Monte Carlo 2017

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez viper » sobota, 21 sty 2017, 17:54

speedyzxz napisał(a):
viper napisał(a):Oj tam gościu łapiesz mnie za słowa. Zerknij sobie na wyniki breena od początku rajdu na oesy jakie miejsca zajmował to zrozumiesz o czym mowię. On awansował po kolei jak odpadali a nie wyprzedzał ich.
No może i łapię bo napisałeś że Czolgal się systematycznie przed R5 a się nie czołgał bo pokazuje to jego przewaga nad liderem RC2, po pierwszym dniu też miał przewagę solidną nad Mikkelsenem. Lefebr w normalnych warunkach z nim wygra dzisiaj właśnie rajd wynormalniał i sam Breen narzekał że jest więcej czarnego i traci szanse na walkę z czołówką, a Stefan tego nie wykorzystał na żadnym dzisiejszym odcinku, a wg Ciebie jest lepszy. A posiada również lepsze auto. Fakt może coś testuje i przez to traci, ale z tej dwójki to właśnie Francuz jest bardziej przeceniany.
Rozumiem że nie ma co piać z zachwytu nad jazdą Breena, ale nie umniejszaj jego formy w tym rajdzie, bo jedzie dobry rajd

Czy ty nie rozumiesz że Breen jedzie autem o klasę albo i 2 lepszym od Mikkelsena i to porównanie nie ma najmniejszego sensu. Ja nie wiem czy Lefebr jest przeceniany tylko Ci mowię że moim zdaniem w " normalnych " jednolitych warunkach Lefebr go wyprzedzi, choc mogę sie mylić. Natomiast skreślanie kogo kolwiek po rajdzie który jest często loteria choćby oponiarska jest troche bez sensu. Jestem wstanie zaryzykować stwierdzenie , że kajetanowicz byłby dokładnie w tym samym miejscu co Breen lub nawet Lefebre, bo jak byś mu dał wrc to by mikkelsena tez wyprzedził. Natomiast trzeba mieć niezłe układy albo być ślepym jeżeli chodzi o szefów, bo na tle Lefebre Meeka to Mikkelsen jest w innej lidze.
Ostatnio edytowano sobota, 21 sty 2017, 17:59 przez viper, łącznie edytowano 1 raz
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: Monte Carlo 2017

Postprzez piotrg » sobota, 21 sty 2017, 17:54

adamlen napisał(a):Do Breena już nie będę wracał. Wszystko zostało wyjaśnione.

Jeśli rajd się tak skończy to Malcolm faktycznie dostał "najlepszy prezent na gwiazdkę". Zmienić skład Ostberg i Camilli na Ogier i Tanak - chciało by się rzec - w końcu.


Rajd się jeszcze nie skończył, wiadomo, ale można poobserwować trochę i teraz.
Warto się przyjrzeć sytuacji w RC2 bo jest tam kilku ciekawych zawodników.
Mikkelsen jest poza konkurencją - zgodnie z oczekiwaniami, jest to jeden z najlepszych kierowców na świecie, więc zgodnie z założeniami.
Kopecky i Tiedemand - solidnie, szybko, podgryzają Mikkelsena - Kopecky już w fabryce nie wyląduje, ale Tiedemand może być dobrą opcją dla którejś z fabryk na kolejny sezon.
Tuż za nimi Bouffier - nie wiem którą wersją Fiesty jedzie, bo być może sprzętowo trochę odstaje, ale ogólnie pozytywnie.
Dopiero za nimi jest Camilli - i to pokazuje, że nie był wart angażu w fabryce w poprzednim sezonie.
Emil Bergkvist - swego czasu było o nim głośno, dzielił i rządził w niższych klasach tutaj póki co ginie w tle szybszych załóg.


Boufier jedzie nówką sztuką, pierwszy jej start.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez KaMiLL WRC » sobota, 21 sty 2017, 18:11

piotrg napisał(a):Breen wcale się nie odnalazł, Viper ma tu akurat racje, poczekajmy na "normalne" rajdy gdzie będzie. To jest poziom Kajta i tyle, zresztą nie raz z naszym przegrywał. Przypomnijcie sobie jak startował Fiestą wrc okazjonalnie w kilku ostatnich sezonach i jakie ogony jechał.


Odśwież sobie pamięć i sprawdź wyniki zeszłorocznej Finlandii kto zajął 3 miejsce i może wtedy stwierdzisz, że jednak chłopak dysponuję odpowiednią prędkością w aucie WRC. Jeśli chodzi o walkę z Kajtkiem to był na straconej pozycji ponieważ dysponował rajdówką, która notorycznie się psuła... Na rajdach gdzie Peugeot nie stwarzał problemów Kajtek nie miał do Breena podejścia.
Avatar użytkownika
KaMiLL WRC
A5
 
Posty: 946
Dołączył(a): niedziela, 20 lut 2005, 21:34
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez speedyzxz » sobota, 21 sty 2017, 18:12

viper napisał(a):Czy ty nie rozumiesz że Breen jedzie autem o klasę albo i 2 lepszym od Mikkelsena i to porównanie nie ma najmniejszego sensu.
Nie odwracaj kota ogonem, jedzie lepszym i jest lepszy. A zasugerowałeś jakby miał problem i ledwo co walczył o utrzymanie pozycji przed autami R5, a takie rzeczy to z Bertellim, a nie Breenem.

viper napisał(a):Ja nie wiem czy Lefebr jest przeceniany tylko Ci mowię że moim zdaniem w " normalnych " jednolitych warunkach Lefebr go wyprzedzi, choc mogę sie mylić. Natomiast skreślanie kogo Kołbiel po rajdzie który jest często loteria choćby oponiarska jest troche bez sensu.
Dzień dzisiejszy jest całkiem normalny, opony z tego co pamiętam zabierali takie same na pętle, a mimo to Irlandczyk jest szybszy.

viper napisał(a):Jestem wstanie zaryzykować stwierdzenie , że kajetanowicz byłby dokładnie w tym samym miejscu co Breen lub nawet Lefebre, bo jak byś mu dał wrc to by mikkelsena tez wyprzedził.
No i bardzo dobrze im lepszy wynik Breena tym mam większy respekt do tytułu Kajta z 2015 :wink: a od początku był spory
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez deiman » sobota, 21 sty 2017, 18:13

Nie wiem czy Kajto byłby w tym samym miejscu co Breen. Przez zeszły rok Brytyjczyk bardzo się rozwinął. To co najbardziej mi w nim imponuje to dojrzałość -wielokrotnie podkreślał, że mógłby ryzykować, ale w jego przypadku to nie ma sensu. W tej chwili najważniejsze jest doświadczenie a z czasem przybędzie pewność siebie oraz prędkość. To tylko słowa, ale znajdują pokrycie w jego jeździe. Na razie nie robi oszałamiających wyników, ale taki Mikkelsen tez bardzo długo się rozkręcal. Niekoniecznie musi być tak dobry w przyszłości, ale kto wie czy nie będzie lepszy ;)
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez viper » sobota, 21 sty 2017, 18:37

speedyzxz napisał(a):Nie odwracaj kota ogonem, jedzie lepszym i jest lepszy. A zasugerowałeś jakby miał problem i ledwo co walczył o utrzymanie pozycji przed autami R5, a takie rzeczy to z Bertellim, a nie Breenem.

Nie ja zasugerowałem tylko to ty sobie tak tłumaczysz. Ja stwierdziłem tylko że to żadna rewelacja jak wygrywa z zawodnikiem lepszym od siebie ale w dużo słabszym aucie i nie ma żadnego przełożenia na jego tempo .

Na MC nie ma normalnych dni. Jeżeli zakładają opony inne niż klasyczną rajdowa oponę to ja Cię zapewniam że nie ma to nic wspólnego z czystym asfaltem i jednocześnie z przewidywalnymi warunkami.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez wanderer » sobota, 21 sty 2017, 18:44

Breen zazwyczaj w Monte Carlo radzi sobie nieźle, bo to nie jego pierwszy start w tym rajdzie. Na razie pokazuje, że zasługuje na miejsce w fabryce ale czy będzie kierowcą zdolnym do regularnego dojeżdżania na podium to sprawa jest cały czas otwarta. Na razie wygrywa nieformalny shootout z Lefebrvem

Tak samo wstrzymałbym się z oceną Toyoty do kilku kolejnych rajdów.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez adamlen » sobota, 21 sty 2017, 19:16

Toyota pozostaje zagadką. Jari po niektórych oesach mówił, że jedzie na maksimum, ale dalej traci sekundy.
Nie licząc Evansa nie tracił dziś aż tak dużo moim zdaniem, więc jest lepiej niż myślałem przed sezonem i jak na zespół debiutujący nie mają się czego wstydzić.
Hyundai - wydawało by się najszybszy, ale może to przez super jazdę Neuville bo Sordo, który z reguły trzymał podobny poziom tutaj bardzo słabo.
M-Sport - może nie są najszybsi bo gdyby tak było to Ogier byłby dużo bardziej z przodu, ale jak zwykle w przypadku M-Sport nowe auta wypuszcza solidne i szybkie.
Citroen - jak będzie tak awaryjny jak ich R5 to sukcesów nie wróżę. Spodziewałem się szybkości - najwięcej testowali itd, a tu nie było w sumie ani tempa a do tego wypadki i awarie (w tej kolejności).

Pewnie część z tych problemów zespoły ogarną, tak jak te u Tanaka czy Sordo z wspomaganiem i w dalszej części sezonu nie będzie tyle awarii.
Sezon zapowiada się bardzo ciekawie, bo zróżnicowanie. Nie ma dominacji jednego zespołu. Jakby Mikkelsen zdobył do tego Polo '17 było by super.


Edit:
A do tego Mekke który chciał jutro powalczyć na PowerStage miał kolizję na dojazdówce (nie z jego winy) i uszkodzeniu uległo co najmniej prawe tylne zawieszenie.....
https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=59048E12
Ostatnio edytowano sobota, 21 sty 2017, 19:21 przez adamlen, łącznie edytowano 1 raz
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez DonCorrado » sobota, 21 sty 2017, 19:20

Wszystko wg mnie jest zagadką jeszcze. Natomiast to, że Toyota jedzie dalej "bez awarii" samej z siebie tylko po jakiś wycieczkach poza droge czy spotkanaich z drzewami to jest wg mnie bardzo duży sukces.
Citroen za to wszedł jak Hyundai pare lat temu, no może ciut lepiej bo i20 jak wchodziło to chyba na 2 czy 3 oesie elektryka padła w obu, a z tym Citroenem teraz to kierowcy zawinili, ale reszta to taka nie wiadoma też, stara konstrukcja jedzie lepiej.

Ciekawe czy Toyota starała się o angaż Mikkelsena, jeżeli nie, to jak dla mnie jest to większy strzał w stope niż Citroena.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez speedyzxz » sobota, 21 sty 2017, 20:09

viper napisał(a):
speedyzxz napisał(a):Nie odwracaj kota ogonem, jedzie lepszym i jest lepszy. A zasugerowałeś jakby miał problem i ledwo co walczył o utrzymanie pozycji przed autami R5, a takie rzeczy to z Bertellim, a nie Breenem.

Nie ja zasugerowałem tylko to ty sobie tak tłumaczysz. Ja stwierdziłem tylko że to żadna rewelacja jak wygrywa z zawodnikiem lepszym od siebie ale w dużo słabszym aucie i nie ma żadnego przełożenia na jego tempo .

Na MC nie ma normalnych dni. Jeżeli zakładają opony inne niż klasyczną rajdowa oponę to ja Cię zapewniam że nie ma to nic wspólnego z czystym asfaltem i jednocześnie z przewidywalnymi warunkami.
Nie potrafisz przyznać że źle to w słowa ubrałeś :wink: No i w jednym poście masz trochę niespójności, jak Breen nie daje się pokonać komuś w słabszym aucie to nic dziwnego, a jak jest szybszy od innego, który ma lepsze auto, to mówisz że to Monte Carlo i nie ma co porównywać :D
Nie ma co tego kontynuować :)
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez adamlen » sobota, 21 sty 2017, 20:22

Na tym małym krawężniku w środkowym dolnym części kadru Thierry uszkodził zawieszenie. Przejechał nad nim, ale przeciążenie musiało być spore skoro się urwało.

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5907B4F9

Onboard z tego wydarzenia 01:50
https://www.youtube.com/watch?v=XCULALA ... e=youtu.be


No i Meeke. Podobno uderzył w niego...Citroen DS3
Obrazek
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez Zoe » sobota, 21 sty 2017, 21:39

adamlen napisał(a):Na tym małym krawężniku w środkowym dolnym części kadru Thierry uszkodził zawieszenie. Przejechał nad nim, ale przeciążenie musiało być spore skoro się urwało.

https://scontent-cdg2-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=5907B4F9

Onboard z tego wydarzenia 01:50
https://www.youtube.com/watch?v=XCULALA ... e=youtu.be


No i Meeke. Podobno uderzył w niego...Citroen DS3
Obrazek


Dziwny to dzwon... C3 jest z papieru czy co?
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez matik » sobota, 21 sty 2017, 22:53

to jest ku**a amelinum :)
matik
N1
 
Posty: 69
Dołączył(a): środa, 17 lis 2004, 19:25

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez adamlen » sobota, 21 sty 2017, 23:00

Dzwon Meeka dziwny tym bardziej że na tym cywilnym DS3 za dużo uszkodzeń nie było. Może przez to, że w nowych WRC koło jest mocno wysunięte poza nadwozie.

Neuville i nieszczęsny krawężnik:
https://pbs.twimg.com/media/C2uE_49XUAAfYuQ.jpg
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Monte Carlo 2017

Postprzez Kubus » sobota, 21 sty 2017, 23:41

adamlen napisał(a):Dzwon Meeka dziwny tym bardziej że na tym cywilnym DS3 za dużo uszkodzeń nie było. Może przez to, że w nowych WRC koło jest mocno wysunięte poza nadwozie.

Neuville i nieszczęsny krawężnik:
https://pbs.twimg.com/media/C2uE_49XUAAfYuQ.jpg


Wcześniej był metalowy słupek i to on dokonał zniszczeń... Niestety.

viper napisał(a):Natomiast trzeba mieć niezłe układy albo być ślepym jeżeli chodzi o szefów, bo na tle Lefebre Meeka to Mikkelsen jest w innej lidze.


Pełna zgoda
www.facebook.pl/rajdomaniacy/
Avatar użytkownika
Kubus
A5
 
Posty: 830
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 17:16
Lokalizacja: Kraków

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości