Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez midenek » sobota, 31 gru 2011, 14:36

Bad-i napisał(a):2.
regulamin RPP nie jest robiony pod bogaczy, pod bogaczy to moze byc zrobiona homologacja samochodu. Bo przeciez takiego 206RC mozna zbudowac za 250.000 i bedzie to chyba najlepsza bron do wygrywania RPP (nawet przy braku klasy R2).
A nie nawiazujac do samochodow - to juz nie raz na tym forum czytalem jak to bogaci sie woza i powinni oddac kase mlodszym. Przyklad Chwista (choo... to kogo obchodzi jak czlowiek jezdzi za swoje lub rodziny)


250.000 taniocha? :D za to można kupić kawalerkę ;) a "Kowalskiego" nie stać na taką taniochę, przynajmniej bez własnego grubego portfela i sponsorów jak z bajki :)

aczkolwiek jak ktoś słusznie zauważył - rajdy tanie nie są i nie będą, a przez to że my nie zarabiamy jak na zachodzie, a sprzęt kosztuje tyle samo (a nawet więcej przez cła i wyższe podatki + marże) nigdy nie będzie tanio
midenek
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota, 16 lip 2011, 18:30


Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Bad-i » sobota, 31 gru 2011, 14:47

ale ja nie napisalem tego w sensie ze jest tanio. Chodzi o fakt ze regulamin regulaminem a homologacja homologacją. Mozemy sobie kupic Saxo i zbudowac je na C2 - bo na to wlasnie pozwala homologacja.

Chociaz przyznac trzeba ze mozliwosc startow w R3 lub kit carach to juz lekkie przegiecie (aczkolwiek chcialbym pojechac na OS za jakims 106 Maxi :) )
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez rafal85 » sobota, 31 gru 2011, 20:00

Zabiorę jeszcze raz głos w dyskusji, bo temat jest mi wyjątkowo bliski, tak jak pisałem wcześniej, RPP w obecnym kształcie nie ma sensu. Powodem nie są zbyt drogie samochody (nigdy nie były tanie, dla przykładu C2 Małyszczyckiego w 2007, albo Astra Sopolińskiego w 2008) czy restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa, tylko to że cykl jest teraz bardzo zbliżony do RSMP. Nie ma możliwość (na szczęście:-) żeby regulaminem zablokować możliwość startów dobrym sprzętem i zmusić wszystkich do jazdy 15letnimi astrami, najlepiej w klasie N3. Faktycznie homologacja 206 RC pozwala zbudować A-grupowego potwora z sekwencją, konkurencyjnego do Clio R3, a saxo w A6 może być równie szybkie jak R2. Tegoroczny sezon pokazał że ogólny poziom RPP (proszę się nie obrażać) jest niestety coraz niższy, przewaga Nowocienia była miażdżąca, wyniki Tomaszczyka również nie pozostawiały złudzeń, obaj wygrywali bo mieli umiejętność, wiele lat startów za sobą i byli rozjeżdżeni (szczególnie Pan Jerzy) a nie topowy sprzęt. Warto zwrócić uwagę na stopniowo malejącą ilość osób które uzyskują punkty do licencji "R" w 2007 31, 2008 33, 2009 23, 2010 27, 2011 22 i obawiam się że lepiej już było. Mam jak najlepsze wspomnienia związane ze startami w PPZM , ale uważam że potrzebne są drastyczne zmiany, które zamienią obecne rajdy RPP w mniejsze góra dwudniowe imprezy, pozdrawiam
rafal85
 
Posty: 45
Dołączył(a): niedziela, 16 kwi 2006, 22:51

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » sobota, 31 gru 2011, 21:01

viper jak juz cytujesz wypowiedzi to rob to poprawnie lub pisz dokladniej do czyich slow sie odnosisz. Tak sie sklada ze cytujesz wypowiedzi moje i zoe - problem polega na tym ze moja cytowana wypowiedz na temat przenoszenia C2ek do RSMP byla odniesieniem do wczesniejszego wpisu kolegi zoe (przez Twoje bledne cytowanie wprowadzasz czytelnika w blad)...

No ale nie wazne;

- to czy C2ki beda jezdzily w RPP jako puchar nie jest jeszcze potwierdzone
- to ze C2ki dostaly baty od TYPEra i Civika Jurka to fakt (ja nie pisalem nic o tym czy Jurka civic byl stary czy tez nie - mnie to nie obchodzi)
- nie nazywał bym BYŚa debiutantem

do bad-i
Masz rację trochę rzeczywiście wypowiedzi mogły się zmieszać, ale przyznam Ci się nie miałem za wiele czasu z góry sorki. generalnie nie skupiłem się na tym , który co powiedział, ale ogólnie na pod punktach, bo niektóre podpunkty są nie do końca z precyzowane.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez adamt » sobota, 31 gru 2011, 22:13

Czesi potrafią wyjść naprzeciw głosom zawodników:

Z pražského FASu unikla i další zpráva, která hovoří o tom, že od roku 2012 bude vypsáno další mistrovství ČR, a to v Super Sprint Rally (zkratka SSR). „Vyšli jsme vstříc posádkám, které volaly po co nejkratších soutěžích v rámci úspor času a financí. Jednotný časový harmonogram sobotních soutěží bude následující: 6:00 – 8:00 přejímky, 8:00 – 10:00 seznamovací jízdy, 10:30 start, 13:00 dojezd posledního vozu do cíle a začátek vyhlášení výsledků,“ informuje o novém šampionátu nejmenovaný člen rallykomise F.R..

TU jest link do całości artykułu: http://www.autosport.cz/clanek.php?cl=13188
Poszukuję wyników rajdów-eliminacji RSMP z lat 1955-1980.Nawiążę kontakt z osobami interesującymi się historią rajdów w Polsce.
Avatar użytkownika
adamt
N3
 
Posty: 290
Dołączył(a): piątek, 9 cze 2006, 21:56
Lokalizacja: Beskidy

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez krist » niedziela, 1 sty 2012, 13:16

[quote="viper] bzdury kolego opowiadasz, a jak tak dalej będziesz wymieniał to cc zostanie. większość n3 jest na seryjnych przełożeniach, a gadanie o 18 letnim vti to tylko ładnie brzmi, że stary samochód. Spójrzcie obiektywnie do dzisiaj nie ma takiego silnika o takiej mocy i takiego prowadzenia jak vti, bo to samochód mocny i lekki i super wyważony. Śmiem twierdzić że vti w serii na większości OS jest szybszy od każdego n3 w serii nawet od type r, bo o czasie na os decyduje wiele czynników. Jednym słowem liczy się stosunek mocy do masy, a tu nawet 18 letni vti bije każdy samochód na łeb. To że jurek wbija się tak wysoko to nie przypadek.[/quote]

To wytłumacz dlaczego w generalce RPP nie można punktować lancerem? przecież te auta nie są droższe w zakupie czy utrzymaniu niż clio R3. A i bezpieczniejsze pewnie są duże n4. No więc chodziło o to żeby nie można sobie było "kupić" tytułu startując najmocneijszym autem. Wspomniane clio, C2 czy type-r są waśnie taką opcją, i nie wmawiaj mi że vti ma do nich jakieś podejście, na zasyfionych śliskich trasach dobry kierowca ma że się ścigać z nimi starszym autem, ale na Rzeszowskim czy dawniej Mazowieckim widać było co jedzie.

