Projekt Rallycross Cup

..dla miłośników rajdowania w kółko i "bezpośrednich " starć ;)

Moderator: SebaSTI

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez speedyzxz » wtorek, 12 lis 2013, 14:06

A ja byłem w poniedziałek.
Na początek drift - no cóż nie urzekł mnie w Toruniu, widziałem lepsze zawody, ale to trochę pewnie przez range. Niemniej jednak nie po to się tam pojawiłem.
A RC? Miazga :D obsada fakt, nieliczna - wrażenia bardzo dobre.
Wyprzedzenia między sejami dość częste i walka bez skrupułów bok w bok. Autka trochę odstają od reszty w klasie ale trzymały się blisko i mały show robiły w większości do końca biegu. Sama klasa Supernational była chyba najlepsza pewno przez swoją liczebność - Finał A - był naprawdę emocjonujący, sporo pogiętej blachy i przepychanek i 6 te okrążeń minęło w mgnieniu oka.
W S1600 mało aut i Skorupski nie do podejścia przez nikogo. Jednak miałem wrażenie że i Polo i Fabia są ciśnięte do swojego maxa i wyglądało to trochę lepiej niż w supercars, a w tej klasie bieg kwalifikacyjny był ciekawszy od Finału kiedy to auta się rozjechały i się na pierwszym okrążeniu mało co działo.
Pierwszy raz na żywo widziałem rallycross i jeśli teraz mi się spodobało! Liczę że zawodników będzie przybywać bo wtedy to już na pewno będę częściej gościł w Toruniu.
Ale przyznam że chwasty można było ogarnąć. Co do dojazdu do toru, wgl mnie trudno nie było widziałem na mapie że jest za stadionem to tam pojechałem, ale fakt przy tabliczkach to przynajmniej miało by się już stu procentową pewność. Nagłośnienie wystarczające, bo na komentarz w trakcie biegów nie liczyłem (może i nawet nie chciałem), a informacje o numerach zawodników, autach i klasach było słychać.

Cieszy fakt że ludzi zaczeło przybywać jak tylko zaczynał się RC, to dobrze bo drift ma wzięcie, ale jednak RC przebiło
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań


Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Karol » wtorek, 12 lis 2013, 16:11

Patrzyłem na Twoje filmy i komentarz jest. Natomiast w niedziele była absolutna cisza, nawet brak informacji o zawodnikach, numerach czy też jaki bieg będzie następny. Być może jakaś awaria, nie wiem, bo tak jak pisałem byłem jedynie na finałach. Niemniej narracja taka jaką można usłyszeć na Twoich nagraniach jest jak najbardziej ok.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez speedyzxz » środa, 13 lis 2013, 03:09

No nie zaprzeczam, może w niedziele brakowało krótkiego komentarza. Brakowało go także przy driftingu, jak ktoś nieobeznany to raczej od tak nie ogarnie czy to już 1/16 czy 1/8 nie mówiąc kto z kim jedzie i kto wygrał. Nawet jeśli to było na doczepke to wypadałoby zrobić to tak żeby było wiadomo na bieżąco że walka jest o coś
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez djescape » środa, 13 lis 2013, 13:17

Fajnie że RC się rozwija w Polsce i mam nadzieję że co roku będzie coraz lepiej, ale chyba za dużo naoglądałem GRC i ERxC bo ten tor wyglądał trochę jak plac do kjsów :/ ale fajnie że takie eventy są i niech Rallycross w Polsce wraca do świetności! :)
"Straights are for fast cars, corners are for fast drivers..." - C. McRae
Avatar użytkownika
djescape
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): poniedziałek, 18 mar 2013, 18:02
Lokalizacja: Limanowa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Karol » środa, 13 lis 2013, 13:46

Ale po co nam inne obiekty? Nawet taki "plac do ksjów" nadaję się do rozegrania zawodów. Prędkości w rallycrossie są na takim poziomie, że nie trzeba stosować aż takich środków bezpieczeństwa jak na torach wyścigowych. Wystarczy jedynie zadbać trochę o teren, tak jak napisałem wcześniej gdyby poświęcić parę godzin na wykoszenie chwastów w najbardziej widocznych miejscach całokształt prezentowałby się o wiele lepiej. Fajnie, że tory w GRC i ERxC są widowiskowe i profesjonalnie zrobione jednak do krajowego cyklu jak Rallycross Cup nie potrzebne są obiekty za setki milionów ojro. Mam nadzieję, że jak najszybciej dojdzie do przystosowania i włączenia do kalendarza torów w Mikołajkach i pod Radomiem. Rallycross ma ogromny potencjał i mam nadzieję, że w końcu zostanie on wykorzystany. Począwszy od widowiskowej formuły zawodów po niski koszt wykonania torów (w porównaniu z torami do wyścigów płaskich). Do tego mamy dobrą widoczność dla kibiców bo wystarczy usypać wały wokół toru i wszystko pięknie widać co z kolei jest idealne do przeprowadzania relacji online z zawodów i do tego niskim kosztem.
Popyt na tani sport jest w tym kraju, pokazały to wyścigi górskie, które dzięki zapewnieniu minimalnego stopnia promocji za pomocą regularnie publikowanych materiałów wideo na youtubie zanotowały błyskawiczny napływ zawodników i ciekawych samochodów.
Ideałem byłyby lokalne zawody organizowane co jakiś czas dla miejscowych kierowców, taki folkrace 2.0, bez niepotrzebnego zaprzątania głowy homologacjami i wyposażeniem z aktualnymi homologacjami.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Mad Max » czwartek, 14 lis 2013, 11:01

IMHO uważam że na początek powinno się wrócić do tradycji - czyli jeździć na dwóch torach ale tylko do momentu jak będzie większa ilość chętnych do jeżdżenia - a dopiero później próbować szukać nowych rozwiązań - wszystko na spokojnie, poukładać i bez zbędnej nerwówki - odpuścić sobie tory zagraniczne bo nie widzę sensowności takich zawodów bo sąsiedzi za chętnie do nas też nie przyjeżdżają choć oczywiście można ich zawsze na któreś zawody zaprosić - i zmniejszyć ilość rund np do 4x2 dni - a dopiero późnień rozwijać go na zasadzie GRC czyli przy okazji innych zawodów - połączenie np z driftem jest bardzo dobrym pomysłem choć wymaga odrobinę dopracowania. Trzymam kciuki za całą inicjatywę i wiem że jeśli Krzysiek Kozi i Zollu namówią trochę więcej osób do jeżdżenia to w przyszłym roku będzie jeszcze lepiej.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez RC Promotor Polska » piątek, 15 lis 2013, 11:49

Na początek chciałbym podziękować wszystkim za obecność na zawodach i za ciepłe ale i za te krytyczne słowa na temat naszego cyklu. Jak wiecie nie wszystko wyglądało tak jak chcieliśmy co wynikało ze zderzenia naszego wyobrażenia organizacji zawodów Rallycrossu z rzeczywistością. Nasza spółka RC Promotor Polska miała od początku być promotorem a nie organizatorem rund Rallycross. Czyli naszym zadaniem było pozyskiwanie zawodników, rozszerzanie medialności cyklu, cała oprawa związana z zawodami, promocja i dbanie o wizerunek cyklu. Niestety w Polsce brakuje organizatorów, organizacji które od początku do końca zajęły by się organizacją zawodów i przygotowaniem toru. Efektem było to, że sami musieliśmy robić prawie całą pracę od zamawiania karetek po układanie opon na torze (to zajęło nam 2 tygodnie pracy od 6 rano do 24). Cały tor w Toruniu, jego zabezpieczenie jest efektem naszej fizycznej pracy, wkładu finansowego oraz pomocy firmy Truck Gigant która udostępniła nam maszyny bez których przygotowanie toru byłoby niemożliwe. Efektem była praca na torze nie tylko nasza ale także zawodników i tu podziękowania dla Alana Wiśniewskiego i jego taty, zespołowi Konrada Kacprzaka (których mirra dała nam siłe:) oraz Bartkowi Ruszczyńskiemu i jego tacie. Dzięki tym osobom udało nam się skończyć tor o 6 nad ranem w niedziele. Niestety nie wystarczyło nam czasu na wykoszenie trawy na wale jak i na wiele innych spraw estetycznych za co przepraszamy ale priorytetem było dla nas bezpieczeństwo zawodników.

Co do naszych planów na przyszłość. Jak już pewnie wiece z komunikatu GKSS planujemy dwie podwójne rundy w Toruniu, jedną podwójną rundę w Słomczynie oraz dwie za granicą. Jedna w Niemczech, Jedna na Litwie. Mam nadzieje że nikogo nie wystraszy runda w Niemczech w torze nieopodal Berlina. Dojazd z prawie każdego miejsca w Polsce do Berlina to autostrada dzięki czemu dojazd tam jest szybszy i łatwiejszy niż do niejednego polskiego miasta. Litwe polscy zawodnicy już znają i jest to także tor znajdujący się blisko polskiej granicy. Oczywiście marzy nam się ściganie tylko w Polsce, lecz w tej chwili nie jest to możliwe. Projekt toru w Mikołajkach niestety raczej nie powróci gdyż wycena przebudowy toru zlecona przez miasto Mikołajki wyniosła 1500 000zł. Nadal jednak będziemy prowadzić rozmowy z właścicielem nowego obiektu w Jastrzębiu. Kontynuowana będzie współpraca z firmą Vtix.pl która zapewniać będzie coraz bardziej rozbudowane relacje Live Stream. Mamy nadzieję także na napływ wielu zawodników z innych dyscyplin.

Zapraszam wszystkich zainteresowanych na nasze forum http://forum.rallycrosscup.pl/ na którym co prawda nie za wiele się dzieje ale chcielibyśmy aby zarówno zawodnicy jak i kibice podsuwali nam nowe pomysły gdyż ten cykl jest właśnie dla was.
Avatar użytkownika
RC Promotor Polska
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 5 mar 2013, 16:33

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Mad Max » piątek, 15 lis 2013, 12:42

Nie chciałbym żebyście to źle odebrali ale robienie rund zagranicznych uważam trochę za fikcje i niepotrzebne zamieszanie bo ani my nie jeździmy za chętnie do nich na zawody ani oni za chętnie nie przyjeżdżają do nas. Z tego co pamiętam rundy zagraniczne nigdy nie były z entuzjazmem traktowane przez zawodników a to było gdy rallycross w Polsce stał na dość dobrym poziomie (obsada), argument ze można sobie jakąś rundę odliczyć nie trafia do mnie kompletnie.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez RC Promotor Polska » piątek, 15 lis 2013, 13:09

Dziękujemy za opinię. Jest to faktycznie niezbyt chciana operacja, lecz wydaje nam się niezbędna na tym etapie. Oczywiście pozostaje opcja pozostania przy dwóch podwójnych rundach w Toruniu i jednej podwójnej w Słomczynie tylko czy trzy weekendy w roku będzie wystarczające? Jeśli przeważy opinia o ściganiu tylko w Polsce to oczywiście zrezygnujemy z rund zagranicznych.
Avatar użytkownika
RC Promotor Polska
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 5 mar 2013, 16:33

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Mad Max » piątek, 15 lis 2013, 13:27

Generalnie i tak każde zawody składają się z dwóch dni ścigania, dlatego widział bym 4 dwudniowe rundy - 2x dwa dni Toruń + 2x dwa dni Słomka ewentualnie jeśli by wypaliło z tym Jastrzębiem to tez można coś kombinować. Nie wiem czy dobrze to staram się wytłumaczyć ale tak jak w kilku innych tematach była mowa w Polsce jest zapotrzebowanie na tani sport dlatego piszę żeby ograniczyć ilość rund do jakiegoś tam minimum co wydaje mi się ukazywało by że to nie jest aż taki drogi sport jak się wydaje. Sam piszesz że staracie się słuchać i brać pod uwagę zdanie zawodników więc sądzę że z czasem gdy ilość zawodników wzrośnie będzie można zmieniać formę i kalendarz zawodów. Myślę że znakomicie pamiętasz jak wyglądało to kiedyś, przez bardzo długi czas jeździło się na dwóch torach do puki nie zaczęło pojawiać się więcej głosów o nowe tory - pojawiły się rundy zagraniczne i od tego czasu powoli zaczęło to się sypać - dlatego cały czas mówię żeby zacząć od korzeni tego sportu w Polsce a z biegiem czasu próbować to z głową rozwijać.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez RC Promotor Polska » piątek, 15 lis 2013, 13:43

Myślę, że masz rację. Puchar Polski powinien odbywać się w Polsce. Niestety przy ilości 25 zawodników i wpisowym w wysokości 600 zł mamy budżet 15 tys zł i dlatego do każdych zawodów w Polsce musieliśmy dołożyć dużo pieniędzy z własnych kieszeni. Mimo to jednak mamy nadzieję, że na przyszły rok uda nam się znaleźć wsparcie finansowe i zawody będą się finansować. Nie mniej jednak na tą chwilę po prostu nie stać nas na organizację większej ilości zawodów w Polsce chyba, że ilość zawodników urośnie do minimum 40. Nie chcemy także aby wpisowe było zbyt wysokie.
Avatar użytkownika
RC Promotor Polska
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 5 mar 2013, 16:33

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Mad Max » piątek, 15 lis 2013, 14:06

Ok teraz zrozumiałem w czym tkwi problem, jednym słowem za granice jeździmy na doczepke żeby nie bulić kasy za organizacje zawodów a w zamian liczycie że zagraniczni wpadną do nas co by za organizacje trzeba było mniej dołożyć - moje wyobrażenie na temat organizacji wyglądało trochę inaczej, myślałem że bardziej wyglądało to tak jak kiedyś a nie na zasadzie że zawodnicy właściwie sami finansują zawody zarówno organizacje jak i start - w szybkim skrócie myślowym.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez RC Promotor Polska » piątek, 15 lis 2013, 14:15

Niestety ale tak to teraz wygląda. O sponsorów jest ekstremalnie trudno jeśli nie mamy transmisji w telewizji a o taką nawet jeszcze trudniej. Dlatego też jedyny budżet oprócz naszych kieszeni stanowi póki co wpisowe. Przykre ale prawdziwe. Mimo to nie poddajemy się i liczymy na większą liczbę zawodników. Sami jesteśmy zawodnikami i też mieliśmy nadzieję że inaczej to wygląda ale niestety jest jak jest. Dlatego też przynajmniej dopóki nie zgromadzimy dostatecznej ilości zawodników musimy łączyć imprezy z innymi cyklami takimi jak zagraniczne właśnie. Na ostatnich zawodach w Słomczynie zawodników z Litwy trochę przyjechało i zawody były dzięki temu na pewno ciekawsze. Dobrym pomysłem było również połączenie imprezy z driftem co także nieznacznie zmniejszyło koszty a znacznie podniosło widowiskowość imprezy. Zastanawiamy się nawet do sporwadzenia rundy rangi Challenge. I taki schemat dopóki w cyklu nie będzie jeździło 40 zawodników musimy zachować albo znacznie ograniczyć ilość rund. No chyba że macie inne propozycje:)
Avatar użytkownika
RC Promotor Polska
 
Posty: 27
Dołączył(a): wtorek, 5 mar 2013, 16:33

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez Mad Max » piątek, 28 mar 2014, 10:21

Jak tam przygotowania przed tego rocznym sezonem ?? Może jakieś większe zainteresowanie ??

PS. Nic tylko pogratulować i życzyć sukcesów.
http://rallycross.autoklub.pl/news/skor ... rcar,54291
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Projekt Rallycross Cup

Postprzez MSG Racing » czwartek, 22 maja 2014, 17:21

Kurcze fajnie to wygląda ale to jest za granicą a u Nas?
Co się dzieje? Uda się coś w tym roku pociagnąć? Widzę na stronie kalendarz i Słomczyn jako możliwy to tak średnio się podoba a przecież to kolebka polskiego rallycrossu. Po stronie Rzemieślnika to mam wrażenie, że mają podejście jak w Kielkcach głwónie amatorka i gdyby nie Szaya to by pewnie nawet tegu Buggy nie było. Ciekawe ile tam się imprez "okolicznościowych" odbywa w roku. Dostępność toru (trackday) też praktycznie nie istnieje.
Głównie to pewnie giełda i zbieranie kasy za nią.
Pewnie też za zawody sobie krzyczą pewną kwotę. Ok ale wypadałoby żeby też coś podziałali aby zawody poważne jakieś się odbyły.
Dlaczego więc jest taka sytuacja?
Kielce.
Właśnie czy rozmawialiście z Kielcami? Tam by mogła być fajna trasa choc bardzo krótka. Problemem mogłoby być usypanie szutrowej nawierchni jedynie.
Poznań.
Podobnie w sumie.
Czy jakiś teren byłego lotniska to podobna sytuacja. Choć może można by poprostu gdzieś poza asfaltem/betonem płyty poprowadzić trasę.
RallyLand? Może u Tomka?
Probelem mogłyby być bariery ochronne a raczej ich brak. Choć myśle, że znalazłoby sie rozwiazanie.
Jawor.
Też miały być tam zawody i ponoć właściciel się cieszył, że będą a tu chyba tylko drift trenuje ktoś i przed Barbórką kilku latało WRCami. A tak co się stało?
Ale najgorsze to problem że to wszystko by musiało spełniać wymogi homologacyjne dla torów. I kij nic nie będzie bo wymogi trudno przeskoczyć.
Bo miejsc na zawody to by się znalazło jeszcze może w Tychach, Wrocław, Opole na nieużywanej części lotniska. Pod Częstochową też zdaje się, że jest miejsce gdzie by można.

Co do samych zawodów to jak jest 30 zawodników to naprawdę nie da sie tego skrócić do jednego dnia samego jeżdżenia? Popołudniu dzien przed np Sobota OA i BK a w Niedziele treningi, kwalifikacje i finały. Przy 30 autach powinno dać się zrobić. Choć nie wiem bo w RX nie siedze.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Rallycross

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości