Wales Rally GB

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Wales Rally GB

Postprzez Śmiechol » poniedziałek, 16 lis 2015, 21:37

O, i teraz już rozumiem. Zobaczymy jak to będzie i CZY będzie coś w 2016 :)
Avatar użytkownika
Śmiechol
N2
 
Posty: 188
Dołączył(a): sobota, 8 mar 2014, 11:09
Lokalizacja: Ruciane-Nida, Mazury


Re: Wales Rally GB

Postprzez akosinho » poniedziałek, 16 lis 2015, 22:09

woocasch napisał(a):Poruszyliście bardzo ważną kwestię, z którą zgadzam się w 100%, ostatnio cały cykl WRC stał się taki jakiś nijaki i mam wrażenie - nie snując teorii spiskowych - że dużej części uczestników jest to na rękę. VW razem z Red Bullem (w sensie promotorem) są zadowoleni ze status quo i nie robią nic a nic aby poprawić sytuację w WRC.


Też odnoszę niekiedy takie wrażenie, że obecnie cały cykl przypomina nieco film reklamowy VW, Red Bulla i Michelina ;) To pozwala przypuszczać, że niektórym wpływowym ludziom jakieś większe rewolucje niekoniecznie są na rękę. Tyle, że to jest trochę podcinanie gałęzi na której się siedzi, bo za jakiś czas na tę "reklamówkę" będzie spoglądała zaledwie garstka fanów i paru dziennikarzy z zawodowego obowiązku. VW trudno się dziwić, że nie dąży do zmiany sytuacji, kto by dażył na ich miejscu ;) Brakuje mi jednak w wrc jakiegoś wizjonera pokroju Berniego Ecclestone'a, który potrafiłby zreorganizować nieco obecny układ i przyciągnąć zarówno więcej producentów jak i kibiców. Najbardziej jednak dziwi mnie postawa Citroena i ich brak wiary w wygrywanie, ten samochód ma przecież potencjał, wystarczy przypomnieć sobie gościnny występ Loeba w tegorocznym Monte i ilość wygranych przez niego OS-ów.
akosinho
 
Posty: 7
Dołączył(a): poniedziałek, 5 paź 2015, 20:32

Re: Wales Rally GB

Postprzez czarnyolek » poniedziałek, 16 lis 2015, 23:19

akosinho napisał(a):Też odnoszę niekiedy takie wrażenie, że obecnie cały cykl przypomina nieco film reklamowy VW, Red Bulla i Michelina ;) To pozwala przypuszczać, że niektórym wpływowym ludziom jakieś większe rewolucje niekoniecznie są na rękę. Tyle, że to jest trochę podcinanie gałęzi na której się siedzi, bo za jakiś czas na tę "reklamówkę" będzie spoglądała zaledwie garstka fanów i paru dziennikarzy z zawodowego obowiązku. VW trudno się dziwić, że nie dąży do zmiany sytuacji, kto by dażył na ich miejscu ;) Brakuje mi jednak w wrc jakiegoś wizjonera pokroju Berniego Ecclestone'a, który potrafiłby zreorganizować nieco obecny układ i przyciągnąć zarówno więcej producentów jak i kibiców. Najbardziej jednak dziwi mnie postawa Citroena i ich brak wiary w wygrywanie, ten samochód ma przecież potencjał, wystarczy przypomnieć sobie gościnny występ Loeba w tegorocznym Monte i ilość wygranych przez niego OS-ów.


A czym jest zmiana regulaminu technicznego od 2017 jak nie próbą wyrównania szans. Nowy regulamin = wszyscy startują z tego samego punktu. Tyle, że jak wyszedł nowy regulamin, to VW już miesiąc później zaczęło testy, tymczasem Hyundai nadal kończy auto do starego regulaminu, Citroen zastanawia się, czy w ogóle weźmie udział, a M-Sport dopiero wprowadził "nowe" auto do starych zasad i ono na dzień dobry odstaje od stawki.

Głównym problemem nie jest zła wola FIA/WRC/RedBulla/Michelin, ale brak poważnego podejścia do tematu przez wszytskie zespoły z wyjątkiem VW. Chcieli wygrywać, więc zrobili auto za ogromną kasę i zatrudnili najlepszych kierowców. Nikt nie zabraniał tego innym zespołom. Citroen sam się pozbył Ogiera i Neuvilla. Mało tego, Belga mieli okazję zatrudnić ponownie po jego przygodzie z Fordem, ale znowu odpuścili, a teraz twierdzą, że gość jest ich opcją na 2017 :D

To nie VW zabija ten sport, ale pozostali uczestnicy nie trzymają poziomu. - Żeby nie było. Nie jestem kibicem Volkswagena, wręcz przeciwnie.
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: Wales Rally GB

Postprzez gregortest » wtorek, 17 lis 2015, 08:01

Głównym problemem nie jest zła wola FIA/WRC/RedBulla/Michelin, ale brak poważnego podejścia do tematu przez wszytskie zespoły z wyjątkiem VW.

Jest wprost przeciwnie.
VW i Michelin i redbull bardzo Lobbują , aby taki stan rzeczy utrzymywał się jak najdłużej.
Z tym , że sytuacja teraz, obraca się o 180 C.
VW ma bardzo duże kłopoty. Ja z resztą cały koncern.
I tutaj powstaje paradoks, na który zwrócił mi uwagę jeden z norwegów ..
Może się okazać, że pomimo zapewnień ze strony VW, nie będzie kasy na utrzymanie 3 zawodników i 3 aut w przyszłym z sezonie.....w tym wypadku zakładam się zę Latvala - out...
Poza tym w vw po rajdzie hiszpanii powstało solidne zamieszanie, po wypadku Ogiera, które doprowadziło do pewnych spięć, na linii mechanicy - kierowcy.
I to jest potwierdzona sytuacja. Myślę że kilku ( mechaników) może odejść z zespołu i będą wolnymi strzelcami. Szczególnie, jak vw bedzie miało tylko 2 auta.
Co do Toyoty to wbrew pozorom, prace trwają i idą w dobrym kierunku. I żadnego pożaru w burdelu tam nie ma.
Zastanawia mnie jednak temat - kto w końcu zasiądzie za kółkiem w tych autach. Wyboru za dużego nie mają... a czas ucieka...
Co do przyszłego sezonu i rajdu MC - to myślę, że Robert w Cytrynie, PH sport ???
Meek zostanie, a Ostberg - ford.
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: Wales Rally GB

Postprzez TomMaz » wtorek, 17 lis 2015, 09:03

gregortest napisał(a):Meek zostanie, a Ostberg - ford.


A kto miałby wskoczyć na miejsce Ostberga , Lefebvre - to raczej mało prawdopodobne ? Tanak , coś też tego nie widzę, Kubice odrzucili. Jakoś brak na horyzocie innych kandydatów którzy mogliby tam jeździć i coś osiągnąć , jedyna opcja byłby Latvala , tyle że puki co jego odejście z VW to tylko bardzo mgliste spekulacje.
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Wales Rally GB

Postprzez woocasch » wtorek, 17 lis 2015, 09:35

czarnyolek napisał(a):A czym jest zmiana regulaminu technicznego od 2017 jak nie próbą wyrównania szans. Nowy regulamin = wszyscy startują z tego samego punktu. Tyle, że jak wyszedł nowy regulamin, to VW już miesiąc później zaczęło testy, tymczasem Hyundai nadal kończy auto do starego regulaminu, Citroen zastanawia się, czy w ogóle weźmie udział, a M-Sport dopiero wprowadził "nowe" auto do starych zasad i ono na dzień dobry odstaje od stawki.

A co w tym nowym regulaminie od 2017 jest takiego rewolucyjnego, że ma dać szansę wyrównania szans? W F1 zmieniono cały pakiet silnikowy plus aerodynamiczny - gdzie pakiet aero jest ważnym czynnikiem, a w WRC zwiększy się zwężka, waga spadnie o bodajże 25kg, dojdzie aktywny centralny dyferencjał i nieco bardziej agresywny wygląd. Same zespołu mówią, że zmiany aerodynamiczne nie będą miały jakiegoś gigantycznego wpływu, że wystarczą im symulacje komputerowe. To, że Hyundai, Citroen czy M-Sport nie testują nowych aut nie znaczy, że nad nimi nie pracują. Citroen już od dwóch lat jeździ w WTCC z silnikiem ze zwężką 36mm, M-Sport też już pracuje nad poprawkami w Fieście. Auta WRC w 2017 to będzie ewolucja obecnych rajdówek, a nie "rewolucja" jak przy przejściu z C4/Focus na DS3/Fiesta. Zresztą o to chodziło w nowym regulaminie, aby auta miały więcej mocy, wyglądały agresywniej, ale żeby można było to wszystko osiągnąć modyfikując obecne projekty a nie zaczynać od czystej kartki.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wales Rally GB

Postprzez czarnyolek » wtorek, 17 lis 2015, 10:00

Zmiana gabarytów auta i dodanie centralnego dyfra, to raczej duże pole do manewru i może zdecydować o sukcesie bądź porażce. Ktoś zauważył, że Prokop i Bertelli nie mają problemów z Pirelli bo jadą na 90% ich możliwości. Kubica wyciska 100% i opony nie wytrzymują konstrukcyjnie. Dlatego dodanie mocy do obecnych aut również może skutkować tym, że niektóre elementy zaczną się psuć na potęgę, więc te zmiany to nie kosmetyka, bo wymuszą ważne zmiany w innych obszarach konstrukcji.
Poza tym obecne Polo jest już na końcu drogi i w 2017 może to już być nowy model. Citroen też zapowiada, że jeśli zostaną na 2017, to jako bazy użyją nowego modelu auta. Hyundai pewnie zostanie przy i20, bo to nowy model, poza tym chyba urusł, a fiesta... obecny model ma już siedem lat, pewnie Ford też się pokusi o nową generację do 2017 roku. Yaris też ma być nowy.

Okej nie będzie to rewolucja jak przejście z Gr. A na WRC, czy z WRC 2.0 na WRC 1.6, ale jest to szansa dla reszty stawki aby doścignąć VW, tyle że nie wygląda to tak, jakby im szczególnie zależało.

Jak parę miesięcy temu mówiło się, że zmian nie będzie, to było narzekanie, ze to zabije sport. Jak były głosy o hybrydach, to też było narzekanie, że to ruch o krok za daleko. Przedstawiono kompromisowe rozwiązanie (a przy tym zwiększono moc, gdzie zwykle ją obcinano) i co? - i znowu negowanie. Jak tu zadowolić ludzi :D
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: Wales Rally GB

Postprzez Altarir » wtorek, 17 lis 2015, 10:52

woocasch napisał(a):A co w tym nowym regulaminie od 2017 jest takiego rewolucyjnego, że ma dać szansę wyrównania szans? W F1 zmieniono cały pakiet silnikowy plus aerodynamiczny...


Co poskutkowało tym, że zamiast totalnej dominacji jednego zespołu, mamy totalną dominację innego zespołu. I F1 już się po prostu nie da oglądać. W WRC to chociaż OS-y ładne. A F1 to procesja za Mercedesami po asfaltowej pustyni :P.

Z resztą, co by w WRC nie zmienili jeśli chodzi o regulamin techniczny, to i tak nie będzie porządnej rywalizacji. Dlaczego? Moim zdaniem przez to, ze te auta są (i będą) konstrukcyjnie zbyt podobne do siebie. I jak jednemu zespołowi wyjdzie lepszy wóz, to reszta nie bardzo ma czym nadrobić. W złotej erze WRC auta się między sobą rózniły bardzo: Subaru kombinowało z bokserem, Peugeot z dwusprzęgłową skrzynią (co z tego wyszło to już inna sprawa). A teraz? Wszystko pookreślane, restrykcyjne i koniec. Nie pokombinujesz. A do tego jeszcze zamrożona homologacja - czyli jak coś schrzanisz, to musisz się z tym męczyć i nie nadrobisz :P. I co z tego, ze jest taniej, jak jest gorzej? :P.
Altarir
N1
 
Posty: 74
Dołączył(a): poniedziałek, 29 gru 2014, 15:47

Re: Wales Rally GB

Postprzez Mad Max » wtorek, 17 lis 2015, 12:21

czarnyolek napisał(a):...ale jest to szansa dla reszty stawki aby doścignąć VW,
raczej jest szansa aby VW odskoczył od reszty jeszcze bardziej
czarnyolek napisał(a):...tyle że nie wygląda to tak, jakby im szczególnie zależało...
o ile jeszcze Hyundai coś robi o tyle Citroen i MSport stoją i się przyglądają

Altarir napisał(a):Z resztą, co by w WRC nie zmienili jeśli chodzi o regulamin techniczny, to i tak nie będzie porządnej rywalizacji. Dlaczego? Moim zdaniem przez to, ze te auta są (i będą) konstrukcyjnie zbyt podobne do siebie. I jak jednemu zespołowi wyjdzie lepszy wóz, to reszta nie bardzo ma czym nadrobić. W złotej erze WRC auta się między sobą rózniły bardzo: Subaru kombinowało z bokserem, Peugeot z dwusprzęgłową skrzynią (co z tego wyszło to już inna sprawa). A teraz? Wszystko pookreślane, restrykcyjne i koniec. Nie pokombinujesz. A do tego jeszcze zamrożona homologacja - czyli jak coś schrzanisz, to musisz się z tym męczyć i nie nadrobisz :P. I co z tego, ze jest taniej, jak jest gorzej? :P.
Moim zdaniem większym problemem jest to że nie pojawiają się nowe nazwiska wśród kierowców, od dłuższego czasu to jest to samo grono kierowców, ewentualnie wpadnie ktoś nowy z przymusu jak taki Hirvo czy Solberg kończy kariere, dlatego też śmiech mnie trochę bierze jak czytam słowa Mattona albo Wilsona dotyczący zmian kadrowych - mogą się powymieniać co najwyżej.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Wales Rally GB

Postprzez karluum » wtorek, 17 lis 2015, 13:55

Nie wierzę, że program sportowy VW nie zostanie w jakiś okrojony. 6 mld euro na akcję serwisową, jeżeli dostaną w USA karę o której się mówi (18 mld $) będą szukać oszczędności wszędzie. Na ten rok Capito budżet ma, a na przyszły? Może mówić, że pieniądze ma, bo co ma powiedzieć dziennikarzom, ale rzeczywistość może być zupełnie inna. Okroją mu program tak jak Citroenowi co może być zbawienne dla WRC gdyż skończy się dominacja :)
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Wales Rally GB

Postprzez czarnyolek » wtorek, 17 lis 2015, 14:01

Mad Max napisał(a):Moim zdaniem większym problemem jest to że nie pojawiają się nowe nazwiska wśród kierowców, od dłuższego czasu to jest to samo grono kierowców, ewentualnie wpadnie ktoś nowy z przymusu jak taki Hirvo czy Solberg kończy kariere, dlatego też śmiech mnie trochę bierze jak czytam słowa Mattona albo Wilsona dotyczący zmian kadrowych - mogą się powymieniać co najwyżej.

Dokładnie. W obecnej stawce jest tylko dwóch zawodników zdolnych wygrywać. Każdy inny wygrał rajd tylko dlatego, że czołówka wypadła. Dominacja Ogiera jest tak wielka, że VW w tym sezonie zdobył by tytyuł konstrutorówmając tylko jedno auto. Ogier do klasyfikacji konstruktorów wniósł 236 pkt. Citroem miał na koniec sezonu 230!!!

Tylko JML jest zdolny nawiązać walkę z Ogierem. Wszelkie zmiany kadrowe w pozostałych zespołach mogą skutkować co najwyżej pojedynczym zwycięstwem, jak VW się porozkracza. Smutne, i dlatedo zmiany w regulaminie technicznym są konieczne (a nuż się komuś uda zrobić dobre auto) i konieczne jest podkupienie JML przez inny team.
Ostatnio edytowano wtorek, 17 lis 2015, 14:09 przez czarnyolek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: Wales Rally GB

Postprzez woocasch » wtorek, 17 lis 2015, 14:08

czarnyolek napisał(a):Przedstawiono kompromisowe rozwiązanie (a przy tym zwiększono moc, gdzie zwykle ją obcinano) i co? - i znowu negowanie. Jak tu zadowolić ludzi :D

Żeby było jasne, ja nie neguję zmian, bo zmiany na 2017 bardzo mi się podobają, ale wątpię aby z tego powodu nagle zmienił się układ sił. Masz rację, że mogą być wprowadzone nowe modele Polo, DS3 czy Fiesty, ale to będzie "tylko" nowa seryjna buda. Citroen przy przejściu z Xsary na C4 jakoś nagle nie był słabszy, bo wiadomo że zespoły korzystają ze swoich doświadczeń. Jeżeli nie nastąpią drastyczne zmiany w gabarytach auta, to sądzisz że VW coś nagle zepsuje w swojej maszynce do wygrywania? :) Po cichu liczę, że zmiany w regulaminie wyrównają stawkę, ale nie wierzę w cudowny progres ze strony Hyundaia czy Forda, wróć M-Sportu.
Altarir napisał(a):
woocasch napisał(a):A co w tym nowym regulaminie od 2017 jest takiego rewolucyjnego, że ma dać szansę wyrównania szans? W F1 zmieniono cały pakiet silnikowy plus aerodynamiczny...


Co poskutkowało tym, że zamiast totalnej dominacji jednego zespołu, mamy totalną dominację innego zespołu. I F1 już się po prostu nie da oglądać. W WRC to chociaż OS-y ładne. A F1 to procesja za Mercedesami po asfaltowej pustyni :P

Właśnie to miałem na myśli, zmiana regulaminu była na tyle duża, że wywróciła stawkę niemal do góry nogami, szkoda że Mercedes dominuje aż tak, ale VW w WRC nie jest wcale lepszy bo dominuje w sposób masakryczny :)

karluum napisał(a):Nie wierzę, że program sportowy VW nie zostanie w jakiś okrojony. 6 mld euro na akcję serwisową, jeżeli dostaną w USA karę o której się mówi (18 mld $) będą szukać oszczędności wszędzie. Na ten rok Capito budżet ma, a na przyszły? Może mówić, że pieniądze ma, bo co ma powiedzieć dziennikarzom, ale rzeczywistość może być zupełnie inna. Okroją mu program tak jak Citroenowi co może być zbawienne dla WRC gdyż skończy się dominacja :)

Jak im VAG okroi budżet to może Red Bull zwiększy zaangażowanie, zrobią cięcia i trzech aut, będą tylko dwa, ale sam poziom zaangażowania technicznego pewno nie ulegnie obniżeniu. W okrojeniu budżetu ze strony VAG widzę szansę, że JML wypadnie ze składu i znajdzie miejsce u konkurencji, a w głównym zespole zostaną Ogier i Mikkelsen. Oby tak się stało, bo to powinno podnieść poziom rywalizacji w WRC.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: Wales Rally GB

Postprzez czarnyolek » wtorek, 17 lis 2015, 14:13

woocasch napisał(a):Jak im VAG okroi budżet to może Red Bull zwiększy zaangażowanie, zrobią cięcia i trzech aut, będą tylko dwa...

I zakończą przygodę z WRC na sezonie 2016. Ze sceny zejdą niepokonani. Ma to sens.
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Re: Wales Rally GB

Postprzez Mad Max » wtorek, 17 lis 2015, 14:28

czarnyolek napisał(a):
woocasch napisał(a):Jak im VAG okroi budżet to może Red Bull zwiększy zaangażowanie, zrobią cięcia i trzech aut, będą tylko dwa...

I zakończą przygodę z WRC na sezonie 2016. Ze sceny zejdą niepokonani. Ma to sens.
Z tego co mówił Capito (mówił to stanowczo i zdecydowanie) program WRC nie jest zagrożony i będzie prowadzony zgodnie z planem wiec nie spodziewał bym się że zwiną żagle po 2016 - kasa z fabryki może być mniejsza i rozwój samochodu może być spowolniony ale tak jak w przypadku Citroena sponsorzy mogą ten projekt ciągnąc jeszcze przez kilka lat, dodatkowo ze znalezieniem pewnych oszczędności też nie powinni mieć problemu, wystarczy skasować 3 auto, odejdzie pensja dla zawodnika, kasa na starty i na testy... i bawimy się dalej.
Avatar foto. by Marcin Kaliszka
Jest jedna rzecz dla której warto żyć - RAJDY!!! i nie zmienia się nic

http://www.modelowanie.fora.pl
Na warsztacie:

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Mad Max
S2000
 
Posty: 4515
Dołączył(a): poniedziałek, 16 paź 2006, 11:50
Lokalizacja: Celestynów/Warszawa

Re: Wales Rally GB

Postprzez czarnyolek » wtorek, 17 lis 2015, 15:42

Capito jest na pewno lepiej poinformowany ode mnie, ale zważ, że to nie on podejmuje decyzje. Skąd on ma mieć pewność, ze program WRC w VW nie jest zagrożony, jak tam jest wszystko zagrożone. Zmiana dyrektora już druga od dieselgate, spadek notowań akcji o 30%, zagrożenie miliardowych odszkodowań i perspektywa zwolnień dla tysięcy pracowników.

Chociaż z drugiej strony, muszą zachować promocję marki, w którą najbardziej uderzył skandal, czyli VW. Może skasują drogie programy sportowe Audi i Porsche na rzecz zachowania promocji VW. Wówczas kuriozalnie program WRC VW mógłby ulec nawet wzmocnieniu. Przyszłość pokaże.
Avatar użytkownika
czarnyolek
N3
 
Posty: 293
Dołączył(a): poniedziałek, 21 sty 2013, 20:43

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 114 gości