Bez wykluczenia cząści najnowszych aut z RPP ten serial upadnie do końca, przynajmniej jako serial na początek kariery. Mnie to tak naprawde ani ziębi ani grzeje osobiście, bo nie mam zamiaru startować ani specjlnie emocjonować sie wynikami, ale szkoda patrzeć jak dobry pomysł zamienia sie w kpine. Regulamin praktycznie wyklucza debiutantów z nomalnymi pieniędzmi, nikt nie wyda na wyposażenie z naklejkami kilka razy tyle ile dał za samochód. Może to niektórym nie przeszkadza ale mnie nie podnieca widok najnowszych fur jadących "tak sobie"bo jadą tylko ci których stać

A i jeszcze szpila, widziałem ostatnio na fb u znajomych demotywator krytykujący to że mało ludzi się interesuje rajdami, a piłką nożną każdy głupek. I chociaż nie jestem kibicem kopanej to tam z reguły wygrywa ten kto akurat gra lepiej, gra się dla kibiców, a bogatsze teamy wystawiają najlepszych graczy.
Gdyby piłka wyglądała jak polskie rajdy wszystkie kluby od 5 do 1 ligi grały by w takim samym sprzęcie, piłkarze kupowaliby stadiony i płacili klubom za możliwość gry, kupując sobie miejsce w Barcelonie polski cherlawy astmatyk wysyłałby buńczuczne PR nwsy o możliwości gry na najwyższym poziomie i że będzie się uczył i zdobywał nowe doświadczenia. Kluby zamiast kupować najlepszych piłkarzy wystawiałyby swojego prezesa, jego dzieci, znajomych i kolegów.
Czy nasze rajdowe "rally teamy", profesjonalne podobno, wyrywają sobie Jurka Tomaszczyka, bo słyszałem że nie?
krist
N3
 
Posty: 370
Dołączył(a): czwartek, 3 lip 2003, 13:45

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Bad-i » niedziela, 1 sty 2012, 13:56

rafal85 napisał(a):Zabiorę jeszcze raz głos w dyskusji, bo temat jest mi wyjątkowo bliski, tak jak pisałem wcześniej, RPP w obecnym kształcie nie ma sensu. Powodem nie są zbyt drogie samochody (nigdy nie były tanie, dla przykładu C2 Małyszczyckiego w 2007, albo Astra Sopolińskiego w 2008) czy restrykcyjne wymogi bezpieczeństwa, tylko to że cykl jest teraz bardzo zbliżony do RSMP. Nie ma możliwość (na szczęście:-) żeby regulaminem zablokować możliwość startów dobrym sprzętem i zmusić wszystkich do jazdy 15letnimi astrami, najlepiej w klasie N3. Faktycznie homologacja 206 RC pozwala zbudować A-grupowego potwora z sekwencją, konkurencyjnego do Clio R3, a saxo w A6 może być równie szybkie jak R2. Tegoroczny sezon pokazał że ogólny poziom RPP (proszę się nie obrażać) jest niestety coraz niższy, przewaga Nowocienia była miażdżąca, wyniki Tomaszczyka również nie pozostawiały złudzeń, obaj wygrywali bo mieli umiejętność, wiele lat startów za sobą i byli rozjeżdżeni (szczególnie Pan Jerzy) a nie topowy sprzęt. Warto zwrócić uwagę na stopniowo malejącą ilość osób które uzyskują punkty do licencji "R" w 2007 31, 2008 33, 2009 23, 2010 27, 2011 22 i obawiam się że lepiej już było. Mam jak najlepsze wspomnienia związane ze startami w PPZM , ale uważam że potrzebne są drastyczne zmiany, które zamienią obecne rajdy RPP w mniejsze góra dwudniowe imprezy, pozdrawiam


nic dodać nic ująć. Jest jeszcze tylko jedna rzecz która jest dość istotna a mało osob o niej wspomina. Osobiscie nie przeszkadza mi pomysl jezdzenia w RSMP - ale wiem ze wiele osob nie moze tego pogodzic z urlopami i praca. Gdyby na RSMP potrzeba bylo brac tez tylko jeden dzien urlopu to bylo by idealnie.
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » niedziela, 1 sty 2012, 15:52

krist---To wytłumacz dlaczego w generalce RPP nie można punktować lancerem? przecież te auta nie są droższe w zakupie czy utrzymaniu niż clio R3. A i bezpieczniejsze pewnie są duże n4. No więc chodziło o to żeby nie można sobie było "kupić" tytułu startując najmocneijszym autem. Wspomniane clio, C2 czy type-r są waśnie taką opcją, i nie wmawiaj mi że vti ma do nich jakieś podejście, na zasyfionych śliskich trasach dobry kierowca ma że się ścigać z nimi starszym autem, ale na Rzeszowskim czy dawniej Mazowieckim widać było co jedzie.
Bez wykluczenia cząści najnowszych aut z RPP ten serial upadnie do końca, przynajmniej jako serial na początek kariery. Mnie to tak naprawde ani ziębi ani grzeje osobiście, bo nie mam zamiaru startować ani specjlnie emocjonować sie wynikami, ale szkoda patrzeć jak dobry pomysł zamienia sie w kpine. Regulamin praktycznie wyklucza debiutantów z nomalnymi pieniędzmi, nikt nie wyda na wyposażenie z naklejkami kilka razy tyle ile dał za samochód. Może to niektórym nie przeszkadza ale mnie nie podnieca widok najnowszych fur jadących "tak sobie"bo jadą tylko ci których stać


Widać ,że dużo z praktycznego punktu widzenia nie wiesz z resztą sam to napisałeś, ale ci z chęcią wytłumaczę. Lancery nie mogą punktowaś nie ze względu na moc a na napęd na 4 koła, bo są rajdy szutrowe w rpp. dzisiaj możesz jechać lancerem w rpp ze zwężką 30 mm, a normalnie jest chyba 33, albo 34 w mp. gwarantuję ci , że na asfalcie ten lancer z 3o mm z weżką jest wolniejszy od A7, albo topowego N3. Jego moc to jakieś 220 KM, ale jego masa to 1400kg i opór napędu na 4 koła jest tak duży , że nie będzie szybki to po pierwsze.
Po drugie porównując vti nie wymieniałem c2 r2, dlatego że to A grupa, bo to technologiczna przepaść w stosunku do każdej N. Czytaj uważnie."Śmiem twierdzić że vti w serii na większości OS jest szybszy od każdego n3 w serii nawet od type r" dlatego mówiłem o N3, bo teoretycznie mają większą pojemność, ale nie znaczy, że są szybsze bo są ciężkie to była moja wypowiedź więc nie dodawaj swoich 3 groszy, których nie powiedziałem.
Natomiast porównanie dwóch rajdów o zupełnie innej charakterystyce to świadczy , że faktycznie nie brałeś udziału w rajdach. W rzeszowie i zdecydowanej ilości rajdach szybsze będą c2 bo jest wąsko i kręto ogólnie wolno w stosunku do mazowieckiego. jednak tylko na mazowieckim szybsze będą Hondy type r A7 , ale nie ze względu na moc tylko na skrzynie biegów, która daje przewagę na długich prostych , a c2 pojedzie maks 170km/h i tak jedzie np 500m, a tamte auta mają po 200km/h.
Zresztą przelicz sobie bardzo prosto jak chcesz porównać vti do innego auta np do type r który niby zabija mocą każde inne auto:
vti ma moc po komputerze. 170 KM i waży średnio seria to 1080 kg 1080:170= 6.4 KM na 1 kg
type r ma moc po komputerze 210 Km i waży średnio seria to 1250 kg 1250:210= 6,0 KM na 1 Kg
Oczywiście jest wiele innych jeszcze czynników jak opony, hamulce, charakterystyka silnika, wielkoś samochodu itd. ale masy nigdy nie oszukasz, a lżejsze auto zawsze łatwiej się prowadzi, a na śliskim ta różnica jeszcze się zwiększy.
Zaznaczam nie kwestionuję umiejętności żadnego kierowcy, że by nikogo nie obrazić. Kwestie szybkości kierowców zostawiam do indywidualnej oceny.
Założę się że do 100km,h ruszając na mokrym to taki type r przegra nawet z citroenem saxo vts).

bad-i nic dodać nic ująć. Jest jeszcze tylko jedna rzecz która jest dość istotna a mało osob o niej wspomina. Osobiscie nie przeszkadza mi pomysl jezdzenia w RSMP - ale wiem ze wiele osob nie moze tego pogodzic z urlopami i praca. Gdyby na RSMP potrzeba bylo brac tez tylko jeden dzien urlopu to bylo by idealnie.

Nie ma kolego takiej możliwości z bardzo prostej przyczyny.
1dzień na zapoznanie (zostało już skrócone z 2 dni)
1dzień na badanie tech
2dni rajd rsmp
Masz 4 dni i krócej nie będzie taki urok rajdów.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez midenek » niedziela, 1 sty 2012, 16:18

viper napisał(a):vti ma moc po komputerze. 170 KM i waży średnio seria to 1080 kg 1080:170= 6.4 KM na 1 kg
type r ma moc po komputerze 210 Km i waży średnio seria to 1250 kg 1250:210= 6,0 KM na 1 Kg


Kolego źle liczysz :)

1080kg/170km to 6,35 KG / KM a nie KM/KG :)
natomiast type R ma 5,95KG/KM

czyli typeR ma lepiej bo 1KM ciągnie o 0,4KG mniej :)

Lepiej jest przeliczać na 1000kg czyli:
VTI: 157,407 KM/ 1000KG
TYPE R: 168,0 KM/ 1000KG

czyli stosunek mocy do masy - wygrywa type R :)
midenek
 
Posty: 21
Dołączył(a): sobota, 16 lip 2011, 18:30

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Bad-i » niedziela, 1 sty 2012, 17:20

viper napisał(a):
bad-i nic dodać nic ująć. Jest jeszcze tylko jedna rzecz która jest dość istotna a mało osob o niej wspomina. Osobiscie nie przeszkadza mi pomysl jezdzenia w RSMP - ale wiem ze wiele osob nie moze tego pogodzic z urlopami i praca. Gdyby na RSMP potrzeba bylo brac tez tylko jeden dzien urlopu to bylo by idealnie.

Nie ma kolego takiej możliwości z bardzo prostej przyczyny.
1dzień na zapoznanie (zostało już skrócone z 2 dni)
1dzień na badanie tech
2dni rajd rsmp
Masz 4 dni i krócej nie będzie taki urok rajdów.


ale dlatego wlasnie to napisalem - te kilka dni powoduje ze dla mnie osobiscie lepiej jest jezdzic w RPP (albo nie jezdzic wcale bo nie mial bym tyle urlopu)

btw. badanie techniczne moze byc tego samego dnia co zapoznanie
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » niedziela, 1 sty 2012, 17:26

Do midenek.
Masz rację :D pokręciło mi się bo ta różnica jest mała, ale tu widać dużo lepiej.
type r ma moc po komputerze 210 Km i waży średnio seria to 1250 kg 1250:210= 6,0 KM na 1Kg
vti ma moc po komputerze. 170 KM i waży średnio seria to 1080 kg 1080:170= 6.4 KM na 1kg
clio 2 sport ma moc 170km i waży średnio 1160kg 1160:170= 6,8 km na 1kg
astra gsi ma moc 150 KM i waży średnio 1150 kg 1150:150= 7,7 KM na 1kg
206 1.6 ma 130 po kom i waży ,sredno 1150kg 1150;130= 8,8 KM na 1kg to jest klasa N2 w stosunku do vti to osiołek :D


Zobaczcie gołym okiem widać tak jak kolega midek słusznie zauważył generalnie im mniejsza wartość tym lepiej i nadal ktoś powie ,że 18 letni vti to dziadek. Lepszy praktycznie od każdego auta 2.o , a jak weźmiemy prowadzenie aut pod względem masy, wielkości to tutaj nikt chyba nie ma wątpliwości kto jest najlżejszy i najmniejszy :) . Natomiast type r przy zwinnym vti na dziurach to jak lodówka na kółkach. Innych samochodów porównywać nie trzeba bo ta różnica będzie jeszcze większa. Porównanie dotyczy samochodów grupy N na seryjnych skrzyniach (w przypadku skróconych przełożeń najwięcej i tak zyskają hondy bo są wysoko obrotowe), ale jestem pewien że od większości aut pseudo A grupowych w rpp będzie dużo szybsza.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez menson » niedziela, 1 sty 2012, 17:40

Widzę że wszyscy mówicie/piszecie i przeliczacie moc a nie bierzecie pod uwagę innego aspektu jakim w naszym kraju na naszych trasach jest zawieszenie. Niech Type-r ma i 250km a astra 160 to jak damy do Type-ra bilsteina a do astry proflexa to ta astra będzie dużo wyżej w generalce niż Honda.
https://www.facebook.com/jbmotorsportpoland/
menson
A5
 
Posty: 600
Dołączył(a): piątek, 14 lis 2003, 12:41
Lokalizacja: Żywiec

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez Bad-i » niedziela, 1 sty 2012, 17:42

viper napisał(a):Do midenek.
Masz rację :D pokręciło mi się bo ta różnica jest mała, ale tu widać dużo lepiej.
type r ma moc po komputerze 210 Km i waży średnio seria to 1250 kg 1250:210= 6,0 KM na 1Kg
vti ma moc po komputerze. 170 KM i waży średnio seria to 1080 kg 1080:170= 6.4 KM na 1kg
clio 2 sport ma moc 170km i waży średnio 1160kg 1160:170= 6,8 km na 1kg
astra gsi ma moc 150 KM i waży średnio 1150 kg 1150:150= 7,7 KM na 1kg
206 1.6 ma 130 po kom i waży ,sredno 1150kg 1150;130= 8,8 KM na 1kg to jest klasa N2 w stosunku do vti to osiołek :D




A Ty nadal zle liczysz :D
Bad-i
N3
 
Posty: 324
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2009, 17:21

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » niedziela, 1 sty 2012, 17:55

Do bad-i. No ale wiadomo o co chodzi :D pozdrawiam
Do menson. Jak nie bierzemy kilkakrotnie to było podkreslane,ale rpp podobno nie ma kasy wiec ten odsetek nie będzie duży.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajdowy Puchar Polski zlikwidowany ????

Postprzez viper » niedziela, 1 sty 2012, 18:03

viper napisał(a):Do midenek.
Masz rację :D pokręciło mi się bo ta różnica jest mała, ale tu widać dużo lepiej.
type r ma moc po komputerze 210 Km i waży średnio seria to 1250 kg 1250:210= 6,0 Kg/KM
vti ma moc po komputerze. 170 KM i waży średnio seria to 1080 kg 1080:170= 6.4 Kg/KM
clio 2 sport ma moc 170km i waży średnio 1160kg 1160:170= 6,8 Kg/KM
astra gsi ma moc 150 KM i waży średnio 1150 kg 1150:150= 7,7 Kg/KM
206 1.6 ma 130 po kom i waży ,sredno 1150kg 1150;130= 8,8 Kg/KMto jest klasa N2 w stosunku do vti to osiołek :D


Zobaczcie gołym okiem widać tak jak kolega midek słusznie zauważył generalnie im mniejsza wartość tym lepiej i nadal ktoś powie ,że 18 letni vti to dziadek. Lepszy praktycznie od każdego auta 2.o , a jak weźmiemy prowadzenie aut pod względem masy, wielkości to tutaj nikt chyba nie ma wątpliwości kto jest najlżejszy i najmniejszy :) . Natomiast type r przy zwinnym vti na dziurach to jak lodówka na kółkach. Innych samochodów porównywać nie trzeba bo ta różnica będzie jeszcze większa. Porównanie dotyczy samochodów grupy N na seryjnych skrzyniach (w przypadku skróconych przełożeń najwięcej i tak zyskają hondy bo są wysoko obrotowe), ale jestem pewien że od większości aut pseudo A grupowych w rpp będzie dużo szybsza.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron