Markowy "tani" puchar w RPP?

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 12:53

skandal napisał(a):
Bad-i napisał(a):Obecnie jeżdze dość mocną 106ką - i uważam ze taki puchar Twingo R1 to była by bajka ze względu na wiele czynników.


@Bad-i

mam dwa pytania : ile mniej więcej kosztowało przygotowanie Twojej 106stki i ile musiałbyś dołożyć żeby była taka TOP TOP !!! ?

jakie czynniki (te które mówią że Puchar Twingo R1 to Bajka) ?

Moim zdaniem problem jest taki jak w każdym pucharze ! Nie ma przygotowania samochodów uczciwego !


1.
a) szczerze mowiac nie pamietam ile kosztowalo zbudowanie 106ki ale tania nie byla to na pewno (dobry zawias, dobry silnik, skrzynia itd..)
b) pewnie troche jeszcze mozna wrzucic, ale nie za duzo

2. uwazam ze takie Twingo R1 ma fajna specyfikacje plus jest stosunkowo nowe. Dodatkowo mozesz je pozniej rozbudowac do R2. Kilka takich samochodow moze stworzyc fajna klase oraz rywalizacje. Jedynym minusem jest fakt ze takie Twingo (rozbudowane do R2) nigdy moim zdaniem nie bedzie konkurencyjne do C2R2. Podobnie jest z Fiesta :(

3. Jezeli samochody pucharowe beda nowe mozesz zawsze wprowadzic jakies ograniczenia. Wtedy sama elektronika nie wyrobisz sobie duzej przewagi sprzetowej ;)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21


Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 12:54

Bad-i
Masz 106 i w klasie masz Hondy co mają na dzień dobry więcej mocy i co z tym? A są tańsze w przygotowaniu bo nie trzeba ich dłubać do takiej mocy.
Miałbyś chyba lepiej jakby była klasa 106 gdzie byście się mogli ścigać + jakieś ograniczenia żeby taniej było.
Tak jak mówi Skandal to ma być dla tych co mogą wyłożyć na auto ok 10-20tyś zł.
Różnice mocy w autach zawsze będą, nawet jakby były wynajmowane.
Kiedyś w PP 206 silniki miały rozbieżność od 120-170koni.
A jak znajdzie się jakiś super talent to go i tak będą posądzać przekręty.
Zmiany w autach da się ograniczyć i da się skontrolować. A jeśli będzie towarzyskie podejście to nie powinno być problemów.

Zauważam że niektórzy tutaj chyba myślą o pucharze ro RSMP a nie do RPP gdzie jednak kasa jest przynajmniej o połowę mniejsza.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 13:02

MSG Racing napisał(a):Bad-i
Masz 106 i w klasie masz Hondy co mają na dzień dobry więcej mocy i co z tym? A są tańsze w przygotowaniu bo nie trzeba ich dłubać do takiej mocy.
Miałbyś chyba lepiej jakby była klasa 106 gdzie byście się mogli ścigać + jakieś ograniczenia żeby taniej było.
Tak jak mówi Skandal to ma być dla tych co mogą wyłożyć na auto ok 10-20tyś zł.
Różnice mocy w autach zawsze będą, nawet jakby były wynajmowane.
Kiedyś w PP 206 silniki miały rozbieżność od 120-170koni.
A jak znajdzie się jakiś super talent to go i tak będą posądzać przekręty.
Zmiany w autach da się ograniczyć i da się skontrolować. A jeśli będzie towarzyskie podejście to nie powinno być problemów.

Zauważam że niektórzy tutaj chyba myślą o pucharze ro RSMP a nie do RPP gdzie jednak kasa jest przynajmniej o połowę mniejsza.


Zle mnie zrozumiales, zgadza sie. Ja musialem wlozyc duzo w 106 zeby miec podobnie co taka seryjna honda. Ale tez pamietaj ze w naszaj klasie mamy C2R2 (podobno w RPP mieli pomysl zeby dopuscic MAXY), Fiesty R2, czy teraz Twingo R2 - ktore technologicznie (skrzynia, zawias, hamulec) sa nie do przeskoczenia.

Biorac pod uwage taki puchar 106 - ok, ale co z tymi co maja 120 koni i tymi co maja 165 KM, szpere i kłówke + mega zawias ? Przeciez ktos to juz ma wydlubane auto nie wyda kolejnych 10.000 zeby wrocic do slabszego ;)

Dlatego jeszcze raz podkreslam ze taki Puchar Twingo to byla by super sprawa (przynajmniej dla mnie, i oczywiscie zdaje sobie sprawe ze chodzi o puchar w RSMP a nie RPP)
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 13:18

No właśnie a my tu o RPP piszemy :!: :wink:
Fakt do RSMP Twingo może być dobrym pucharem ale myślę że nadal nie tanim. Nie w Polsce a to trzeba brać pod uwagę.
Fakt zapomniałem że są jeszcze auta R2 które w tym roku są dopuszczone w RPP.
Jest niestety może trochę brutalne rozwiązanie na wydłubane auta ale innego może nie być. Mianowicie nie puchar a normalnie klasa A6 8)
Wszystko jednak by pewnie zależało od ustaleń technicznych.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 13:33

MSG Racing napisał(a):No właśnie a my tu o RPP piszemy :!: :wink:
Fakt do RSMP Twingo może być dobrym pucharem ale myślę że nadal nie tanim. Nie w Polsce a to trzeba brać pod uwagę.


Twingo moze byc tez dobrym pucharem w RPP (ba, nawet jestem skłonny powiedzieć ze bardziej taki puchar pasuje do RPP niz do RSMP) - tylko niech tyle nie kosztuje. Serio, nie chce mi sie wierzyc ze nie da sie takiego samochodu przygotowac za 50-60K PLN
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 14:07

Zależy co masz na myśli mówiąc 50-60k.
Samo auto może tyle kosztować, tzn kupno nowego (pewnie od 40k w górę)+przystosowanie do sportu (klatka, fotele, pasy, system gaśniczy, zawias (jakaś podstawa typu B6) i jakiś lepszy klocek z tarczą plus jakieś tam pierdoły typu płyta, zapinki czy mocowania kół).
Koszty startów też mogą się zamknąć w takiej kwocie.
Jeśli ktoś by miał sponsora to ok może się udać ale bez będzie ciężko.
Tak myślę choć ponoć w RPP 100k to budżet do walki o tytuł w TypeR. Ale czy takim Twingo?
Wynajmowanie może wyjść o ok 30% taniej w pierwszym sezonie startów bo fakt już w drugim koszt wynajmu będzie większy niż startów swoim już posiadanym autem.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Beret » wtorek, 4 sty 2011, 14:38

Chlopaki, puchar twingo juz bezie w rsmp wiec o nim zapomnijcie.
bylo o dzikich kosztach pucharu astry: zobaczcie na samochod Styłów, któzy nie bardzomogli pogonić Kwaśnika w nieporównywalnie wolniejszej astrze.

niestety uważam, że producenci aut beda zainteresowani tylko nowymi autami bo to jest promocja. stad bardzo podobami sie koncepcja z loganem. biorac pod uwage czesci uzywek to rajdowke swobodnie bedzie mozna zamknac w 25 tysiacach. mysle, ze PZM uchwalilby taki puchar i ustalil "kit" (i podejrzewam, ze bylaby zgoda na drogowe opony/nalewki, konkretne hamulce, konkretne amortyzatory z dowolna sprezyna itd). tylko kto by w niego wszedl? ile rund? co bym nie robil po prostu nie stac mnie na przejechanie 6 rund :/ ale za rzsadne pieniadze chetnie bym wynajal rajdowke na 1-2 rundy.
szkoda, ze dyskusja wywiazala sie teraz, plany mozna w zwiazku z tym snuc na temat sezonu 2012
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 14:49

I to jest dobra droga do sukcesu.
Fakt można takie coś zdziałać w czasie krótszym ale można to też dopracować i dogadać się z potencjalnymi zawodnikami rywalami.
Na chwilę obecna na szybko można wprowadzić dodatkowe klasyfikacje jak jest z Astrą żeby może zainteresować szersze grono niż jest tu na forum.
Inna sprawa że z niskimi kosztami można wszystko stworzyć w 3L problem w tym że tych rajdów jest bardzo mało. Choć ponoć w przyszłym roku ma nie być RPP.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Beret » wtorek, 4 sty 2011, 17:06

jak przeczytasz regulamin rpp na 2011 to wynika ewidentnie, ze w 2012 rpp bedzie :)
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez MaxiA7 » wtorek, 4 sty 2011, 17:51

po co puchar SC/CC w rpp,wystarczyło by obniżyć o 50% wpisowe w klasach A0 i N0 , napewno więcej zawodników by się znalazło na starcie. Jak Pzmot zgodził się na to że kto przejdzie z rpp do rsmp z kl N3 to będzie miał tańsze wpisowe, może warto "podusić" Pzm o klase "cienkich i sejów" w rpp
Avatar użytkownika
MaxiA7
N2
 
Posty: 126
Dołączył(a): piątek, 26 paź 2007, 12:17
Lokalizacja: dolnyśląsk

Postprzez Sejol » wtorek, 4 sty 2011, 19:17

Nie oszukujmy się, starty SC/CC też nie będą za darmo. Obojętnie czy to będzie puchar czy nie. Pytanie kto ma ten puchar finansować? Sezon za kierownicą seja w RPP to też pewnie po taniemu z 25 000 zł.

Samo wpisowe 1200 zł za rundę.

Noclegi (2 noce, po 4 osoby, po 35 zł - 280 zł), jedzenie, mechanicy, paliwo (Rajd Karkonoski - 100 km oesowych plus 174 km dojazdówki x 2 bo zapoznanie, przy średnim spalaniu 10 litrów po 4,9 to prawie 270 zł, plus dojazd autem do zapoznania i busem z lawetą to kolejne 500 zł), opony (najtańsze opony po 100 zł za sztukę), części.
Sejol
N3
 
Posty: 267
Dołączył(a): niedziela, 21 mar 2010, 19:50

Postprzez majkos » wtorek, 4 sty 2011, 20:02

Dyskusja na całego i koszty jakie tu się pojawiają wołają o zawrót głowy. Może z tej dyskusji coś wyniknie albo nie. Dlaczego polskie firmy nie próbują zrobić tak jak za południową granicą? 2Brally wynajmuje rajdówki za straszne pieniądze, stara się teraz promować samochody na jakie nie stać będzie większości z nas. A u Czechów istnieje takie coś jak FordFiestaCup. Czyli pewna firma (coś na kształt 2Brally) wynajmuje na różne zawody (wyścigi górskie i rajdy zarówno dla licencjonowanych zawodników, jak również bez licencji) Fordy Fiesty 1.3. Auta są naprawdę przygotowane profesjonalnie i firma zapewnia profesjonalny serwis. I teraz całe clou tego projektu - cena wynajmu :D Otóż kształtuje się ona od ilości km oesowych na imprezie i wynosi od ok 14 000 (56 km oesowych) do 24 000 (ponad 80 km oesowych) koron za rajd. 100 koron to ok 1,6 zł. W cenie wynajmu (na PLN od ok 2,5 tys do ok 4 tys zł) mamy wszystko - auto, paliwo, części, mechaników oraz catering. Samemu trzeba płacić wpisowe oraz hotel. Tutaj link do cennika:

http://www.fiestacup-afs.com/pronajem.php

A tu dane techniczne fordów:

http://www.fiestacup-afs.com/technika.php


Więc dlaczego tam można coś zrobić, a u nas nie? Fordy są nowymi wersjami Fiesty, więc tak potrzebna pomoc producenta na pewno byłaby zapewniona.

Może o takim samochodzie powinien pomyśleć Bartek B?

Ale jak ktoś powiedział rajdy są dla bogatych dlatego długo u nas się nic nie zmieni.

Pozdrawiam i zapraszam jak zwykle za południową granicę - tam można się ścigać różnymi samochodami, a zrobienie jakiegoś markowego Pucharu na Wyjeździe to tylko kwestia organizacyjna.
Zostań fanem MAJKOS RTP na facebook'u
Avatar użytkownika
majkos
A5
 
Posty: 637
Dołączył(a): niedziela, 24 kwi 2005, 23:16
Lokalizacja: Kłodzko

Postprzez CZUCZU » wtorek, 4 sty 2011, 21:53

skandal napisał(a):
Bad-i napisał(a):A co w przypadku kiedy kolega z klasy będzie mial 25-30 KM wiecej od Ciebie ?


będzie mi to na pewno łatwiej przeskoczyć treningiem i pracą i programem za 1000 zł , niż nowym kitem za 3000Euro ...

Pamiętaj że im mocniejsze auto - tym większe rozbieżności ... sej do rajdów ma zazwyczaj między 80KM (Nka) - 90KM (A-Grupa) - 100KM (jakieś wyjątki) - powyżej 100KM wybucha albo gubi półosie albo się notorycznie przegrzewa !


ale vk na 4 trabkach już ma pod stówke, a kłową sekwencyjna skrzynie kupisz za 6 tys euro we włoszech więc tez da sie obejsć
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Postprzez skandal » środa, 5 sty 2011, 01:08

CZUCZU napisał(a):ale vk na 4 trabkach już ma pod stówke


tak jak napisałem , takich jest typu 4-5 w Polsce ...
Realnie na hamowni większość Agrupy i Ngrupy ma od 80-90Koni


CZUCZU napisał(a):a kłową sekwencyjna skrzynie kupisz za 6 tys euro we włoszech więc tez da sie obejsć


Oczywiście , jak poprosisz M-Sport o zbudowanie Seja Nki za 100 000 euro , myśle że Malcolm też nie odmówi , ale po co ?

Jak ktoś ma 6k Euro na skrzynie to jeździ C2 R2 a nie w pucharze Seja :) prosta matma :)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez MSG Racing » środa, 5 sty 2011, 07:54

Dokładnie nie sztuką jest wyłożyć miliony na byle co. Ale są niestety tacy zdolni nasi rodacy :?
Majkos taki Puchar dałoby radę i u nas zrobić ale obawiam się, że mentalność (wyc.... wszystkich i zarobić więcej niż się można spodziewać) może stanowić największą przeszkodę. Myślę że przez to padła Panda (choć może też przez to że to Kit Car był - za drogi).
Taki puchar to na długie lata by musiał być. Ale jest do zrobienia. Na początek taką firmę może sporo wykosztować.
Za podobną cenę można też i u nas wynająć rajdówkę do RPP.
Nie wiem jak te Fiesty stoją z konkurencyjnością.
To byłby tani puchar.

Chciałbym ponownie przypomnieć że mówiąc puchar nie zawsze musi być to cykl rozgrywek wspierany przez producenta czy innego dużego sponsora. To równie dobrze może być sama punktacja dla danego auta które nie jest konkurencyjne w klasie a jest tanie.
:)
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość