ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » poniedziałek, 20 sie 2018, 14:09

Forester napisał(a):Mistrz nie ma sponsorów...
Bo sponsor wykłada pieniądze za efekty promocji. W Polsce rajdy ogląda garstka kibiców. Piłkę kopaną oglądają wszyscy. Piłka kojarzy się ze skandalami, plotkami, ciążami , dietami , dziubkami silikonem etc...i ludzie to klikają. Rajdy? Szybki samochód kojarzy się z wypadkami, hałasem i bezsensownym wydawaniem pieniędzy.

...nawet F1 zaczyna mieć problemy ze spadkiem oglądalności.

Piłka też się kojarzy z bezsensownym wydawaniem pieniędzy. Patrz: miliony do podziału po mistrzostwach dla polskiej reprezentacji, czy wysoko opłacani piłkarze Mistrza Polski przegrywający z półamatorskimi drużynami.

Rajdy nigdy nie będą popularne tak jak piłka, bo to droższy i trudniejszy w przekazie sport. Tak więc nie ma co marudzić, tylko trzymać kciuki za KK w kolejnych startach, bo pojechał bardzo przyzwoicie z niewielką stratą czasową do czołówki, co daje nadzieje na lepsze wyniki.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 20 sie 2018, 14:25

Kajto ma trzeci słaby sezon, od 2016 wygrał tylko 2 rajdy, a za kim idą pieniądze? Za zwycięzcami i fighterami sorry ale na odcinkach w De lały go takie tuzy jak Bonato, Andolfi, Solanis czy Kreim. Wiem że jest najszybszym aktualnie jeżdzącym polakiem, mam spory szacunek dla jego osiągnięć, ale czas sobie uświadomić (mówię tu o Jego psychofanach) że WRC2 to za wysokie progi. Obawiam się że w tym roku miałby problemy w ME.
Narzekanie na Lotos jest bezpodstawne od ilu lat Kajto jedzie na tym tłustym cycku? 99% kierowców marży o takich problemach.
Sebekrally
A5
 
Posty: 531
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez piotrg » poniedziałek, 20 sie 2018, 14:29

Ha ha tłusty cycek - połowa sierpnia i drugi start w sezonie :)
Kupić amerykańca w dieslu to jak pójść do prostytutki żeby się całować ...
Avatar użytkownika
piotrg
N3
 
Posty: 458
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2011, 00:44
Lokalizacja: kocerany / warszawa

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Sebekrally » poniedziałek, 20 sie 2018, 14:34

piotrg napisał(a):Ha ha tłusty cycek - połowa sierpnia i drugi start w sezonie :)

A ile te dwa starty kosztowały? Sezon RSMP?
Sebekrally
A5
 
Posty: 531
Dołączył(a): wtorek, 30 cze 2009, 21:03
Lokalizacja: Gdynia

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez woocasch » poniedziałek, 20 sie 2018, 14:55

Sorry, ale o czym niektórzy tutaj mówią. Tak jak piotrg napisał, mamy połowę sierpnia i Kajto zaliczył jeden start na szutrze i jeden na asfalcie. Oby dwa starty to debiuty w danym rajdzie. Sardynia to był dramat, ale w Niemczech wstydu nie przyniósł. W miarę czysty rajd i blisko czołówki. Wiem, że fajnie by było gdyby lał Kopeckiego, ale po pierwsze Czech jeździ fabryczną Skodą, to był jego dziewiąty rajd w tym roku. Zresztą w samym Rajdzie Niemiec startował też około 10 razy, więc takiego wyniku można się było spodziewać. Wiem, że to tylko statystyka, ale Kajto stracił średnio 0,17sek/km, w porównaniu do zeszłorocznego Baruma gdzie było to 0,61sek/km to chyba jest progres a nie regres no nie? Wiadomo, że jeden rajd drugiemu się nie równa, ale jak na tak znikomą ilość kilometrów rajdowych to i tak jest dobrze. Przecież wszyscy zawodnicy przed nim mają w tym roku przejechane już co najmniej pięć rajdów, to wszystko ma znaczenie. "Układ" z Lotosem jest z jednej strony fajny, bo jest to duży sponsor, ale z drugiej Lotos wali tyle kasy w piłkarzy i inne przedsięwzięcia bardziej medialne lub pożądane politycznie, że może w każdej chwili zakręcić kurek z napisem "Rajdy". Zresztą przykład Kościuszki jest bardzo wymowny, wszystko szło pięknie, był nawet awans do pełnego sezonu WRC, ale projekt się nie udał i skończyło się całkowicie rajdowanie. Rajdy medialnie w Polsce cały czas nie mogą wyjść z letargu i zamiast docenić to, że Kajto czy Pieniążek mimo wszystko reprezentują nas w MŚ to jest wytykanie każdego potknięcia. Wiadome jest, że w WRC2 Kajto nie wygra tytułu, ani w tym roku ani za rok czy dwa lata. Po pierwsze obecnie dominuje fabryczna Skoda, nie wygrali tylko w Szwecji, a tak to leją konkurencję jak chcą. A po drugie Kajetanowicz młodszy już nie będzie i zawsze trafi się jakiś młody talent typu Rovanpera. A po trzecie, nie wiadomo z czym dokładnie wyskoczy VW. No chyba, że jakimś cudem Kajto zbierze budżet i przyszły rok rozpocznie od Monte w VW, to wtedy zobaczymy co będzie :)

A co do głównej kategorii, to super, że Tanak wygrał drugi rajd z rzędu. Chłopak kontrolował sytuację w 100% i zasłużył na to zwycięstwo. Gdy w niedzielę nawalił Yaris Latvalii to miałem tylko nadzieję, żeby Tanak nie miał żadnych problemów technicznych, Bo gdyby rajd wygrał Neuville to by był już kosmiczny fart, bo Belg moim zdaniem w tym rajdzie nie pokazał nic szczególnego i podium ma tylko i wyłącznie dzięki problemom innych zawodników. Ogier za to walczył dzielnie i jeden kapeć zniweczył cały plan. Na Tanaka pewno by brakło kilka sekund, ale przynajmniej odrobiłby punkty do Neuvilla i stawka byłaby jeszcze ciaśniejsza.

Teraz czeka nas Turcja, całkiem nowy rajd, więc trudno ocenić co się będzie działo, ale liczę na to, że znowu wygra Tanak, drugi będzie Ogier, a Neuville straci trochę punktów. Tak, aby walka o tytuł toczyła się o każdy punkt do samego końca mistrzostw :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1344
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karol_m » poniedziałek, 20 sie 2018, 15:05

Sebekrally napisał(a):Kajto ma trzeci słaby sezon, od 2016 wygrał tylko 2 rajdy, a za kim idą pieniądze? Za zwycięzcami i fighterami


Otóż to. Jak ktoś słusznie zauważył - rajdy to sport niszowy, ale elitarny i myślę, że panowie z korpo doskonale zdają sobie sprawę, że kibic rajdowy jest znacznie bardziej obeznany niż np. przeciętny kibic piłkarski. Myślę, że wiele osób stanowczo przecenia choćby wartość tych trzech tytułów ME dla sponsorów. Przecież każdy kibic rajdowy wie, że prestiż tego cyklu wynika głównie z dumnej nazwy... Z drugiej strony na bezrybiu i rak ryba, stąd być może układ między Lotosem i Kajetanowiczem, w którym dla sponsora kluczowe jest dojeżdżanie do mety (skoro na wiele więcej nie można liczyć). Ja to rozumiem i szanuję - jego kariera, jego sponsorzy, jego pieniądze. Ale trudno komuś takiemu kibicować, zwłaszcza gdy w kluczowym momencie rajdu traci po pół sekundy na kilometrze do bezpośredniego rywala w klasyfikacji (Kreim) - byle tylko dojechać do mety (i to nie jest jednostkowy przypadek). Ktoś może powiedzieć "nic by mu nie dało to czwarte miejsce". Nie mogę się z tym zgodzić - w świadomości kibiców zapisałby się jako ten, który walczył i się obronił. Oczywiście - kalkulacja w rajdach jest ważna, ale jako część rywalizacji, a nie zupełnie obok niej...
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez GSPrt » poniedziałek, 20 sie 2018, 23:42

Sebek rally nie zgodzę sie z Tobą ani trochę poza tym, że ten sezon ma słaby. "Słaby" mam na myśli to, że nie jeździ w tym roku dużo. Poprzednich sezonów nie uznaje za słabe.. Trzy tytuły mistrza Europy to jak dla mnie wielki wyczyn, sukces, szacunek, podziw i same pozytywy.. I nie powinno być tu gadki, że Breen czy Łukyaniuk byli szybsi bo każdy z nich chcial ten tytuł zdobyć.. a zdobył je nasz rodak KAJTO. Cały sezon szybko i mądrze(za to powinny być dodatkowe tytuły ;) ). Śmiem twierdzic,że gdyby nie zdobył mistrza drugi raz to w kolejnym sezonie LOTOS mogłby nie wyłożyć hajsu ale mniejsza z tym. Bardzo inteligentny i szybko jeżdżący gość. Czemu Polacy mają taka mentalnosc, że jest źle to czy tamto, zawsze cos. Jeździl przez 3 lata o Mistrza, zdobył "JE" i powinnismy być dumni i nie narzekać ani słowem.

Co do obecnego sezonu to jeździ mało ale dalej szybko i mądrze. A jeśli chodzi o ADAC to jak dla mnie był to jego jeden z lepszych rajdów w karierze.

Karol m bulwersujesz się ostatnim odcinkiem i spadek za Kreima. Zapewmniam Cię, że Kajto chciał się obronić i to w ..... wkurwił sie sam napewno bardziej od Ciebie i wszystkich innych. Niestety przestrzelił skrzyżowanie kilometr po starcie, stracił 10sek jak nie lepiej i z plus 7sekund zrobiła się strata 3-4 sek do Kreima. Taka też różnica była miedzy nimi na mecie wiec pojechał ten odcinek w nie mal identycznym czasie co Kreim (międzyczasy nie kłamią).

Pzdr GSP
GSPrt
 
Posty: 24
Dołączył(a): wtorek, 2 sie 2016, 13:43

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez ZbyszekChaosu » wtorek, 21 sie 2018, 11:50

@GSPrt
Sugerujesz, że Kajto stracił pozycję bo gnał za szybko zamiast pilnować miejsca :) ?

Nie przesadzałbym ponadto, że ERC to taka słaba liga. To najlepsze mistrzostwa na świecie dla kierowców nie fabrycznych. Wyżej mamy tylko WRC i WRC2 gdzie warunki dyktują fabryki.
http://bezpieczna-droga.blogspot.com/
ZbyszekChaosu
A6
 
Posty: 1089
Dołączył(a): poniedziałek, 15 lip 2013, 20:42
Lokalizacja: Łódź

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Aro90 » wtorek, 21 sie 2018, 11:53

Ciężko zrozumieć punkt widzenia niektórych osób. Kajto jedzie dopiero drugi rajd w tym roku, pierwszy asfaltowy od września 2017, kręci bardzo dobre czasy w czołówce(poza ostanim dniem) a ja tu czytam że dla niego to za wysokie progi... :roll: . Jego rywale klepią dużo km w tym sezonie dobrze znają rajd Niemiec, tylko Rovanperra debiutował w tym rajdzie. Wystarczy porównać czasy Pieniążka w rajdach które jedzie po raz drugi ma zdecydowanie lepsze tempo. Liczę na pozostałe 3 europejskie rundy w wykonaniu Kajtka, teraz Turcja jeśli pojedzie dla wszystkich będzie to nowy rajd :wink: Tymczasem Pieniążek wskakuje na 4 miejsce i być może są szanse na walkę o podium. Ciekawy jestem jak Skoda rozegra ostatnie rajdy między swoimi kierowcami, widać że Kopecky klepie te same rundy WRC 2 od kilku lat żeby wyjąc mistrza...
Aro90
N3
 
Posty: 326
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » wtorek, 21 sie 2018, 14:27

Aro90 napisał(a):Ciężko zrozumieć punkt widzenia niektórych osób.

Też tego nie rozumiem. Dojechać na takim miejscu z tak niewielką stratą do 1 miejsca po dość długiej przerwie to nie jest łatwa sprawa. Szczególnie gdy dochodzi presja, że od tych startów zależy dalsza współpraca. I tylko szkoda, że gdyby Lotos przez lata na 100% poważnie traktował tego zawodnika i zapewnił mu jakiś długoterminowy program startów, a nie przedłużanie współpracy co rok, praktycznie za pięć dwunasta, to może dziś byłby w dużo lepszej pozycji niż jest.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez trebor » wtorek, 21 sie 2018, 16:38

wanderer napisał(a):
Aro90 napisał(a):Ciężko zrozumieć punkt widzenia niektórych osób.

Też tego nie rozumiem. Dojechać na takim miejscu z tak niewielką stratą do 1 miejsca po dość długiej przerwie to nie jest łatwa sprawa. Szczególnie gdy dochodzi presja, że od tych startów zależy dalsza współpraca. I tylko szkoda, że gdyby Lotos przez lata na 100% poważnie traktował tego zawodnika i zapewnił mu jakiś długoterminowy program startów, a nie przedłużanie współpracy co rok, praktycznie za pięć dwunasta, to może dziś byłby w dużo lepszej pozycji niż jest.

Nie ma się co napinać, myślę, że tym "krytykującym" chodzi o przysłowiowy "błysk" w tej walce, przecież wszyscy Kajtkowi dobrze życzymy. Jego rajdowe cv jest na tyle kompletne, że należy Go traktować jako pewniaka, który wsiada, jedzie i jest walka. Meta powinna być, ale jak jej nie ma, to tez dramatu nie ma. A co o tym sądzą sponsorzy i czego oczekują, tak naprawdę nie możecie wiedzieć, wszystkie przypuszczenia są tylko opiniami je piszących.
Kajto Go!!
trebor
N2
 
Posty: 124
Dołączył(a): niedziela, 7 sie 2016, 17:02
Lokalizacja: Radom

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » wtorek, 21 sie 2018, 20:29

trebor napisał(a):Nie ma się co napinać, myślę, że tym "krytykującym" chodzi o przysłowiowy "błysk" w tej walce, przecież wszyscy Kajtkowi dobrze życzymy. Jego rajdowe cv jest na tyle kompletne, że należy Go traktować jako pewniaka, który wsiada, jedzie i jest walka. Meta powinna być, ale jak jej nie ma, to tez dramatu nie ma. A co o tym sądzą sponsorzy i czego oczekują, tak naprawdę nie możecie wiedzieć, wszystkie przypuszczenia są tylko opiniami je piszących.
Kajto Go!!

Ja się tu na nic nie napinam. Po prostu uważam, że ten rajd był pojechany powyżej oczekiwań, bo obstawiałem, że KK może mieć problem żeby wbić się do pierwszej 6 a była nawet szansa na podium. Ale KK ma raczej perfekcjonistyczne podejście, bo wie, że nie może zaryzykować i pozwolić sobie na jakiś grubszy błąd w stylu Rovanpery czy kilku innych, którzy mocno zgruzowali auto nie walcząc o wysoką stawkę.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » środa, 22 sie 2018, 18:44

Jak to było z tym kapciem u Ogiera? Do tej pory myślałem, że na drogę, przy cięciu zakrętu wyszedł jakiś kamień lub na dohamowaniu beton się rozwalił i tam złapał gumę. W relacji redbull.tv ok 20 min widać, że przywalił w hinkelsteina i od razu po tym zmienił oponę https://www.redbull.com/int-en/tv/video ... e_programs

co myślicie?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1388
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karol_m » środa, 22 sie 2018, 23:55

Nie jestem pewien, czy przywalił. Ten dźwięk i drgnięcie auta to mógł być efekt samego pęknięcia opony, albo zeskoczenia jej z felgi... Nie znalazłem informacji, które koło wymieniał - w takim wypadku chodziłoby raczej o prawe.
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » czwartek, 23 sie 2018, 15:07

Hmm w sumie możliwe bo mówią też o "slow puncture after 8 km"
Witcher1990
A6
 
Posty: 1388
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość