Rallye de France-Alsace

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez viper » niedziela, 5 paź 2014, 23:05

TomMaz napisał(a):Sprzedał firmę i zainwestował wszystko w syna... "Bogatego tatusia" - chodziło mi o przypadki jak Rosberg czy Verstappen albo Sainz jr. których tatusiowie mają kasy jak lodu. Ich synowie od najmłodszych lat są szykowani do tego że kiedyś znajdą sie w F1, nawet jeśli się nie uda rodzice specjalnie nie zbiednieją...

Myślisz że ojciec Kubicy sprzedając firmę i jadąc do Włoch z synem podstarzałym busikiem liczył że kiedyś skończy się to w F1 ?

Oczywiscie ze Kubica miał trudniejsza drogę niz w/w ale nadal dużo lepsza niz polscy zawodnicy w polskich realiach. Nie wiem jak było u Kubicy z finansami szczegółów, ale jedno jest pewno, bez pieniędzy ojca i tak by z tego nic nie było. Reszta to po prostu kwestia ryzyka ojca,małe tak czy siak na to było. W zdecydowanej większości zawodników nie ma takiej fizycznej możliwości.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42


Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez ZbyszekChaosu » niedziela, 5 paź 2014, 23:06

Dani napisał(a):Jak już wspomniano nie do końca. Evans wywodzi się z rodziny rajdowej, z rajdówkami ma styczność praktycznie od dzieciństwa. Z resztą teraz RK nie da się porównać chyba do żadnego z kierowców, trzeba poczekać jeszcze te 2 sezony, aż to ogarnie.

Ja nie mówię co będzie mówię jak jest. Evans mając przez ostatni rok podobne warunki do Kubicy rozwinął się lepiej i tyle. Mam nadzieję, że plan Roberta też wypali w przyszłości.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1101
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez viper » niedziela, 5 paź 2014, 23:12

Gracko napisał(a):viper - no ok ja to rozumiem , ale kasa i warunki w przypadku Roberta wynikają tylko i wyłącznie z jego talentu, umiejętności i szybkości które prezentował kiedyś w wyścigach a teraz uczy się rajdów. On nie miał bardzo zamożnych wujków i rodziców. Wszystko co ma osiągnoł wciskając pedał gazu i kręcąc kierownicą - gdyby nie był mega talentem nie miałby komfortowych warunków. Gdyby na jego miejscu był Kościuszko czy Oleksowicz Twój argument byłby trafiony w punkt. Talenty wiem że są i jest ich nad Wisłą nie mało tyle że jeżdzą w KJSach i często tam kończą swoją rajdową przygodę.

No właśnie sam odpowiedziałeś sobie na pytanie. To ze oleksowicz nie ma talentu to jedno ale wiesz to po tym jak jego ociec wyłożył kupę kasę. Problem w tym ze o pozostałych zawodnikach sie dowiesz bo ilu jest w polskich realiach takich oleksowiczow tzn. Najpierw kasa a potem weryfikacja umiejętności, a nie odwrotnie. Przecież to jest skomlikowane, a fakty sa takie ze pieniędzy rodziców niczego by nie było, bo zanim sam prywatnie by do czegoś doszedł to w najlepszym wypadku skończył by jak solowow tzn. Kasa jest ale czasu cofnąć sie nie da.
viper
S2000
 
Posty: 3003
Dołączył(a): poniedziałek, 26 gru 2011, 21:42

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez TomMaz » niedziela, 5 paź 2014, 23:20

ZbyszekChaosu napisał(a):
Dani napisał(a):Jak już wspomniano nie do końca. Evans wywodzi się z rodziny rajdowej, z rajdówkami ma styczność praktycznie od dzieciństwa. Z resztą teraz RK nie da się porównać chyba do żadnego z kierowców, trzeba poczekać jeszcze te 2 sezony, aż to ogarnie.

Ja nie mówię co będzie mówię jak jest. Evans mając przez ostatni rok podobne warunki do Kubicy rozwinął się lepiej i tyle. Mam nadzieję, że plan Roberta też wypali w przyszłości.


Oczywiście zgadzam sie z tym. W zeszłym roku RK był wyraźnie lepszy od Evansa, teraz jest odwrotnie. Szczególnie pod względem regularności. Tempo zazwyczaj RK ma lepsze tylko co z tego...

Każdy wolałby żeby dziś skończył rajd na 4 pozycji i dla każdego, nawet jego kibiców, dzisiejszy wypadek to duży zawód... Tylko niektórzy potrafią docenic jazdę na pozostałych oesach i emocje jakie z tego wynikały.

Co do tego całego narzekania na Kubice i sugestie co powinien robić albo gdzie jeździć. Jakoś nie kojarze żebyśmy mieli liczącego się zawodnika w WRC w ostatnich latach... oglądałem WRC w czasach Colina, Gronholma potem miałem długą przerwę za czasów Loeba. Mimo wszystko wydaje mi się że nie przeoczyłem sukcesów naszych zawodników.

Kubica mógl iść do DTM albo innej serii wyścigowej. Prawdopodobnie odnosić tam mniejsze lub większe sukcesy. Wybrał jazdę w WRC i dodatkowo w pierwszym sezonie dołożył do tego trochę własnych funduszy. Może należało by to docenić. Jak nie będzie Kubicy raczej nie zostanie wam żaden zadwonik z Polski w najwyższej rajdowej kategorii...
TomMaz
N3
 
Posty: 444
Dołączył(a): piątek, 7 lut 2014, 11:30

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez Domson » niedziela, 5 paź 2014, 23:43

Domson
A6
 
Posty: 1580
Dołączył(a): niedziela, 20 sty 2013, 13:49

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 6 paź 2014, 00:47

@ viper - ale to jest ciągle myślenie na zasadzie "co b y było gdyby". To prawda, że inni zawodnicy nie mieli takich warunków, ale nikt nie wie co by było gdyby je mieli. Kubica wspiął się na sam szczyt w wyscigach i usiłuje powtórzyć to samo w rajdach. Z jakim skutkiem to widać, ale powtarzałem wiele razy i powtórzę po raz kolejny - moim zdaniem należy się wstrzymać z ocenami bo nikt inny nie przechodził takiego przyspieszonego kursu. Do momentu dzwona ładnie popylał tą Fordziną. Ja tam mu życzę, żeby w końcu ogarnął skuteczność. Kasy jaka w niego wpompowali mu nie zazdroszczę - wolę to niż kolejny skład Pendolino. Uważam, że podchodzisz do tematu trochę za bardzo matematycznie. To nie jest własnie prosta dodawanka. Oczywiście nie da się podzielać entuzjazmu coniektórych, że te dzwony nie mają żadnego znaczenia. Niemniej jednak uważam,że trochę za bardzo upraszczasz rzeczywistość.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez Mariusz » poniedziałek, 6 paź 2014, 02:35

viper napisał(a):Oczywiscie ze Kubica miał trudniejsza drogę niz w/w ale nadal dużo lepsza niz polscy zawodnicy w polskich realiach. Nie wiem jak było u Kubicy z finansami szczegółów, ale jedno jest pewno, bez pieniędzy ojca i tak by z tego nic nie było. Reszta to po prostu kwestia ryzyka ojca,małe tak czy siak na to było. W zdecydowanej większości zawodników nie ma takiej fizycznej możliwości.

Coś Ci się mocno pomyliło albo specjalnie pomijasz fakty. Kubica zaczął od kartingu więc chcesz powiedzieć, że większość utalentowanych młodych chłopaków nie ma fizycznej możliwości takiego jeżdżenia?
Mariusz
Mariusz
N3
 
Posty: 376
Dołączył(a): czwartek, 1 sie 2002, 07:54

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez Gąsior » poniedziałek, 6 paź 2014, 07:37

Mariusz napisał(a):
viper napisał(a):Oczywiscie ze Kubica miał trudniejsza drogę niz w/w ale nadal dużo lepsza niz polscy zawodnicy w polskich realiach. Nie wiem jak było u Kubicy z finansami szczegółów, ale jedno jest pewno, bez pieniędzy ojca i tak by z tego nic nie było. Reszta to po prostu kwestia ryzyka ojca,małe tak czy siak na to było. W zdecydowanej większości zawodników nie ma takiej fizycznej możliwości.

Coś Ci się mocno pomyliło albo specjalnie pomijasz fakty. Kubica zaczął od kartingu więc chcesz powiedzieć, że większość utalentowanych młodych chłopaków nie ma fizycznej możliwości takiego jeżdżenia?

Mówimy o profesjonalnych treningach, a nie o jazdach jakimiś trupami po starej hali czy parkingu pod Tesco. Każdy zaczynał od pieniędzy rodziców (może za wyjątkiem Sołowowa, który zaczął jeździć jak sam się dorobił), później rozwiajjąc (lub nie) swój talent. Dotykamy ciekawej kwestii która wogóle mnie zawsze interesowała - ile było takich Radwańskich, Janowiczów, Kubicy, których rodzina postawiła wszystko na szalę sprzedając majątek rodzinny i NIC z tego nie wyszło. Tym większy szacunek dla tych ludzi.

Co do RK - wk... się (zdenerwowałem to za małe słowo w tej sytuacji). Nie ma co owijać w bawełnę - przed ostatnim odcinkiem myśleliśmy tylko czy spokojnie obroni 4 miejsce czy go jednak Sordo podgoni, a tu taki klops. Niestety nie trafiają do mnie argumenty o nauce, bo niestety będąc na miejscu Lotosu powiedziałbym "baw się Pan za swoje". A kapitał marketingowy RK w ciągu tego sezonu - niestety mocno stopniał. Myślałem, że po tym rajdzie akcje pójdą ostro w górę, a tu taki pasztet. Przed wypadkiem o tym wyniku, nawet w mediach gdzie o rajdach cisza, naprawdę się mówiło. A tak zostało "No i znowu wypadek Kubicy". Żal.pl
Avatar użytkownika
Gąsior
N3
 
Posty: 353
Dołączył(a): środa, 14 lip 2004, 00:29
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez mwieczor » poniedziałek, 6 paź 2014, 09:19

Gąsior napisał(a):ile było takich Radwańskich, Janowiczów, Kubicy, których rodzina postawiła wszystko na szalę sprzedając majątek rodzinny i NIC z tego nie wyszło. Tym większy szacunek dla tych ludzi.


Trzeba też ten majątek mieć. Postawiłbym tezę, że 90% polskich rodzin nawet jakby sprzedało cały majątek rodzinny i zaciągnęło kredyty na max. swojej zdolności kredytowej to i tak nie mogłoby sobie pozwolić na finansowanie motorsportu dziecka.
Pomyślcie realnie - ilu z Was i Waszych znajomych mogłoby sobie pozwolić na wysłanie 13 latka do Włoch i jego tam utrzymywanie.
mwieczor
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): środa, 16 sty 2013, 19:50

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez karluum » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:00

Emocje opadły, więc można coś napisać bez nerwów. Nie popadajmy w skrajną rozpacz, że takie rzeczy nie mają prawa się zdarzać, że wystarczyło dowieść. Zdarzały się, zdarzają i będą się dziać. Taki urok tego sportu, jak już wcześniej napisałem: wypadł Evans w tym roku, wypadł kiedyś Makkinen, Latvala rozbił się na ostatnim zakręcie SSS na rajdzie Polski, wypdał Bouffuier w Niemczech, wypdał Kopecky podczas Azorów. A Latvala w Niemczech mający minutę przewagi? Popełnił ten sam błąd - źle ocenił przyczepność i poszedł w winnicę. Padło teraz na Kubicę. Mimo tego ja będę patrzył na ten występ pozytywnie, mimo tego wypadku powiem, że jechał naprawdę bardzo dobrze. Patrząc na ten onboard to był gówniany wypadek, drobny błąd o wielkich konsekwencjach. Kolejny raz taki w sezonie. Z resztą brak rozmowy z Kubicą w TVP świadczy o tym w jakim nastroju on jest i co on teraz przeżywa. Ja wiem, że porażki 1:0 w 90 minucie bolą najbardziej, ale taki jest sport. Bo tego sezonu 4 miejsce by nie uratowało, byłaby to tylko i wyłącznie ciekawostka statystyczna, bo trzeba powiedzieć, że pod względem wyników (na mecie) należy go dość negatywnie ocenić.
Ale jeżeli dali radę nauczyć jeździć Latvalę pod presją to i dadzą radę z Kubicą. Tylko musi mieć w pełni działający samochód, bo IMHO to Fiesta jest główną przyczyną tych dzwonów. Spójrzcie na sezon Gronholma w 2004 roku - 5 wypadków. Odpowiadał potem w wywiadzie dla WRC, że kompletnie nie miał zaufania do 307 i nie miał "wolnej głowy", która pozwala tylko i wyłącznie na skupienie się na szybkiej jeździe. Przez co pojawiały się błędy i wypadki. Podobnie jest i tu, bo nie wierzę, że nagle Kubica przyśpieszając 1 sek/km zapomniał jak się jeździ bezwypadkowo. Sorry, nie kupuję tego, ten facet wie jak się jeździ według opisu, ma wizję drogi i konsekwentnie ją realizuję. Tylko Cytryna była lepszym samochodem, mniej awaryjnym, do którego miał znacznie większe zaufanie.
Evans robi postępy, ale jeden sezon gwiazdy nie czyni. Mam przypomnieć Ostberga z 2012 czy Duvala 2003?

I zakończmy temat kasy i najlepszych warunków Kubicy. Miał je i je wykorzystał, bo samą kasą wyników się nie kupi.
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez BartekRally » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:29

Tym którzy piszą o skrzyni biegów i jej wolniejszym działaniu współczuję z całego serca. Uwierzę w to że na Monte czy Szwecji była wolniejsza, ale do jasnej cholery, jest październik i myślicie że dalej tego nie zrobili? Fabryczny zespół z ogromnym zapleczem mechaników i inżynierów. Ja rozumiem że wasze zainteresowanie rajdami sięga maksymalnie 2012 roku ale może jeździliście kiedyś zwykłym drogowym samochodem ze skrzynią automatyczną czyt sekwencyjną. Jeżeli przemawia do was tekst o wolnym działaniu skrzyni biegów w rajdowym samochodzie który tutaj powielacie to na prawdę wasze pojęcie o tym sporcie jest nikłe.

Bez takich tekstów proszę. Można się do wszystkiego odnieść merytorycznie, bez krzywdzącego oceniania czyjejkolwiek wiedzy na temat rajdów. żółtodziób

I nie mówcie mi że zbieranie doświadczenia idzie w parze z wypadkami bo jak jeden z drugim idzie do pracy i po 10 miesiąc każdy przykładowo projekt byłby odrzucany przez szefa to mimo iż szef może nie byłby zły to czy Ja czy Ty nie mielibyśmy raczej ochoty na dalszą pracę.

Co do pieniędzy - to na pewno nie dzięki nim Robert doszedł do F1, jego mocną stroną jest i był wielki talent i ciężka praca, potrafił nie wychodził z hali trenując i trenując...
BartekRally
A5
 
Posty: 913
Dołączył(a): piątek, 5 maja 2006, 22:36

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez mihu123 » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:44

BartekRally napisał(a):Tym którzy piszą o skrzyni biegów i jej wolniejszym działaniu współczuję z całego serca.

Czyli do nich zalicza się także Kubica, który narzekał, że za drugim albo trzecim razem weszła mu dwójka przed długą prostą.
mihu123
N1
 
Posty: 86
Dołączył(a): czwartek, 14 sie 2014, 21:15

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez kremer » poniedziałek, 6 paź 2014, 10:51

Bartek kto ma płacić za rozwój i ulepszanie skrzyni biegów ? Było wałkowane o płatnościach w MSporcie. Poszukaj poczytaj to się dowiesz.
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 6 paź 2014, 11:42

@ BartekRally:

kremer napisał(a):Bartek kto ma płacić za rozwój i ulepszanie skrzyni biegów ? Było wałkowane o płatnościach w MSporcie. Poszukaj poczytaj to się dowiesz.


Dokładnie tak. Było wałkowane, szczególnie w wątku o Kubicy. Przeczytaj sobie szczególnie wypowiedzi gregortesta i voytec'a. Pierwszy zna szczegółowe źródło problemu (w skrócie powiem tylko,ze jest to zbyt mało wydajna pneumatyka i nie można temu w prosty sposób zaradzić, bo nic większego nie mieści się we Fieście, a drugi z kolegów zna na pamięc wszystkie rozwiązania techniczne stosowane w tych samochodach. Zapewniam, wiedzą o czym mówią i nie interesują się tematem od wczoraj.

Druga sprawa to taka, że M-Sport choćby chciał to nie może zrobić tego systemu szybszym. Został on dopuszczony w drodze wyjątku, ze wzgledu na niepełnosprawnosć konkretnego kierowcy i został dopuszczony pod warunkiem, ze nie będzie dawał przewagi. Z założenia jest wolniejszy, ma zainstalowany specjalny zawór, który powoduje opóźnienia w jego działaniu. Dlatego sorry, ale nie trafiłeś z tą tyradą na temat różnic miedzy "cywilnymi" sekwencjami a rajdowymi. To co ma Kubica to oczywiście nie jest rozwiązanie "cywilne" ale jest zmodyfikowane tak, zeby nie było szybsze niż zwykła sekwencja. Co więcej, jeśli kiedykolwiek miałes okazję widziec Kubicę na starcie SSS to musiałeś zauważyć, ze to auto zwyczajnie "zbiera". Nawet jak na początku wysuknie się o pół długości samochodu przed wywala to na wejściu w pierwszy zakręt już jadą równo i to pod warunkiem,że nie jest to VW, bo wtedy juz Rob jest z tyłu.

Trzecia sprawa to że główny problem z tą sktrzynią nie polega na jej szybkosci, ale na jej wątpliwej niezawodności. Zarówno pneumatyki skrzyni jak i ręcznego. Jak pisał gregortest rozwiązaniem jest montaż wydajniejszego kompresora. Tylko nie ma jak go do Fiesty upakować. Być moze dałoby radę opracować coś o odpowiednich gabarytach i wydatku, ale M-Sport nie ma na to kasy. Nie ma kasy na rozwój dwóch podstawowych Fiest, a więc tym bardziej nie ma kasy na rozwój sytstemu, ktry jest użyteczny tylko dla jednego kierowcy, który w dodatku nie wiadomo gdzie będzie jeździł w przyszłym roku.

Oczywiście nie zmienia to faktu, że tym razem parę osób bardzo by chciało znów zwalić wszystko na skrzynię, a prawda jest taka, że było za szybko. Wiem, że takie wpisy potrtafią zirytować, ale to nie jest powód, żeby przeginać w drugą stronę. spora cześć problemów Roberta wynikała właśnie z wadliwie działających systemów umożliwiających mu zmianę biegów lewą ręką we Fieście i naprawdę nie ma sensu za wszelką cenę dowodzić, że było inaczej.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Rallye de France-Alsace

Postprzez Forester » poniedziałek, 6 paź 2014, 12:10

Twierdzicie, że Evans dokonał większego postępu niż Kubica? A ile Evans wygrał odcinków w tym sezonie? Wiemy, że był na podium..ale na ilu odcinkach był najlepszy?


A o sponsoring Lotosu bym się nie martwił. Kubica jest bożyszczem tłumów i wystarczy, że barwy Lotosu pokazują w TV nawet jeśli robią to podczas wyciągania auta z rowu.
Kopacze piłki nie mają sukcesu od 1982 roku a sponsorów mają że ho ho
Forester
N1
 
Posty: 58
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2014, 11:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 116 gości