ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 19 sie 2018, 13:36

W mistrzostwach robi sie ciekawie. Coraz blizej konca sezonu, przewaga Neuville'a nieznacznie urosla, a Ogier juz nie jest tak 'pancerny', ze pech go omija. W ostatnich latach nie byl w takiej sytuacji jak obecnie, a jest przeciez jeszcze Tanak ktory rowniez goni. Toyota obecnie wydaje sie megaszybka, tak bylo w Finlandii i Niemczech, troche martwi mnie dyspozycja Hyundaia, bo czesto cos nie gra czy to w ustawieniach samochodu, czy w czymkolwiek innym. Neuville uratowal ten rajd i szczescie stoi po jego stronie, ale cztery rajdy moga jeszcze sporo zmienic. Trzymam kciuki za Thierry'ego, ale jesli to nie on ma wygrac, to niech to bedzie Tanak. Jest naprawde imponujacy w tym roku, choc nieco mniej konsekwentny niz w zeszlym, ale w momencie zostal liderem Toyoty i przycmil JML.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karol_m » niedziela, 19 sie 2018, 14:23

Z góry przyznaję, że nigdy nie byłem kibicem Kajetanowicza. A dziś dał mi kolejny powód by utrzymać ten stan ;) Jeśli po sobocie sypie się frazesami o frajdzie z rywalizacji, to wypadałoby na tych trzech ostatnich odcinkach przynajmniej powalczyć o podium (które było o kilka sekund), a w ostateczności o utrzymanie czwartego miejsca (mając nad piątym ponad pół minuty przewagi). A nie tylko "dowozić się" do mety w imię "zbierania doświadczeń". W ubiegłym roku było "dowożenie się" w imię zbierania punktów do trzeciego tytułu ME (który poza zaistnieniem w statystykach niewiele wniósł). Każdy robi to, co lubi - ja wolę kibicować kierowcom pokroju nieodżałowanego CMR...
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez DonCorrado » niedziela, 19 sie 2018, 14:39

On brał nauki PR chyba od miszcza z Olsztyna więc się nie dziw :twisted: Wiadome było, że tego nie dowiezie, jego taktyka - gdzie wypadają inni, On awansuje - to za mało na mistrzostwa świata i na taką stawkę. Natomiast na pewno sukcesów mu nie odbierzesz, tak jak i ja i gratuluję mu ich i życzę następnych. :wink:
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1169
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Leon323 » niedziela, 19 sie 2018, 14:45

Wygląda na to ,że Toyota łapie rytm i prawdopodobnie w konstruktorach zdobędzie mistrzostwo . Tanak pewnie dojdzie Ogiera i na koniec sezonu będzie tuż za Neuvillem. Tak czy inaczej ,sezon jest mega ciekawy i szkoda ,że nie mamy swojego rajdu WRC. Co do Kajty (gadane to On ma) to jestem troche zawiedziony.
Leon323
 
Posty: 11
Dołączył(a): środa, 2 lis 2016, 21:18

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 19 sie 2018, 15:07

Końcowy wynik KK nie jest może tym czego oczekiwaliśmy po piątku czy sobocie gdy inni się wykruszyli ale jednak to jego pierwszy start w Niemczech, taki Kopecky startuje tam praktycznie co roku. Również po nieudanym z technicznych przyczyn rajdzie Sardynii pewnie chciał dojechać bez problemu do mety, choć może faktycznie powinien spróbować bronić swojego miejsca? Trudno powiedzieć co by było gdyby wypakował, może to bardziej mu się opłaciło? Jak na debiut to w ostatecznym rozrachunku było nieźle. To sezon na rozkręcenie, tempo nie jest najgorsze, zobaczymy co będzie za rok :) W WB i Hiszpanii może być mu trudno o dobry wynik- choć w sumie lubi deszcz i błoto to może Walia mu przypasuje?
Witcher1990
A6
 
Posty: 1388
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karol_m » niedziela, 19 sie 2018, 16:34

DonCorrado napisał(a):Natomiast na pewno sukcesów mu nie odbierzesz, tak jak i ja i gratuluję mu ich i życzę następnych. :wink:


Ja mu życzę nie tylko sukcesów w postaci trofeów większej czy mniejszej rangi, ale przede wszystkim takich chwil podczas rajdowej rywalizacji, że nawet serca najbardziej wybrednych kibiców zadrżą z emocji ;)

Witcher1990 napisał(a):To sezon na rozkręcenie, tempo nie jest najgorsze, zobaczymy co będzie za rok :)


Sęk w tym, że nikt (pewnie nawet on sam) nie wie, co będzie za rok. Jak wiadomo łaska sponsorska na pstrym koniu jeździ... Zresztą gdyby ten sezon miał być rzeczywiście porządnym poligonem doświadczalnym przed walką o mistrzostwo w przyszłym sezonie, to chyba wypadałoby zaliczyć nieco więcej, niż cztery rundy. Tymczasem Kajetanowicz do juniorów już nie należy, może więc pora na nieco więcej fajerwerków, póki ma ku temu okazje...
karol_m
 
Posty: 6
Dołączył(a): niedziela, 29 cze 2014, 19:59

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez DonCorrado » niedziela, 19 sie 2018, 18:00

Czasem to nie mogę słuchać o tym, że nie zna się tras, ze ma się 40sci lat i jest się młodym talentem (pilka nozna), dziecinne tlumaczenie, zwłaszcza, że sam zainteresowany jakoś się nie broni, choć właśnie z drugiej strony jak przedmówca pisał, sam skazuje się na bronienie swojej osoby przez kibiców bo nie jest szczery w wywiadach, tylko co mu dają te wywiady jak trafiają na obeznanych kibiców a nie przypadkowych oglądaczy w TV gdzie rajdów nie ma, ktoś kto się intersuje to od razu wyłapie co i jak. Kajto może chce wycisnąć maxa z kariery - jakkolwiek to zabrzmi - no ale płatne pewnie nadal ma, choćby te 4 czy 5 rajdów i nie ma mu się co dziwić, ale takie pier **** drażni i tyle. Kajetanowicz źle nie pojechał, wstydu nie przyniósł bo to jest rajd i wszystko się może zdarzyć, jak np. liderowanie po błędzie Janka, ale chyba nikt nie liczył, że wywalczy choćby to TOP 3 po pięknej walce, raczej Ci co jadą, a nie gadają musieli by poparkować w rowach czy winnicach żeby chociaż się zakręcić koło tego TOP 3
Avatar użytkownika
DonCorrado
A6
 
Posty: 1169
Dołączył(a): wtorek, 12 cze 2007, 11:31

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Szeszkin » niedziela, 19 sie 2018, 18:30

DonnC...
Daj spokój Olsztynowi:)
Szeszkin
Szeszkin
N2
 
Posty: 107
Dołączył(a): środa, 20 lut 2008, 22:42
Lokalizacja: Olsztyn

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » poniedziałek, 20 sie 2018, 00:28

Widzę, że co niektórzy kręcą nosem, ale póki co KK pokazał, że wciąż jest najszybszym Polakiem z tych, którzy obecnie startują w rajdach na zagranicznych trasach.
To nie jest wstyd przegrać z taką różnicą czasową. Inni ostatnio dostali w plecy więcej będąc u siebie na dobrze znanych trasach koło Rzeszowa i nikt ich jakoś na emeryturę nie wysyła. :)
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Leon323 » poniedziałek, 20 sie 2018, 07:33

To wszystko prawda ale od parokrotnego ME i nie jedynego debiutanta na tych trasach powinno oczekiwać się troche więcej.
Leon323
 
Posty: 11
Dołączył(a): środa, 2 lis 2016, 21:18

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez jarexcc » poniedziałek, 20 sie 2018, 08:14

Leon323 napisał(a):To wszystko prawda ale od parokrotnego ME i nie jedynego debiutanta na tych trasach powinno oczekiwać się troche więcej.


Kolego możesz wyjaśnić co chciałeś przekazać z tym zdaniu, bo jakby analizując coś tu się wyklucza, albo wstaw przecinek. Co do KK widać było, że czegoś brakowało na drugich przejazdach , niby się na nich poprawiał, ale rywale zdecydowanie bardziej. Jak przy pierwszych przejazdach był w top 3-5, to w drugich 5-8, no i czasy też niby lepiej, ale rywale bardziej podkręcali czas. Trudno oceniać to za komputera, trzeba też prześledzić onbordy, na ile na tym rajdzie można było ciąć zakręty, a na ile nie, bo było z tym różnie, były odcinki i miejsca gdzie bale słomy na cięciu stały, a na niektórych odcinkach zwłaszcza winnicach była już możliwość cięcia. Coś powodowało że KK na tych drugich przejazdach tracił pewność.
Avatar użytkownika
jarexcc
A5
 
Posty: 604
Dołączył(a): poniedziałek, 31 sty 2005, 10:10
Lokalizacja: Cieszyn/Kostkowice

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Kit_Car » poniedziałek, 20 sie 2018, 09:50

Nie chcę w tym miejscu za specjanie wchodzić w obronę KK, ale sami pomyślcie. Co gdyby zgruzował auto. W tym sezonie i tak o nic nie walczy. Zawadzi o hinkelsteina i wydachuje 5x to z następnym rajdem się pożegna, tyle będzie ze zdobywania doświadczeń. Wydaje mi się że robi co może by jakoś jeszcze pojeździć i mieć nadzieję na jako taki następny sezon.
Kajto ma problem od lat ze sponsorami, wszystko rozstrzyga się w zimie i albo wyda albo nie. Przypominam że dzieje się to w okolicznościach zdybytych tytułów w ME. Co gdyby np w zeszłym roku nie zdobył tytułu a miał 3 grube dzwony? Nie dość że brak pucharu to jeszcze kupa hajsów na odbudowę auta. A potem przychodzi zima, oczekiwanie co zrobi Lotos... a po takim sezonie Lotos kończy współpracę. Dla porównania Kopecky fabryka, Rovanperra fabryka, plus nie takie biedne francuzy itp.
Kajto musi szukać złotego środka i jakoś kulać się do mety. Każden jeden błąd znacząco oddala go od przyszłych celów, a nie wiadomo czy jeden, jedyny nie skreśli lat pracy i cofnie go do RSMP lub i nawet na to nie wystarczy.
Może już nikt nie pamięta Michała Kościuszko. Jeździł chłopina w WRC, póki układy były dobre ze sponsorami wszystko było ok. Trwało to kilka lat. Jak u KK. Później to wszystko się skończyło i wygląda na to, że Michała w rajdach już nie zobaczymy (no chyba że jakiś gościnny występ). Wystarczyła kontuzja i słabszy występ w Rajdzie Polski jechany w gorsecie i na lekach przeciwbólowych. Jechał tam dla przyjemnosci? Wydaje mi się, że jechał, bo wiedział, że albo pojedzie i pokaże jaja (i wynik) albo przepadnie i Lotos się wypnie na niego. W rajdzie poszło mu średnio i to było tyle jego kariery.

Kajetan nie ma dużego pola do popisu. Albo wyśrodkuje osiągi i dojedzie do mety, albo jest zdany na łaskę dyrektora z korpo, który stwierdzi: eee tam, po takiej normalnej drodze asfaltowej wydzwonił, szkoda kasy, lepiej dać na kadre i Grosickiego żeby miał co przejeb*ć w kasynie.

Tak to widzę z zewnątrz. Latwo kozaczyć i potem siedzieć w domu. Od lat mamy ten sam teatr, tzn Kajto zdybywa tytuł i czeka... czeka i czeka, czy i na ile sponsor sypnie kasą. To czekanie jest wymowne. Raz da d*py i sponsor szybko może przenieść zasoby gdzei indziej.
Od 3 lat Kajto zdobywał tytuł ME i to bez większych wpadek. Głupio tak olać takiego zawodnika, co?
Teraz nowy teren, nowe rajdy, nowe wyzwania. Łatwo o potknięcie. Jedno potknięcie i może być po wszystkim.
Avatar użytkownika
Kit_Car
N2
 
Posty: 158
Dołączył(a): piątek, 21 mar 2014, 16:31

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez karluum » poniedziałek, 20 sie 2018, 10:17

Marudzicie. Czasy były naprawdę niezłe, popełnił jeden błąd, który kosztował go 4 miejsce. Kopecky może zapierniczać, idem Rovanpera. Andolfi ma wsparcie włoskiej federacji. A Kajto? Miał auto ubezpieczone?
karluum
A5
 
Posty: 646
Dołączył(a): poniedziałek, 11 mar 2013, 11:22

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 20 sie 2018, 10:44

Wydaje mi sie, ze Kajto obiera taka, a nie inna strategie na rajdy, bo ze sponsorami u niego cienko. Jakims cudem czterokrotny mistrz Polski i trzykrotny mistrz Europy walczy o przetrwanie rok po roku i chociaz wsparcie od Lotosu ma od wielu lat to, badzmy szczerzy, wyglada to zawsze co najmniej niepewnie. Dlatego chodzi o przejechanie kazdego rajdu w stu procentach i lepiej liczyc na problemy rywali niz cisnac na kilku oesach i wypasc, bo w oczach sponsora zawsze lepiej wyglada 'bylismy na podium rundy WRC2' niz 'prezentowalismy super tempo, ale odpadlismy'. Poza tym tempo Kajta w Niemczech bylo naprawde niezle, nie czepialbym sie tak bardzo.
A to, ze nie jest juz mlodym, obiecujacym talenciakiem to wszyscy wiemy, tylko ze i tak na miedzynarodowej arenie rajdowej nie ma nikogo lepszego. Tylu tytulow tak czy inaczej nie zdobywa sie za usmiech.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Forester » poniedziałek, 20 sie 2018, 12:55

Mistrz nie ma sponsorów...
Bo sponsor wykłada pieniądze za efekty promocji. W Polsce rajdy ogląda garstka kibiców. Piłkę kopaną oglądają wszyscy. Piłka kojarzy się ze skandalami, plotkami, ciążami , dietami , dziubkami silikonem etc...i ludzie to klikają. Rajdy? Szybki samochód kojarzy się z wypadkami, hałasem i bezsensownym wydawaniem pieniędzy.

...nawet F1 zaczyna mieć problemy ze spadkiem oglądalności.
Forester
N1
 
Posty: 58
Dołączył(a): niedziela, 24 sie 2014, 11:05

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość