Rajd Akropolu

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez marcin » piątek, 6 cze 2003, 17:13

No nieźle sie dzieje w Grecji :D
Walka w czołówce o sekundy - bez zdecydowanego lidera.
Bardzo pozytywnie zaskoczył mnie Panizzi :idea: Jedzie bardzo dobrze jak na szutrową nawierzchnie. Tomek musiał mieć jakieś problemy z autem bo to nie w jego stylu aby jechać na doejchanie do mety :x , i jutro na pewno powalczy o lepszą lokatę :)
Kuchar OGNIAAAA!!!!! :D :D 8)
marcin
A5
 
Posty: 982
Dołączył(a): sobota, 5 paź 2002, 12:46
Lokalizacja: Świdnica


Postprzez :KuziFanJG: » piątek, 6 cze 2003, 18:07

Masz racje Marcin, napewno Kuchar ma problemy z futą, nie wierze, aby w normalnych warunkach dostawal od Warmbolda!! (na i po 7 os)

:arrow: :arrow: TOMEK!! GO!!! :arrow: :arrow:
Avatar użytkownika
:KuziFanJG:
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): niedziela, 25 maja 2003, 17:40
Lokalizacja: Jelenia/Zielona Góra

Postprzez Wilu » piątek, 6 cze 2003, 19:20

sytuacja wydaje się dziwna, myśałem że powalczy z Krestą ale nie nada. szkoda ale widać Warmbold się czegoś nauczył i czay kręci całkiem przyzwoite. szkoda znowu Hultajków i co się stało z Gardemeisterem.
Gronholmowi zabrakło paliwa ? ładne jaja.
widać powoli nastaje czas rajdowej młodzieży i oby tak dalej Marko należy się zwycięstwo.
Go dla Carlosa, Auriola, Sthola, Kresty, Latvali i czywiście dla naszego asa.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez żółtodziób » piątek, 6 cze 2003, 20:08

Kresta jedzie Pugiem z Bozian Racing, nie wiem coto dokładnie jest, ale to są szybsze zabawki od niefabrycznych Pugów, albo zeszłoroczne fabryki albo pół-fabryki... Bozian to satelicka firma Peugeot Sport. Nie dziwi że Kresta odjeżdża Kucharowi...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Wilu » piątek, 6 cze 2003, 20:14

ja wiem co to jest bozian ale różnica między tymi zawodnikami nie wynika chyba z różnicy sprzętu, na szwecji Tomek jechał kontakowo. to też miałem nadzieję że mu dotrzyma tempa. zobaczymy jutro.
oczywiście różnica czasowa
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Postprzez maciekd » piątek, 6 cze 2003, 23:01

Przecież Tomek ma świetny sprzęt! Zeszłoroczny niemal fabryczny Focus. Co to za tłumaczenie? Moim zdaniem jedzie bardzo obciachowo i obawiam się, że w ten sposób zaprzepaści wszelkie szanse na fabrykę :cry:
Avatar użytkownika
maciekd
A6
 
Posty: 1148
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 21:08
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez Max9 » piątek, 6 cze 2003, 23:41

Focus Kuchara jest wyżyłowany na maksimum. Auto balansuje na granicy wytrzymałości.
Avatar użytkownika
Max9
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): wtorek, 24 wrz 2002, 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 cze 2003, 00:10

maciekd: Focus Kuchara nie ma nic wspólnego z fabryką, zeszłorocznymi fabrykami jadą Hirvonen i Latvala, Kuchar ma topową ale niefabryczną specyfikację. Auto jest własnością bodaj jakiejś szwedzkiej firmy, Ford w ramach programu Ford Village dofinansowuje starty i pomaga przy serwisowaniu auta. Na tym się kończy jego rola. Auto wcale więc nie jest takie boskie. Jego atutem jest niska masa, nie wiem, może było budowane jako asfaltówa, w Szwecji jak je zważyli wyszło że ma 1230 kg, dokładnie tyle ile wynosi przepisowe minimum, wóz Grohnholma był około 30 kg cięższy. Niemniej jednak nic specjalnie wypasionego to to nie jest, w dodatku jeśli mam rację i zbudowane było jako asfaltówa to może być trochę zbyt papierowe na szutry i stąd może konieczność wolniejszej jazdy. Jednak w żadnym wypadku nie powinno to usprawiedliwiać tak obciachowej jazdy jak teraz Kuchar prezentuje :( Dostawać od takiej cioty jak Warmbold to rajdowa śmierć, nie mówiąc już o wozach S 1600. Myślę jednak że to jakaś awaria, z dnia na dzień nie zapomina się jak należy jeździć. W tym rajdzie o uszkodzenia nie jest trudno. Może ma jakiś problem techniczny z którym nie radzi sobie serwis. W zerszłym roku na rajdzie Cypru jechał dobrze i to kilka razy bardziej gównianym samochodem, nie wierzę że sam z siebie jest taki wolny... :( :(

Max9: Skąd masz takąinformację?
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Max9 » sobota, 7 cze 2003, 00:18

Tomasz Kuchar napisał(a):To znakomite auto, ale niestety i w nim zdarzają się awarie. Jest on po prostu juz tak wysilonym mechanizmem, że jak mówia moi mechanicy "musi się psuć"


wypowiedź Kuchara dla "WRC", 2/2003 ( 18 )
Avatar użytkownika
Max9
A5
 
Posty: 695
Dołączył(a): wtorek, 24 wrz 2002, 17:50
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez marcin » sobota, 7 cze 2003, 09:11

Tomasz Kuchar: „O tym, jak to jest trudny rajd, świadczy bardzo długa lista załóg, które już nie jadą. My ciągle jesteśmy w rajdzie, ale to chyba jakiś cud, bo praktycznie na każdym z dzisiejszych odcinków zostawialiśmy kawałek naszego samochodu. Najbardziej dramatycznie było oczywiście na „oesie” numer 6, gdzie złapaliśmy kapcia, a jadąc z uszkodzonym kołem urwaliśmy przewody płynu chłodzącego. Dotarliśmy do mety tego odcinka, ale by jechać dalej musieliśmy sami dokonać niezbędnych napraw. W efekcie spóźniliśmy się 12 minut na start do kolejnego odcinka i dostaliśmy 2 minuty kary. Na kończącym etap, długim serwisie przy naszym samochodzie pracowało w sumie 12 osób. Byli to wszyscy nasi ludzie i mechanicy z zespołu fabrycznego, normalnie obsługujący samochód Francoisa Duvala. Mimo tego nie udało się wszystkiego zrobić i jutro na porannym serwisie przed startem naprawy muszą być kontynuowane. To jest przede wszystkim rajd dla konstruktorów samochodów, a nie dla kierowców. Jedyne czym my możemy się tu popisywać, to tylko żałosne próby omijania największych dziur i kamieni. Jutro będziemy kontynuowali te popisy, tak długo jak auto wytrzyma”.

To trochę wyjaśnia postawę Tomka Kuchara. Jednak mam nadzieję że dziś bedzie już lepiej bo na pierwszym z dzisiejszych OS-ów Tomek był 14 :D Czekam na następne dobre wyniki :twisted:
marcin
A5
 
Posty: 982
Dołączył(a): sobota, 5 paź 2002, 12:46
Lokalizacja: Świdnica

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 cze 2003, 09:49

Moim zdaniem to całkowicie wyjaśnia jego postawę. Skoro na każdym odcinku coś odpada to znaczy że to auto ogólnie jakieś delikatne. w jak opłakanym stanie jest ten wóz niech świadczy fakt że na strefie nie zdążyli go poskładać. 20 minut strefy wystarczy żeby wymienić np. skrzynię biegów, tutaj nie wystarczyło, coś na prawdę musi być zwalone w tym wozie że będą go reanimować jeszcze na porannej strefie. Do tego te 2 minuty kary... Szkoda, ale przynajmniej wiemy że Tomek nie zawiódł, zawiódł tylko sprzęt.

Max9: dla mnie takie stwierdzenie oznacza nie tyle ponadprzeciętne osiągi co "na styk" dobrane pod względem wytrzymałosci komponenty. Takie podejście jest słuszne, bo auto jest bardzo lekkie, nie wozi zbędnego balastu. Tak robione są wozy fabryczne, każdy element ma dokładnie taka wytrzymałość jak potrzeba. W jednym WRC pisali że sprzęgło Focusa WRC wytrzymuje około 300 KM oesowych... dokładnie tyle co ma rajd... Ale fabryki mają kasę, oni na Akropol buduja zupełnie inne auto niż na Korsykę, albo nawet Nową Zelandię. W rajdach gdzie nawierzchnia jest równa i twarda wskazane jest żeby samochód był bardziej "papierowy". Jednak jeśli takie auto trafia później w prywatne ręce to mogą z tego wyniknąć takie kłopoty jak ma Tomek. Oczywiście, niefabryczna specyfikacja jest dużo bardziej wytrzymała, ale chyba mimo wszystko nie jest to taki czołg jakim był Corolla do której Tomek przywykł startując nią przez kilka lat. Poza tym ten konkretny egzemplaż zbudowany został w 2001 roku na rajd Korsyki dla Colina (tego jestem akurat absolutnie pewien), później przebudowany został na spec. 2002, może jest np. słabiej wyspawany :?: , diabli wiedzą, asfaltówki przecież nie muszą być tak odporne jak specyfkacje Safari czy Acropolis...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez Gustaw » sobota, 7 cze 2003, 10:01

Kuchar na OS11 wystukal 10 czas w generalce! A juz bylem zalamany ze sie bedzie scigal dalsza czesc rajdu z A6, a tymczasem chyba wszystkie niepowodzenia byly spowodowane awariami ktore sa juz naprawione. Jak nic nie zdechnie to bedzie dobrze, jest duzo do odrobienia.
Colin, simply the best
Gustaw
A5
 
Posty: 957
Dołączył(a): wtorek, 27 maja 2003, 22:03

Postprzez Hultay WRC » sobota, 7 cze 2003, 10:32

No to Kuchar się na tym odcinku popisał! :shock: Wyprzedził Rovanperę, Solberga Ginleya, Warmbolda, Solę, Latvalę i Krestę Brawo!! :D W końcu coś się dzieje dobrego! No i Makinen się przebudził! :D :D No tylko martwi mnie Solberg i Rovanpera pewnie znowu awarie lub wpadki na trasie. :x No ciekawe też jak będzie sobie radził Martin (i jego samochód).
Przyznam, że mała zmiana barw dobrze mu zrobiła pod względem wyglądu. Swoją drogą, to ciekawe rzeczy piszecie o Focusie Kuchara...

KUCHAR OBY TAK DALEJ!!! 8) GOGOGOGOGOGOGO!!!
Avatar użytkownika
Hultay WRC
A6
 
Posty: 1390
Dołączył(a): wtorek, 3 cze 2003, 21:12
Lokalizacja: Siedlce

Postprzez LIPciu » sobota, 7 cze 2003, 11:01

a wy tak na niego narzekacie :P
on jeszcze pokaże !!
moim zdanie jedzie wolniej ale chce wytrzymać cały rajd i skączyć wysoko (reszta się wyłamie :P)
Avatar użytkownika
LIPciu
A5
 
Posty: 953
Dołączył(a): niedziela, 9 mar 2003, 21:13
Lokalizacja: kraków

Postprzez żółtodziób » sobota, 7 cze 2003, 11:10

Gustaw: człowieku małej wiary :D :D :D :!: No, teraz widać że autko jedzie jak należy, Warmbold obrywa od Tomala po pół minuty na odcinku, a Tomek robi czasy porównywalne do Kresty i Latvali... Tak trzymać!!! Oby auto wytrzymało to przeskoczy jeszcze o kilka miejsc do góry...
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron