Toyota Yaris WRC

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez dinn » czwartek, 5 gru 2013, 22:18

WP.pl

Topowy wortal o rajdach.
"Nikt nic nie czy­ta, a jeśli czy­ta, to nic nie ro­zumie, a jeśli na­wet ro­zumie, to nic nie pamięta."
Avatar użytkownika
dinn
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 14 lis 2010, 14:24
Lokalizacja: Slough (UK)


Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Zoe » czwartek, 5 gru 2013, 22:30

dinn napisał(a):WP.pl

Topowy wortal o rajdach.


Przecież to ironia...

Obrazek
Avatar użytkownika
Zoe
A5
 
Posty: 658
Dołączył(a): niedziela, 6 wrz 2009, 02:00

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez dinn » czwartek, 5 gru 2013, 23:08

Zoe napisał(a):
dinn napisał(a):WP.pl

Topowy wortal o rajdach.


Przecież to ironia...

Obrazek


Dokładnie :lol:
"Nikt nic nie czy­ta, a jeśli czy­ta, to nic nie ro­zumie, a jeśli na­wet ro­zumie, to nic nie pamięta."
Avatar użytkownika
dinn
N3
 
Posty: 312
Dołączył(a): niedziela, 14 lis 2010, 14:24
Lokalizacja: Slough (UK)

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez deiman » sobota, 7 gru 2013, 23:48

Osoba z Toyoty potwierdza rowniez takie plany. Yaris bedzie testowany, ale decyzja o wejsciu dopiero zapadnie. Nie ma wzmianki o Wlochach.
www.autosport.com/news/report.php/id/111749
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez żółtodziób » niedziela, 8 gru 2013, 05:06

Zoe napisał(a):żółtodziób - nie sposób się z Tobą nie zgodzić w kwestii wyników sportowych jakie Włosi osiągali ale mam wrażenie, że to wyjątki potwierdzające regułę. Co do jakości ich samochodów zawsze mam więcej zastrzeżeń niż w przypadku innych producentów. Tu skrzypi, tam trzeszczy, tu widać gołe śruby... Niestety wierzę, że diabeł tkwi w szczegółach i po prostu im nie ufam.


Znaczy tak, z moich dośawiadczeń z samochodami wynika, że skrzypienie czy śrubka to najmniejszy problem. Największy to pułapki techniczne, siepiące się elementy, które są drogie w oryginale i nie można ich dostać w zamienniku, lub w zamienniku też są drogie. No i własnie od takich rzeczy aż się roi w niemieckich i japońskich wozach. Jak jest we włoskich to nie wiem, jakoś nie znam nikogo, kto by takie auto miał, ale przy problemach jakie trapią wspólczesne samochody w ogóle te przypisywane włoskim wyrobom (że niby rdza, że elektryka, że większa usterkowość ogólna) to tak naprawdę mały miki. Przykładowo - znam człowieka, który od nowiści ma Fiata Bravę. Owszem, trochę się działo, a to spękane klamki, a to coś skrzypiało, a to coś luźne, ale auto jeździ po dziś dzień i nie wymaga wyskakiwania co roku z czterocyfrowej kwoty i to nie z jedynką ani dwójką na początku. Kompletnie nie da się tego powiedzieć o drugim wozie jaki kupił kilka lat temu. Passacik, B6, niestety z 2.0 TDI - o tym wątpliwym arcydziele niemieckiej inżynierii można poczytać tutaj: http://vwszrot.pl/ - to nie jest auto tego człowieka, ale "przygody" niemal identyczne, dwukrotnie zakończone na lawecie. Aha, i nie blokuje auta hamulcem pomocniczym. Jest elektroniczna wydumka, która od czasu do czasu lubi zastrajkować - stwierdzi,że ma ochotę pozostać w pozycji zablokowanej i własnie sobie pojechałeś do pracy. Jak stwierdził - samo holowanie kosztowało więcej niż roczny serwis Bravy. Nie chodzi o to,że obecne włoskie samochody są lepsze od niemieckich, bo tego nie wiem, ale chodzi o to, że przy problemach współczesnych aut te wszystkie niedoróbki jakie miały Fiaty 15-20 lat temu to są drobiazgi bez żadnego praktycznie znaczenia. Nawet jeśli włoskie auta w dalszym ciągu skrzypią i pewne rzeczy od nich odpadają to i tak nie będziesz zwracał na to uwagi, bo na dzień dzisiejszy ciężar gatunkowy problemu przesunął się w kompletnie inne miejsce.

Również bym się nie zgodził,że sukcesy Włochów w motorsporcie to były wyjątki potwierdzajace regułę. Lancia ma więcej tytułów konstruktorskich niż Citroen i tyle samo co wszystkie japońskie i niemieckie marki razem wzięte. Nieźle też wyglada Fiat - 4 tytuły pod rząd. OK, można się kłócić, że to były inne czasy, ale inne czasy był jednakowe dla wszystkich. Jeszcze takie pytanie - jak to się stało, ze tylnonapędowa Lancia 037 wygrała mistrzostwa z Audi Quattro? Ano tak, że była bardziej niezawodna. Włosi właśnie zawsze mieli świetne rzemiosło, czy to stolarzy, lutników (z tego przecież szczególnie słyną, tutaj są Włosi, długo nic i dopiero reszta świata), a jak czytałeś wnikliwie lektury w szkole to pewnie pamiętasz z Sienkiewicza że najdoskonalsze zbroje i miecze pochodziły z Mediolanu. Problem z nimi jest taki, że to są bałaganiarze i jak trzeba ogarnąć coś dużego to zaczynają się schody, ale w takich mniejszych projektach to oni mają prawo być dobrzy i są. Poza tym nawet z tym ogarnianiem większych rzeczy to też już do końca nie jest tak jak kiedyś. Sprzedajesię całą masę włoskiego AGD i jakoś to się trzyma. Sam miałem dość duże uprzedzenia do Makaroniarzy, i dlatego jakieś 15 lat temu kupiłem pralkę Bosch WOB 1200. Obecnie zaczęła się sypać i w sumie ma do tego pełne prawo, postanowiłem jeszcze dać jej szansę i nie wyrzucać tylko wymienić łożyska. Przy okazji tej naprawy wyszło, że Boscha to jest tylko panel z pokrętłami, cała reszta to Whirlpool, pełnoprawna włoszczyzna, której własnie usiłowałem uniknąć. Po wymianie łozysk, grzałki (też normalna rzecz po tylu latach ) i blokady drzwi (dość badziewna jednak jest, ale kosztowała 20 złotych) chodzi jak nówka. Żadnych uszkodzeń bębna i zbiornika, szczotki i komutator silnika też OK - zatem tak naprawdę jak chcą to nawet masówkę potrafią trzaskać na niezłym poziomie. Ale generalnie mają tak, że im mniej masowe rzeczy produkują tym lepiej im to wychodzi. Oczywiście zdarzają sie jakieś totalne lipy, takie jak MI, ale tzdecydowanie nie brakuje takich stajni jak Grifone, Jolly Club, JAS, czy N Technology. Zdecydowanie ogarniali to co robili.

The Prisoner napisał(a):Uzupełniając wątek kolegi ZOENiemiecki Rallye Magazin pisze, że pierwsze testy zaplanowane są na wiosnę 2014, a prace nad samochodem realizowane będą w Kolonii i można już znaleźć oferty pracy od Toyota Motorsport GmbH dla nowych ludzi !!! TMG współpracuje z Motorsport Italia celem realizacji dużego programu testów.W kwietniu zapadnie decyzja, jak ma wyglądać program sportów motorowych Toyoty. W razie decyzji o wejściu do WRC, pierwszym sezonem byłby rok 2016, ewentualne starty testowe nowego wurca mogłyby nastąpić rok wcześniej.Równolegle trwają prace nad GT86 R3 dla prywaciarzy, który będzie dostępny na rynku w 2015 roku. Link: http://www.rallye-magazin.de/rallyes/wm ... index.html


No i to brzmi wiarygodnie. MI w roli pomocniczej a nie głównej - to jak najbardziej ma sens, choć oczywiscie należałoby poczekać na ostateczne potwierdzenie ze strony Toyoty. Również brak decyzji co do przyszłosci tego programu dość dobrze klei się z tym, że nie ma żadnych wydarzeń jakie towarzyszą wejsciu Hyundaia czy miały miejsce w przypadku VW - pozyskiwanie kierowców testowych, bądź prezentacja show cara - w zasadzie gdyby był jakieś konkretne plany dotyczące debiutu zespołu fabrycznego w mistrzostwach to jakieś tego typu rzeczy powinny wypływać. W przypadku VW a to Solberg napomknął, że liczy na kontrakt w VW, a to kto inny. Hyundai też dość wcześnie poinformował o pozyskaniu testerów. W przypadku Toyoty tylko głucha cisza i jakieś nieśmiałe plotki. To, że oni ten program na razie prowadzą na zasadzie opcji do wykorzystania lub nie wiele tutaj tłumaczy.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez gregortest » środa, 11 gru 2013, 09:42

Pisałem w innym dziale, ale powtórzę.
Italiancy mają dać tylko miejsce na składanie rajdówek, tylko i wyłącznie, po powstaniu docelowego auta.
Bo tam będzie składana kliencka wersja GT 86 oraz wszystkie inne Yarisy.
Natomiast w Marsdorf w Colonii będzie cały park techniczny i rozwojowy, oraz powstaną pierwsze wurce dla fabrycznej ekipy.
Jak na razie to Toyota RPA włożyła do Yarisa S2000 silnik przygotowany do WRC i to auto upala w afryce i nie tylko :wink:
A dlaczego za dużo oficjalnie się nie mówi, bo księgowi liczą kasę.
Ciekawe, co oprócz reklamy Toyoty pojawi się na aucie.????
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Jarek55511 » środa, 11 gru 2013, 12:56

Stawiam na Castrol i byłby piękny comeback
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez ZbyszekChaosu » środa, 8 lip 2015, 09:05

Może mi ktoś wyjaśnić aktualną sytuacje? W koloni od dawna upalają Yarisa WRC a tymczasem to Makinen dostał zielone światło na budowę fabrycznego auta. Do tego Tommi mówi, że z Kolonią będą jedynie współpracować i że mają mało czasu na budowę samochodu. O co tu chodzi?
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Matthias Schmidt » środa, 8 lip 2015, 09:32

Dolaczam sie do pytania, tez mnie to nurtuje i wydaje mi sie to co najmniej dziwne i skomplikowane :wink: :roll:
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Carloz » środa, 8 lip 2015, 09:35

Prawdopodobnie chodzi o to, że z Kolonii będą przychodzić napędy i silnik, a u Tomka będą budowane nadwozia, zawieszenie itd. TMR to duża firma, która przy takich inwestycjach z pewnością jeszcze pójdzie do przodu. Ale całej infrastruktury typu tunel aerodynamiczny i jakieś hamownie poważniejsze nie mają. Jeśli po wycofaniu się z WEC Toyota chce przekazać całą kasę na program WRC, to wtedy Hyundai zacznie wyglądać ubogo... Dobrze, może coś z tego będzie :) Szkoda tylko że auto może nie jest najpiękniejsze, ale jeśli będzie działać, to tylko to się będzie liczyć.

Poza tym wygląda na to, że nie będzie żadnych drastycznych zmian w regulaminie technicznym poza kwestiami bezpieczeństwa (mówiono o tzw. "safety cell" z włókna węglowego, który miałby zwiększyć sztywność przede wszystkim w przypadku bocznych uderzeń i odgrodzić kabinę od silnika). Producenci są zgodni, że obecnie auta mają zbyt dobrą trakcję, więc możliwości są 2: albo dodać mocy albo zwęzić opony. Mam nadzieję, że pozwolą im dać więcej siły, bo gdyby te auta miały bliżej 400 koni (dlaczego zwykłe cywilne auta mają być znacznie mocniejsze od wurców - np. A45 AMG?), to z pewnością, szczególnie na asfalcie, byłoby znacznie bardziej widowiskowo. Zobaczymy, jakoś we wrześniu ma być znany regulamin na 2017.

P.S. Szkoda, że nic nie piszą o próbnych startach w 2016.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez The Prisoner » środa, 8 lip 2015, 10:24

Czyli, logicznie rzecz biorąc, Motorsport Italia wypadł z gry, co potwierdza info z facebook'a MI: 2014 - 2015 Support to TMG - Toyota YarisWRC test program. Trochę dziwne te decyzje TMG. Nie uważacie, że takie ciągłe zmiany źle wpłyną na program Yaris'a?
The Prisoner
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Carloz » środa, 8 lip 2015, 10:40

The Prisoner napisał(a):Czyli, logicznie rzecz biorąc, Motorsport Italia wypadł z gry, co potwierdza info z facebook'a MI: 2014 - 2015 Support to TMG - Toyota YarisWRC test program. Trochę dziwne te decyzje TMG. Nie uważacie, że takie ciągłe zmiany źle wpłyną na program Yaris'a?


Myślę, że chcą to obrócić z bazą w Finlandii, bo w ten sposób bardzo dużo się zaoszczędzi na logistyce do szutrowych testów. Poza tym Tommi ma łeb na karku i zwietrzył zapewne szansę na rozwój własnej firmy - jak Malcolm za czasów Forda. Czyli coś mniej więcej tak: będę szefem zespołu, ale inwestujecie w moją bazę i stąd bedziemy wszystkim kierować. Motorsport Italia od dawna już nie ma z tym praktycznie nic wspólnego.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez The Prisoner » środa, 8 lip 2015, 11:50

Carloz ,masz rację. Ambicją Makinena jest przeniesienie całej bazy do Finlandii. Ponadto chce, by kierowcą testowym został M. Hirvonen. No zobaczymy, co z tego wyjdzie, bo wydaje się to dość trudnym przedsięwzięciem logistycznym.

Więcej: http://www.rallye-magazin.de/wm/nachric ... -finnland/
The Prisoner
N2
 
Posty: 181
Dołączył(a): czwartek, 2 maja 2013, 13:17
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez adamlen » środa, 8 lip 2015, 18:14

Oby nie przekombinowali z tymi planami. Obecny model Yarisa ma już 4 lata, więc średnio za 2 lata powinni zaprezentować nowy model auta cywilnego i wtedy co, znów 2017 starym autem i prace nad nowym nadwoziem na 2018?
Hyundaiowi średnio to wychodzi, ale dzięki dość mocnemu budżetowi oraz zaparciu w dążeniu do celu jakoś dają radę.
Oni już w tym roku powinni startować, mają przecież gotowe auto od dawna. A za 2-3 lata podstawić nowy dopracowany model i walczyć o zwycięstwa.
Jak już podjęli decyzję o wejściu w WRC to powinni się w to mocno i szybko zaangażować, zanim się rozmyślą.
Logistycznie rozdział baz na Niemcy i Finlandię też jest dyskusyjny.
"Nie wiedziałem co robić, więc jechałem szybko" - Robert Kubica po wygraniu pierwszego oesu Rajdu Monte Carlo 2014
Avatar użytkownika
adamlen
A6
 
Posty: 1232
Dołączył(a): sobota, 20 lis 2004, 21:09
Lokalizacja: Pogranicze trzech województw

Re: Toyota Yaris WRC

Postprzez Carloz » czwartek, 9 lip 2015, 13:44

Wygląda na to, że Makinen będzie teraz oceniał, czy się obecny prototyp do czegokolwiek nadaje, czy zaorać wszystko w cholerę i zacząć od nowa. Tak mówią teksty na wrc.com i worldrallyblog.com, więc pewnie coś jest na rzeczy. Jakoś nigdy na zbyt szybkiego ten Yaris nie wyglądał dotychczas, więc się chłopy zastanawiają zapewne.
Karol Moździerz

http://www.PowrotRoberta.pl - Wyniki Rajdowe i Powrót Roberta Kubicy do Formuły 1 - Wszystko związane z RK i jego aktywnością sportową
Carloz
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): środa, 31 lip 2002, 15:50
Lokalizacja: z internetów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości