Rajd Subaru

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez Cogonieznajom » środa, 9 lip 2008, 15:28

darude napisał(a):http://pl.youtube.com/watch?v=j5rZtBlSMWk
jak sam autor zdarzenia mówił: "Było za szybko..." :roll:


cud, że nie słup:)
Ale mnie rozłożył na łopatki komentarz pod tym video :twisted: Nazwa użytkownika przesądza zapewne o doświadczeniu :wink:

RallyRacingVideo (18 godz. temu)
Skąd ty wiesz gdzie stać żeby mieć nagranego dzwona?
Jeżeli szukasz pilota na KZK, KJS lub imprezę o podobnym charakterze z łódzkiego lub najbliższych okolic napisz PW, lub mail: aro1@o2.pl
Avatar użytkownika
Cogonieznajom
A6
 
Posty: 1917
Dołączył(a): piątek, 1 kwi 2005, 10:54
Lokalizacja: Łódź (dawniej Wałbrzych)


Re: regulaminy

Postprzez Whitek » środa, 9 lip 2008, 21:19

martinez napisał(a):jak stałem na starcie to 0 przed sobą nie widziałem , zjechały tylko z odcinka :ratownicy PZM i karetka .

Martinez, ważne jeszcze ile czasu minęło od momentu wstrzymania OS.
Regulaminowy limit to 15 minut
Jeżeli w tym czasie auta zdążyły obrócić tam i spowrotem to rajd mógł być kontynuowany bez puszczenia zera. Wygląda na to że jednak nie był zarządzony wolny przejazd skoro chłopaki najechali na dzwona a później się kulgali w kierunku mety. Mimo wszystko moim zdaniem taka sytuacja nie powinna mieć miejsca. Kierownik zabezpieczenia OS powinien zatrzymać odcinek jak zauważył że brakuje aut na punktach SOS. Wiedział że np. w ciągu 3-4 minut powinno być auto na SOS. Jedno mogło wypaść ale powinno pojawić się kolejne. Jak brakuje kilku pod rząd to znaczy że jest coś nie tak. Podejrzewam że Was wystartował po tym jak wiedział że poprzednie załogi zameldowały się na mecie.

Powiem Wam jak była rozwiązana łączność na Polskim.
Odcinek miał swojego kierownika zabezpieczenia. Odcinek był dodatkowo podzielony na tzw. strefy odpowiedzialności. Każdy safety miał telefon do swojego "rozpylacza" oraz do kierownika zabezpiecznia OS.
Gdy dachowała załoga na Grabówce, kierownik zabezpieczenia wiedział o tym po ok. 30 sekundach od wydarzenia. (czas na sprawdzenie co z załogą i wybranie numeru tel.) I wiedział że jest OK.

Wiadomo, czasami szwankuje zasięg GSM a zapewnienie każdemu radia graniczy z cudem.
www.forum.rajdkormoran.pl Obrazek
Avatar użytkownika
Whitek
N3
 
Posty: 314
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 18:33

Postprzez Ohlins » środa, 9 lip 2008, 21:26

GrzegorzChyla napisał(a):Międzynarodowy kodeks sportowy:

68. Zgłoszenia
Zgłoszenie jest umową pomiędzy zawodnikiem a Komitetem Organizacyjnym
(patrz art. 25). Umowa ta może być podpisana przez obie strony lub wynikać z wymiany korespondencji. Zobowiązuje ona zawodnika do wzięcia udziału w zawodach, w których zgodził się wystartowa, z wyjątkiem przypadku zaistnienia udowodnionej „siły wyższej”. Zobowiązuje ona Komitet Organizacyjny do wypełnienia względem zawodnika wszelkich szczegółowych warunków zgłoszenia z zastrzeżeniem, iż uczestnik uczyni ze swej strony wszystko, aby lojalnie wziąć udział w zawodach


Regulamin RSMP:
3.1 Łączna zaplanowana długość odcinków specjalnych (zwanych dalej OS) wynosić będzie pomiędzy 150 a 220 km., a maksymalna długość jednego OS-u – 30 km. Warunkiem uznania ważności rajdu, także w przypadku jego przerwania, jest przejechanie, przez co najmniej jedną załogę w warunkach przejazdu sportowego minimum 50 % zaplanowanej łącznej długości odcinków specjalnych.
W przypadku niespełnienia tego warunku rajd nie będzie zaliczony do klasyfikacji RSMP, a punkty nie będą przyznane.


Przepisy Ogólne Rajdów Mistrzowskich FIA 2008:
5.6. Wpisowe będzie zwrócone w całości:
5.6.1. zawodnikom, których zgłoszenia nie zostały przyjęte,
5.6.2. w przypadku, anulowania rajdu.
5.7. Wpisowe może być zwrócone częściowo w oparciu o warunki określone w regulaminie uzupełniającym.


Regulamin Pucharu PZM:
2.2 Trasa rajdu – Rundy RSP PZM powinna mieć długość, co najmniej 70 km odcinków
specjalnych, gdzie długość pojedynczego odcinka nie może przekroczyć 15 kilometrów.
Pozostałe wymagania dotyczące trasy wg art. 3.3 i 3.4 Regulaminu RSMP


w regulaminie Pucharu PZM nie ma wzmianki o 50% oesów, ale:
1.3 Rajdy – Rundy RSP PZM organizowane są przez Automobilkluby i Kluby sfederowane
w PZM na podstawie Regulaminu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.
co można zrozumieć, że w sprawach nie określonych przez regulamin RSP PZM decyduje regulamin RSMP.


Sporządzam pismo do organizatora o zwrot wpisowego o jakie punkty w jakich regulaminach mogę się oprzeć co radzicie??
Avatar użytkownika
Ohlins
A6
 
Posty: 1969
Dołączył(a): środa, 10 gru 2003, 09:54
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez szagiw » czwartek, 10 lip 2008, 11:23

Ohlins napisał(a):Sporządzam pismo do organizatora o zwrot wpisowego o jakie punkty w jakich regulaminach mogę się oprzeć co radzicie??


Niestety w świetle regulaminów nie możesz się oprzeć o żaden punkt.

Jest tak, że jeżeli regulamin czegoś nie określa to zastosowanie ma regulamin zawodów wyższego stopnia. Tak więc dla PPZM zastosowanie ma punkt 3.1 regulaminu RSMP, który mówi (jak napisał GrzegorzChyla) "Warunkiem uznania ważności rajdu, także w przypadku jego przerwania, jest przejechanie, przez co najmniej jedną załogę w warunkach przejazdu sportowego minimum 50 % zaplanowanej łącznej długości odcinków specjalnych."
Przynajmniej jedna załoga (a dokładnie 50% trasy przejechało ok. 14 zawodników - OS1 14, OS2 27, OS3 cała stawka) przejechała trzy oesy czyli 50% więc rajd nie został anulowany i jest uznany za ważny, więc niestety nie masz podstaw w regulaminie żeby czegokolwiek od nich dochodzić.

Też uważam że to nie fair, bo chłopaki z końca stawki (w tym i Ty) przejechali tylko jeden oes, ale czy naprawdę myślisz że kogokolwiek w pzmłocie to obchodzi?

Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia w następnych startach.
Darek
szagiw
 
Posty: 26
Dołączył(a): piątek, 25 sie 2006, 21:14

zwroty

Postprzez martinez » czwartek, 10 lip 2008, 19:10

szanse na zwrot kasy widzę marne

wg mnie , wg argumentacji policji zdarzenia które przyczyniły się do przerwania rajdu miały miejsce głównie na 1 i 2 OS -ie , jeżeli już to po drugim powinni przerwać rajd .

Tymczasem teraz z wiadomego powodu(50% rajdu) puszczają OS 3 Ujanowice na którym jest raczej sucho i nic szczególnego się nie wydarzyło.

Po pierwszej pętli komasacja , słonko świeci , warunki coraz lepsze a organizator po kilkudziesięciu minutach pojawia się z info o przerwaniu rajdu .
Może to spiskowa teoria ale szanowni organizatorzy przed decyzją o przerwaniu przekopali wszelkie regulaminy aby upewnić się że nikt ich nie szarpnie na kasę - sumkę niemałą
ok 100000 za PZM
martinez
 
Posty: 19
Dołączył(a): niedziela, 27 sty 2008, 12:58
Lokalizacja: łódź

Postprzez MisieQ » czwartek, 10 lip 2008, 21:01

a ja mysle ze szanse na odzyskanie wpisowego sa.

punkt odnosnie waznosci rajdu dotyczy rajdu, a nie kowalskiego. Rajd zostal uznany, punkty sa, ok. Wydawac by sie moglo ze sprawa w swietle tych regulaminow jest prosta, tzn. organizator sie tym zaslania i mowi ze kasy nie odda. Ale mozemy sie tutaj oprzec o kodeks cywilny, i potraktowac rajd jako zawarcie umowy cywilno-prawnej miedzy organizatorem a zawodnikiem. I tutaj juz ta sytuacja wyglada nieco mniej rozowo dla organizatora i wg mnie pojawia sie swiatelko w tunelu aby wpisowe odzyskac. Mianowicie, przykladowy jan kowalski umawia sie z ogranizatorem na rajd, on wplaci wpisowe, bedzie mial samochod, pilota, beda miec ciuchy, auto klatke itp itd. , a organizator w zamian zapewnia warunki do scigania sie, tzn. zabezpiecza trase, pomiar czasu, start, meta, iles wczesniej umowionych odcinkow specjalnych, serwis itd itd. Jesli zawodnikowi odpowiadaja warunki, tj. X oesow, fajna meta, hostessy, i Bog wie co jeszcze i zgadza sie na postawione przez organizatora warunki, jakim jest w glownej mierze wpisowe, decyduje sie i zawiera umowe. Teraz co sie okazuje? A no okazuje sie, ze o ile zawodnik wszystkie wymagania wynikle z umowy spelnił, to organizator niedopełnił swoich obowiazkow. W tym wypadku nie zabezpieczył dostatecznie trasy, w konsekwencji czego policja podjela decyzje, do ktorej ma uprawnienia o przerwaniu rajdu. Policja powoluje sie nie na przypadki losowe niezalezne od stron umowy, jak np. tornado, stan wojenny, zgasniecie slonca, ale na cos, co lezy po jednej ze stron umowy, w tym wypadku organizatora. Wiec jasno widac ze wina lezy po stronie organizatora. Co by bylo gdyby takie dzialanie bylo celowe? Przeciez zabezpieczenie kosztuje, tak? Kazdemu z safety, na metach, startach i calej reszcie obslugi trzeba zaplacic za godziny pracy. No ale jesli z jakichs powodow rajd sobie skrocimy o polowe, to przeciez Ci ludzie tez beda krocej w pracy wiec w sumie to moze i im sie uda mniej wyplacic i znow zaoszczedzic kase,co? Oczywiscie takie rozumowanie tutaj jest nie zbyt na miejscu, bo mielismy do czynienia z tragiczymi wrecz sytuacjami, potracenie kibica, fotoreportera i w sumie dobrze ze tylko tyle. Ale chce pokazac, ze nie tylko jakis regulamin rsmp w Polsce obowiazuje, ale rowniez a nawet przede wszystkim akty prawne wydane przez organy wladzy w Polsce.
Mysle ze spokojnie mozna powalczyc o wpisowe, ale zeby nie bylo sytuacji ze koszty postepowania cale halo przerosna, to proponuje sie albo zebrac w kupe, albo pojsc do federacji konsumentow (http://www.federacja-konsumentow.org.pl/)
Oni sie tym zajma za darmo i moze bedzie jakis pozytek z tego na przyszlosc.
MisieQ
N1
 
Posty: 62
Dołączył(a): piątek, 23 cze 2006, 13:40

Postprzez Jucek » czwartek, 17 lip 2008, 10:26

GG 3389645
Jucek
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2003, 19:59
Lokalizacja: Legnica

Postprzez MOTORECORDS.PL » poniedziałek, 21 lip 2008, 22:02

Witam,

chcę poinformować wszystkich zawodników o możliwości zamawiania filmów z
4 Subaru Poland Rally.

Michał Bębenek - 4 Subaru Poland Rally RSMP - Lancer Evo IX
http://pl.youtube.com/watch?v=sBmieM4THHk

Tomasz Kuchar - 4 Subaru Poland Rally RSMP - Subaru Impreza
http://pl.youtube.com/watch?v=HTiOyZzf8AQ

Tomasz Sawicki - 4 Subaru Poland Rally PPZM - Peugeot 206 RC
http://pl.youtube.com/watch?v=G8LwQXMzTHA


Dodatkowe informacje na stronie www.motorecords.pl

Ponadto zapraszam do oglądnięcia kilku innych filmów motorecords.pl na youtube. Z czasem postaramy się udostępnić kolejne pozycje.
http://pl.youtube.com/profile_videos?us ... ECORDS&p=r

POZDRAWIAM
motorecords.pl
Avatar użytkownika
MOTORECORDS.PL
A6
 
Posty: 1243
Dołączył(a): sobota, 25 lut 2006, 10:57
Lokalizacja: kraków

Postprzez Kubus » środa, 23 lip 2008, 07:13



Tutaj odpowiedź dyrektora rajdu:

http://www.autoklub.pl/20893,hotnews.html

A Tu cytat: "Załoga nr. 161 Robert Kucharczyk - Jarosław Wnuk - wypadnięcie na OS 2, potrącenie kibica (dlaczego skręcali w prawo, kiedy trasa na skrzyżowaniu prowadziła w lewo?)"

Poprostu zabrakło mi słów żeby to skomentować. Nie wiem skąd sie urwał ten pajac. Chamstwo, buractwo, żenada. Nie dość że chłopaki przeżyli trudne chwile to jeszcze dupek wdaje się w polemike?

Chciałbym odpowiedzieć Panu Oziembło : Jakby miał Pan wiedze o rajdach to wiedziałby Pan również, że jak się ratuje przed dzwonem to robi się wszystko żeby nie wypaść. Czasem auta skręcają w prawo zamiast w lewo. Ważne jest to że Pana psim obowiązkiem jest przewidzieć taka sytuacje, przewidzieć że po kilometrze praktycznie prostej (z niewielkimi łukami) zawodnicy z II ligi moga mieć problemy z dohamowaniem. W zwiazku z tym wypadałby ustawić strefe dla kibiców nieco dalej od drogi aniżeli 10 metrów, zwłaszcza że była ona praktycznie na wypadkowej zakrętu. potwierdzenie tego stanowi fakt że wszystkie 4 załogi które wypadły w ty miejscu poleciały w prawą stronę.

Ale nie... Pan woli polemizować dlaczego pojechali w prawo jak droga była w lewo zamiast pomysleć jak zabezpieczyć rajd żeby takie sytuacje nie miały miejsca.

Spieprzaj dziadu!!!
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Postprzez bzyq » środa, 23 lip 2008, 07:26

heh. to tak samo.
Panie Oziębło: Dlaczego zabezpieczenie rajdu kulało, skoro miało nie kuleć?
Edek z krainy kredek ;p
bzyq
A6
 
Posty: 1247
Dołączył(a): poniedziałek, 20 wrz 2004, 15:20
Lokalizacja: Krosno

Postprzez MatiWrc » środa, 23 lip 2008, 08:46

tego się nie da skomentować, takie słowa padające z ust "dyrektora" "rajdu"... i to jeszcze w oficjalnym komunikacie prasowym, brawo! takie rzeczy to tylko w Polsce :lol:
Avatar użytkownika
MatiWrc
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): wtorek, 28 mar 2006, 18:40

Postprzez qbus » środa, 23 lip 2008, 10:38

apropo tej odpowiedzi to zaloga 144 i 146 nie przejechala w warunkach sportowych drugiego os'u, obie zalogi pisaly pisma do zss'u o wyjasnienie ich czasow, czasy zostaly nadane a nie zmierzone.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez Konrad Wiszniewski » środa, 23 lip 2008, 10:38

Kubus napisał(a):


Tutaj odpowiedź dyrektora rajdu:

http://www.autoklub.pl/20893,hotnews.html

A Tu cytat: "Załoga nr. 161 Robert Kucharczyk - Jarosław Wnuk - wypadnięcie na OS 2, potrącenie kibica (dlaczego skręcali w prawo, kiedy trasa na skrzyżowaniu prowadziła w lewo?)"

Poprostu zabrakło mi słów żeby to skomentować. Nie wiem skąd sie urwał ten pajac. Chamstwo, buractwo, żenada. Nie dość że chłopaki przeżyli trudne chwile to jeszcze dupek wdaje się w polemike?

Chciałbym odpowiedzieć Panu Oziembło : Jakby miał Pan wiedze o rajdach to wiedziałby Pan również, że jak się ratuje przed dzwonem to robi się wszystko żeby nie wypaść. Czasem auta skręcają w prawo zamiast w lewo. Ważne jest to że Pana psim obowiązkiem jest przewidzieć taka sytuacje, przewidzieć że po kilometrze praktycznie prostej (z niewielkimi łukami) zawodnicy z II ligi moga mieć problemy z dohamowaniem. W zwiazku z tym wypadałby ustawić strefe dla kibiców nieco dalej od drogi aniżeli 10 metrów, zwłaszcza że była ona praktycznie na wypadkowej zakrętu. potwierdzenie tego stanowi fakt że wszystkie 4 załogi które wypadły w ty miejscu poleciały w prawą stronę.

Ale nie... Pan woli polemizować dlaczego pojechali w prawo jak droga była w lewo zamiast pomysleć jak zabezpieczyć rajd żeby takie sytuacje nie miały miejsca.

Spieprzaj dziadu!!!


Ja tego wszystkiego nie rozumiem. Czy ktos moze mnie uszczypnac i napisac mi ze snie? Przeciez to jakas paranoja. Na poczatku sciagamy chlopakow, niech wplaca kase za mozliwosc poscigania sie... A potem po cichutku ciach i nie ma rajdu. A na koniec obsmarujemy ich, ze gowniarze jezdzic nie potrafia... Przeciez to retoryka normalnie jak w komunie... A tak na marginesie, to najlepszym pomyslem jest jakas powazniejsza akcja. Nie wiem... List otwarty kibicow... Albo cos... Do jasnej cholery. Przeciez trzeba cos z takimi ludzmi zrobic...
Różnica między chłopcem a mężczyzną pojawia się w momencie, gdy prosta się kończy, zaczynają się zakręty, a chłopiec zwalnia.
Avatar użytkownika
Konrad Wiszniewski
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): poniedziałek, 1 paź 2007, 22:58
Lokalizacja: Dublin

Postprzez Beret » środa, 23 lip 2008, 11:00

Co się zaś tyczy prędkości przeciętnych na odcinkach drogowych, to nie odbiegały one od średnich prędkości na innych rajdach, a jedynym utrudnieniem mogła być nieznajomość dróg alternatywnych przez zawodników. ZSS anulował wszystkie spóźnienia na PKC 2, które były spowodowane korkami w Limanowej.

zasadniczo z mojej wiedzy za opuszczenie trasy rajdu (a rajd to OSy i dojazdowki) grozi kara do wykluczenia wlacznie... zle mowie??
nindża nie moze byc mientka

MIEJSCE NA TWOJA REKLAME

www.bwyszkowski.pl
www.codrivers.fora.pl

Obrazek
Avatar użytkownika
Beret
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 19 lut 2005, 22:58
Lokalizacja: wawa-piaseczno

Postprzez darude » środa, 23 lip 2008, 11:19

Władze traktują zawodników z Pucharu jak najgorszych sobie wrogów. Przez tego typu wypowiedzi chcą zniechęcić jak największą ilość kierowców do startowania w Polsce. A te słowa odnośnie Kucharczyka i Jarka Wnuka to jest przegięcie, ale nie powiem czego, bo jeszcze nie weszła w życie taka ustawa, która zezwoliłaby nam przeklinać na publicznych forach.
Obrazek
Michał Elżbieciak / Bartek Wątroba - OGIEŃ!!! :D
Avatar użytkownika
darude
N3
 
Posty: 393
Dołączył(a): piątek, 6 paź 2006, 17:01
Lokalizacja: Lachowice

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron