Klasy A i N

Puchar Polskiego Związku Motorowego

Moderator: SebaSTI

Klasy A i N

Postprzez Pałka » wtorek, 6 gru 2005, 15:44

Witam, chciałbym sie dowiedzieć jakie dokładnie mozna przeprowadzić modyfikacje autka w grupie N, a jakie w grupie A?
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa


Postprzez LuiG » wtorek, 6 gru 2005, 17:40

www.pzm.pl poszukaj regulaminów....
Avatar użytkownika
LuiG
N3
 
Posty: 230
Dołączył(a): niedziela, 10 paź 2004, 21:12
Lokalizacja: Opole

Postprzez rav » środa, 7 gru 2005, 00:07

Są też istotne różnice jeśli chodzi o homologacje. To już zależy od kokretnego przypadku. W pucharze PZM rozróżnienie na grupy A i grupę N jest sztuczne. Mało jest profesjonalnie przygotowanych A-grupowych samochodów. Utrzymywanie samochodu w grupe N jest trochę droższe. Jeśli nie jeździ się Clio, 106, saxo lub cieniasem, albo SC to nie ma żadnego powodu, żeby zgłaszać się N-ce. Wszystkie homologacje N-kowe są ważne też w A-grupie. Wspomniane wyżej samochody mają w N-ce homologowaną mniejszą masę, niż wynika to z tabeli obowiązującej w grupie A.
Regulamin grupy A pozwala na więcej przeróbek, jak również umożliwia stosowanie części nie koniecznie od danego samochodu. Np. w oplu Astra w N-ce trzeba mieć skrzynię, o przełożeniach takich jakie wychodzą w fabryce w astrze GSi. Można skrócić tylko główne. Natomiast w A-grupie można włożyć już inną skrzynię np. od innej wersji silnikowej. Jest to bardzo wygodne, jeśli szukamy używanej skrzyni biegów.
Podobnym ułatwieniem może być mniejsza wysokość głowicy w A-grupowych homologacjach. Może się przydarzyć konieczność wymiany uszczelki. Jeśli nasza głowica ma już minimalną N-kową wysokość, to nie możemy jej już założyć. W A-grupie planujemy i zakładamy (jeśli nie grozi to jeszcze spotkaniem zaworów z tłokami).
Są jeszcze inne udogodnienia. W megance w zależności od wersji nadwozia stosuje się różne przednie reflektory. Do wersji hatchback są jednokomorowe i kosztują na giełdzie 100zł, a do coupe są 2-komorowe i ciężko jest stargować poniżej 300zł. W N-ce musiałbym zakładać te droższe. W A-grupie można dowolnie zmieniać punkty świetlne. Ważne żeby były dopuszczone do ruchu.
W A-grupie można obspawywać zawieszenie. Jest to bardzo przydatne w miękkich francuskich samochodach, których zawieszenia są bardzo słabe.
W grupie A zazwyczaj homologowane są większe tarcze hamulcowe i większe zaciski. Przydaje się na asfaltowych rajdach.
www.rafalmalinski.pl
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa


Powrót do Puchar PZM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron