Acropolis Rally

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: Acropolis Rally

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 2 cze 2013, 22:09

No niezupelnie odrzucony. Zostal odrzucony jako zbiorowy na cala trojke, wiec zlozyli trzy protesty - na JML, Mikkelsena i Ogiera. Jestem ciekaw jak to sie skonczy, ale nie przypuszczam, by mialo to jakis wplyw.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: Acropolis Rally

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 3 cze 2013, 09:19

Sylwek_GSi napisał(a):Ciekawe co citroen wywęszył w VW? Wiadomo o co konkretnie chodzi? czy tylko takie zagranie taktyczno-psychiczne?


Tonący brzytwy się chwyta - tyle można powiedzieć w tym temacie. Możliwe,że w VW były jakieś nieprawidłowości, ale bez jaj, WRC nie jeździ na prąd. Też mi nie pasuje co się dzieje, ale Citroen powinien zrobic coś z Hirvonenem. Sordo powoli odnajduje formę, zaczyna jechać swoje, ale z Mikko jest coraz gorzej. OK, Akropol to specyficzny rajd i jego wyników nie należy sobie brać do serca, ale który to już rajd, że Hirvonen przegrywa ze wszystkimi? Jak to możliwe, że nawet Loeb ma od niego więcej punktów zaliczając polowę rajdów które zaliczył Mikko? Nawet jeśli cały VW dostanie dysk to z taką formą Hirvonena VW ich zleje tak czy owak.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Acropolis Rally

Postprzez Witcher1990 » poniedziałek, 3 cze 2013, 12:28

regulamin to regulamin i jeśli coś nie zgadza się z homologacją to mogą wylecieć. Kiedyś cytryna dostała karę za zły obrazek pod jedną z części samochodu a przecież można powiedzieć, że wurc obrazkami nie jeździ;)
Spokojnie, Hirvo ma dobre tempo tylko brakuje tego czegoś a to awaria a to jakiś kapeć czy inny problem. Ja czekam na Finlandię gdzie zleje wszystkich:)
Szkoda, że nie ma Loeba....
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: Acropolis Rally

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 3 cze 2013, 13:35

Czy ja wiem czy tonacy brzytwy sie chwyta? Mieli takie prawo, wiec skorzystali. Ok, Citroen znow zerwal baty od VW, ale to jeszcze nie mowi wszystkiego o ich formie. Jestem pewien, ze Mikko mogl tutaj walczyc nawet o wygrana - tylko tracac 6 min juz na pierwszym oesie nie cisnal tak bardzo i jak to stwierdzil jechal srodkiem drogi. Owszem, tez mam wrazenie, ze z Mikko jest cos nie tak, ale sam okreslil, ze przed Akropolem zmienili setup, ktory znacznie bardziej mu odpowiada. Tytulu juz w tym roku nie zdobedzie, ale o jakims szczegolnym zalamaniu formy nie mozna mowic.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Acropolis Rally

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 3 cze 2013, 16:42

Prawda jest taka ze kombinacja Ogier-VW jest nie do ugryzienia (z wyjatkiem Loeba oczywiscie), sam VW jest poza zasiegiem wiec porównywanie innych kierowców mija sie z celem. Punktacja kierowców i teamów oddaje dokladnie rozklad sil w WRC i nie ma sensu czepiac sie Hirvo czy Sordo bo to jedni z niewielu kierowców potrafiacych regularnie wygrac oesy z Ogierem i Latvala. Swoja droga zuwazyliscie ze M-Sport WRT wyprzedzil Quatar WRT?
Co do protestu, kazdy ma takie prawo zwlaszcza jak wyklada kilkadziesiat milionów Euro za sezon.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: Acropolis Rally

Postprzez Krzysiek_WrC » poniedziałek, 3 cze 2013, 17:11

no i protest oddalony. Wyniki zostają, inna bardzo ciekawa sytuacja regulaminowa to małą wpadka polskiego oddziału M-Sport który przygotowuje Fiesty R2, wszyscy zostali zdyskwalifikowani z powodu wadliwych kolektorów
Krzysiek_WrC
A6
 
Posty: 1518
Dołączył(a): czwartek, 22 sty 2004, 22:19
Lokalizacja: Stadniki

Re: Acropolis Rally

Postprzez wanderer » poniedziałek, 3 cze 2013, 17:19

Ten film najlepiej zatytulowac "idioci na rajdzie Grecji". A najlepszy jest ten, co sie polozyl zeby miec lepsze ujecie. :shock:
http://youtu.be/grrMxz-l0oo
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: Acropolis Rally

Postprzez piotrg » poniedziałek, 3 cze 2013, 17:42

Skoro wszyscy (juniorzy) mieli to samo to po co wykluczać ?, wystarczyło by pouczyć że część musi zostać zmieniona od następnego rajdu.
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 468
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: Acropolis Rally

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 3 cze 2013, 20:10

No wlasnie, nie bardzo rozumiem sensu wykluczania calej stawki. Wszyscy pojechali, pomeczyli sie... i nic z tego. Nonsens jak dla mnie.

Co do VW - hmmm czy jest nie do ugryzienia to nie wiem. Zauwazmy, ze Volkswagen raczej dotychczas mial zupelnie bezproblemowe rajdy, podczas gdy konkurencja ciagle nawalala. Hirvo juz druga awaria z rzedu, wczesniej jeszcze wypadek. Ostberg awarie przeplatane z bledami - zeby bylo smieszniej, ani jeden raj nie byl bezproblemowy w jego wykonaniu. Nawet Latvala w swoim stylu nawalic potrafil. Tylko Ogier przez pierwsze piec rajdow nie mial zadnych wiekszych klopotow - owszem, to problem konkurencji, jednak nie mozna powiedziec, ze Ogier i VW to kombinacja ktorej przez najblizsze dziesiec lat nie bedzie dalo sie pokonac. Owszem, jest to bardzo mocny pakiet, a dominacja przez jakis czas bedzie na pewno, ale nie mozna powiedziec, ze nikt juz ich ni e ugryzie.

Owszem, pewnie nie bedzie to juz nikt ze 'starszych' (tj. Hirvo, Sordo, czy moze nawet Latvala), ale nadziei nalezy poszukiwac wsrod mlodych.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: Acropolis Rally

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 3 cze 2013, 22:23

wrc1600 napisał(a):Swoja droga zuwazyliscie ze M-Sport WRT wyprzedzil Quatar WRT?
Co do protestu, kazdy ma takie prawo zwlaszcza jak wyklada kilkadziesiat milionów Euro za sezon.

No juz od Monte Carlo M-Sport jest przed Qatar WRT ;)
Co do protestu masz racje
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: Acropolis Rally

Postprzez marrcus » poniedziałek, 3 cze 2013, 22:41

Sordo
34 x Podium
00 x 1 miejsce
20 x 2 miejsce
14 x 3 miejsce

lol :lol:

Mam nadzieje że Citroen poza Loebem nie wygra.
Co do protestu to tylko "parę" Euro Citroen przez to stracił.
Przecież ich wykluczyli z klasyfikacji rajdu, klasyfikacja Junior pozostała i wyniki się nie zmieniły, zachowali swoje wygrane/punkty, przecież lepiej się nie dało zrobić.

Ostberg miał zdaje się Szwecję bezproblemową.
Avatar użytkownika
marrcus
N3
 
Posty: 492
Dołączył(a): sobota, 14 cze 2008, 17:24
Lokalizacja: Gorzów

Re: Acropolis Rally

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 cze 2013, 01:03

Matthias Schmidt napisał(a):No wlasnie, nie bardzo rozumiem sensu wykluczania calej stawki. Wszyscy pojechali, pomeczyli sie... i nic z tego. Nonsens jak dla mnie.

Co do VW - hmmm czy jest nie do ugryzienia to nie wiem. Zauwazmy, ze Volkswagen raczej dotychczas mial zupelnie bezproblemowe rajdy, podczas gdy konkurencja ciagle nawalala. Hirvo juz druga awaria z rzedu, wczesniej jeszcze wypadek. Ostberg awarie przeplatane z bledami - zeby bylo smieszniej, ani jeden raj nie byl bezproblemowy w jego wykonaniu. Nawet Latvala w swoim stylu nawalic potrafil. Tylko Ogier przez pierwsze piec rajdow nie mial zadnych wiekszych klopotow - owszem, to problem konkurencji, jednak nie mozna powiedziec, ze Ogier i VW to kombinacja ktorej przez najblizsze dziesiec lat nie bedzie dalo sie pokonac. Owszem, jest to bardzo mocny pakiet, a dominacja przez jakis czas bedzie na pewno, ale nie mozna powiedziec, ze nikt juz ich ni e ugryzie.

Owszem, pewnie nie bedzie to juz nikt ze 'starszych' (tj. Hirvo, Sordo, czy moze nawet Latvala), ale nadziei nalezy poszukiwac wsrod mlodych.


Loeb też był do "ugryzienia" jakis czas, tylko konkurencja nawaliła. Nie wspominając już, że raz Gronholm nie skorzystał z prezentu w postaci dzwonu Loeba na rowerze. Sądziłem,że Hirvonen będzie się w stanie postawić Ogierowi, ale nie jest. Gorzej, on jest wolniejszy na te chwilę nawet od Sordo. Niemniej jednak raz już Hirvo miał podobną blokadę i z tego wyszedł. Jeśli hisotoria się powtórzy to Ogi może mieć cienko predzej niż później. Sam VW odwalił jednak dobrą robotę ale nie jest to auto wybijające się i nawet na wstecznym biegu objeżdżające konkurencję. Citroen znalazł się w identycznej sytuacji w jakiej pzez lata był Ford - bryczka mogła byc tip-top, ale na Loeba i tak nie było mocnych.

Matthias Schmidt napisał(a):Czy ja wiem czy tonacy brzytwy sie chwyta? Mieli takie prawo, wiec skorzystali.


Dobra, mnie nie chodziło o to, czy protest był słuszny czy nie i czy mieli prawo go złożyć - ja się pytam co chcieli w ten sposób wygrać na dłuższą metę. Nawet zakładając,ze cały VW byłby wykluczony to co z tego? I tak nie mają do nich startu. Chcą jeszcze cokolwiek ugrać w tym sezonie niech zatrudnią hipnotyzera albo kogoś w rodaju Rysia z "czasu Surferów" i próbują nmówić Loeba na powrót - tylko tyle w obecnej sytuacji im zostało.

wrc1600 napisał(a): Punktacja kierowców i teamów oddaje dokladnie rozklad sil w WRC i nie ma sensu czepiac sie Hirvo czy Sordo bo to jedni z niewielu kierowców potrafiacych regularnie wygrac oesy z Ogierem i Latvala.


Problem w tym, że Hirvonen zawsze był grubo szybszy od Sordo i z Ogierem czy Latvalą nie wygryawał pojedynczych oesów tylko rywalizował i to z reguły z dobrym dla siebie skutkiem. Ba, był to kierowca, który obok Gronholma był najbliżej przerwania serii tytułów Loeba. Teraz jest cieniem samego siebie. Możliwe, że to kwestia jakichś zmian w wozie, które mu nie odpowiadają i mozliwe,że jeszcze wróci do dawnej formy, ale jak na razie kiepsko to wygląda. Postawa Hirvonena to główny powód pogromu jaki urządza Ogier. To nie jest Loeb, jego jak nacisnąć,alebo jak się podpali to popełnia błędy. Tyle, że oprócz Loeba nikt go w tym sezonie nie naciska ani nie daje powodów do nakręcania się, a powinien to robić Hirvonen.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Acropolis Rally

Postprzez tomson » wtorek, 4 cze 2013, 08:15

Ogier to powinien być następca Loeba w Citroenie, taki był plan ówcześnie, lecz młody za szybko zaczął podgryzać mistrza. Tylko Citroen zamiast dać się wyszaleć młodemu, to nałożył mu czapę i pokazał gdzie jego miejsce. Sami są sobie winni obecnej sytuacji, zamiast patrzeć perspektywicznie postawili na chwilę gdyż wiadomo było, że Loeb w końcu odejdzie a teraz zbierają plony swojej decyzji. Mieć takiego kierowcę i go puścić, to była jedna z najbardziej nietrafionych decyzji Citroena a teraz to widać jak na dłoni. Pomyśleć, że ten krnąbrny młody, do tego francuz, mógłby teraz latać Citroenem i prowadzić w klasyfikacji. Żabie udka pewnie stają im w poprzek gardła :mrgreen:
Avatar użytkownika
tomson
N2
 
Posty: 197
Dołączył(a): wtorek, 7 lip 2009, 09:07

Re: Acropolis Rally

Postprzez żółtodziób » wtorek, 4 cze 2013, 13:50

tomson napisał(a):Ogier to powinien być następca Loeba w Citroenie, taki był plan ówcześnie, lecz młody za szybko zaczął podgryzać mistrza. Tylko Citroen zamiast dać się wyszaleć młodemu, to nałożył mu czapę i pokazał gdzie jego miejsce. Sami są sobie winni obecnej sytuacji, zamiast patrzeć perspektywicznie postawili na chwilę gdyż wiadomo było, że Loeb w końcu odejdzie a teraz zbierają plony swojej decyzji. Mieć takiego kierowcę i go puścić, to była jedna z najbardziej nietrafionych decyzji Citroena a teraz to widać jak na dłoni. Pomyśleć, że ten krnąbrny młody, do tego francuz, mógłby teraz latać Citroenem i prowadzić w klasyfikacji. Żabie udka pewnie stają im w poprzek gardła :mrgreen:


Ogier wcale nie dostał od nich żadnej szczególnej czapy, to są tylko ploty podchwycone przez media po tym jak Ogi zaczął się użalać sam nad sobą. Raptem raz zdarzyło się, że musiał przepuscic Loeba i było to w sytuacji kiedy Loeb szedł na tytuł, a Ogier miał stratę nawet do Hirvonena. Decyzja zespołu żeby puścić Loeba przodem była absolutnie uzasadniona, tyle, że Młody zrobił o to kosę, a koniec końców i tak drugi raz Loeba nie przepuścił. Każdy inny zespół zrobiłby to samo w tej sytuacji. Kalkulacja polegająca na tym, ze dajmy młodemu zaszaleć, bo to to rozwojowy zawodnik a Loeb przejedzie sezon czy dwa w tym przypakdku nie wchodziła w grę. To Loeb walczył o tytuł tu i teraz, wsparcie dla loeba było jak najbardziej słusznei nie miało znaczenia tutaj ratowanie samopoczucia Ogiera, ktory mógł zaczac wygrywać za kilka lat. Na tę chwilę nie był w stanie zdobyć tytułu, przegrał nie tylko z Loebem, ale też z Hirvonenem. W tym samym czasie przecież skasowano program Puga 908, pomimo że samochód był bardzo dobry i dawał świetne rokowania na przyszłosć. PSA było wypłukane z kasy, więc cięło koszty wszędzie gdzie popadło, dlatego być moze jeszcze ważniejsze byłozeb wygrać tu i teraz, bo w razie niepowodzenia cały mógł zostać rozwiązany i wtedy to już w ogóle snucie planów na 2-3 lata nie miałoby żadnego sensu. Nigdy zreszta nie należy poswięcać bieżącego potencjalnego sukcesu na rzecz planów kilkuletnich - one mogą zawsze nie wypalić. Vide Kubica. Wypadki chodzą po ludziach, pewnych rzeczy nie da się uwzględnić w planach. Zreszta nawet nie wypadki, BMW Sauber też popełnił ogromny błąd zaprzestając rozwoju bolidu kiedy Kubica miał szansę zdobyć pudło na koniec sezonu. Późxniej taka szansa już się nie powtórzyła, choć założenia był piękne - tak mieli dopracować ten "traktor" z KERSem,że konkurecnji miały kapcie spaść. Wszystko okazało się kompletnym niewypałem no i tyle właśnie wynikło z tego dalekowzrocznego planowania. Identyczny błąd popełnił Corrado Provera zatrzymując rozwój 206 WRC i wprowadzając 307 WRC kiedy jeszcze nie był gotowy. Tak włanie kończą się tego typu kombinacje, dlatego jak najbardziej słuszne jest skupienie się na dającej się przewidzieć przyszłości i trudno tutajmówić o złym rozegraniu sprawy przez kierownictwo Citroena.

Ogi był numerem 2, bo był zwyczajnie gorszy i w dalszym ciągu jest gorszy od Loeba. Potrafi z Loebem wygrywać, ale Hirvonenowi też się zdarzało. Tyle, że jednemu wystaczy powiedzieć "Fernando is faster than you" i sam wie co ma robić, a drugi będzie płakał jak go dyskryminują. Okazji do przepuszczenia Loeba miał w tym pamiętnym sezonie jeszcze ładnych kilka i ciekawe, ze pozwolono mu wygrać. Problem polegał na tym, że że chyba sam uwierzył w to co opowiadał, postanowił przekiblować sezon na testach i w Fabii S2000 i dołozyć Loebowi. Ma ewidentnie jakiś kompleks, bo w Argentynie strasznie się spiął, żeby Loebowi dokopać, co mogło mieć opłakane skutki dla całego zespołu.

Oczywiscie to nie rozgrzesza całkowicie Citroena. Gdzieś popełnili błąd, nie potrafili go utrzymać pod kontrolą w odpowiedni sposób. Znali gościa najlepiej i powinni wiedzieć jak go obłaskawić. No, chyba że poszło o kasę - w sumie jak nie wiadomo o co chodzi....VAG na pewno mógł wybulić więcej, być może przyczyna jest bardziej prozaiczna niż nam się wydaje i niż mówi się o tym oficjalnie. Zakładając jednakze nie chodzi o kasę to prawdopodobnie gdyby mu ktoś powiedział "przekibluj jeszcze rok, a potem Loeb się zmywa z interesu" to kto wie czy byłby taki chętny,żeby spadać do zespołu, który w owym czasie nie miał nawet samochodu. Teraz oczywiście jak już mają konkurencyjne auto to łatwo być mądrym, ale wtedy nie mieli nic opróczx sporej ilości hajsu do wydania. Być może gdyby Citroen lepiej rozegrał Ogiera to by go nie stracili, ale na pewno nie mają sobie co pluć w brodę o to,ze dali swego czasu "czapę" Ogierowi - to była wtedy rozsądna decyzja a "czapa" na pewno nie była tak straszna jak to przedstawiają media zwęszywszy potencjalną sensację.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Acropolis Rally

Postprzez rallyfun » wtorek, 4 cze 2013, 19:53

żółtodziób napisał(a):



Problem w tym, że Hirvonen zawsze był grubo szybszy od Sordo i z Ogierem czy Latvalą nie wygryawał pojedynczych oesów tylko rywalizował i to z reguły z dobrym dla siebie skutkiem. Ba, był to kierowca, który obok Gronholma był najbliżej przerwania serii tytułów Loeba. Teraz jest cieniem samego siebie. Możliwe, że to kwestia jakichś zmian w wozie, które mu nie odpowiadają i mozliwe,że jeszcze wróci do dawnej formy, ale jak na razie kiepsko to wygląda. Postawa Hirvonena to główny powód pogromu jaki urządza Ogier. To nie jest Loeb, jego jak nacisnąć,alebo jak się podpali to popełnia błędy. Tyle, że oprócz Loeba nikt go w tym sezonie nie naciska ani nie daje powodów do nakręcania się, a powinien to robić Hirvonen.

To tylko czesc prawdy, nie zapominaj ze kiedy Hirvonen podgryzal mistrzów nie bylo odwrotnej kolejnosci startowej i oni zawsze odkurzali dla niego a i tak wygrywali na koncu. Biorac to pod uwage moim zdaniem Hirvo prezentuje w miare równa forme od lat i nie ma wiekszych problemów z wygrywaniem z kazdym innym kierowca oprócz Ogiera. Nie ma sensu porównywac kogokolwiek do Loeba czy Ogiera bo to kierowcy z innej bajki.
rallyfun
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): czwartek, 17 sty 2013, 22:14

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości

cron