Rallye Monte Carlo 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez gregortest » wtorek, 20 sty 2015, 08:34

Re: Rallye Monte Carlo 2015
przez Mariusz » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:34

Do tego słyszałem, że Pirelli te kolce to podczas produkcji opony jakoś zalewa, a Michelin robi to później.

Nic się nie zalewa.
Wstrzeliwuje na klej.
Jest opcja, ze strony pirelek, że na dużą wodę, założą zimówkę, bez kolca.
podobno rewelacja.
Ogólnie opony pirelli podobno są bardziej uniwersalne. i Nie trzeba tak dookładnie ich dobierać.
No i Michały szybciej schodzą. -się zużywają.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10


Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez adamlen » wtorek, 20 sty 2015, 09:19

gregortest
Jest opcja, ze strony pirelek, że na dużą wodę, założą zimówkę, bez kolca.
podobno rewelacja.


To by było bardzo prawdopodobne. W końcu Michelina zimówka również ma taki sam bieżnik jak Full Wet. Różnica pewnie tylko w mieszance.

gregortest
Ogólnie opony pirelli podobno są bardziej uniwersalne. i Nie trzeba tak dokładnie ich dobierać.
No i Michały szybciej schodzą. -się zużywają.


Nie twierdzę, że tak nie jest, natomiast kierowcy po testach nowych opon Michelina we Francji zgodnie twierdzili, że nowy model ma szerokie zastosowania na suchy i mokry asfalt. A jedynie na zupełnie suchym trochę "płyną" w porównaniu do poprzedniego modelu.
A Pirelli podobno lepsze na zupełnie suchy asfalt, ale im bardziej mokro tym Michelin lepszy.

Jeśli chodzi o wytrzymałość to ciekawy temat, przekonamy się w tym sezonie. Słyszałem takie głosy o oponach na szuter, ale Michelin również coś tam pozmieniał w swoim modelu. Ogólnie Pirelli miało kiedyś bieżnik szutrowy bardzo zbliżony do Michelina a ich nowy model to zupełnie inna konstrukcja, wizualnie delikatniejsza. O nich jest jeszcze mało opinii kierowców.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Dani » wtorek, 20 sty 2015, 10:24

Avatar użytkownika
Dani
N3
 
Posty: 454
Dołączył(a): wtorek, 1 kwi 2014, 18:04

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Swiszczu » wtorek, 20 sty 2015, 13:54

witam będzie jakaś relacja live w internecie bo nie bardzo posiadam polską telewizje :D
Avatar użytkownika
Swiszczu
N1
 
Posty: 82
Dołączył(a): niedziela, 5 cze 2011, 12:07
Lokalizacja: Kłodzko

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez adamlen » wtorek, 20 sty 2015, 14:50

Swiszczu napisał(a):witam będzie jakaś relacja live w internecie bo nie bardzo posiadam polską telewizje :D


Na pewno będzie na WRC+, ale to koszt 5 Euro za 30 dni dostępu. Jednak jakość chyba najlepsza będzie. Ja zainwestowałem na próbę.

Możliwe również, że coś się pojawi "ogólnie dostępnego" przed samą relacją w czwartek wieczorem i w niedzielę.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez iceman150 » wtorek, 20 sty 2015, 15:09

www.ipla.tv tam kupujesz pakiet sport (pierwsze 14 dni jest za darmo) i na kanale polsat sport extra będą relacje po polsku prawdopodobnie prowadzić będzie Borowczyk.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez slivex » wtorek, 20 sty 2015, 15:31

ipla działa poza Polską?
Avatar użytkownika
slivex
N2
 
Posty: 112
Dołączył(a): niedziela, 19 paź 2014, 14:32
Lokalizacja: warszawa

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez iceman150 » wtorek, 20 sty 2015, 15:49

Hmmm nigdy nie testowałem ale myślę ze tak. Zawsze mozesz sprawdzić lub wysłać do nich maila z zapytaniem.
Rok 2004, konferencja prasowa w Nowej Zelandii:
- [reporter]: Znamy już te wszystkie wady waszego samochodu, ale czy możesz powiedzieć o nim coś dobrego?
- [Marcus]: Tak, to kabriolet.
iceman150
N3
 
Posty: 392
Dołączył(a): czwartek, 4 sty 2007, 23:26

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez woocasch » wtorek, 20 sty 2015, 16:08

Cytat z FAQ z ipla.tv:
Ze względów licencyjnych większość transmisji sportowych nie jest dostępna dla użytkowników przebywających poza granicami kraju. Użytkownicy pakietu IPLA WORLD mają obecnie możliwość oglądania meczów siatkówki PlusLigi i OrlenLigi, piłki ręcznej PGNiG Superligi oraz koszykówki w ramach Tauron Basket Ligi.
http://www.ipla.tv/pomoc/faq#/_transmisje-za-granica
ale chyba wtyczka Hola! do Firefoxa lub Google Chrome powinna ten problem rozwiązać :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Mariusz » wtorek, 20 sty 2015, 19:19

gregortest napisał(a):
Re: Rallye Monte Carlo 2015
przez Mariusz » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:34
Do tego słyszałem, że Pirelli te kolce to podczas produkcji opony jakoś zalewa, a Michelin robi to później.

Nic się nie zalewa.
Wstrzeliwuje na klej.

Mają jednak też patent żeby nie wstrzeliwać na klej.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez gregortest » wtorek, 20 sty 2015, 21:01

Mają jednak też patent żeby nie wstrzeliwać na klej.

Ale to dotyczy tylko opon do aut dostawczych, ciężarowych i sprzętu budowlanego.
Przypominam, że są takie sytuacje, gdzie chłopaki na rajdzie muszą na szybko pozbyć się kolców....
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Mariusz » wtorek, 20 sty 2015, 21:15

Na stronie Pirelli ciągle piszą o jakimś unikalnym, opatentowanych sposobie montowania kolców, np. tutaj: http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2014/01/09/pirelli-renews-rally-tyre-range-for-its-return-to-the-wrc/ Czyli wg ciebie to jest jeszcze coś innego?
No i zawsze wydawało mi się, że większy problem to sytuacje kiedy kolce się "skończą" niż kiedy jest ich za dużo.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » wtorek, 20 sty 2015, 21:48

gregortest napisał(a):
Mają jednak też patent żeby nie wstrzeliwać na klej.

Ale to dotyczy tylko opon do aut dostawczych, ciężarowych i sprzętu budowlanego.
Przypominam, że są takie sytuacje, gdzie chłopaki na rajdzie muszą na szybko pozbyć się kolców....


Na jakiej zasadzie ? Bo pamiętam że w zeszłym roku na Janner było zabronione robienie z opon z kolcami zwykłych zimówek na zasadzie wyrwania kolców przez obsługę czy zalogę. Chyba RK coś mówił że przed ostatnim OS-em ostro je przykatował na dojazdówce żeby zjechać/powyrywać kolce ?

Mariusz napisał(a):Na stronie Pirelli ciągle piszą o jakimś unikalnym, opatentowanych sposobie montowania kolców, np. tutaj: http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/news/2014/01/09/pirelli-renews-rally-tyre-range-for-its-return-to-the-wrc/ Czyli wg ciebie to jest jeszcze coś innego?
No i zawsze wydawało mi się, że większy problem to sytuacje kiedy kolce się "skończą" niż kiedy jest ich za dużo.


O tych kolcach to piszą przy oponie na Szwecję, a nie na Monte, mają specjalnie zaprojektowaną mieszanke gumy zapobiegająca wypadaniu kolców.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Mariusz » wtorek, 20 sty 2015, 22:30

Masz rację, wygląda, że rzeczywiście to tylko na Szwecję. A tutaj piszą wprost o tym, że kolce podczas wulkanizacji wkładają. Szkoda więc trochę, bo z tego co czytam, to jest duże prawdopobieństwo, że czwartek i piątek będą całe po śniegu i może lepsze opony kolcowane pomogłyby naszym.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez ryjas » wtorek, 20 sty 2015, 22:54

Monte ma zmienne warunki. Pół odcinka zapracuje jedna opona, drugie pół inna. Myślę, że najważniejsze to mieć dobre uniwersalne kapcie. Te bezkolcowe Sottozero mnie zastanawiają. Na ile będzie możliwe zasuwanie na nich po suchym.
ryjas
N3
 
Posty: 436
Dołączył(a): niedziela, 15 cze 2014, 22:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron