Markowy "tani" puchar w RPP?

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez toydols » poniedziałek, 3 sty 2011, 22:31

Zoe napisał(a):toydols: jak dla mnie puchar Twingo to puchar dla bogatych oldboyów

Jeśli byłby zrobiony z głową to niekoniecznie. Zobacz na homologację takiego twingo r1. Nie jest to głupie auto. Jeśli warunki zakupu nowego auta byłyby konkurencyjne (czyli Renault wchodzi w taki puchar i dofinansowuje/rezygnuje z prowizji/nieważne co) i można kupić nowe, gotowe auto za 50000-60000 pln + oprawa medialna i dostęp do części z rabatem to myślę, że wyszedłby i fajny puchar i niezła reklama.
Boje się tylko, że w naszych warunkach problem byłby z "czystością" samochodów.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23


Postprzez Sejol » poniedziałek, 3 sty 2011, 22:38

Zoe napisał(a):
sim_on napisał(a):
toydols: jak dla mnie puchar Twingo to puchar dla bogatych oldboyów (bez urazy oczywiście, bo nie ma to negatywnego kontekstu!)



Rozwiń to co napisałeś.

Jak pisałem wcześniej koszt kitu do Twingo R1 to 9500 euro netto a do R2 28 000 euro netto. Pewnie na gotowo R1 wyjdzie z 80 do 90 000 zł, chyba że uda się znaleźć jakiś tani egzemplarz na rynku wtórnym, teraz na allegro jest Twingo po zalaniu a w Niemczech można kupić dobre autka od 35 000 zł.

Teraz piłeczka po stronie 2B czy zrobi oprawę pucharu. Bo jest duży atut czyli nowe auta relatywnie tanie w utrzymaniu. Ja trzymam z nich kciuki.
Sejol
N3
 
Posty: 267
Dołączył(a): niedziela, 21 mar 2010, 19:50

Postprzez Zoe » poniedziałek, 3 sty 2011, 23:06

Sejol napisał(a):

Rozwiń to co napisałeś.


Jeśli nie do przyjęcia jest samochód nowy, bazowy za 32 tysiące złotych przez młodych zawodników, to jak chcesz żeby gotowa rajdówka za 90.000 była dla "młodzieży" dostępna? Na zaproponowanych przez 2b warunkach to puchar dla rodzącej się niszy "new-age-gentelman" ;)
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Postprzez toydols » wtorek, 4 sty 2011, 00:10

Zoe napisał(a):Jeśli nie do przyjęcia jest samochód nowy, bazowy za 32 tysiące złotych przez młodych zawodników, to jak chcesz żeby gotowa rajdówka za 90.000 była dla "młodzieży" dostępna? Na zaproponowanych przez 2b warunkach to puchar dla rodzącej się niszy "new-age-gentelman" ;)

Dokładnie! Twingo R1 za 100 000 zł nie będzie nigdy autem do taniego pucharu. Szczególnie, że to 100 000 zł to takie minimum żeby zacząć sezon:
minimum 35000 zł auto + prawie 50000 zł kit + budowa + opony + niezbędne części eksploatacyjne (nie mówię już o zapasie na serwis w razie jakiegoś zwiedzania) i tej stówy braknie.
To byłby tani i fajny puchar tylko przy udziale importera i sponsorów. Wtedy rzeczywiście byłaby szansa na kilka-kilkanaście aut... i podobnie sprawa będzie wyglądać z każdym potencjalnym autem i jego pucharem... w tej chwili bez wejścia w temat oficjalnego importera oraz bez wydatnej pomocy PZM (przede wszystkim zachęcenie takiego importera i związanych z nim sponsorów!) coś takiego nie wypali... a szkoda.
Takie puchary to zawsze kuźnia talentów i wielki zastrzyk kasy, energii i promocji dla całego środowiska rajdowego.
toydols
N2
 
Posty: 116
Dołączył(a): czwartek, 18 cze 2009, 14:23

Postprzez Biluch » wtorek, 4 sty 2011, 08:27

Witam co prawda całego tematu nie przeczytałem ale jak dla mnie koncepcją taniego Markowego pucharu jest np (szału niema :wink: ) LOGAN CUP, auto nowe to koszt coś ponad 30tyś zł, używane na allegro można dorwać poniżej 10tyś zł, kit do rajdów można dostać za 4000euro, auto ma Homologacje FIA do 2016r i jak dla mnie to jest Koncepcja taniego pucharu a nie auta za 100.000zł KOGO na to stać ????
Tani puchar to tak jak było SC czy CC.
Jak dla mnie to taki LOGAN miał by szanse istnienia w Polsce tak jak to było np z Lanosem a w Loganie o tyle lepiej że się kupuje cały kit wkładasz i śmigasz po OESach wiem że auto szału nie robi bo w wersji 1,6 to ma chyba z 80KM :? ale przy obsadzie paru aut w klasie to była by już fajna zabawa.

Link to fabrycznego kitu Rajdowego
http://www.logancup.com/en/rally/index.html
www.rwdidiots.pl
Avatar użytkownika
Biluch
 
Posty: 29
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 10:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 08:46

O Takie coś miało by prawo bytu. Szczególnie w RSMP.

To jak to jest, jak oni to robią, że w np. Anglii nadal jeździ 205 Challange oparty o złomy Peugeoty 205 :?:
We Francji podobnie?
We Włoszech nadal ściga się po kilkanaście Fiatów Uno i podobna ilość Sejów/CC?
W Skandynawii jest Puchar STAREGO Volvo?
W Niemczech puchar Trabanta?
W Hiszpanie Stare Seaty?
(fakt są też puchary nowych aut ale ich na nie stać)
A u Nas najlepszym wyjściem to tylko puchar nowego badziewia? Z których żaden jak na razie nie wypalił bo jak nie producent to pomysłodawca chce oskrobać zawodników z kasy. Miał być puchar Pandy, potem Swifta i co i dupa bo to NIE było tanie. Tak samo jest teraz z Twingo. Clio Cup przetrwał bo oparty był o auta tańsze.
Nie można u Nas zrobić Pucharu w sensie klasyfikacji Seja/CCS , 206 czy Lanosa?? Jakimś Cudem Astra jest i jeździ prawda? To czemu inne nie mogą? Może Polonez, 125, Łada albo BMW bo jeździ tego trochę?
Podstawą jest zebrać się dogadać ze sobą.
Producent mówicie zapewnia oprawę medialną tak. OK.
Klasa N3 w RSMP też ma oprawę medialną nie gorszą niż kiedyś puchar Peugeota. Mają stronkę i działają i klasa się rozwija.
Jest to przykład, że da się.
A jak ktoś chce żeby był puchar gdzie koszt sezonu to 100-150tyś zł to też będzie oglądał "5 samochodów na krzyż" (puchar C2).
Tu chodzi o to żeby ścigać się w sensownej klasie, sensownie poukładanej i żeby. A nie że 206 w klasie A6 z Hondami.
Tak jak napisałem trzeba się zebrać, zgadać, stworzyć klasę, mały regulamin i zgłosić do PZM. Potem stronka i można pomału rozwijać. Na początku może będzie mało ale jak będzie walka i fajna atmosfera to się pojawią nowi a za rok, dwa, trzy może udało by się złapać sponsora i będzie no Mobil 1 Sej Cup.
Inna sprawa, że dla takich małych tanich autek wpisowe powinno być niższe co jest w wielu krajach praktykowane.

Media podkreślam to jeszcze raz nie istnieją w tym sporcie i dlatego żaden producent nie chce wchodzić do rajdów w Polsce. A jak już to koszty są zabójcze dla zawodników bo to na nich spływa koszt promocji (Swift). Bo producent chce na tym zarobić tu i teraz (jak każdy ślepy w tym kraju), nie myśląc, że może z tego wyciągnąć więcej w dłuższej perspektywie czasu.

Ja osobiście powiem, że nie widzę przeszkud żeby pojawiło się coś takiego jak Sej-Cent Cup albo 206Cup albo Lanos Power Challenge a w RSMŚL GSI Cup o co będę się starał mimo że sam w nim mogę nie pojechać (bieda) bo to jest stworzyć odpowiednią klasyfikację w tym momencie a skoro władze są przychylne to trzeba zadziałać, szczególnie że Opli trochę też jeździ.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez fotorobart_pl » wtorek, 4 sty 2011, 09:57

czyli najpierw trzeba ustalić do jakiej ceny jest tani, powyżej jakiej nie ....
i dopiero myśleć o samochodzie
Powyższy post jest opinią autora tylko w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyn.
http://www.fotorobart.pl/ Obrazek
fotografia rajdowa i nie tylko...
Avatar użytkownika
fotorobart_pl
A5
 
Posty: 538
Dołączył(a): niedziela, 12 sie 2007, 19:54

Postprzez MSG Racing » wtorek, 4 sty 2011, 10:39

Tanio by było do ok 15-20tyś (patrząc na RPP). Bardzo tanio to ok 10tyś za rajdówkę (Sej/CCS).
Teoretycznie tania jest Astra. Bo rajdówkę można już mieć za 10-15tys zł. Ale regulamin pozwala właściwie na zbudowanie potwora który kosztowo dorówna C2 nawet może R2. I będzie równie szybkie. Ale nie sztuką jest wysypać miliony z kieszeni.
Trochę droższe w zakupie mogą być 206 ale za to kilka części (klocki hamulcowe) może być tańsze niż w Astrze. Do Seja klocki o połowę mniej.
Opony to cena podobna jedynie do Seja taniej. Ale koszty opon można ograniczyć do drogowych sklicków tańszych o połowę od wyczynowych.
Na podobnych zasadach można obniżyć koszty uczestnictwa w takim "pucharze". Trzeba się tylko dogadać ze wszystkim. Ktoś musi to pierwszy zrobić.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 12:05

fotorobart_pl napisał(a):czyli najpierw trzeba ustalić do jakiej ceny jest tani, powyżej jakiej nie ....
i dopiero myśleć o samochodzie

O to samo chciałem zapytać w pierwszej kolejności.....

Ile powinna kosztować rajdówka żeby uznać ją za tanią pucharówke??

Tutaj też zgodze sie ze wcześniejszymi wypowiedziami kolegów, którzy są za nowymi samochodami (ja osobiście uwazam ze w przypadku uzywanych rajdowek rozbierznosc bedzie kolosalna - jeden bedzie mial 206ke 120 KM a drugi 170).

I tak jak toydols, także uważam ze takie Twingo R1 powinno kosztować 50.000-60.000 pln żeby to miało sens (i IMHO jest to osiągalna cena gotowego Twingo).
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez skandal » wtorek, 4 sty 2011, 12:11

Dokładnie jest tak jak mówicie :)

moim zdaniem szansą dla wielu młodych zawodników byłby puchar SEJ/CC bo koszty są zawsze najniższe i nikt mi nie powie że Astra będzie tańsza ! nie będzie :)

Problemem jest to o czym ktoś tu już pisał :) GODNOŚĆ naszych kierowców :) Nikt nie zniży się tak żeby jeździć sejem - wolą nie jeździć :)
[ktoś kto Kocha Rajdy - patrz Bębny - potrafili z Nki wsiąść do C2 !]

Ja osobiście jeżdzę sejem i uważam że to świetna zabawa :) a ze względu na koszty na razie nie zamierzam zmienić :)

Ogólnie przykładem może być Niemiecki "Puchar Trabanta" spotkałem się już dwa razy z tymi kolesiami na Lausitz i myślę że Tworzą coś zajebistego :) chyba z 15 załóg wspólny serwis , super zabawa :) jeżdzą razem , śpią w jednym hotelu itd. ale przede wszystkim ŚWIETNIE SIĘ BAWIĄ RAJDAMI :) , oczywiście rywalizują ze sobą , opowiadają sobie co który wykonał na odcinku itd. Przekrój wiekowy od 18lat do 50paru :)

Jeżeli chodzi o organizację - to wnioskowałem w PZM o Szuter Cup w zeszłym roku i jak wiecie PZM bardzo otwarty jest na incjatywy. A myślę że zrobienie z A0 i N0 pucharu CENTO to żadna sprawa a wręcz jeszcze fajniej bo mniej pucharów trzeba szykować :)

Jak patrzę na filmy z rajdów skandynawi czy angli to Tam nikt nie ma problemu z jeżdzeniem tanim autkiem , ważne by dawało frajdę !

Pytanie ilu będzie chętnych na PUCHAR ? (np SEJ i CINQUE CENTO) Puchar SUPER1100 - dobra nazwa ?
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 12:21

skandal napisał(a):
moim zdaniem szansą dla wielu młodych zawodników byłby puchar SEJ/CC bo koszty są zawsze najniższe i nikt mi nie powie że Astra będzie tańsza ! nie będzie :)

Problemem jest to o czym ktoś tu już pisał :) GODNOŚĆ naszych kierowców :) Nikt nie zniży się tak żeby jeździć sejem - wolą nie jeździć :)
[ktoś kto Kocha Rajdy - patrz Bębny - potrafili z Nki wsiąść do C2 !]



Nie do końca zgodze sie z Twoją wypowiedzią. Uważam ze podstawowym "drugim" pytaniem jest kogo uważamy za "młodego" zawodnika. Pytam dlatego, że napisałeś o pucharze trabanta gdzie jezdza zawodnicy od 18 do 50 czy tam 60 lat.

Drugą rzeczą z którą nie mogę się zgodzić to sprawa "GODNOŚCI" naszych kierowców. Ja nie widze problemu zeby przejsc do CC/SC (chodz przy moich gabarytach to była by masakra ;) ). Problem polega na tym ze uzywane samochody nigdy nie byly by rowne.

Obecnie jeżdze dość mocną 106ką - i uważam ze taki puchar Twingo R1 to była by bajka ze względu na wiele czynników. Tylko tak jak dodałem wczesniej, taki samochód nie może kosztować 100.000 pln
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez skandal » wtorek, 4 sty 2011, 12:24

Jeszcze jedna ważna kwestia w przypadku SEJA i CC:
przy ograniczeniach :
- brak sekwencji
- koła 13cali
- opony E
Czyli to co można sprawdzić u każdego !

Dodatkowo Puchar można ograniczyć do wybranych np 8 rund. (liczyć n-2)

Kupienie i przygotowanie rajdówki to jakieś max 20 000 i naprawdę ciężko będzie przekroczyć tą kwotę.

Przy 206 , 106 , Twingo , Astrach czy innych .... zaczynamy od kwoty 2-3 razy większej ...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez Bad-i » wtorek, 4 sty 2011, 12:30

skandal napisał(a):Jeszcze jedna ważna kwestia w przypadku SEJA i CC:
przy ograniczeniach :
- brak sekwencji
- koła 13cali
- opony E
Czyli to co można sprawdzić u każdego !


A co w przypadku kiedy kolega z klasy będzie mial 25-30 KM wiecej od Ciebie ?
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Postprzez skandal » wtorek, 4 sty 2011, 12:33

Bad-i napisał(a):Obecnie jeżdze dość mocną 106ką - i uważam ze taki puchar Twingo R1 to była by bajka ze względu na wiele czynników.


@Bad-i

mam dwa pytania : ile mniej więcej kosztowało przygotowanie Twojej 106stki i ile musiałbyś dołożyć żeby była taka TOP TOP !!! ?

jakie czynniki (te które mówią że Puchar Twingo R1 to Bajka) ?

Moim zdaniem problem jest taki jak w każdym pucharze ! Nie ma przygotowania samochodów uczciwego ! Żaden organizator nie będzie do końca uczciwy i zawsze ktoś może zarzucić że ma gorszy samochód ? jedyna opcja to losowanie - ale to wymagało by sponsorów na cały cykl dla wszystkich - to nie możliwe !

Każdy Puchar w każdym kraju na świecie kończy się tym że jedni jeżdzą samochodami Uczciwymi , jedni słabszymi , a inni topowymi !

Założenie że każdy będzie sam serwisował swoje R1 powoduje że będzie nierówno !

Jeżeli nie ma górnych granic których poprostu nie da się przejść - na pewno ktoś je przejdzie !

Nie wiem jak u Ciebie , ale jak patrzę na zawodników w KJS'ach - głównie właśnie 18-25 lat to zdecydowanie większość jeździ samochodami za 10 tysi max a nie za 60-100k pln...
a to Oni mają być głównymi aktorami - i to dla nich ma być szansa że jak wsiądą do seja za 20k i pojeżdzą sezon to będą w stanie wyklepać każdego w seju za 20k ...
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Postprzez skandal » wtorek, 4 sty 2011, 12:37

Bad-i napisał(a):A co w przypadku kiedy kolega z klasy będzie mial 25-30 KM wiecej od Ciebie ?


będzie mi to na pewno łatwiej przeskoczyć treningiem i pracą i programem za 1000 zł , niż nowym kitem za 3000Euro ...

Pamiętaj że im mocniejsze auto - tym większe rozbieżności ... sej do rajdów ma zazwyczaj między 80KM (Nka) - 90KM (A-Grupa) - 100KM (jakieś wyjątki) - powyżej 100KM wybucha albo gubi półosie albo się notorycznie przegrzewa !
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
skandal
N3
 
Posty: 357
Dołączył(a): czwartek, 25 maja 2006, 01:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość