Rajd Korsyki

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Korsyki

Postprzez kij » niedziela, 4 paź 2015, 14:39

karluum napisał(a):Pozostaje ogromny niedosyt i po rajdzie i po transmisji jeżeli chodzi o Roberta. To co zobaczyłem dziś na PS na WRC+ skłania mnie do zrezygnowania ze subskrypcji. Drugiego zawodnika na PS całkowicie zignorowano, pominięto jakby go nie było w myśl zasady jak cie nie ma TV to nie istniejesz.
Bo to prywaciarz jadący na konkurencji sponsora WRC? Jest to żenujące.


To jest to o czym pisałem przed rozpoczęciem PSa.

Wymyślili sobie że na PSa na żywo puszczają pierwszą 12 klasyfikacji WRC. I w tym przypadku wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że pomijając Roberta (był 14/15 we WRC chyba), goście wywalili 11 Lefebvra kosztem Ogiera, który był 13!
Goście ustalają zasady, po czym bez słowa je łamią, bo to Ogi i do tego w HW jedzie.

A wystarczyłoby żeby puszczali ich na PSie regularnie co 2 min i wszyscy bez kombinacji by się w relacji zmieścili.
Ale że promotor jest generalnie durniem, to są takie kwiatki później.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24


Re: Rajd Korsyki

Postprzez voytec » niedziela, 4 paź 2015, 17:43

gregortest napisał(a):Magnezowej felgi generalnie się nie prostuje. Chyba że maja metodę na ciepło.


makki napisał(a):
qbus napisał(a):
Bad-i napisał(a):
Nie jestem na 100% pewny ale regulamin zabrania uzywania magnezowych felg?!


Kuty magnez jest zabroniony dla kół o średnicy mniejszej niż 18''... (jest chyba wylaczenia dla 8x18'' ale to trzeba by bylo sprawdzic) WRC moze miec dowolna szerokosc felgi.


W rajdach asfaltowych, tylko 8 "x 18" felgi są dopuszczone,
Materiał felgi 8 '' x 18 '' jest dowolny (pod warunkiem, że jest to odlew)
a minimalna waga 8 '' x 18 "obręczy" to 8,9 kg.


Dokładnie, technologia odkuwania odpada, a ww. przepis nie obowiązuje też "od wczoraj". W takim przypadku do produkcji felg wyczynowych ze stopów alu-magnezowych stosuje się odlewanie niskociśnieniowe oraz np. HLT, czy FlowForming (podobnie do kucia - w celu uzyskania wyższej gęstości uformowanego elementu). To raz. Dwa - kolejnym, równie istotnym procesem dla uzyskania założonych własności mechanicznych, wyrażonych w parametrach wytrzymałościowych jest reżimowa obróbka termiczna - odpuszczanie poprzez kontrolowane, kaskadowe wyżarzanie (aż po ca. 600-650st. C), a potem starzenie (metoda wedle wymogów zastosowanego surowca). I to wszystko razem przekłada się na fakt, że każdy _ponadnormatywny_ impakt, niefartownie skutkujący znacznym i trwałym odkształceniem takiej felgi, nawet bez wizualnego pęknięcia skutecznie zmienia (osłabia) strukturę stopu i jest to praktycznie kwestia nieodwracalna; nie istnieje też żadna profesjonalna, zweryfikowana technika warsztatowa (na "gorąco" również), umożliwiająca geometryczna naprawę wygięcia obręczy 'magnezowej' wraz z odzyskaniem przez nią własności sprzed uszkodzenia. W takim przypadku, wymuszone mechanicznie prostowanie wszelkimi praktykowanymi w typowych alufelgach metodami, nawet jeśli przyniesie efekt odzyskania kształtu obręczy w ramach dopuszczalnych tolerancji, to jest już jakby potocznie rozumianą "rzeźbą", bo pod konkretnym obciążeniem mniej lub bardziej da o sobie znać "pamięć kształtu", a skutek uboczny w postaci miejscowych, nierozproszonych naprężeń wewnętrznych dodatkowo tę felgę osłabi. Dlatego specjalnie nie liczyłbym na to, że np. ta podlinkowana na fotce OZ-ta z Polo Ogiera trafi jeszcze do regeneracji... A co do casusu Roberta i wypowiedzi cytowanej przez CG to absolutnie nie konkluduje, że tam w zespole ktoś poważnie upadł na głowę i w poszukiwaniu jakichkolwiek oszczędności prostował ewidentne "śmietniki".. Well.., shit happens.
Avatar użytkownika
voytec
N3
 
Posty: 430
Dołączył(a): poniedziałek, 9 sie 2004, 05:53
Lokalizacja: Stolp

Re: Rajd Korsyki

Postprzez ryjas » niedziela, 4 paź 2015, 18:16

Cytat z Roberta: "Okazało się jednak, że powodem pękania felg nie było to, że były używane. Pierwsza, z której oderwało się 15 centymetrów rantu, była zupełnie nowa. Normalne jest to, że czasami łapiesz gumę i można uszkodzić obręcz, ale wtedy powinna najpierw strzelić opona. Nam dwukrotnie ukruszyła się sama felga. Dziś też - nie było większych cięć, a mamy trzy felgi krzywe. Zobaczymy, co się okaże. Inna sprawa, że gdybym miał co rajd wymieniać komplet trzydziestu felg na nowe, to by mi na to zeszło 20-30 procent rocznego budżetu (śmiech)."

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy ... ech/70hfd9
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Thomas » niedziela, 4 paź 2015, 18:26

tia, 200km przebiegu i silnik gubi olej? no to chyba nie jest już wina teamu, a wiadomo kogo. Doprawdy, dziwne historie sprzętowe przytrafiają się Robertowi w tym sezonie. Oby tylko blefował z tym odejściem do wyścigów, bo szkoda byłoby zebranego doświadczenia....
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » niedziela, 4 paź 2015, 19:11

ryjas napisał(a):Cytat z Roberta: "Okazało się jednak, że powodem pękania felg nie było to, że były używane. Pierwsza, z której oderwało się 15 centymetrów rantu, była zupełnie nowa. Normalne jest to, że czasami łapiesz gumę i można uszkodzić obręcz, ale wtedy powinna najpierw strzelić opona. Nam dwukrotnie ukruszyła się sama felga. Dziś też - nie było większych cięć, a mamy trzy felgi krzywe. Zobaczymy, co się okaże. Inna sprawa, że gdybym miał co rajd wymieniać komplet trzydziestu felg na nowe, to by mi na to zeszło 20-30 procent rocznego budżetu (śmiech)."

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy ... ech/70hfd9

Bajki bajeczki. Markowe felgi oz i sie rozpadają. Sami w to nie wierza.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez TomMaz » niedziela, 4 paź 2015, 19:28

Zakładam viper że nawet nie zadałeś sobie trudu obejrzeć onboardu z tego OSu ? i dalej twierdzisz że zarówn jedna i druga felga dostały porządnego strzała przez nieumiejętne cięcie ?
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Korsyki

Postprzez DonCorrado » niedziela, 4 paź 2015, 19:50

viper napisał(a):
ryjas napisał(a):Cytat z Roberta: "Okazało się jednak, że powodem pękania felg nie było to, że były używane. Pierwsza, z której oderwało się 15 centymetrów rantu, była zupełnie nowa. Normalne jest to, że czasami łapiesz gumę i można uszkodzić obręcz, ale wtedy powinna najpierw strzelić opona. Nam dwukrotnie ukruszyła się sama felga. Dziś też - nie było większych cięć, a mamy trzy felgi krzywe. Zobaczymy, co się okaże. Inna sprawa, że gdybym miał co rajd wymieniać komplet trzydziestu felg na nowe, to by mi na to zeszło 20-30 procent rocznego budżetu (śmiech)."

http://eurosport.onet.pl/motorowe/rajdy ... ech/70hfd9

Bajki bajeczki. Markowe felgi oz i sie rozpadają. Sami w to nie wierza.


Skoro to są bajki to Twoje wpisy można potraktować tylko jako mity.
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Rajd Korsyki

Postprzez viper » niedziela, 4 paź 2015, 20:38

TomMaz napisał(a):
Obrazek
TomMaz napisał(a):Zakładam viper że nawet nie zadałeś sobie trudu obejrzeć onboardu z tego OSu ? i dalej twierdzisz że zarówn jedna i druga felga dostały porządnego strzała przez nieumiejętne cięcie ?
.

Nie wiem jak dostaly ale jak ktos ma watpliwosci czy mozna uszkodzic felge nie uszkadzając opony to mysle ze to zdjecie daje dobry obraz. Znaczy ze sie da. Jestem pewien ze przy mocniejszym uderzeniu ta felga by sie z pewnoscia rowniez rozleciala. Ja po prostu nigdy nie spotkalem sie z tym zeby felga bez powodu sie rozpadla przy sprawnej oponie. Co do drugiej felgi nie widzialem wiec nie polemizuje na ten temat. Jedno jest pewne. Mozna uderzyc tak felga ze opona bedzie cala,ma felga uszkodzona i zdjecie jest najlepszym na to dowodem.
Ostatnio edytowano niedziela, 4 paź 2015, 20:42 przez viper, łącznie edytowano 2 razy
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 4 paź 2015, 20:39

kiedyś to napisałem napiszę ponownie- był już w barwach Lotosu zawodnik, któremu zawsze sprzęt się psuł, a któremu nikt nie wierzył gdy to mówił. Był też taki jeden w Polsce słynący ze spektakularnych dzwonów. Zawsze to była wina samochodu, siły wyższej, plamy oleju itd a nigdy jego.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Thomas » niedziela, 4 paź 2015, 21:11

ale nigdy nie było takiego, który wygrywał OSy w WRC w prywatnym, wyeksploatowanym skwarku, będąc ukształtowanym kierowcą wyścigowym i to w 2 sezonie startów WRC. Tu nawet nie ma co porównywać. Bardzo mi się podobało, że kopnął w zad na dzisiejszym PS fabryki co żabom z Michelin czy Citroena na pewno na rękę nie było. Tegoroczne wyniki są w głównej mierze wektorem problemów technicznych. Żeby nie było, Kubica nie wie co było przyczyną problemów z felgami i póki co nikogo nie obwinia, a choćby w piątek wstrzymał się z komentarzem dotyczącym opon (choć wiedział, że to przez nie czas był goofniany na popołudniowym OS), podczas gdy Bertelli nie zostawił suchej nitki na Pirelkach. Z kolei widział, że wczoraj pakiet mógł zadziałać i działał do momentu rozpadnięcia się felg. Wstrzymuje się również z komentarzem dotyczącym szczegółów zdarzeń z DE, bo tam też się dziać musiało, poniewaz dość tajemniczo wypowiada się nt tego co zobaczył po rozebraniu auta....
"W zeszłym roku miałem pięć wypadków i żaden nie był wynikiem nadmiernej prędkości...ci, którzy nie rozumieją tego sportu, mają prawo nie wiedzieć. Natomiast ci, którzy są w tym sporcie czasami powinni pomyśleć...ale z czasem zapominają.
Avatar użytkownika
Thomas
A5
 
Posty: 660
Dołączył(a): wtorek, 7 sty 2014, 12:37
Lokalizacja: SB/LZ

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Mariusz » niedziela, 4 paź 2015, 23:21

Witcher1990 napisał(a):... Był też taki jeden w Polsce słynący ze spektakularnych dzwonów. Zawsze to była wina samochodu, siły wyższej, plamy oleju itd a nigdy jego.

Kuzaj? Choć nie wierzę żeby zwalał zawsze winę na coś innego.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rajd Korsyki

Postprzez rypley » poniedziałek, 5 paź 2015, 07:51

Sądzę, że spokojnie mogliśmy tu walczyć o podium. Może nawet coś więcej


Ale zauważyliście, że o ile wcześniej zawsze mówił, że się uczy, zdobywa doświadczenie to teraz te słowa są mocną deklaracją, że już wierzy w swoje umiejętności.
Był pewien swego tempa, gdzie trzeba odpuścić odpuszczał. Ale niestety padły felgi.
Teraz ciekawe, DTM + parę rajdów w WRC, czy też może Cytryna w WRC + WTCC?

Poza tym TOTAL chce otworzyć w Polsce 100 stacji benzynowych, promocja ich marki w postaci Kubicy by im na pewno się przydała...
Avatar użytkownika
rypley
N3
 
Posty: 278
Dołączył(a): piątek, 14 gru 2007, 16:57
Lokalizacja: Bydgoszcz, Lidzbark Warmiński

Re: Rajd Korsyki

Postprzez Altarir » poniedziałek, 5 paź 2015, 08:07

rypley napisał(a):Poza tym TOTAL chce otworzyć w Polsce 100 stacji benzynowych, promocja ich marki w postaci Kubicy by im na pewno się przydała...


I mogliby wtedy dawać hasła reklamowe w stylu: paliwa Total dają taką moc, że nawet byli kierowcy F1 mają problem by nad nią zapanować i utrzymać się na drodze ;)
Altarir
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Re: Rajd Korsyki

Postprzez ryjas » poniedziałek, 5 paź 2015, 09:04

rypley napisał(a):
Sądzę, że spokojnie mogliśmy tu walczyć o podium. Może nawet coś więcej


Ale zauważyliście, że o ile wcześniej zawsze mówił, że się uczy, zdobywa doświadczenie to teraz te słowa są mocną deklaracją, że już wierzy w swoje umiejętności.
Był pewien swego tempa, gdzie trzeba odpuścić odpuszczał. Ale niestety padły felgi.
Teraz ciekawe, DTM + parę rajdów w WRC, czy też może Cytryna w WRC + WTCC?

Poza tym TOTAL chce otworzyć w Polsce 100 stacji benzynowych, promocja ich marki w postaci Kubicy by im na pewno się przydała...


WTCC+WRC byłoby najbardziej prawdopodobne w odniesieniu do ew. jazdy w teamie fabrycznym. Jeśli Kajto zdobędzie tytuł ERC to myślę, że Lotos spokojnie będzie mógł wypuścić Kubicę z rąk. Ale czy RK będzie chciał jeździć w WTCC?

Altarir napisał(a):I mogliby wtedy dawać hasła reklamowe w stylu: paliwa Total dają taką moc, że nawet byli kierowcy F1 mają problem by nad nią zapanować i utrzymać się na drodze ;)

mistrzem kabaretu to ty nie jesteś:/
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Re: Rajd Korsyki

Postprzez woocasch » poniedziałek, 5 paź 2015, 09:08

rypley napisał(a):Teraz ciekawe, DTM + parę rajdów w WRC, czy też może Cytryna w WRC + WTCC?

Poza tym TOTAL chce otworzyć w Polsce 100 stacji benzynowych, promocja ich marki w postaci Kubicy by im na pewno się przydała...


DTM+WRC może być problem jeżeli producent z DTM zapisze sobie w umowie zakaz promowania innej marki samochodowej. Kubicy chyba najbliżej było do Mercedasa, w sensie miał z nimi najlepszy kontakt, a Mercedes rajdówki nie ma. Ale to tylko takie gdybanie. O wiele bardziej logiczna wydaje się opcja Citroena i WTCC+WRC, zresztą wg plotek taka opcja kiedyś już była. Chociaż z tego co pamiętam było to potem dementowane. No i takie łączenie wyścigów i rajdów spowodowałoby, że sezon byłby nieźle pracowity, chyba że chodziłoby o niepełne sezonu w każdej z kategorii. Co to wejścia TOTAL w stacje benzynowe w Polsce, to pierwsze zapowiedzi były w styczniu tego roku, chcą mieć 100 stacji do końca 2016, a na dzień dzisiejszy mają w Polsce 6 stacji i z tego co da się wyszukać w sieci to mimo początkowych spekulacjach o przejęciu sieci Lukoil w Polsce, to teraz tego nie planują. Więc może być im trochę ciężko w ciągu jednego roku zbudować sieć jaką zakładali, chociaż życzę im jak najlepiej, zawsze to jakaś nowa konkurencja na rynku. Tym bardziej jeżeli te ich paliwa premium faktycznie będą pochodzić z niemieckiej rafinerii. Więc czy promocja 6 stacji wymaga zaangażowania RK? Teraz zapewne skupiają się na budowie sieci, a jeżeli TOTAL jakoś będzie chciał wykorzystać RK to zrobią to globalnie, a przy okazji u nas lokalnie też.

Co do rajdu, to wiele zostało już napisane, szkoda tych dwóch kapci, ale powiem szczerze to nie jest pierwszy raz gdy Robert wycofał się z rajdu po dwóch kapciach, gdy w bagażniku był tylko jeden zapas. Wiem, że każde koło to dodatkowe kilogramy, ale czy obecnie w WRC ilość kół zapasowych jest jakoś określona regulaminem? Bo mając tyle tegorocznych doświadczeń z problemami z oponami to chyba na miejscu RK zawsze woziłbym dwa dodatkowe koła, a nie tylko jedno. Lepiej wozić te kilka kg ale minimalizować ryzyko odpadnięcia z rajdu do minimum.
Fajnie, że rajd wygrał ktoś inny niż Ogier, ale to znowu VW, masakra jakaś. Niemcy mają na tyle silny skład, że jak jeden ma problemu to drugi, czy trzeci czeka już w kolejce po wygraną. Najgorsze, że nie widać zbytnio szansy na zmianę tej sytuacji, bo jakoś ciężko uwierzyć, że Hyundai wyskoczy z kosmicznym tempem w przyszłym roku - ale fajnie by było jakby się im to udało. Ktoś powie, że za Loeba też była dominacja, ale jak Seb miał gorszy dzień lub problemy z autem to za nim czyhał najczęściej ktoś w Fordzie, a nie kolega z zespołu i przynajmniej była różnorodność, a nie, że z 11 rajdów w tym roku, aż 10 wygrało VW :(
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości