O Takie coś miało by prawo bytu. Szczególnie w RSMP.
To jak to jest, jak oni to robią, że w np. Anglii nadal jeździ 205 Challange oparty o złomy Peugeoty 205
We Francji podobnie?
We Włoszech nadal ściga się po kilkanaście Fiatów Uno i podobna ilość Sejów/CC?
W Skandynawii jest Puchar STAREGO Volvo?
W Niemczech puchar Trabanta?
W Hiszpanie Stare Seaty?
(fakt są też puchary nowych aut ale ich na nie stać)
A u Nas najlepszym wyjściem to tylko puchar nowego badziewia? Z których żaden jak na razie nie wypalił bo jak nie producent to pomysłodawca chce oskrobać zawodników z kasy. Miał być puchar Pandy, potem Swifta i co i dupa bo to NIE było tanie. Tak samo jest teraz z Twingo. Clio Cup przetrwał bo oparty był o auta tańsze.
Nie można u Nas zrobić Pucharu w sensie klasyfikacji Seja/CCS , 206 czy Lanosa?? Jakimś Cudem Astra jest i jeździ prawda? To czemu inne nie mogą? Może Polonez, 125, Łada albo BMW bo jeździ tego trochę?
Podstawą jest zebrać się dogadać ze sobą.
Producent mówicie zapewnia oprawę medialną tak. OK.
Klasa N3 w RSMP też ma oprawę medialną nie gorszą niż kiedyś puchar Peugeota. Mają stronkę i działają i klasa się rozwija.
Jest to przykład, że da się.
A jak ktoś chce żeby był puchar gdzie koszt sezonu to 100-150tyś zł to też będzie oglądał "5 samochodów na krzyż" (puchar C2).
Tu chodzi o to żeby ścigać się w sensownej klasie, sensownie poukładanej i żeby. A nie że 206 w klasie A6 z Hondami.
Tak jak napisałem trzeba się zebrać, zgadać, stworzyć klasę, mały regulamin i zgłosić do PZM. Potem stronka i można pomału rozwijać. Na początku może będzie mało ale jak będzie walka i fajna atmosfera to się pojawią nowi a za rok, dwa, trzy może udało by się złapać sponsora i będzie no Mobil 1 Sej Cup.
Inna sprawa, że dla takich małych tanich autek wpisowe powinno być niższe co jest w wielu krajach praktykowane.
Media podkreślam to jeszcze raz nie istnieją w tym sporcie i dlatego żaden producent nie chce wchodzić do rajdów w Polsce. A jak już to koszty są zabójcze dla zawodników bo to na nich spływa koszt promocji (Swift). Bo producent chce na tym zarobić tu i teraz (jak każdy ślepy w tym kraju), nie myśląc, że może z tego wyciągnąć więcej w dłuższej perspektywie czasu.
Ja osobiście powiem, że nie widzę przeszkud żeby pojawiło się coś takiego jak Sej-Cent Cup albo 206Cup albo Lanos Power Challenge a w RSMŚL GSI Cup o co będę się starał mimo że sam w nim mogę nie pojechać (bieda) bo to jest stworzyć odpowiednią klasyfikację w tym momencie a skoro władze są przychylne to trzeba zadziałać, szczególnie że Opli trochę też jeździ.