu snuć teorii rodem z zabójstwa Kennediego, ale to nie przejdzie. Jest jak jest i w tym sezonie zmiany raczej odpadają. Fakt, że na 2 tygodnie przed rajdem nie ma ogólnie dostępnego regulaminu N4/30 pozostawiam bez komentarza...
Fiesta_R2 napisał(a):-praktycznie nikt nie będzie jeździł (mówię tu o zawodnikach z apetytem na podium) na seryjnym hamulcu czy skrzyni. Mamy od razu koszt na Brembo VO i kłówkę. Ten regulamin nie pozostawia złudzeń: będzie drooooooooogo, czyli topowo. Zakup i rewizje kłówki kosztują, to nie jest perpetum mobile.
Fiesta_R2 napisał(a):-Homologacja: auto do RPP ma być technicznie identyczne z N4 w RSMP, więc odpada budowa czy przystosowanie wersji amerykańskich w przypadku Evo. Tylko RS, czyli znów koszty. W Wieliczce Rafał Grzesiński jechał amerykańską wersją Evo X na seryjnych częściach i bez całego ekwipunku niezbędnego do RSMP. Oczywiście, takie auto jest niezgodne z regulaminem technicznym. W związku z tym, proporcjonalna cena wynajmu na Mazowiecki (nadal seryjna skrzynia!) wzrosła o 40%. Bo nie możemy jechać plastikowym amerykańcem, tylko pełną N-ką od Pawła. W N4/30 nawet zderzaki muszą być homologowane, paranoja.
Fiesta_R2 napisał(a):-Wyposażenie bezpieczeństwa: klatka zgodna z załącznikiem J to praktycznie standard wśród kierowców amatorów, ale co z systemem gaśniczym, aktualną homologacją na fotele i pasy, bezpiecznym zbiornikiem itd? Znów koszty.
Fiesta_R2 napisał(a):Reasumując - moim zdaniem N4/30 to wymysł pod jednego zawodnika, który chciał sobie zrobić licencję na własnych warunkach, zdobyć tytuł i odstrzelić konkurencję niedysponującą odpowiednim budżetem. Chytry plan, ale podobno ten zawodnik spuchł i ma jechać Clio w Mazowieckim
Baumszlager napisał(a):Po prostu kolega Grzesiński, zamiast wziąć się do roboty woli pisać na forum i marudzić "jakie to drogie", "jakie to złe", "wyścig zbrojeń".
A później będzie miał łatwy pretekst aby odpowiedzieć "nie jeżdżę bo w N4/30 jeżdżą tylko TOP'owe fury z wielki zapleczem finansowym". Nie stać Cie na zbudowanie cywilnej N4/30 ? Idź to klasy niżej, nikt Ci nie każe brać się z najbardziej drogą opcje jeżdżenia.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość