Shootout

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Shootout

Postprzez speedyzxz » środa, 11 cze 2014, 19:47

Matthias Schmidt napisał(a):Pomysl ze stratami na kilometr, mnozeniem czy dzieleniem czegos tam jest jeszcze bardziej absurdalny. Nie wiem, czy ludzie mysla, ze gdy skomplikuja wszystko na maksa to bedzie lepiej?


To nie takie głupie, trudno to obczaić tak samemu z kartką, ale system pod to napisany i wszystko się liczy w czasie rzeczywistym, nawet w trakcie pokazywania relacji live - ale tu wracamy do sedna, czyli tego czego brakuje.
nawet te bonusy za wiatr w skokach jakieś złe nie są, ale ta linia "narysowana" musi być i wcale mniej emocjonująco nie jest
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań


Re: Shootout

Postprzez Anbarra » środa, 11 cze 2014, 21:54

wcale nie byloby skomplikowane - bez jaj, wziac liczbe 30, odjac od niej wynik jednego mnozenia, w dodatku po paru rajdach bedzie sie juz na czuja znalo proporcje punktow. wiadomo bedzie ze np. 0.75skm to bedzie 15 punktow, 1skm to bedzie ich 10 itd...

sam szukalem w swoim pomysle wad ale poza iloscia ulamkow ktora nie jest nawet duza niewiele mi przyszlo do glowy. nie jest pod telewizje, to fakt. jest bardziej pod motywacje dla kierowcow by ladniej jechali. ale polaczylbym to z shootoutem:

przedostatni oes zamyka klasyfikacje

ostatni oes rajdu mozna wykorzystac inaczej. znamy idee balastu z wtcc ? znamy. no wiec na ostatnim oesie stawka walczy o jokera na nastepnym rajdzie. tylko ze lepiej nie balast, badz odciazenie auta na nastepny rajd. powiedzmy zwyciezca "powerstage" jedzie nastepny rajd z 1180kg. drugie miejsce 1195kg, 3 miejsce normalne 1200kg, czwarte miejsce juz bez zmian, badz cos w tym stylu.
kwestie wartosci tych cyferek to sprawa to dopracowania i zobaczenie ile wplywu ma na calym rajdzie takie 20kg.

no tylko zaczely by sie taktyki zeby odpuscic opony, by wygrac PS by miec lzejsze auto. ale to zalatwilby serwis przed takim, obowziazkowo jednakowe opony dla wszystkich i oczywiscie warunkowo przetarcie drogi przez kogos, czy cos takiego. moznaby w odpowiednim kraju "wynajac" kogos kto pojedzie pieknymi bokami silnym autem, chocby tym samym. taka powerzerowka. zrobic "zapetlony" oes to nawierzchnia przetrze sie kilkukrotnie. np. w szwecji lecialby taki radstrom, w finlandii makinen, w austrialii jakis atkinson... nie wydaje mi sie by to mialo byc takie drogie...

albo punkty za powerstage jakies konkretne. w 1999 powerstage byl w kilku rajdach, przy systemie 10-6-4 liczby 3-2-1 byly jakby dzisiaj 7,5 - 5,6 - 2,8
musi byc wysoka stawka zeby bylo wysokie widowisko. jesli ktos kogos tak "przeskoczy", wyjmie moze 3 pkt wiecej. jesli punkty za PS beda wieksze, to predzej podejmie sie ryzyko szybszej jazdy. wtedy bedac na 3 miejscu tez byloby sie jakby wyzej niz drugi zawodnik ktory na ps sie opierdalal: 18+0=18 ; 15+7.5=22

no kurde my "ciency klawiaturowce" wymyslamy rzeczy na ktore nikt w FIA nie wpadl

spodobala mi sie zasada zlodzieja. nie jest zla

w zasadzie wystarczyloby troche wiecej ceremonii przy obecnym formacie powerstage. dajcie to amerykanom, oni maja talent do wymyslenia czegos zajebistego bez naruszania korzeni sprawy :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: Shootout

Postprzez jarexcc » czwartek, 12 cze 2014, 08:47

.
Ostatnio edytowano środa, 18 cze 2014, 21:55 przez jarexcc, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: Shootout

Postprzez Kruk » niedziela, 15 cze 2014, 04:53

Jestem na nie. Kompletna głupota. W takim razie jaki ma być sens wcześniejszych powiedzmy dwóch dni ścigania się z czasem i konkurentami, skoro całą przewagę można stracić na ostatnim pokazowym odcinku. Żeby przyciągnąć widzów i kibiców powinna być relacja w telewizji i na stronie internetowej. Skasowałbym Power Stage, bo wypacza wynik rywalizacji. Żeby było ciekawie przez cały rajd i kierowcy chcieli walczyć z czasem chciałem zaproponować punktowanie każdego odcinka według klucza 10-8-6-5-4-3-2-1. Jedziesz szybciej i nie odpuszczasz zdobywasz więcej punktów za poszczególne odcinki i ich suma daje przewagę/różnice między zawodnikami. Premiowałoby to tylko miejsca zajmowane na odcinkach bez uwzględnienia strat czasowych. Żeby to wyeliminować to idealnym jest pomysł użytkownika Anbarra. W tym wariancie zawodnik będzie miał motywację, żeby jechać szybko, a nie dojechać. Rally 2 zostawiłbym, choć bardziej podobało mi się pod nazwą Superally :lol: . Wystartowałeś w rajdzie to masz możliwość jechać dalej jeśli uda się naprawić samochód, ale za każdy nie przejechany odcinek, tak jak jest teraz, 5 minut straty. Przy połączeniu tych dwóch pomysłów taki zawodnik nie miałby kuriozalnie szansy na wygranie rajdu w generalce, ale mógłby pokazać swoje umiejętności zajmując wysokie miejsca na odcinkach i szybko odrabiać straty czasowe. Aż dziwne, że nikt z decydentów FIA nie wpadł na pomysł powiązania przyznawanych punktów i straty czasowej :evil: .
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shootout

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 15 cze 2014, 09:42

Jest szansa, ze troche dopracuja ten shootout, lub go w ogole nie wprowadza (albo zmienia nieco koncepcje), bo Jarmo Mahonen i Olivier Ciesla sa raczej sceptycznie do tego pomyslu nastawieni. Wiec... moze akurat.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Shootout

Postprzez Wloch a ty? » niedziela, 15 cze 2014, 15:14

Moim zdaniem to bardzo dobry pomysł. Jeżeli jesteś szybszym zawodnikiem to wystarczy wygrać odcinek ze swoim konkurentem o sekundę żeby utrzymać swoją zbudowana przewagę. Wejdzie w grę aspekt odporności psychicznej i utrzymywania ciśnienia. Każdy będzie mógł wygrać, a w rajdach powinno chodzić o to żeby wygrywał szybszy ale i skuteczny strateg. Jeżeli byłeś szybszy przez cały rajd to musisz wiedzieć że tak samo ktoś może wyprzedzić cię na ostatnim odcinku a nawet ostatnim pkc jeżeli pilot popełni błąd. Jest wiele czynników które kogoś mogą pozbawić pozycji. Na Litwie jest tak, że za ostatni odcinek dostaje się pkt bonusowe. My skrzywiliśmy koło i konkurent dostał punkt więcej. I nie wiem czy wolał bym mieć pierwszą pozycję w rajdzie czy np więcej punktów. Moim zdaniem rajdy bez walki są nudne. Widziałem ostatni odcinek rajdu Sardynii tzw Power stage Jeżeli ktoś walczył, to na ostaniej hopie latali jak ptacy, a jak byli poukładani to 50 m przed ściągali nogę z gazu. Tylko dlaczego ja, czy inny kibic ma stać w upale żeby sobie popatrzeć na jadący wolno samochód... ?? od tego jest strefa serwisowa albo dojazdówka. Moim zdaniem Jesteś mistrzem jedziesz pierwszy i koniec dyskusji. Najlepsze rozwiązanie to punktować każdy odcinek specjalny skończy się kalkulacja a zacznie zapierdzielanie z korzyścią dla kibiców. A jeżeli będą ludzie to będzie kasa. Inwestuje się w coś co jest popularne, efektowne w coś czym interesują się tłumy, a nie garstka ludzi którzy jak nałogowcy jeżdżą na zawody z przyzwyczajenia.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Shootout

Postprzez viper » niedziela, 15 cze 2014, 16:39

Znowu coś kombinują, a im więcej kombinują tym bardziej jest to odpychające dla ludzi z zewnątrz. Nie dość ze sam podział na klasy jest skomplikowany to teraz kombinują z dziadostwem. Jak ktos jest szybki to ma na to dwa dni żeby to udowodnić. Jak tak chcą zrobic to po co wydawać kasę na dwa dni. Zróbmy zamiast rajdu shotaaut i po temacie. Po co wydawać bezsensownie kasę na grube ściganie dwudniowe. Moim zdanie w Polsce jest bardzo dobry system. Jak by go skopiowali do wrc to i tak drugiego czy nawet 3 dnia jest podkręcanie atmosfery a kierowcy nie zwalniają.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Shootout

Postprzez żółtodziób » niedziela, 15 cze 2014, 17:00

@ Włoch a ty? - Zależy z jakiej strony brak walki jest nudny. Nudny jest jak śledzę rajd z chałupy, ale jak jestem na oesach to i tak zwracam uwagę na co innego niż na klasyfikację, liczą się raczej "wrażenia artystyczne", na samochodach przeciez nie wyuświetla się z jakim aktualnie zyskiem czy stratą jadą. Jeszcze ina sprawa jest taka,że Ogier wygrywa właśnie dlatego,że jest szybki, szybszy od wszystkich pozostałych. Nie sądzę, żeby shootout mógł to zmienić. Być może nawet zgubi kilka punktów w sezonie przez taki przepis, ale tak naprawdę to nie sądzę,żeby ktokolwiek był go w stanie "ugryźc", bez względu na regulaminowe myki. Zresztą gdyby było inaczej to Capito by za tym tak mocno nie optował.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Shootout

Postprzez Kruk » niedziela, 15 cze 2014, 17:56

Jeżeli pojedynek na ostatnim odcinku ma decydować o końcowej kolejności to bez sensu staje się rywalizacja w ciągu poprzednich dwóch dni. Wtedy rajd równie dobrze może mieć tylko jeden odcinek :roll: . Punktowanie każdego odcinka dla pierwszych ośmiu, czy dziesięciu też wydawało mi się dobrym rozwiązaniem. Niestety nie uwzględnia odstępów (strat) pomiędzy zawodnikami. System z uwzględnieniem strat na kilometrze premiuje tych co jadą szybko i skutecznie. Dowożenie się do mety odcinka nie będzie tak samo wartościowe, bo zawsze będzie istniała obawa, że ktoś z dołu mocno zaatakuje czołówkę.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shootout

Postprzez Wloch a ty? » niedziela, 15 cze 2014, 18:45

To nie będzie tak, że np ósmy w całym rajdzie, wygra ostatni odcinek i będzie pierwszy w rajdzie. On co najwyżej może być 7. Pod warunkiem że pokona tego który tą pozycje zajmował. Ciężko powiedzieć jak długo ją zajmował. Zobaczycie, albo rajdy zrobią się bardziej emocjonujące, albo sprinterskie i możliwe do oglądania z jednego miejsca, albo powili będą zastępować je inne odłamy dycyplin motor sportu. Dlaczego FAFE sprint jest bardziej przyciągający kibiców niż rajd Portugalii.

Żółtodziób Brak walki i emocji z każdej strony jest nudny. Na samochodach czasu się nie wyświetla, ale na zegarku tak, trzeba się na nim trochę znać i być na kilku rajdach żeby wiedzieć jak sobie samemu zmierzyć czas na odcinku. W internecie też są międzyczasy, a tym którzy czekają na inne wrażenia artystyczne polecam to.

Elfyn który walczy i Hening kóry sobie jedzie, bo klasyfikacja ustawiona.,
Obrazek

Obrazek
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Shootout

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 16 cze 2014, 01:23

@ Włoch - nigdy nie próbowałem samodzielnie mierzyć czasu, ja na rajdzie w zupełności zadowalam się wrażeniami artystycznymi. Przyznaję jednak rację co do tego, ze owe wrażenia są znacznie lepsze jeśli ktoś jedzie ogniem, a nie tylko na utrzymanie pozycji.

Jeśli natomiast chcemy nadać rajdom bardziej sprinterski charakter to moze lepszym rozwiązaniem będzie punktowanie każdego oesu, albo pętli z osobna. Zróbmy ich też więcej i krótszych. To by było zdecydowanie mniej kontrowersyjne rozwiązanie niż shootout, a na każdym oesie byłaby motywacja do walki, bo zawsze byłoby coś do ugrania. W przypadku shootoutu zapewniamy atrakcyjność wyłącznie tego jednego odcinka, a jednocześnie komplikujemy mocno regulamin.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Shootout

Postprzez Gąsior » poniedziałek, 16 cze 2014, 08:12

Przytaczamy to Dakar jako przykład dobrze działającego medialnie widowiska a tam Power Stage jakoś nie ma. Shootout widziałbym raczej jako mini-rajd ostatniego dnia, w stylu Fafe Sprint, w oderwaniu od wyników rajdu. Poćwiczyli to bodajże na Cyprze kilka lat temu. A na pewno fatalnym pomysłem są jakieś wzorki matematyczne odnośnie uzyskanej wcześniej przewagi - kto to ogarnie?
Problemem jest raczej konieczność pociągnięcia za sznurki na początku - u nas są w publicznej relacje z zawodów konnych, żeglarstwa, rajdów (których poza nami, zapaleńcami statystyczny Janusz z wąsem nie ogląda), podejrzewam, ze podobne klimaty są na świecie, ale Red Bull ma tyle imprez obstawionych, że te rajdy najzwyczajniej w świecie im dyndają. Ten projekt nie wypali to złapią się za inny. Jakby im naprawdę zależało to byłyby relacje i inne takie.
Cieszyliśmy się jak dzieci, że Red Bull wziął się za promocję WRC, a wychodzi na to, że w tym koncernie ci od F1, skoków do wody na byle czym, Travisa Pastrany w wydaniu FMX są bardziej obrotni od tych od rajdów.
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Shootout

Postprzez Wloch a ty? » poniedziałek, 16 cze 2014, 18:06

Punktacja każdego odcinka to jest to o czym powiedziałem kilka lat tem jak mnie zapytano o pomysł na refresh RSMP. Krótsze odcinki i więcej wiążą się z kosztami dla organizatorów moża je zrobić w pętli zjeżdżasz z mety i Jedziesz od razu na start tego samego odcinka. jedziesz go drugi raz i wracasz np na 2h do strefy wtedy kibice mają czas aby się przemieścić.

Nie rozumiem w czym shotout jest kontrowersyjny że dwie złogi walczą o jedną pozycję i wygrywa lepszy ?
Będą wielkie emocje i dlatego na ostanim odcinku bo trzeba pokazać coś live i najlepiej coś co jest emocjonujące a nie dowlekanie się do mety.


Gąsiąr jakie wzory matematyczne ?
Są pary
załoga pierwsza z drugą
załoga trzecia z czwartą
załoga piąta z szóstą
itd Więc czego tu nie rozumiesz jeżeli szybsza będzia załoga pierwsza od drugiej to miejsca pozostną bez zmian
Jeżeli ząłoga 3 przegra z czwartą to się zamienią miejscami jeżeli tego nie jesteś w stanie ogarnąć to rajdy to nie jest sport dla Ciebie.

Już w starożytności tak był że nawet w antycznych zapasach sędzia wysnaczał zapaśnika któy pierwszy zapinał klamrę a rzucać mogli razem kto pierwszy rzucił ten wygrywa. Skoro starożytni to rozumieli to chyba w XXI wieku to też nie powinno być problemem

Załogi będą szły na maxa jeżeli będzie im zależeć na miejscu. Jeżeli mniej na miejscu a bardziej na ukończeniu rajdu to ich spraw i ich kalkulacja.
Z rajdowym pozdrowieniem
kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem

https://www.facebook.com/WLOCH.rally
Avatar użytkownika
Wloch a ty?
N3
 
Posty: 299
Dołączył(a): środa, 22 sty 2003, 21:27
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Shootout

Postprzez Kruk » poniedziałek, 16 cze 2014, 20:53

Wloch a ty? napisał(a):To nie będzie tak, że np ósmy w całym rajdzie, wygra ostatni odcinek i będzie pierwszy w rajdzie. On co najwyżej może być 7. Pod warunkiem że pokona tego który tą pozycje zajmował.

Zrozumiałem to dokładnie odwrotnie :roll: . Jeśli miało by być tak jak opisał to p. Włoch to może nie będzie to takie złe :wink: . A co w sytuacji kiedy zawodnik piąty (D) przed ostatnim oesem ma dwie minuty przewagi nad zawodnikiem szóstym (E). Na ostatnim oesie (E) przyjeżdża osiem sekund przed (D). Co wtedy? (E) kończy rajd piąty :lol: a (D) dopiero szósty :evil: ? Najchętniej przeczytałbym wyjaśnienie p . Włocha albo kogoś kto dobrze to ogarnia i nie wprowadzi niepotrzebnego zamieszania do tej hipotetycznej sytuacji.
To córka mojego kolegi.
http://www.dlamartynki.com.pl/ Wszystkich ludzi dobrego serca prosimy o pomoc każdy grosz i wszelka inna pomoc to dla nas nadzieja.
KONTO:55 1690 0013 3068 0011 5720 0002 Dominet Bank z dopiskiem , dla Martyny.
Kruk
A6
 
Posty: 1973
Dołączył(a): sobota, 28 cze 2003, 09:06
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shootout

Postprzez viper » poniedziałek, 16 cze 2014, 21:21

Kruk napisał(a):
Wloch a ty? napisał(a):To nie będzie tak, że np ósmy w całym rajdzie, wygra ostatni odcinek i będzie pierwszy w rajdzie. On co najwyżej może być 7. Pod warunkiem że pokona tego który tą pozycje zajmował.

Zrozumiałem to dokładnie odwrotnie :roll: . Jeśli miało by być tak jak opisał to p. Włoch to może nie będzie to takie złe :wink: . A co w sytuacji kiedy zawodnik piąty (D) przed ostatnim oesem ma dwie minuty przewagi nad zawodnikiem szóstym (E). Na ostatnim oesie (E) przyjeżdża osiem sekund przed (D). Co wtedy? (E) kończy rajd piąty :lol: a (D) dopiero szósty :evil: ? Najchętniej przeczytałbym wyjaśnienie p . Włocha albo kogoś kto dobrze to ogarnia i nie wprowadzi niepotrzebnego zamieszania do tej hipotetycznej sytuacji.

To wytłumacz to komuś kto nie siedzi w rajdach :D . Z takiego prostego sportu gdzie 2+2 powinno byc 4 to chcą zrobic 5 gdzie nikt nie bedzie wiedział o co chodzi. Ja to sobie tak czytam i nadal nic nie rozumiem :). To moze wprowadźmy punktacje za bakflipy jak ktos wypakuje to bedzie moze i szansa awansować jeszcze po porządnym dzwonie. Ludzie przecież to jest chore. To już lepiej wprowadzić punktacje za pojedyncze oesy plus bonus za skończony rajd, ale bez możliwości jakiś rally2 itd. Przynajmniej ciśnienie bedzie na każdym oesie a jednocześnie zdrowe zasady.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości

cron