Szeszkin napisał(a):Ludwisiowy motor 2300 zabił Witkowski na Litwie przez brak smarowania.
Osobiście uważam,że Ludwiś w Foce nigdy nie miał powyżej 520 kucy,bo dość dobrze znałem ten pojazd...
Skoro Ty Krzyśku tak twierdzisz to pewnie tak było. Zresztą to nie kłóci się kategorycznie z moim wpisem (<600). Ale sam wiesz, że Boguś różne też rzeczy prawił, potem również jak przyszło do okazjonalnej zabawy "na ćwiartkę", a żadnych konkretnych kwitów, danych etc. na podważenie dostępnych nie było, turbiny padały najczęściej w dosyć typowych okolicznościach itd. - także można było to jakoś przyjąć na wiarę, jak i obligatoryjnie wyprzeć z powodów nadmienionych. OK, uściślone, dzięki.
Niemniej o "belgijskich" czasach to info nie od ww., również nie wyłącznie od Sterkensa (bo on interesownie mógł nieco koloryzować, a każda, nawet topowa hamownia (kolo zamach/rolki) wykaże tyle i na tyle dokładnie, na ile precyzyjnie zostaną wpisane _faktyczne_ dane wejściowe oraz zachowany zostanie reżim pomiaru - tutaj metod "podkręcenia" jest parę), ale także od np. K.Pauwelsa.
P.S.voytec- max pojemność skokowa silnika w SC wg zał J FIA art 279 to 2058ccm:)
Wiem, to było odniesienie wyłącznie do konkretnego speca.