Rallye Monte Carlo 2015

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 19 sty 2015, 19:46

adamlen napisał(a):
TomMaz napisał(a):Co do Pirelli to owszem wiem że obcenie obowiązyjący to Pirelli RK które wlepiłeś, ale pisałeś że poprzednie miały 3 rowki. Mi chodziło czy poprzednie to jest to co ja wrzuciłem czy jeszcze coś innego ?


Pirelli 3 rowkami to te miałem na myśli:
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motor ... pzero.html
Obrazek


Dzięki, faktycznie to wygląda jakby było w stanie znacznie wiecej wody odporwadzić niż ich nowy wynalazek, ciekawe czemu poszli w tą stronę skoro to musi być bardzo uniwersalna opona.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30


Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 19 sty 2015, 21:04

TomMaz napisał(a):
adamlen napisał(a):
TomMaz napisał(a):Co do Pirelli to owszem wiem że obcenie obowiązyjący to Pirelli RK które wlepiłeś, ale pisałeś że poprzednie miały 3 rowki. Mi chodziło czy poprzednie to jest to co ja wrzuciłem czy jeszcze coś innego ?


Pirelli 3 rowkami to te miałem na myśli:
http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motor ... pzero.html
Obrazek


Dzięki, faktycznie to wygląda jakby było w stanie znacznie wiecej wody odporwadzić niż ich nowy wynalazek, ciekawe czemu poszli w tą stronę skoro to musi być bardzo uniwersalna opona.

Idą bardziej w kierunku suchego ewentualnie wilgotnego asfaltu na którym po prostu i tak znaczenie bedzie miała mieszanka. Natomiast w praktyce nie bedzie miało to znaczenia, bo liczy sie liczba nacięć a ona jest taka sama jak w michelinie tzn. Wszyscy beda mieli na mokrym i zabłoconym gorzej niz na starych mocno dociętych oponach, ale jednoczesnie bedzie jednakowo, bo michelin dysponuje procentowo podobnym bieżnikiem a docinać i tak nie wolno. Jednak na suchym mocniejsze dociecie opon dawało straty a wiecej rajdow jest po suchym wiec postawili na suche jak michelin.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 19 sty 2015, 21:12

viper napisał(a): Natomiast w praktyce nie bedzie miało to znaczenia, bo liczy sie liczba nacięć a ona jest taka sama jak w michelinie


Właśnie w tym rzecz ze Michelin w nowej oponie ma 3 rowki, a Pirelli 2. Do tego nacięcia w Michelinie są otwarte na zewnętrz opony lub do rowka, a w Pirelli nie. Stąd informacje po testach że Pirelli RK gorzej sobie radzi z duża ilością wody, w stosunku do obecnego Michelina.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez viper » poniedziałek, 19 sty 2015, 21:27

TomMaz napisał(a):
viper napisał(a): Natomiast w praktyce nie bedzie miało to znaczenia, bo liczy sie liczba nacięć a ona jest taka sama jak w michelinie


Właśnie w tym rzecz ze Michelin w nowej oponie ma 3 rowki, a Pirelli 2. Do tego nacięcia w Michelinie są otwarte na zewnętrz opony lub do rowka, a w Pirelli nie. Stąd informacje po testach że Pirelli RK gorzej sobie radzi z duża ilością wody, w stosunku do obecnego Michelina.

Tak ale to wynika z procentowego dociecia opony bo przepisy Uni europejskiej mówią ze opona musi mieć min 18 % nacięć zeby mogła mieć homologacje drogowa. Tak wiec kształt moze byc trochę inny bieżnika ale procentowo bedzie podobnie.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez wiechu100 » poniedziałek, 19 sty 2015, 21:40

Ehh z ta Unia ;) Teraz sie wzieli za rekawice do piekarnikow :mrgreen: Co do opon, to bieznik Michelin'a na snieg wyglada agresywniej od Pirelli.
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez posejdon » poniedziałek, 19 sty 2015, 22:27

wiechu100 napisał(a):Co do opon, to bieznik Michelin'a na snieg wyglada agresywniej od Pirelli.

Właśnie. Tak jak kilka postów wcześniej napisał TomMaz - wygląda jak zwykła zimówka. Przecież na tym się jeździ w KJS :lol: . Na poważniejszych rajdach, w których nie ma kolca, gdy nawierzchnia jest pokryta błotem pośniegowym to zawodnicy zakładają właśnie takie zwykłe zimówki na stalufelgach i to działa. Nie było wcześniej takiego bieżnika w sportowej wersji? Aż dziwne.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez wiechu100 » poniedziałek, 19 sty 2015, 22:32

Nie bardzo czaje ten post ;) Jakich opon nie bylo?
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez posejdon » poniedziałek, 19 sty 2015, 22:50

wiechu100 napisał(a):Nie bardzo czaje ten post ;) Jakich opon nie bylo?

Nie było wcześniej opon z tak agresywnym bieżnikiem jak w tych miśkach?
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:12

Mi chodziło że ten nowy Michelin na sucho/mokro wygląda jak opona z seryjnego samochodu. Z starych opon zimowych tylko takie coś znalazłem, ale mało widać..

Obrazek
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez wiechu100 » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:16

posejdon napisał(a):
wiechu100 napisał(a):Nie bardzo czaje ten post ;) Jakich opon nie bylo?

Nie było wcześniej opon z tak agresywnym bieżnikiem jak w tych miśkach?

Nie wiem czy byly czy nie bo sie tematem zimowek na Monte az tak nigdy nie interesowalem. Stwierdzilem tylko, ze maja wiecej miesa niz Pirellki. Natomiast wydaje mi sie, ze Michelin z ta iloscia miesa bedzie lepszy na sniegu, natomiast jak wyjdzie asfalt to sie szybko bedzie grzac i bedzie mega plywac. Reszta juz zalezy od farta zwiazanego z warunkami a straty/zyski Michelin/pirelli beda zalezaly od stosunku snieg/asfalt na oesie.
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:23

Ciekawe jeszcze jak z kolcami, bo Pirelli ma pełna opone bez nacięć w okolicach kolców, a w Michelinie nacięcia idą aż do samego kolca, czy to wpływa jakoś na zachowanie się opony na lodzie czy nie...
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez Mariusz » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:34

Do tego słyszałem, że Pirelli te kolce to podczas produkcji opony jakoś zalewa, a Michelin robi to później.
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez posejdon » poniedziałek, 19 sty 2015, 23:43

wiechu100 napisał(a):Natomiast wydaje mi sie, ze Michelin z ta iloscia miesa bedzie lepszy na sniegu, natomiast jak wyjdzie asfalt to sie szybko bedzie grzac i bedzie mega plywac.

Nieczęsto się zdarza, żeby był jednocześnie suchy asfalt i śnieg. Tak jest tylko przy dużych mrozach a na nie się chyba nie zanosi w najbliższych dniach (temat w końcu jest o Monte :) ) więc obstawiam, że będzie mokro/śnieg. Jazda na sliku po śniegu to duża strata a taka "zimówka" na mokrym asfalcie pojedzie pewnie szybciej niż kolec.
Jestem Kubicomaniakiem!
Avatar użytkownika
posejdon
A5
 
Posty: 718
Dołączył(a): wtorek, 13 paź 2009, 21:21
Lokalizacja: Bródno

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez wiechu100 » wtorek, 20 sty 2015, 00:02

posejdon napisał(a):a taka "zimówka" na mokrym asfalcie pojedzie pewnie szybciej niż kolec.

Taka tzn ktora, Michelin czy Pirelli? Na mokrym asfalcie tez sie opona grzeje i moim zdaniem z tych dwoch zimowek na mokrym lepsze bedzie Pirelli, na sniegu Michelin. Oczywiscie sporo zalezy tez od mieszanki, ale mysle, ze one beda zblizone do siebie. To, ze guma bez kolca niz z pojedzie szybciej na asfalcie to wiadomo ;)
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: Rallye Monte Carlo 2015

Postprzez TomMaz » wtorek, 20 sty 2015, 00:05

Mariusz napisał(a):Do tego słyszałem, że Pirelli te kolce to podczas produkcji opony jakoś zalewa, a Michelin robi to później.


Chyba są nawet takie opony gdzie jest tylko miejsce na kolce który się potem wstrzeliwuje specjalnym pistoletem, ale to pewnie nie na tym poziomie ;)
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości