@ BartekRally:
kremer napisał(a):Bartek kto ma płacić za rozwój i ulepszanie skrzyni biegów ? Było wałkowane o płatnościach w MSporcie. Poszukaj poczytaj to się dowiesz.
Dokładnie tak. Było wałkowane, szczególnie w wątku o Kubicy. Przeczytaj sobie szczególnie wypowiedzi
gregortesta i
voytec'a. Pierwszy zna szczegółowe źródło problemu (w skrócie powiem tylko,ze jest to zbyt mało wydajna pneumatyka i nie można temu w prosty sposób zaradzić, bo nic większego nie mieści się we Fieście, a drugi z kolegów zna na pamięc wszystkie rozwiązania techniczne stosowane w tych samochodach. Zapewniam, wiedzą o czym mówią i nie interesują się tematem od wczoraj.
Druga sprawa to taka, że M-Sport choćby chciał to nie może zrobić tego systemu szybszym. Został on dopuszczony w drodze wyjątku, ze wzgledu na niepełnosprawnosć konkretnego kierowcy i został dopuszczony pod warunkiem, ze
nie będzie dawał przewagi. Z założenia jest wolniejszy, ma zainstalowany specjalny zawór, który powoduje opóźnienia w jego działaniu. Dlatego sorry, ale nie trafiłeś z tą tyradą na temat różnic miedzy "cywilnymi" sekwencjami a rajdowymi. To co ma Kubica to oczywiście nie jest rozwiązanie "cywilne" ale jest zmodyfikowane tak, zeby nie było szybsze niż zwykła sekwencja. Co więcej, jeśli kiedykolwiek miałes okazję widziec Kubicę na starcie SSS to musiałeś zauważyć, ze to auto zwyczajnie "zbiera". Nawet jak na początku wysuknie się o pół długości samochodu przed wywala to na wejściu w pierwszy zakręt już jadą równo i to pod warunkiem,że nie jest to VW, bo wtedy juz Rob jest z tyłu.
Trzecia sprawa to że główny problem z tą sktrzynią nie polega na jej szybkosci, ale na jej wątpliwej niezawodności. Zarówno pneumatyki skrzyni jak i ręcznego. Jak pisał
gregortest rozwiązaniem jest montaż wydajniejszego kompresora. Tylko nie ma jak go do Fiesty upakować. Być moze dałoby radę opracować coś o odpowiednich gabarytach i wydatku, ale M-Sport nie ma na to kasy. Nie ma kasy na rozwój dwóch podstawowych Fiest, a więc tym bardziej nie ma kasy na rozwój sytstemu, ktry jest użyteczny tylko dla jednego kierowcy, który w dodatku nie wiadomo gdzie będzie jeździł w przyszłym roku.
Oczywiście nie zmienia to faktu, że tym razem parę osób bardzo by chciało znów zwalić wszystko na skrzynię, a prawda jest taka, że było za szybko. Wiem, że takie wpisy potrtafią zirytować, ale to nie jest powód, żeby przeginać w drugą stronę. spora cześć problemów Roberta wynikała właśnie z wadliwie działających systemów umożliwiających mu zmianę biegów lewą ręką we Fieście i naprawdę nie ma sensu za wszelką cenę dowodzić, że było inaczej.