Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Zoe » wtorek, 29 lis 2011, 15:33

W RSMP koszty już robią się jednak większe - wpisowe, hansy, sransy itp, brak konkurencyjności w klasach (Saxo w A6 nie powalczy z C2?) i wiele, wiele innych. Jeśli nie chcesz jechać dwóch dni RPP to wracasz po sobocie i koniec. Na dobrą sprawę PZM strzelił sobie w kolano brakiem podwójnych eliminacji, które bawiły ucząc i uczyły bawiąc oraz finansowo były rozsądne. Poza tym - Panowie, nie oszukujmy się - zerknijcie ilu zawodników (nawet tych jeżdżących tylko dla zabawy!) zostawało na drugi dzień rajdu (nie licząc tych, którzy wydzwonili siermiężnie), albo raczej - policzcie ilu NIE zostawało. Skąd taka frekwencja skoro według Was to taka drożyzna - MSG ładnie wyliczył, że de facto następny rajd kosztuje 1500 złotych. Z tego co się orientuję to MSG startował w 3L (albo tylko jego auto?). Czy udawało się to zrobić za te 1500? Ja jestem pewny, że nie, bo sam też startowałem w tym cyklu. Wpisowe, paliwo na zapoznanie, na dojazd, do rajdówki, autostrada, wynajęcie lawety, viatol, jedzonko bla bla bla bla i przejeżdżało się w najlepszym układzie 30km niby odcinków (kłania się Rajd Transportowca).

Niestety problem polskich rajdów polega na tym, że każdy chciałby na zakup rajdówki (najlepiej o osiągach zbliżonych przynajmniej do s1600) utrzymanie jej, starty w pełnym cyklu na wypasie (wpisowe, paliwo, opony, serwis, zaplecze ito) wydać góra 40.000 w skali roku i jeszcze zdobywać nagrody rzeczowe i finansowe. Przykro mi drodzy Panowie - tak się nie da. Może mówiłbym inaczej gdybym był driverem, a nie "tylko pilotem", ale napatrzyłem się na różne rozwiązania, pojeździłem z ludźmi o różnym budżecie i niestety - dwudniowy rajd pokroju Dolnośląskiego kalkuluje się finansowo lepiej niż Dolnośląski a później/wcześniej Karkonoski.

Ogólnie podwójne eliminacje były jak najbardziej spoko, zarówno pod względem finansowym i czasowym auto przygotowywało się do rajdu raz (zatem czasu idącego "w gwizdek" na szukanie, grzebanie, kupowanie części itp marnowało się dużo mniej), tylko raz się trenowało, tylko raz się wyjeżdżało, raz pakowało itp i są to właściwie też argumenty przemawiające za tym, że jednak taki start wychodził taniej niż 1500...

Nie wiem skąd obawa przed dwudniowym rajdem? Zmęczenie - owszem spore, śmierdzące i zapocone po pierwszym dniu rajdu ciuchy, które trzeba na siebie założyć - owszem, durny przepis wymagający zapłacenia dodatkowej kasy za przeprowadzenie "nocnego serwisu" w razie nie wyrobienia się z naprawami do czasu parku ferme dnia pierwszego - owszem, brak możliwości jechania tylko w drugim dniu - owszem, brak zwrotu nawet części kasy jeśli się wydzwoni w pierwszym dniu w sposób wykluczający start w dniu drugim - to jedyne minusy, z których najbardziej bolesny jest ten związany z dodatkową opłatą za przedłużenie serwisu.

No i jeszcze jedna rzecz - co z Wami? Nie cieszylibyście się na myśl o 150km dobrej, rajdowej przygody? Dwa dni jazdy, dwa dni zmagań, sportu i adrenaliny! Guys c'mon!

Pozdrawiam i bez ciśnień,
Z.
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00


Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » wtorek, 29 lis 2011, 15:47

Zoe Napisałeś: "Aż mam ochotę wyć do księżyca! Jak można myśleć że więcej jazdy będzie tańsze niż mniej? Albo, że chociaż będzie kosztować tyle samo co mniej?! "
No to policz sobie dwa dwudniowe rajdy jak podałeś Dolnośląski i Karkonoski i policz sobie dwa takie rajdy jechane jeden dzień. Powinno Ci wyjść że masz na trzeci rajd ok połowę lub 1/3 budżetu.
Rajd dwu dniowy to 10tyś a jedno to np 8000. Z dwóch jedno dniowych rajdów masz 4000 w kieszeni czyli połowę budżetu na 3 rajd.
Przed ułożeniem kalendarza były rozmowy z zawodnikami (sam J.Noworól o tym mówił) i jak myślisz dlaczego nie ma dwudniowych rajdów w RPP? Ja stawiam, że zawodnicy tak chcieli. W przyszłym jest w naszym kraju ME w piłce kopanej co jest kolejnym utrudnieniem.
Jak ktoś napisał dwudniowe są RSMP i jak ktoś chce to niech jedzie bo koszt już niewiele większy nić dwudniowe RPP.
W dodatku podział na RPP i RSMP gdy jadą te same OS i tyle samo km OSowych jest trochę bez sensu.
Dwa dni więcej bo masz jeden dzień rajdu więcej przecież i do tego też masz zapoznanie z tym dniem. Czyli sumując dwa dni.
Tak jechałem w 3L pierwszy taki rajd na śląsku. Kosztował mnie on 800zł. Plus oczywiście licencja i badania. Chłopaki co wynajmowali ode mnie auto to poza kosztem wynajmu mieścili się w 1000zł. Więc 1500 to tak na dość bogato.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez okun911 » wtorek, 29 lis 2011, 16:36

Zoe napisał(a):W RSMP koszty już robią się jednak większe - wpisowe, hansy, sransy itp, brak konkurencyjności w klasach (Saxo w A6 nie powalczy z C2?)

O ile wpisowe jest większe o kilka stów?
HANS chyba ma być obowiązkowy w RPP od 2012 jak dobrze pamiętam.
Co do konkurencyjności to właśnie w RPP Saxo w A6 musi walczyć z C2 i Fiestą R2, bo przecież w RSMP tamte auta są w klasie R2, dopiero jak wprowadzą ten nowy podział na klasy to będą razem.
Co do liczby aut w klasach to skoro udało się reaktywować klasę N3 to można i N2, itd i tanim kosztem walczyć o tytuł Mistrza Polski w klasie a nie o jakiś tam Puchar.
Avatar użytkownika
okun911
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): wtorek, 13 kwi 2010, 21:56
Lokalizacja: Iława

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez menson » wtorek, 29 lis 2011, 16:52

O HANS-ie też słyszałem ale jak narazie żadnego oficjalnego komunikatu nie ma więc o co kaman?? eliminacje podwojne mogłyby być ale wtedy trzeba by jakas pojedyńcza normalna usunac bo w tym sezonie było 10 eliminacji w RPP noto bez przesady a do końcowego i tak sie liczyło 6
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez toydols » wtorek, 29 lis 2011, 20:58

Choćby nie wiem jak liczyć, to nigdy podwójna runda RPP nie będzie droższa od pojedynczej (oczywiście nie chodzi mi o koszty wyjazdu porównywalne pomiędzy wyjazdem na taki powiedzmy dwudniowy dolnośląski, a pojedynczy dolnośląski, a w kwestii kosztu kilometra oesowego, kosztu pojedynczej rundy, czy kosztu wyjechania iluśtam punktów). Tak naprawdę jechało się dwa razy więcej za 1/3 ceny więcej. Nie wiem jak można policzyć, że podwójna runda się nie opłaca.
MSG Racing - RPP w formie dwudniowej to dwie osobne rundy. Czyli dwa rajdy. Jeśli wydajesz na nie 10000 zł jak napisałeś, a na pojedynczą rundę 8000 zł, to z jednej podwójnej rundy masz w kieszeni zaoszczędzone 6000 zł. Czyli 75% budżetu na start w dodatkowej pojedynczej rundzie. Inaczej nie umiem tego policzyć. Może dlatego, że ostatnio uczyli mnie matematyki jakieś 16 lat temu.
Inna rzecz, że jeszcze dwa lata temu jeździliśmy rundy RPP, które czasem miały ponad 100 km oesowych. W zakończonym sezonie podwójne rundy miały maksymalnie 150 km, a pojedyncze 75 km. Przecież to jest śmiech na sali. Ba! Słyszałem głosy, że jest coraz mniej kilometrów oesowych, bo tak chcą zawodnicy (powinno się ich nazywać klienci wypożyczalni, a nie zawodnicy)! Jak mi jeszcze ktoś pisze, że im dłuższy rajd to jest drożej, to według mnie jest to ktoś kto jeździ dla punktów, a nie dla ścigania się. Przecież im dłuższy rajd, tym koszty przejechania 1km oesowego są tańsze, nawet jeśli auto jest wynajmowane. Oczywiście cały rajd jest droższy, ale patrząc w skali wydatków na cały sezon, to wolałbym przejechać 6 imprez po 120 km oesowych, niż 9 imprez po 80 km oesowych, bo wyjdzie taniej, a zabawa i frajda z długiej imprezy jest o wiele większa.
Pewnie bogatsi koledzy, szczególnie wynajmujący rajdówki i nadrabiający brak umiejętności startami w tajperach i c2r2 (proszę nie uogólniać, wielu kierowców w takich autach jeździ co najmniej dobrze) wolą krótsze imprezy, bo wtedy płacą mniej. Bo mogą pojechać więcej imprez za niewiele większe pieniądze i jakoś dzięki temu uciułać miejsce w klasie. Pewnie to oni są tymi tajemniczymi zawodnikami, na wniosek których rajdy są coraz krótsze... ale co na to wszyscy pozostali? Co na to kibice, których na rajdy jeździ coraz mniej, bo kiedyś oglądało się np. 5-6 oesów na dzień, a teraz 3!? Co na to sponsorzy, którzy widzą pustki przy oesach?!
W tym tempie za dwa lata RSMP będą miały 100 km oesowych, a RPP 50 km. Czy o to chodzi? Czy to jest dobre? Bo niby tańsze?
Dlatego też, mimo wszystko podoba mi się wyeliminowanie rund podwójnych. Wcale sobie nie zaprzeczam! Wiem, że przejechanie 8 rund pojedynczych będzie dużo droższe od 4 podwójnych. Ale wtedy jedzie się 8 rajdów, z których każdy na innych terenach, na innych drogach i w innych warunkach. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę, że liczone jest 6 rund, to można sobie ułożyć dość fajny sezon, szczególnie, że odstępy między imprezami w kalendarzu na rok 2012 są duże (nie ma 3 rajdów w ciągu miesiąca i podobnych atrakcji). Żeby tylko tych kilometrów oesowych na rundę było 100-110, to jak dla mnie kalendarz na rok 2012 byłby super.... i żebym jeszcze miał czym jeździć...
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » wtorek, 29 lis 2011, 21:19

Czym czy za co? Bo jak jest za co to i jest czym. Przynajmniej ja tak mam obecnie.
Niby też masz trochę racji, ale bardziej jest to opinia osoby optymistycznej która widzi, że szklanka jest w połowie pełna a nie w połowie pusta.
Myślę, że tym bogatym to właśnie w nawet na rękę więcej rajdów podwójnych.
Z tymi ponad 100km OSowymi w RPP to chyba masz na myśli dwudniowe rundy bo regulamin zabraniał robienia tak długich rajdów. Chyba, że masz na myśli jeszcze wcześniejsze czasy.
Niestety długość rajdów zmniejsza się bo koszt zamknięcia drogi rośnie. Bo karetka ma być, straż co ileś, ileś tam pkt kontrolnych, a tam muszą stać ludzie którym trzeba zapłacić. Więc krótszy znaczy tańszy.
Z wynajmem czy jazdą też tak jest. Owszem poniżej jakiejś bariery km Osowych jest już znacznie droższy km OS bo są minimalne koszty wynajmu czy startu, których się nie da przeskoczyć.
PZM i organizatorzy nie oddali by kasy z wpisowego od RPP ot tak sobie.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez toydols » wtorek, 29 lis 2011, 22:02

Bardziej nie mam czym. Nie do końca jest tak, że jak masz za co to masz czym. Bo ja chcę jechać autem pewnym, bezpiecznym, a przy tym dającym radochę z jazdy. Do tego takim, żeby koszt startu był niewielki. Mam takie jedno, ale ono za bardzo się nie nadaje, bo się trochę zgięło ;). Oczywiście jakbym miał bardzo gruby portfel, to pewnie nie byłoby problemem wynajęcie czegoś konkretnego, ale jakoś dawno wybiłem sobie z głowy sposób startów uprawiany przez połowę zawodników w stawce RSMP i RPP (jeżdżenie autem o co najmniej 1 klasę za szybkim i 2 klasy za drogim jak na własne umiejętności i możliwości finansowe). Może i jestem niepoprawnym optymistą, ale mam nadzieję, że w końcu w tym kraju sytuacja znormalnieje i przynajmniej w RPP ludzie będą patrzeć realnie na swoje możliwości, a przede wszystkim przestaną kierować się zasadą, że bez tajpera to przecież nie ma sensu jeździć, bo co tam wyjeździsz i zaczną jeździć dla radości jeżdżenia. Mam nadzieję, że będzie coraz więcej pasjonatów, którzy sobie dłubią auta i raz na jakiś czas spotykają się, żeby wspólnie spędzić miło czas ścigając się na odcinkach, a między oesami są kumplami. Bardzo miło pod tym względem jest w drugiej połowie listy startowej RPP :).
Co do długości rund, to w 2011 wprowadzili zapis o 75 km oesowych. Wcześniej był zapis o minimum 65 km (chyba 65, bo nie jestem pewien). Niektóre rundy miały 75-80 km, ale były i takie, które miały prawie lub ponad 100 km (Dolnośląski 2008 - 99 km, Barbórka Cieszyńska 2008 - 90 km, Zamkowy 2009 - 93 km, Barbórka Cieszyńska 2009 - 94 km, Karkonoski 2010- 104 km!, Wisła 2010 - 100km).
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » wtorek, 29 lis 2011, 22:12

Możliwe aż tak nie zwracałem uwagi na dystanse. Ale fakt przypomina mi się kilka rajdów co miały blisko 100km OS.
Ja miałem takie auto do czerwca tego roku. Szybkie, niezawodne i dające masę frajdy z jazdy nie tylko na rajdzie.
Podobnie jak ty chciałbym żeby kiedyś tak było jak piszesz. Dlatego też min jestem za połączeniem RPP z RSMP w jedno oraz lekkim wydłużeniem 3L.
Wtedy uważam, że zacznie to wszystko odżywać a pozostaną dwie mocne serie rajdowe a nie jedna i dwie ledwo ledwo.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Beret » wtorek, 29 lis 2011, 22:25

jakiś czas temu robiliśmy wyliczenie RPP vs RSMP w klasie HR. wychodziło, że za cenę 3 rund RPP jedziemy 2 rundy RSMP. stąd prosty wniosek: jeden dzień za darmo! czyli niejako jeden rajd RPP
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez toydols » wtorek, 29 lis 2011, 22:35

Jasne, jasne, ale pamiętajmy, że potrzebna jest możliwość tańszego ścigania. Znam RPP od początku czyli od 2000 roku. Powstał jako oddolna inicjatywa klubów, jako sposób na tańsze ściganie niż RSMP, a przy tym jako cykl ogólnopolski. Potem PZM położył na tym łapę. Wpisowe, wymagania itp wzrosły strasznie, tak że zrobiło się z tego małe RSMP. Teraz doszła 3 liga, która kuleje już 3 rok. Niezależnie czy RPP będzie zlikwidowane, czy RD3L będzie zlikwidowane, to powinny być dwa cykle na poziomie zawodników licencjonowanych, czyli RSMP i coś niżej, o wiele tańszego. Tak jak kilka lat temu.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez robros » środa, 30 lis 2011, 16:55

Ja też robiłęm wyliczenie czy warto jeździć w Pucharze Czy lepiej w RSMP i wyszło mi, że jednak taniej jest w RSMP, potem to sprawdziłem i się potwierdziło.
Druga sprawa to nie ma co narzekać że np Saxo nie ma konkurencji w RSMP. Jest kilka klas , gdzie można się ścigać, HR, można utworzyć klasy markowe itd, z drugiej strony jakie szanse ma ten samochód z C2R2 w Pucharze PZM?
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez MSG Racing » środa, 30 lis 2011, 17:49

A jeździcie dalej w tym RSMP?
Pewnie jakoś taniej wychodzi ale czy jedziecie jeden rajd w sezonie czy więcej. Czy może jednak lepiej pojechać więcej rajdów i mieć więcej szans na lepszy wynik i pokazanie się. Chyba że za swoje ale zawsze jest nadzieja że wynik da dodatkową kasę.
Czy w RSMP czy w RPP takie same szanse ma Saxo z C2 i podobnie jest w innych klasach ale jest przykład jak się powinno jeździć i taki Jurek Tomaszczyk zawstydza i posiadaczy C2.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez robros » piątek, 2 gru 2011, 18:31

MSG Racing napisał(a):A jeździcie dalej w tym RSMP?
Pewnie jakoś taniej wychodzi ale czy jedziecie jeden rajd w sezonie czy więcej. Czy może jednak lepiej pojechać więcej rajdów i mieć więcej szans na lepszy wynik i pokazanie się. Chyba że za swoje ale zawsze jest nadzieja że wynik da dodatkową kasę.
Czy w RSMP czy w RPP takie same szanse ma Saxo z C2 i podobnie jest w innych klasach ale jest przykład jak się powinno jeździć i taki Jurek Tomaszczyk zawstydza i posiadaczy C2.


Co się bardziej opłaca jest bardzo proste do wyliczenia. Trzeba zsumować wszystkie koszty i potem podzielić to przez liczbę km OS na danym rajdzie.
Prawda, Saxo nie ważne czy pojedzie w RSMP czy w Pucharze zawsze ma takie same szanse z C2, więc chyba lepiej jeździć tam gdzie wyjdzie to taniej. Myślę, że sponsor też spojrzy łaskawszym okiem jak będziemy rozmawiać o Mistrzostwach Polski, a nie o Pucharze.
A co do autek, to w RSMP dla każdego jest klasa, trzeba tylko chcieć jechać. PZM potworzył HR, HR-P i co ile załóg się pojawiło - kilka, choć autek do tych klas jest w kraju kilkadziesią.
robros
 
Posty: 35
Dołączył(a): sobota, 15 paź 2011, 08:53

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Zoe » piątek, 23 gru 2011, 15:46

Czytaliście nowy regulamin RPP? Hans jednak przeszedł...
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Loeb1987 » piątek, 23 gru 2011, 17:30

Zoe napisał(a):Czytaliście nowy regulamin RPP? Hans jednak przeszedł...

i bardzo dobrze :)
Loeb1987
A6
 
Posty: 1190
Dołączył(a): czwartek, 22 lis 2007, 18:03
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron