Przyznam, ze na suchym spodziewalem sie mocniejszych C3. W piatek, kiedy Mikkelsen jechal na brudnej drodze, jego czasy robily wrazenie. Fakt, ze na druga petle dobral dobrze ogumienie a reszta niekoniecznie, ale z wczesniejszych sugestii wynikalo, ze samochod na mokrym nie jest tak dobry, wiec sugerowalo mi to wiecej potencjalu u czerwonych strzal. Z drugiej strony Andreas nie jezdzil za wiele w tym sezonie, a jak pokazuje przyklad Ogiera, poznanie auta i dopasowanie go pod siebie nie musi byc proste. Tak czy siak to swietny wystep dla Andreasa i byc moze szansa na wystep w jego ulubionym rajdzie, a wiec Hiszpani. Licze tez na jego pelny angaz w 2018.
In plus zaskoczyl mnie M-sport. Odpadly dwa mocne Hyunadaie, ale drugi dzien w wykonaniu Tanaka byl niesamowicie mocny. Przed rajdem kierowcy mowili, ze sobota jest dla nich niezrozumiala poniewaz sklada sie z dlugich prostych, mocnych dohamowan i ostrych zakretow, promujacych raczej mocne samochody anizeli umijetnosci kierowcow. Oczywiscie auto samo nie jedzie, ale wyniki Fiest oznaczaja, ze pakiet po raz kolejny jest bardzo konkurencyjny. Ciesze, ze moje obawy o utracie tempa wraz z uplywem sezonu sie nie sprawdzaja. Jednoczesnie jestem pelen podziwu jak dobrze i rowno jezdza Fiesty w tym roku. Sklad wydaje sie byc bardzo dobry. Evans przed Finlandia nie pojezdzil w ogole, a dojechal 3 rozkrecajac sie z dnia na dzien. Tutaj rowniez radzi sobie przyzwoicie. Jest tez wciaz mlody i nie widze powodow, dla ktorych za rok nie mialby poczynic postepow. Tak wiec Panie Wilson, szybko prosze o duzych sponsorow, utrzymanie skladu oraz uczycneinie Fiesty mistrzowskim samochodem
Po tylu latach bycia drugim z Fodrem (procz tytulu z MG), nastepnie wiazania konca z koncem jako team prywatny, nalezy sie Wam
.
Toyota nie tak dobra jak w Finlandii, ale postep chyba odnotowany. Hanninen wygrywa odcinki, a JML byl dosc blisko czolowki dopoki nie mial awarii. Moga sie okazac bardzo mocnym graczem w przyszlym sezonie, szczegolnie jesli uda sie uzyskac jeszcze jednego mocnego kierowce.
Hyundaia ciezko ocenic. Sordo mowil o drobnych problemach na mokrym, ale dopoki jechal z Neuvillem byli bardzo mocni. Szkoda tych wypadkow, bo uciekla potencjalnie dobra walka o czolowe lokaty.
Dla Ogiera i Neuvilla jeszcze wazne beda pkt na PS. Rajd skonczy sie po przejechaniu linii mety. Lider po Niemczech pojedzie w Hiszpani jako pierwszy, co na nocnych oesach niekoniecznie bedzie niepomocne. Pozniej GB gdzie o tempie otwierajacego trase zadecyduje deszcz lub jego brak. Nastepnie Australia, gdzie lider bedzie bardzo duzo tracic. Wszystko jest jesszcze otwarte.