regulamin PPZM

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Postprzez mitrok » wtorek, 1 mar 2005, 18:42

whisky: tez mnie zbulwersowala ta argumentacja o Lancerze. Tyle ze nie wiem czemu ona miala sluzyc, bo ten Lancer mial system gasniczy...
mitrok

www.mitrok.pl
www.rallycross.waw.pl
Avatar użytkownika
mitrok
N3
 
Posty: 219
Dołączył(a): poniedziałek, 5 sie 2002, 11:25
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez rav » środa, 2 mar 2005, 21:53

Nie wiem dlaczego tak dba się o bezpieczeństwo zawodników. Każdy kto startuje w rajdzie robi to z pełną świadomością i na własną odpowiedzialność. Regulamin powinien zapobiegać oszczędzaniu na bezbieczeństwie kosztem lepszego wyniku, czyli np. można startować bez systemu gaśniczego, ale trzeba wtedy wozić 3 kg ołowiu. Jeśli ktoś nie ma wyłącznika prądu, albo homologowanej otuliny to jego sprawa. Może zaszkodzić tylko sobie. Organizatorzy rajdów powinni raczej skupić się na bezpieczeństwie kibiców, którzy często nie są świadomi zagrożenia. W razie wypadku zadaniem organizatora jest zorganizowanie pomocy. Odpowiada on za sprawne jej przeprowadzenie, a nie za efekt. W razie obrażeń ma on kilka papierów do wypełnienia, a w razie śmierci sprawę w sądzie, po której jeśli nie było niedociągnięć organizacyjnych wychodzi wolno.

W związku z działaniami KR na rzecz bezpieczeństwa proponuję wprowadzić wymogi dla organizatora stawiania punktów medycznych co 5 kilometrów, a punktów SOS na każdym zakręcie, tak żeby cała trasa była w zasięgu obserwacji. Jak płacę 300zł więcej wpisowego mam prawo tego wymagać. Trzeba być konsekwentnym.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez karcin » czwartek, 3 mar 2005, 21:42

Ja myśle inaczej. Bezpieczeństo zawodników też jest równie ważne co kibiców. Każdy wie że ten kto startuje musi być nastawiony że coś sie może stać, ale wlasnie po to robi sie przepisy bezpieczensta dla kierowców żeby było bezpiecznie. Chyba jak byś niemiał systemu gaśniczego to niechciał byś sie spalić w aucie ?? Tu niechodzi o to żeby kierowcy sie zabijali tylko żeby sie czuli bezpiecznie. Wiem że z niektórymi przepisami bezpieczenstwa mozna sie niezgodzic ale na wlasnym życiu niepowinno sie oszczędzać.
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

Postprzez qbus » czwartek, 31 mar 2005, 22:10

Za stroną Rajdu Mazowieckiego:
W sezonie 2005 w RSP PZM zgodnie z interpretacją Komisji Rajdowej nie obowiązuje homologowana bielizna. W dniu jutrzejszym ukaże się oficjalna informacja na stronie internetowej PZM.


dla mnie śmiechu warte... Ci co chcieli jeździć już pewnie kupili. kase utopili.
"Janusz żyje wśród nas. My kibice nigdy o Nim nie zapomnimy."
www.racingshop.pl
Avatar użytkownika
qbus
S1600
 
Posty: 2756
Dołączył(a): poniedziałek, 9 cze 2003, 14:49
Lokalizacja: Myślenice

Postprzez jgw » piątek, 1 kwi 2005, 02:28

do karcin: gdybym ja mial w ten sposob myslec to nigdy by mi nie przyszlo do glowy jezdzic jak za przeproszeniem zajob miedzy drzewami i innymi duperelami niosacymi ze soba (w konsekwencji bledu oczywiscie)utrate konczyn czy wrecz smierc ,tu chodzi wylacznie o ochrone organizatora ,zreszta ja ich rozumiem,ale niestety rajdy zmierzaja w strone komercjalizacji czyli chyba organizowania widowiska dla szerszej grupy odbiorcow co nie ma nic wspolnego z jeszcze calkiem niedawnym wydarzeniem jakim byl rajd dla startujacych w nim zalog...na poparcie moich wypocin powyzej moge tylko pokazac jak zachowuje sie przecietny zawodnik PPZM, ano jak? poprostu nie jedzie,czyli wylewamy dziecko z kapiela,no ale takie czasy...zeby sie za przep.wysrac na trawie trzeba miec zgode wlasciciela a wlasciciel musi miec na to papier a papier moze wydac znajomy ktory sie nie bedzie podkladal bo po co komu sranie na powietrzu,niech se kupi wlasny kibel ,zgodny z przepisami.
jgw
N2
 
Posty: 157
Dołączył(a): piątek, 14 lut 2003, 01:02
Lokalizacja: z gor , z sudetow ..tzn.obok sniezki...zaraz pod szrenica:)

Postprzez karcin » piątek, 1 kwi 2005, 21:37

Ale zawodnik musi mieć bezpiecznie. Rozumie że niektóre przepisy są bez sensu i niepotrzebne są. Ja niejestem przeciwko Tobie a raczej za, bo sam to rozumie. Wiem że oni przesadzają i podnoszą strasznie koszty i z tym sie niezgadzam. Wkońcu PPZM to nie są RSMP, i koszty powinny być tanie żeby każdy mógł zaistnieć ale tak niejest niestety. Pozdrawiam
http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=7430425065d34ed7 Obrazek
Avatar użytkownika
karcin
A6
 
Posty: 1035
Dołączył(a): czwartek, 19 sie 2004, 17:29
Lokalizacja: Wałbrzych

zmiana komunikatu

Postprzez bandi » poniedziałek, 25 kwi 2005, 22:23

Na stronie PZM jest już zmiana komunikatu: Komisja Rajdowa w związku wątpliwościami dotyczącymi interpretacji regulaminu RSP PZM w sprawie bielizny zawodników ustaliła, że w sezonie 2005 i 2006 dopuszcza się bieliznę zgodną z normą ISO 6940.
bandi
 
Posty: 10
Dołączył(a): wtorek, 3 lut 2004, 23:34
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez pigal » wtorek, 26 kwi 2005, 11:50

Czy jest to bielizna zgodna ze standardem 1986 czy tez 2000?
pigal
pigal
N2
 
Posty: 136
Dołączył(a): środa, 9 mar 2005, 14:08

Postprzez Quper » sobota, 21 maja 2005, 20:21

Mam pytanko do ludzi obeznanych w "temacie". Jak to w końcu jest z pasami do PZMotu. Można jezdzić na utroconej homologacji czy nie można? Obiło mi się o uszy (ale nie mogę znaleźć potwierdzenia w regulaminie), że przez kolejne 3 lata zapewniono, że nie będzie wymogu stosowania pasów z aktualna homologacją. Obecnie jestem na etapie budowy rajdówki i muszę kupić pasy. Pytanie czy mogę kupić używane czy nie?! Bo niechciał bym później obudzić się z palcem w nocniku, tzn z pasami z utracona homologacją które do nieczego mi się nie przydadzą.
Quper
 
Posty: 37
Dołączył(a): czwartek, 16 paź 2003, 00:58

Poprzednia strona

Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron