Rajd Szwecji 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez kij » wtorek, 27 sty 2015, 21:11

krzysiek_swrt napisał(a):ciekawe czy Sołek już zawsze będzie startował w kilku rajdach w roku czy jeszcze się pokusi o jakiś pełny sezon.A co do Roberta to ja myśle że jak ma nieograniczoną ilość testów to raczej to wykorzysta i polata po śniegu i nie raz nas w tej Szwecji zaskoczy jak nie będzie przeginał to na plus.


Sołowow chyba zbyt poważny się zrobił, można powiedzieć "wydoroślał", więc teraz to tylko hobbistycznie jeździ.

Robert nie będzie mieć problemów, jak warunki będą w Szwecji takie jak każdy by sobie życzył żeby było, mroźno i śnieżno.
Pokazały to testy w zeszłym roku, które miał po śniegu i lodzie, co potwierdził Gronholm wysiadając od Roberta na drżących nogach.
W rajdzie jechali po błocie i szutrze, w koleinie do tego coraz większej, co wielokrotnie Robert potwierdzał, że mu nie pasuje.
Jak jest równo, nieważne czy przyczepnie, czy ślisko, na asfalcie czy po luźnym, to prędko pojechać potrafi i nie ma problemów, za dużych, zwykle.

W Szwecji niezależnie od warunków pojedzie 3xHW, Ostberg, Tanak, Meek może.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24


Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Aaltonen » wtorek, 27 sty 2015, 21:27

kij napisał(a):W rajdzie jechali po błocie i szutrze, w koleinie do tego coraz większej, co wielokrotnie Robert potwierdzał, że mu nie pasuje.

W Szwecji niezależnie od warunków pojedzie 3xHW, Ostberg, Tanak, Meek może.


Po błocie i szutrze był tylko ostatni dzień. Przygody były w śniegu.

Co to jest HW?
Avatar użytkownika
Aaltonen
N3
 
Posty: 373
Dołączył(a): środa, 10 kwi 2013, 11:52

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez iceman150 » wtorek, 27 sty 2015, 21:41

HoldzWagen :) VW
Ja bym się nie ździwił jak Heniek Solberg dozna olśnienia i pokaże się z dobrej strony.

Co do Gronholma na drżących nogach to podchodzę z lekką rezerwą, być może była to tylko kokieteria. Tak czy inaczej Robert jeszcze specyfiki jazdy po śniegu musi się troszkę pouczyć.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez gapa » wtorek, 27 sty 2015, 22:35

Dlugoterminow prognoza pogody na luty w okolicach rajdu jak na razie zapowiada sie obiecujaco.Zdecydowanie zimno.Wiec pozytywnie.Kolejny wygrany Os?
gapa
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela, 25 sty 2015, 13:52

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Cairo » wtorek, 27 sty 2015, 23:10

Jeżeli ma wygrać VW to mam nadzieję, że będzie to JML.

iceman150 napisał(a):Co do Gronholma na drżących nogach to podchodzę z lekką rezerwą, być może była to tylko kokieteria. Tak czy inaczej Robert jeszcze specyfiki jazdy po śniegu musi się troszkę pouczyć.


Kokieteria? A widziałeś filmiki z tych testów? Jestem pewny, że to nie była kokieteria, na testach Robert szalał dwa razy szybciej niż w rajdzie. Niestety inne warunki i rzeczywistość rajdu a nie testów były bezlitosne dla Roberta, myślę, że wyciągnął z tego wnioski i w tym roku będzie ciut lepiej.
www.cairo.com.pl - części do samochodów marki Honda - Kraków
Avatar użytkownika
Cairo
N2
 
Posty: 141
Dołączył(a): niedziela, 9 gru 2007, 13:05

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez kij » wtorek, 27 sty 2015, 23:22

Aaltonen napisał(a):
kij napisał(a):W rajdzie jechali po błocie i szutrze, w koleinie do tego coraz większej, co wielokrotnie Robert potwierdzał, że mu nie pasuje.

W Szwecji niezależnie od warunków pojedzie 3xHW, Ostberg, Tanak, Meek może.


Po błocie i szutrze był tylko ostatni dzień. Przygody były w śniegu.


https://www.youtube.com/watch?v=NVcQqvKJgDY - "piękne zimowe warunki" dnia drugiego.
To że wypakował w bandę śnieżną, zresztą podobnie jak Ogi, nie oznacza, że jechał po śniegu, mówię o grubej warstwie zmrożonego śniegu (gdzie do takich warunków przystosowane są oponki jakie używają), a nie resztki rozmokłego czegoś biało-burego, z tworzącą się koleiną, na co zapewne właściwsze byłyby szutrówki, miękkie.

Posłuchajmy co JML miał okazje powiedzieć na temat warunków dnia drugiego, ale może chłop po prostu się ni zna ;)
https://www.youtube.com/watch?v=YeGIEnDS7s4

Aaltonen napisał(a):Co to jest HW?

iceman150 napisał(a):HoldzWagen :) VW


Kiepsko z historia u kolegów ;) chociaż iceman właściwe wytypował ;)
HW to "właściwy" skrót, jaki powinien obowiązywać, wszak ojcem założycielem VW był osławiony Adolf H.
Avatar użytkownika
kij
N3
 
Posty: 307
Dołączył(a): piątek, 22 mar 2013, 21:24

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez iceman150 » wtorek, 27 sty 2015, 23:26

Cairo napisał(a):Jeżeli ma wygrać VW to mam nadzieję, że będzie to JML.

Niestety inne warunki i rzeczywistość rajdu a nie testów były bezlitosne dla Roberta, myślę, że wyciągnął z tego wnioski i w tym roku będzie ciut lepiej.


Zgadzam, się że powinno być ciut lepiej, ale cudów nie oczekujmy w końcu lepiej miło się zaskoczyć :) Trzymamy kciuki.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez TomMaz » środa, 28 sty 2015, 00:03

Aaltonen napisał(a):
kij napisał(a):W rajdzie jechali po błocie i szutrze, w koleinie do tego coraz większej, co wielokrotnie Robert potwierdzał, że mu nie pasuje.

W Szwecji niezależnie od warunków pojedzie 3xHW, Ostberg, Tanak, Meek może.


Po błocie i szutrze był tylko ostatni dzień. Przygody były w śniegu.

Co to jest HW?


Bardziej błocie pośniegowym, problemem było to że wszedzie było dużo mokrego śniegu który wciągał samochody do rowów, jeśli się oczywiście o niego zahaczyło. Jakby były zimno to śnieżne bandy czasem pomgają utrzymać się na drodze. Nawet RK na testach jak miał ten jeden mroźny dzień to potrafił się o nie opierać tyłem, tak jak powinno się to robić w takich warunkach. Wszyscy podkreślali że było ciepło, a warunki wyjątkowo ciężkie. Do tego dla Kubicy koleiny to najgorsze co może być z jego ograniczeniami.

Wiadomo testy to tylko testy, ale wyglądało to dużo lepiej niż na rajdzie, oczywiście warunki były inne https://www.youtube.com/watch?v=y-xEWVV0Qv8

Pierwsza przygoda i dość brązowy ten śnieg ;) https://www.youtube.com/watch?v=Ese72keL21o
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Dani » środa, 28 sty 2015, 09:53

W zeszłym roku praktycznie cały rajd był w błocie, niemal przez cały okres panowały dodatnie temperatury, albo w okolicach zera.
Patrząc na obecne fotki z OSów wygląda to pięknie, prognoza długoterminowa też mówi, że ma być podobnie, czyli prawdziwa zima i bardzo dobrze :)
Natomiast jeśli chodzi o RK, a podobna pogoda się utrzyma, trafi z ustawieniami i feeling auta będzie dobry, to może tutaj być bardzo konkurencyjny. Na śniegu wcale nie trzeba dużo doświadczenia, aby szybko zasuwać co pokazał Kajto w Jaaner.
Jeszcze bardzo ważne, a zwłaszcza w dwóch pierwszych dniach będzie miała pozycja startowa, gdzie odległa na pewno będzie pomagać.
Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Domson » środa, 28 sty 2015, 11:35

Dani napisał(a):=zasuwać co pokazał Kajto w Jaaner.
Jeszcze bardzo ważne, a zwłaszcza w dwóch pierwszych dniach będzie miała pozycja startowa, gdzie odległa na pewno będzie pomagać.



Jedyny wspólny czynnik pomiędzy Jannerem i Szwecją to śnieg, a reszty porównywać się nie da. To jest WRC , a nie ERC. A odcinki to bardziej zimowa Finlandia.
Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez karluum » środa, 28 sty 2015, 12:09

Pytanie do bardziej zorientowanych: opona szwedzka to zwykła szutrówka + długi kolec. Opon na Janner to ta sama opona + krótki kolec. Konstrukcja opony pozostaje taka sama?
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez TomMaz » środa, 28 sty 2015, 12:15

karluum napisał(a):Pytanie do bardziej zorientowanych: opona szwedzka to zwykła szutrówka + długi kolec. Opon na Janner to ta sama opona + krótki kolec. Konstrukcja opony pozostaje taka sama?


Zupełnie inaczej bieżnik wygląda więć raczej się różnią. Ta co jeździli na Janner to jakiś wynalazek dla osiek z krótki kolcem pewnie lepionym. Na Szwecję Pirelli się chwali że ma jakas super metode montażu kolca zapobiegającą jego wypadaniu. Łaczy je chyba tylko to że obie się zakłada na felge 15". Te z WRC wydają się też szersze bo nie wyglądaja tak dziwnie na feldze jak to co mieli na Janner.

Opona na Szwecję:
Obrazek

Opona z Janner:
Obrazek
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez gapa » środa, 28 sty 2015, 13:44

Dani napisał(a):W zeszłym roku praktycznie cały rajd był w błocie, niemal przez cały okres panowały dodatnie temperatury, albo w okolicach zera.
Patrząc na obecne fotki z OSów wygląda to pięknie, prognoza długoterminowa też mówi, że ma być podobnie, czyli prawdziwa zima i bardzo dobrze :)
Natomiast jeśli chodzi o RK, a podobna pogoda się utrzyma, trafi z ustawieniami i feeling auta będzie dobry, to może tutaj być bardzo konkurencyjny. Na śniegu wcale nie trzeba dużo doświadczenia, aby szybko zasuwać co pokazał Kajto w Jaaner.
Jeszcze bardzo ważne, a zwłaszcza w dwóch pierwszych dniach będzie miała pozycja startowa, gdzie odległa na pewno będzie pomagać.



1.co do tego ze rk w warunkach mroznej zimy moze zaskoczyc to sie zgodze
2.co do tego ze na sniegu nie trzeba wcale duzo doswiadczenia zeby zasuwac to juz zdecydownie nie,jak rowniez z malym doswiadczeniem Kajta na sniegu.
3.kajto juz 15 lat temu jezdzil po sniegu jakby innej nawiezchni w polsce nie bylo,nie zapominaj skad jest.kultowe odcinki z wisly "za plotem posesji".nocne upalanie w zimie do upadlego.nie no jasne,to jest male doswiadczenie w warunkach sniegowych...prosze cie.
gapa
 
Posty: 28
Dołączył(a): niedziela, 25 sty 2015, 13:52

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez MSG Racing » środa, 28 sty 2015, 15:43

Pirelli od zawsze na zimę miało dużo gorsze opony o Michalina (już od początku lat 90) i strasznie gubili kolce. Ciężko powiedzieć jak było w momencie jak byli monopolista w WRC ale chyba to był moment kiedy ich gumy się poprawiły. OD tego momentu opony na Szwecję są w rozmiarze 15", wcześniej były 16" i są szersze miedzy 165 a 185 w normalnym drogowym oznaczeniu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Rajd Szwecji 2015

Postprzez Mariusz » środa, 28 sty 2015, 19:13

Ta mapka pokazuje ile śniegu jest aktualnie w Szwecji. Rajd tak mniej więcej jest lekko powyżej tego największego jeziora na południu.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron