Dakar 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Dakar 2015

Postprzez żółtodziób » czwartek, 8 sty 2015, 23:36

Z tyłu w znaczeniu nie za fotelami tylko za tylną osią. Czyli typowo tylny układ (taki jak w starych Skodach, Alpine'ch, DeLoreanach, Porszawkach i paru rzeczach których zapomniałem wymienic), a nie centralnosilnikowy i to jest zdecydowanie dziwne.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz


Re: Dakar 2015

Postprzez Marko Rally » piątek, 9 sty 2015, 17:56

El Matador zakończył tegoroczny Dakar. Szkoda, to dobry zawodnik. Najpierw awaria i oczekiwanie na serwis, a później rolka x5. Masakra.
Marko Rally
N3
 
Posty: 245
Dołączył(a): czwartek, 31 gru 2009, 18:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Dakar 2015

Postprzez maciek127 » piątek, 9 sty 2015, 18:25

nie wiecie może z którego dnia ten filmik
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 47&fref=nf
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: Dakar 2015

Postprzez TomMaz » piątek, 9 sty 2015, 18:30

maciek127 napisał(a):nie wiecie może z którego dnia ten filmik
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 47&fref=nf


To jest z zeszłeg roku ;)

Tym bardziej że to Małysz, jego sponsorują Generali i Redbull i miał numer 322.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Dakar 2015

Postprzez Marko Rally » piątek, 9 sty 2015, 18:39

Nr. 322 to Despres w tym roku i jechał Pugiem. W 2014 z nr. 322 jechał Małysz, a 342 Rakhimbayev (Kaz) Toyota
Marko Rally
N3
 
Posty: 245
Dołączył(a): czwartek, 31 gru 2009, 18:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Dakar 2015

Postprzez MSG Racing » piątek, 9 sty 2015, 19:26

żółtodziób napisał(a):Z tyłu w znaczeniu nie za fotelami tylko za tylną osią. Czyli typowo tylny układ (taki jak w starych Skodach, Alpine'ch, DeLoreanach, Porszawkach i paru rzeczach których zapomniałem wymienic), a nie centralnosilnikowy i to jest zdecydowanie dziwne.

Czy ja wiem czy to taka dziwna konstrukcja. Silnik tak z tylu zapewne daje wiekszy nacisk na tylna os. Taka konstrukcje miał w tych długich "Hummerach".
Cos jak w class bodaj 10 w Amerykanskich Baja. Tak czy tak jak w tamtejszych buggy. Choć auto bardzo dużo miało z aut np class 1 czyli min Trophy Truck'ow niż tego buggy. Ubiegłoroczna rajdowka miała już centralnie założony silnik jak w Trophy Truck'u. Choc w TT silnik najczęściej jest za przednia osia umieszczony.
Class tam jest chyba 12 czy 14. A Dakar przepisowo to już mega mieszanka.

Gordon często narzeka ze musi jechać ze zwężką przez która auto traci bardzo dużo mocy. Ale to nawet dobrze bo są bardziej równe szanse a tak to by miał ponad 800koni i mógłby być poza zasięgiem.
Ostatnio edytowano piątek, 9 sty 2015, 19:46 przez MSG Racing, łącznie edytowano 3 razy
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Dakar 2015

Postprzez DonCorrado » piątek, 9 sty 2015, 19:36

TomMaz napisał(a):
maciek127 napisał(a):nie wiecie może z którego dnia ten filmik
https://www.facebook.com/video.php?v=10 ... 47&fref=nf


To jest z zeszłeg roku ;)

Tym bardziej że to Małysz, jego sponsorują Generali i Redbull i miał numer 322.


Tak to Małysz w tamtym roku na 100%
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Dakar 2015

Postprzez maciek127 » piątek, 9 sty 2015, 19:59

Dzięki chłopaki :)
Zapraszam http://www.test.auto.pl/category/motorsport/
maciek127
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): wtorek, 8 paź 2013, 16:33

Re: Dakar 2015

Postprzez żółtodziób » sobota, 10 sty 2015, 01:55

MSG Racing napisał(a):
żółtodziób napisał(a):Z tyłu w znaczeniu nie za fotelami tylko za tylną osią. Czyli typowo tylny układ (taki jak w starych Skodach, Alpine'ch, DeLoreanach, Porszawkach i paru rzeczach których zapomniałem wymienic), a nie centralnosilnikowy i to jest zdecydowanie dziwne.

Czy ja wiem czy to taka dziwna konstrukcja. Silnik tak z tylu zapewne daje wiekszy nacisk na tylna os. Taka konstrukcje miał w tych długich "Hummerach".
Cos jak w class bodaj 10 w Amerykanskich Baja. Tak czy tak jak w tamtejszych buggy. Choć auto bardzo dużo miało z aut np class 1 czyli min Trophy Truck'ow niż tego buggy. Ubiegłoroczna rajdowka miała już centralnie założony silnik jak w Trophy Truck'u. Choc w TT silnik najczęściej jest za przednia osia umieszczony.
Class tam jest chyba 12 czy 14. A Dakar przepisowo to już mega mieszanka.

Gordon często narzeka ze musi jechać ze zwężką przez która auto traci bardzo dużo mocy. Ale to nawet dobrze bo są bardziej równe szanse a tak to by miał ponad 800koni i mógłby być poza zasięgiem.


Tak o długich Hummerach mówię właśnie. Kontrukcja o tyle dziwna, że nikt w ten sposób nie robi wozów na Dakar. Dziwna też o tyle,ze raczej takie coś nie ma za dużego prawa dobrze skręcać. Mini to zupełnie co innego, Hołek mówił,że to się prowadzi prawie jak WRC. Ma Hołek skłonność do przesadzania, ale wystarczy spojrzeć jak ono jest zrobione, no to zdecydowanie coś w tym jest co mówi.

Myk właśnie polegał na tym, że Gordon wygrywał etapy samą mocą, w tym samochodzie poza mocą nie było w zasadzie nic szczególnie godnego uwagi. Nawet owo słynne regulowane ciśnienie w oponach przy masie 2200 kg to bardzo niewiele w porównaniu do czteronapędu. Dlatego moim zdaniem Peugeot powinien też móc wygrywać etapy i to znacznie bardziej spektakularnie niż Hummer. Mocy może nie ma wiele, ale za to poszli w niską masę. Nawet jeśli prowadzi się jak balia to odejście powinien mieć kosmiczne, teoretycznie lepsze niż Hummery Gordona. Myśle,że gdyby tak wczesniej nie pogrzebali szans na dobre miejsca to na takich etapach jak wczorajszy mogliby dać niezłego czadu. No, ale i tak nie ma już o co się bić.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dakar 2015

Postprzez MSG Racing » sobota, 10 sty 2015, 18:38

Coś tam jednak musiało grać skoro trzymał się czołówki nawet na krętych etapach. Ja bym jeszcze powiedział że zawieszenie w tym aucie to poemat. Co prawda buja się okrutnie ale wiele przejedzie bez odpuszczania. Podczas gdy grupa T1 ma ograniczenie skoku do bodaj 20cm albo 24cm (podczas gdy Polo WRC ma 34 albo 36 skoku) to tu jest tego skoku 2x więcej plus duże koła.
I mała poprawka. Gordini znacznie bliżej do konstrukcji Trophy Trucka bo silnik jest z przodu i kończy się pod przednią szybą.
https://www.youtube.com/watch?v=YQWiIFVPBdU tutaj można zobaczyć i też posłuchać o przygotowaniach do rajdu.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: Dakar 2015

Postprzez DonCorrado » niedziela, 11 sty 2015, 00:34

Marton był w Eurosporcie, mówił, że wzięli SMS Buggy bo Overdrive nie spełniał ich oczekiwań, byli na coś umówieni z nimi, a Oni się nie wywiązywali tak jak wczesniej sie umowili. Ja jedynie co pamietam to to, ze rok temu przez dwa czy trzy dni wycieraczki w tym Hiluxie nie działały, właczaly sie ot tak lub nie chcialy dzialac kiedy byla taka potrzeba i Adam strasznie narzekał na to : )

Powodem pożaru był najprawdopodobniej wybuch amortyzatora w którym jest azot, tak ocenili Oni wraz z zespołem, bo tego dnia i reszta tych buggy miała z tymi amortyzatorami problem.

Narzekał też jak Małysz kilka dni wczesniej na brak pomocy organizatorów i pozostawienie na pastwe losu bez wody na 40sto stopniowym upale na kilka godzin po pozarze samochodu

Swoją droga ich smiglowiec TV nie zabral bo nie bylo miejsca, a wczoraj Sainza od razu wzięto na pokład :)
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Dakar 2015

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 11 sty 2015, 08:34

Sory ale od kiedy azot wybucha? Do tej pory nawet nie chcial się palic :p Na pewno nic nie przekręciłs?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Dakar 2015

Postprzez DonCorrado » niedziela, 11 sty 2015, 11:21

ZbyszekChaosu napisał(a):Sory ale od kiedy azot wybucha? Do tej pory nawet nie chcial się palic :p Na pewno nic nie przekręciłs?


hehe jestem praktycznie pewien ze nic nie przekrecilem, powiedział ze w tym buggy są amortyzatory w ktorych jest azot pod duzym cisnieniem, nie pamietam juz czy dodal ze wybuchl czy ja to dodałem, no ale to co innego mogl zrobic taki amortyzator :) Ja zrelecjonowałem to co slyszalem :)

https://www.youtube.com/watch?v=2JeSnytcPyM

https://www.youtube.com/watch?v=R-jbUAKjNR0

Grubo
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1217
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: Dakar 2015

Postprzez żółtodziób » niedziela, 11 sty 2015, 11:40

MSG Racing napisał(a):Coś tam jednak musiało grać skoro trzymał się czołówki nawet na krętych etapach. Ja bym jeszcze powiedział że zawieszenie w tym aucie to poemat. Co prawda buja się okrutnie ale wiele przejedzie bez odpuszczania. Podczas gdy grupa T1 ma ograniczenie skoku do bodaj 20cm albo 24cm (podczas gdy Polo WRC ma 34 albo 36 skoku) to tu jest tego skoku 2x więcej plus duże koła.
I mała poprawka. Gordini znacznie bliżej do konstrukcji Trophy Trucka bo silnik jest z przodu i kończy się pod przednią szybą.
https://www.youtube.com/watch?v=YQWiIFVPBdU tutaj można zobaczyć i też posłuchać o przygotowaniach do rajdu.


Tak, zgadza się, zawias pozwala przelatywać przez wiele miejsc bez odpuszczania. To, plus moc pozwalało Gordonowi trzymać się czołówki. Kompletnie dziwne jest to, że Peugeotowi nie pozwala, a to znacznie bardziej doinwestowana maszyna. Przede wszystkim znacznie lżejsza, co teoretycznie powinno być znacznie większym atutem niż wielka moc Hummera.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Dakar 2015

Postprzez Dani » niedziela, 11 sty 2015, 12:01

Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron