ile za tor???

..dla miłośników rajdowania w kółko i "bezpośrednich " starć ;)

Moderator: SebaSTI

ile za tor???

Postprzez boczo » wtorek, 13 maja 2003, 23:46

witam...

mam takie pytanko, u nas w lublinie(tzn. okolice) jest mnooostwo nieuzytkow i ziemi ktoora lezy odlogiem, z kumplami juz nie raz mieslismy taki o to pomysl alby po prostu zalozyc tor do RC.........

chcialbym sie zapytac czy ktokolwiek orientuje sie w kosztach, chodzi mi o stworzenie toru do mistrzostw polski, jakie sa warunki homologacji??? jak to w ogole wyglada, potrzebne sa jakies plany??? kto wytyczna trase?? i czy tylko automobilkluby maja prawo budowac tego typu obiekty??
Avatar użytkownika
boczo
N2
 
Posty: 103
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 22:20
Lokalizacja: chicago


Postprzez senior_edmundo » czwartek, 15 maja 2003, 23:58

widzisz to nie jest takie proste zbudowac tor który by spełniał warunki standartów FIA, prywatny tor owszem. napiszcie do Rzemieślnika to wam przyslą (moze) wymogi toru. jak nie to do Torunia.,

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
senior_edmundo
N2
 
Posty: 151
Dołączył(a): piątek, 31 sty 2003, 01:05
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Mroowa » piątek, 31 gru 2004, 01:52

Niewiedziałem gdzie to zamieścić ale po co nowy temat zakładać tu chyba bedzie dobrze
Kontakt:
Strona WWW: http://castrol.q-service.pl/tor
Adres e-mail: tor@intercars.com.pl
Telefon: +48 693 108623 (może się jeszcze zmienić)

Dane toru:
• Długość: 2km
• Powierzchnia: 6ha
• Ilość zakrętów: 36
• System pomiaru czasu przejazdu oparty na fotokomórkach (dokładność pomiaru 1/1000 s)
• Istnieje możliwość różnej konfiguracji toru, dzięki czemu można dostosowywać trudność i prędkość do umiejętności, warunków pogodowych i upodobań kierowcy.
• Na torze dostępna jest bieżąca woda, prąd, Internet oraz utwardzony parking.

Cennik korzystania z toru (netto):

Cały dzień
(od 08 do 20) Godzina
Weekend 1 000 zł 150 zł
Poniedziałek – Piątek 700 zł 100 zł
Święta Do negocjacji

Zasady korzystania z toru:
1) Na torze może przebywać jednocześnie tylko jeden samochód. Istnieje możliwość, aby przyjechało więcej aut i jeździło na zmianę.
2) Samochody dopuszczone do przejazdu na torze muszą spełniać odpowiednie wymogi bezpieczeństwa. Samochód musi być wyposażony w fotele kubełkowe, pasy czteropunktowe (lub sześciu), gaśnice. Załoga musi być ubrana w kaski! Zalecana jest klatka bezpieczeństwa.
3) Po torze mogą się również poruszać samochody nie zarejestrowane i nie posiadające ubezpieczenia i badania technicznego.
4) Każdy kierowca oraz pasażer zobowiązany jest do podpisania pisma w którym deklaruje, że zna i rozumie zagrożenia wynikające ze sportowej jazdy samochodem i w razie jakiegokolwiek wypadku nie będzie miał do właściciela toru, ani innych osób żadnych roszczeń.
5) W przypadku złych warunków pogodowych (deszcz) tor morze nie nadawać się do jazdy. W takich okolicznościach niewykorzystane godziny mogą być wykorzystane w dogodnym dla obu stron terminie.
6) Osoby wypożyczające tor mogą uzyskać specjalny rabat w wysokości 20% na zakup akcesoriów sportowych firmy Sabelt takich jak: bielizna sportowa, rękawiczki, kombinezony, kaski itp.




Istnieje również możliwość wypożyczenia samochodu rajdowego. Aktualnie dysponujemy następującymi samochodami:
1) Peugeot 106 Rallye: przedni napęd, silnik 1,6, moc ok. 105 km, klasa N2
2) VW Polo 1.6 GTi: przedni napęd, silnik 1,6 16V, moc ok. 140 km, klasa N2
3) Mitsubishi Lancer Evo VI: napęd na cztery koła, silnik 2.0 Turbo, moc 280 km, klasa
N4

Cennik wypożyczania samochodu rajdowego (netto):
Peugeot 106 Rallye: 400 zł / h (max 40 km)
VW Polo 1,6 GTi:
Mitsubischi Lancer Evo VI: 1000 zł / h (max 40km)
Instruktor: ??? /h

Zasady wypożyczania samochodów
1) Za uszkodzenia samochodów do kwoty 10 000 zł odpowiada kierowca. Powyżej tej kwoty ubezpieczyciel.
2) Aby wypożyczyć samochód klasy N2 bez instruktora kierowca musi:
a. posiadać ważną licencję wydaną przez PZM. Akceptowane będą następujące licencje: K, M, W, RC, RT lub
b. Przejechać przynajmniej 5h z instruktorem, który potwierdzi, że kierowca bezpiecznie prowadzi samochód.
3) Aby wypożyczyć samochód klasy N4 z instruktorem kierowca musi przejechać przynajmniej 5h z instruktorem w samochodzie klasy N2. Instruktor musi potwierdzić, że kierowca bezpiecznie prowadzi samochód.
4) Aby wypożyczyć samochód klasy N4 bez instruktora kierowca musi:
a. przejechać przynajmniej 10h w tym samochodzie z instruktorem, który potwierdzi, że kierowca bezpiecznie prowadzi samochód lub
b. Znajdować się na liście priorytetowej PZM
5) Samochód wypożycza się z kaskiem, w który zawodnik musi być ubrany przez cały czas jazdy samochodem.
6) W przypadku awarii samochodu nie z winy kierowcy niewykorzystany czas morze być wykorzystany w dogodnym dla obu stron terminie.
7) Osoby wypożyczające samochód mogą uzyskać specjalny rabat w wysokości 20% na zakup akcesoriów sportowych firmy Sabelt takich jak: bielizna sportowa, rękawiczki, kombinezony, kaski itp.

Wszystkie ceny podane w wartościach netto. Należy doliczyć 22% VAT


Za uszkodzenia do kwoty 10 000 odpowiada kierowca jak już pakowac to równo :) nie trzeba będzie odpowiadać :)

Przeczytane na forum streetracing

Tor znajduję się W Czosnowie pod Warszawą obok centrali INTER CARS S.A.
Avatar użytkownika
Mroowa
S2000
 
Posty: 3503
Dołączył(a): środa, 14 sty 2004, 19:38
Lokalizacja: Bielawa GG:6570337

Postprzez mototom » poniedziałek, 3 sty 2005, 12:59

W najbliższą niedzielę będzie aka oto ciekawa impreza. http://www.rallycross.gery.pl/news_caly.php?ktory=406
Avatar użytkownika
mototom
A6
 
Posty: 1996
Dołączył(a): środa, 4 gru 2002, 22:48
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez driver.pl » niedziela, 9 sty 2005, 00:19

Zróbcie narazie tor żeby był równy jakieś konkretne pobocza i narazie mozna upalać a jak dobrze pokombinować to mozna za kase udostepniac obcym osobą np liczyc za okrązenie ale to już trzeba jakoś ogrodzić żeby na dziko nikt się nie wbijał i toru nie rozwalał.
Avatar użytkownika
driver.pl
N3
 
Posty: 286
Dołączył(a): sobota, 4 wrz 2004, 13:58

Re: ile za tor???

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 16 maja 2014, 09:23

Odświeżam. Ma ktoś doświadczenia w budowie torów rallycross/ folkrace? Czy musi tam być odcinek asfaltowy (betonowy)? Może ktoś planuje aktualnie budowę takiego?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ile za tor???

Postprzez MSG Racing » piątek, 16 maja 2014, 16:47

Są ku temu odpowiednie regulaminy. jak dobrze pamiętam to chyba załącznik H mówi o torach.
W RX z tego co kojarzę to 1/3 toru ma być szutrowa lub asfaltowa.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: ile za tor???

Postprzez ZbyszekChaosu » piątek, 16 maja 2014, 17:30

Załącznik H mówi raczej o organizacji zawodów na torze, lepszy jest załącznik O który mówi o procedurze homologacji torów.
Ja tymczasem szukam praktyków :)
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ile za tor???

Postprzez Sherman » piątek, 16 maja 2014, 21:56

Z http://www.pzm.pl/pliki/zg/samochody/20 ... s_2014.pdf

3.1.
Rallycross jest konkurencją szybkościową, rozgrywaną na zamkniętym torze o częściowo utwardzonej nawierzchni

np. tor Słomczyn ma:
długość 1093 m
długość prostej start. 210 m
szerokość 12 - 16 m
nawierzchnia betonowa 48 %
nawierzchnia szutrowa 52%

Za to w Autocross jest już w całości po luźnej nawierzchni.
Avatar użytkownika
Sherman
N3
 
Posty: 213
Dołączył(a): piątek, 20 lip 2012, 22:28

Re: ile za tor???

Postprzez MSG Racing » piątek, 16 maja 2014, 23:39

ZbyszekChaosu napisał(a):Załącznik H mówi raczej o organizacji zawodów na torze, lepszy jest załącznik O który mówi o procedurze homologacji torów.
Ja tymczasem szukam praktyków :)

A to masz budżet na budowę toru czy o co kaman? I ogólnie to nie to forum i nie ten kraj. Może w Niemczech czy Francji szybciej znajdziesz szybciej praktyków.
Nie wie, nie pamiętam który załącznik mówi o wymogach. Ale jak masz procedure homologacji to masz taż napisane co tor musi spełnić. Plus do tego wymogi krajowe dotyczące budownictwa zapewne obiektów sportowych i imprez masowych.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: ile za tor???

Postprzez ZbyszekChaosu » sobota, 17 maja 2014, 05:56

MSG Racing napisał(a):
ZbyszekChaosu napisał(a):Załącznik H mówi raczej o organizacji zawodów na torze, lepszy jest załącznik O który mówi o procedurze homologacji torów.
Ja tymczasem szukam praktyków :)

A to masz budżet na budowę toru czy o co kaman? I ogólnie to nie to forum i nie ten kraj. Może w Niemczech czy Francji szybciej znajdziesz szybciej praktyków.
Nie wie, nie pamiętam który załącznik mówi o wymogach. Ale jak masz procedure homologacji to masz taż napisane co tor musi spełnić. Plus do tego wymogi krajowe dotyczące budownictwa zapewne obiektów sportowych i imprez masowych.

Chodzi o temat pracy inżynierskiej - technologia i organizacja budowy toru samochodowego. Nie będę projektować toru (od tego są architekci) tylko pisać teoria do zorganizowania takiej budowy. Dlatego szukam praktyków którzy mogą powiedzieć coś na temat nieprzewidzianych trudności, problemów lub wypracowanych z doświadczenia metod i systemów.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ile za tor???

Postprzez iceman150 » sobota, 17 maja 2014, 08:23

Pierwsz problem to uzgodnienia, ot tak nie mozna sobie pobudować toru. Musisz mieć pozwolenie na budowe co wiaze sie z uzyskaniem decyzji środowiskowych a jak sie okaze ze w poblizu wystepuja jakies chronione gatunki to kiszka.
Po za tym to sporo przygotowań i papierków.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26


Powrót do Rallycross

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

cron