ADAC Rallye Deutschland

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 21 sie 2017, 14:26

No i mamy potwierdzenie, ze Ogier rozmawia z Citroenem. Jestem bardzo ciekaw czy Citroen bierze w ogole pod uwage opcje, w ktorej do Breena dolacza i Ogier i Mikkelsen. To juz bylby niemal dream team. Pytanie co jesli Ogier odejdzie do Citroena, a Tanak do Toyoty. Malcolm bedzie mial ogromny problem i pytanie czy pociagnie jeszcze zespol...
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez kuba.es » poniedziałek, 21 sie 2017, 15:46

Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu, by w przyszłym sezonie składy zespołów pozostały bez zmian. Ogier rozmawia z Citroenem i prawi komplementy ile im zawdzięcza. Szczerze mówiąc pierwszy raz od jego odejścia słyszę z jego ust tak ciepłe słowa pod adresem byłego pracodawcy. Zatem być może romansują już całkiem serio, choć wolałbym by Citroen nieco utarł mu nosa przy pomocy jakiegoś szybkiego składu. Moje subiektywne zdanie jest takie, że jego obecność w danym zespole odbija się nieco na pozostałych jego członkach. Jako mistrz świata jest traktowany zupełnie inaczej niż pozostali. Przekonał się o tym choćby Latvala czy obecnie Tanak z Evansem. Nadal wierzę, że Citroen jest w stanie robić dobre wyniki bez jego pomocy. Mikkelsen + Breen to według mnie bardzo dobra alternatywa. Dużo tańszy zestaw i obaj najlepsze mają jeszcze przed sobą.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez deiman » poniedziałek, 21 sie 2017, 16:55

A ja plakac nie bede jesli najmocniejszy keirowca zasili najslabszy zespol ( Citroen ). Breen na pewno zostanie. Pytanie co z reszta. Idealny scenariusz dla MS to wymiana Mikkelsena na Ogiera ( pierwszy do M-sportu, drugi do miski z makaronem ). Z drugiej strony, czy zerwanie kontraktow z Meeke i Levebvre bedzie Citroena cos kosztowac, a jesli tak, to czy stac ich na zerwanie dwoch naraz oraz zatrudnienie Mistrza Swiata i Andreasa? Nie wiem. Zobaczymy gdzie najpierw pojdzie Ogier, chociaz jego cieple slowa o Francuzach troche daja do myslenia. Tak czy siak, dopiero po podpisaniu kontraktu przez niego ruszy cala karuzela. Watpie, aby M-sport utrzymal dwoch topowych kierowcow, bo procz Francji z wolnym miejscem na pokladzie czyhac bedzie jeszcze Japonia z Panem Makkinenem za sterami. Chociaz ten powiedzial po Finlandii, ze musi zapytac centrali kogo chca. Znajac zycie, beda chciali najlepszego lub prawie najlepszego i zapewne cos zlowic im sie uda przy ich tegorocznym postepie oraz pieniazkach, ktorymi dysponuja. No chyba, ze wroci Ford. Wowczas bede sikac ze szczescia :D :D :D .
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez wanderer » poniedziałek, 21 sie 2017, 21:35

kuba.es napisał(a):Osobiście nie miałbym nic przeciwko temu, by w przyszłym sezonie składy zespołów pozostały bez zmian. Ogier rozmawia z Citroenem i prawi komplementy ile im zawdzięcza. Szczerze mówiąc pierwszy raz od jego odejścia słyszę z jego ust tak ciepłe słowa pod adresem byłego pracodawcy. Zatem być może romansują już całkiem serio, choć wolałbym by Citroen nieco utarł mu nosa przy pomocy jakiegoś szybkiego składu. Moje subiektywne zdanie jest takie, że jego obecność w danym zespole odbija się nieco na pozostałych jego członkach. Jako mistrz świata jest traktowany zupełnie inaczej niżozostali. Przekonał się o tym choćby Latvala czy obecnie Tanak z Evansem. Nadal wierzę, że Citroen jest w stanie robić dobre wyniki bez jego pomocy. Mikkelsen + Breen to według mnie bardzo dobra alternatywa. Dużo tańszy zestaw i o pbaj najlepsze mają jeszcze przed sobą.

Wiadomo, że jeśli ktoś jest kilkukrotnym mistrzem świata, to zespół pracuje na najlepszego, by ten zdobył kolejny tytuł. Tylko w VW różnice między kierowcami były na tyle duże, że nigdy nie było potrzeby stosowania team orders. Co do Latvali, to fińskie media spekulowały, że jego gorsze wyniki w zeszłym sezonie to efekt jakiegoś epizodu depresyjnego. Jedno wiadomo, Latvala często popełniał błędy, jakby nie radził sobie z presją, a gdy tracił szanse na tytuł, to forma mu się poprawiała.

I możesz podać jakiś konkrety nt. nierównego traktowania na linii Ogier - Tanak&Evans? Przykłady ze Szwecji i Argentyny, gdzie kierowcy M-Sportu byli blisko siebie, pokazują, że każdy ma tam raczej równy status.

A jeśli chodzi o Ogiera, to widać, że chce wywrzeć presję na wszystkich stronach aby dostarczyły mu dobry pakiet w postaci wysokiej umowy i długotrwałego planu rozwoju auta. Myślę, że bez powrotu Forda, nic nie będzie w stanie zatrzymać Ogiera - nawet zdobycie tytułu w tym roku. Wszystko dlatego, że u Ogiera może zadziała ambicja by pokazać, że jest lepszy od Loeba i jest w stanie zdobyć tytuły dla trzech różnych marek.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez grzesiek811 » poniedziałek, 21 sie 2017, 23:04

No gdyby Ogier zdobył tytułu dla trzech różnych marek to byłoby coś, bo w ilości tytułów to Loeba raczej nie przegoni.
Też uważam, że Tanak nie jest na razie pokrzywdzony w stosunku do Ogiera. Evans to trochę inna bajka, chociażby ze względu na opony.
Powrót Forda marzy mi się jak większości tutaj, ale raczej jest nieprawdopodobny. Malcolm Wilson zdaje sobie sprawę, że może stracić swoich asów i to obu na raz, a taka szansa na tytuły mistrzowskie kierowców i konstruktorów może się już nie powtórzyć. Ford pewnie też widzi, że taki sezon ciężko będzie powtórzyć i myślę, że dlatego nie wróci, więc dla Tanaka i Ogiera lepiej będzie jak zmienią zespoł. Hyundai miał być pewniakiem w mistrzostwach konstruktorów, a może zostać z niczym w tym roku, a jeżeli Citroen i Toyota się przezbroją na przyszły rok, to będzie im jeszcze trudniej. Wg mnie Mikkelsen + Breen w Citroenie to za mało na walkę o tytuły.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Sylwek_GSi » wtorek, 22 sie 2017, 07:45

Szkoda było by patrzeć jak kolejny wychowanek Wilsona odchodzi z M-Sportu i idzie do konkurencji w momencie kiedy jest już topowym kierowcą. Ale Wilson ma nosa na pewno kogoś znajdzie. Kilka ostatnich lat po odejściu forda to faktycznie mieli problem z kierowcami. Ale na przyszły sezon nawet gdyby odszedł Ogier i Tanak to jakoś sobie poradzą - mają kolejnego dobrze zapowiadającego się fina - Suninena!! Oczywiście nie spodziewam się że będzie jeździł na poziomie Tanaka - ale za 2-3 lata może być już bardzo groźny. Gość przebojem wszedł do WRC podobnie jak Lappi. Wydaje mi się że Citroen jest zmotywowany a tegoroczny skład ma tak fatalny, że zrobią chyba wszystko żeby na kolejny rok nie popełnić już tego samego błędu. Moim zdaniem Meeke i Lefebrve OUT a w ich miejsce Ogier i Mikkelsen. Wtedy Citroen będzie naprawdę groźny.
Avatar użytkownika
Sylwek_GSi
A5
 
Posty: 887
Dołączył(a): piątek, 3 paź 2003, 19:32
Lokalizacja: Krosno

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Taurus » wtorek, 22 sie 2017, 08:23

citroen wczoraj kupił ogiera od msportu za 12 mln. dodatkowo mają wypożyczyć im meeka z możliwością zakupu o ile kris będzie wyjeżdżał na każdy rajd w pierwszym składzie. trener wilson zapowiada w ataku równięż estończyka oraz mocną ławkę rezerwowych. potwierdzone info. już wkrótce na łamach tygodnika rajdowego
Taurus
N3
 
Posty: 231
Dołączył(a): sobota, 6 lut 2016, 15:23

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Seraf » wtorek, 22 sie 2017, 09:45

Taurus napisał(a):citroen wczoraj kupił ogiera od msportu za 12 mln. dodatkowo mają wypożyczyć im meeka z możliwością zakupu o ile kris będzie wyjeżdżał na każdy rajd w pierwszym składzie. trener wilson zapowiada w ataku równięż estończyka oraz mocną ławkę rezerwowych. potwierdzone info. już wkrótce na łamach tygodnika rajdowego


Skąd masz te info podaj jakieś źródło ;)
Do Toyoty prawdopodobnie pójdzie Tanak lub Mikkelsen bo mówił o tym Makinen. Ja obstawiam że Tanak choć chyba lepiej dla niego jakby został w M-Sport wtedy byłby Nr1 i Nr2 Suninen lub Evans?
Do Citroena jeśli Ogier to pewnie Mikkelsen skoro już trochę jeździ u nich i ma mocny wynik z Niemiec choć wobec obecności Ogiera wolałbym na jego miejscu iść do Toyoty. Bo Breen raczej zostanie jako mocny Nr2.
Hyundai myślę że odpuści sobie Haydena bo w tym roku jego jazda jest bardzo słaba tylko kto w jego miejsce?
Seraf
N3
 
Posty: 254
Dołączył(a): piątek, 30 wrz 2011, 10:07
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez grzesiek811 » wtorek, 22 sie 2017, 10:38

Kierunek Tanaka do Toyoty wydaje się wielce prawdopodobny. Poza tym Toyota przenosi się na Estonię, to ładnie będzie wyglądać.
W zeszłym roku Makinen chciał Ogiera, teraz woli Tanaka. Myślę, że to lepsza opcja, Tanak się rozwinął, jest młodszy i w wielu rajdach był szybszy niż Ogier. Haninen i Lappi może pojeżdżą trochę na zmianę w przyszłym roku.
Może Makinen nie chce, żeby Latvala znów miał kompleks Ogiera, który zechce ułożyć zespół pod siebie. Do WRC puka też Pontus Tidemand, zobaczymy czy znajdzie się dla niego miejsce, może w M-Sporcie. Jak M-Sport straci obu asów, a na to się zanosi, to znów nadejdą dla nich chude lata.
Jakby Citroen złapał Ogiera i Mikkaelsena to miałby mocny skład na przyszły rok, a tego bardzo im potrzeba. Mikkaelsen zaczyna wgryzać się w auto i robić wyniki. Miał szansę na zwycięstwo, ale pewnie nie chciał ryzykować.
Jestem pozytywnie zaskoczony Evansem. Kilka lat temu Kubica wygrywał z nim w WRC2, a teraz jest solidnym kierowcą. Może nawet będzie liderem M-Sportu jeżeli Ogier i Tanak odejdą.
grzesiek811
N2
 
Posty: 137
Dołączył(a): niedziela, 11 gru 2016, 14:38

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez kuba.es » wtorek, 22 sie 2017, 11:57

wanderer napisał(a):I możesz podać jakiś konkrety nt. nierównego traktowania na linii Ogier - Tanak&Evans? Przykłady ze Szwecji i Argentyny, gdzie kierowcy M-Sportu byli blisko siebie, pokazują, że każdy ma tam raczej równy status.

Jak zaznaczyłem, jest to moje subiektywne zdanie i w żadnym wypadku nie musi tak być w rzeczywistości. A przykład takiej sytuacji to choćby testy przed Finlandią, gdzie Ogier skasował jedyną dostępną Fiestę i pozostali zbytnio nie potestowali. Liczne wypowiedzi Wilsona że celem nr 1 jego zespołu jest tytuł majstra dla Ogiera/Ingrassii również mogą różnie wpływać na psychikę pozostałych, choć akurat na Tanaka zadziałały mega motywująco i chce pokazać ile jest wart. Oczywiście wiem, że mistrz ma priorytet i nawet to w pewnym sensie rozumiem (w przeciwieństwie do Ogiera za czasów Loeba i Citroena) nie mniej wydaje mi się, że nie każdy z pozostałych zawodników w danym zespole cieszy się z takiego obrotu spraw. Latvala był w szybkim VW choć auto nie leżało mu bo było zbudowane przy udziale i pod Ogiera, a teraz sam przyznaje że czuł się tam po prostu źle.
"Proste są dla szybkich samochodów, zakręty - dla szybkich kierowców." - Colin McRae
Avatar użytkownika
kuba.es
N3
 
Posty: 402
Dołączył(a): czwartek, 27 sty 2011, 12:07

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Rules » wtorek, 22 sie 2017, 12:07

Odejście asów z M-Sportu może dać szansę Meekowi na pozostanie w fabryce. Pomimo wielu błędów pokazuje (zwłaszcza na początku sezonu) bardzo dobre tempo.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez woocasch » wtorek, 22 sie 2017, 12:46

Szczerze to jakoś nie widzę w dotychczasowych działaniach M-Sportu jakiegoś faworyzowania Ogiera, a to co Wilson mówi do mediów to standardowe teksty "wspierające" czterokrotnego mistrza świata. Przecież od początku sezonu wiadomo było, że liderem M-Sportu będzie Ogier, przecież to on jest aktualnym mistrzem świata i w nim była nadzieja zespołu na dobre wyniki. Zapewne jego udział w dostrojeniu Fiesty też jest nie do przecenienia. Tanak miał się przy nim przy okazji uczyć i jak widać to się udało. Na początku roku Tanak nie miał wygranych rajdów na koncie, teraz ma dwa i gdyby nie dzwon w Polsce to byłby dużo bliżej Ogiera w klasyfikacji rocznej. Wilson musi stawiać na Ogiera bo jest to najrówniejszy kierowca w stawce, a do tego mega szybki. Nie zawsze najszybszy, ale nie traci tylu punktów jak Neuville. Trochę przypomina mi to sytuację sprzed lat na linii Ogier-Loeb, gdzie więcej było medialnego i forumowego gadania, jak to Citroen faworyzuje Loeba, ale jedyna sporna sytuacja była w Niemczech. W innych rajdach Ogier jakoś mógł wygrywać. Chciałbym widzieć kogokolwiek z nas jako szefa zespołu czy to rajdowego czy to wyścigowego, gdzie młodszy zawodnik dostaje wszystko czego zapragnie, a aktualnego mistrza świata traktuje się gorzej, powodzenia :)

Co do roszad na przyszły rok, to Mikkelsen poświęcił już nieco czasu Citroenowi i przechodzenie teraz do Toyoty byłoby chyba nierozsądne. A skład Mikkelsen-Ogier-Breen byłby idealny na Francuzów. Mimo wszystkich znaków na ziemi i niebie wierzę, że Tanak zostanie w M-Sporcie i razem z Suninenem i Evansem będą pokazywać, że Ford daje radę :) Chociaż rozum podpowiada jednak przeprowadzkę Otta do Toyoty. Wtedy faktycznie Meeke może mieć ostatnią szansę w M-Sporcie. Chyba tylko Hyundai nie bierze udziału w karuzeli zmian, bo mimo gorszych wyników to Paddon jest jakąś tam nadzieją na przyszłość. Sordo zbiera dość solidne punkty, ale jeździ bez błysku, ale do zbierania punktów dla zespołu jest jak znalazł :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Matthias Schmidt » wtorek, 22 sie 2017, 14:51

Hyundai na pewno nie zmienia skladu na przyszly rok, sam Nandan o tym wspominal i to nawet nieraz, dlatego jak chodzi o jakiekolwiek roszady to Hyundai wypada z obiegu. Ford raczej do WRC nie wroci, a to oznacza, ze Ogier odejdzie do Citroena. Pytanie czy jezeli Ogier pojdzie do Citroena to czy znajdzie sie w tym samym zespole miejsce jeszcze dla Mikkelsena. Uwazam, ze majac na koncie juz troche kilometrow w C3, dla Andreasa najlepszym rozwiazaniem bylby Citroen, tym bardziej, ze Makinen nic o nim nie wspominal. Tanak pewnie pojdzie do Toyoty i szczerze mowiac zastanawiam sie czy w przypadku odejscia zarowno Ogiera jak i Tanaka, Wilson nie zwinie interesu. Z drugiej strony moze okazac sie tak, ze Makinen zachecony ostatnimi dobrymi wynikami Hanninena, zostawi go u siebie, a wtedy Tanak nie bedzie mial wyjscia. Uwazam zreszta, ze dla niego pozostanie w M-Sporcie byloby najlepsza opcja, jednak Fiesta musi byc rozwijana w takim stopniu jak konkurencja, by mialo to sens.

Meeke na pewno w M- Sporcie sie nie znajdzie, dla Malcolma lepiej byloby wziac np Tidemanda (obok Suninena i Evansa) niz nieperspektywicznego Meeke'a, ktory dodatkowo bedzie niszczyl samochod co rajd. Uwazam, ze o ile Citroen jakims cudem nie zdecyduje sie zatrzymac Krisa (choc nie widze powodu), to kariera Meeke'a jest juz skonczona.

EDIT
Wedlug menadzera Tidemanda, Makinen jednak celuje w Tanaka lub Mikkelsena w Toyocie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Tomek K » wtorek, 22 sie 2017, 15:25

kuba.es napisał(a): A przykład takiej sytuacji to choćby testy przed Finlandią, gdzie Ogier skasował jedyną dostępną Fiestę i pozostali zbytnio nie potestowali.


Nie wczytując się w dyskusję jedynie w kwestii wyjaśnienia. Przed Finlandią nie pojeździli Evans i Suninen. Tanak testował przedOgierem.
www.RallyMedia.pl
Avatar użytkownika
Tomek K
A5
 
Posty: 673
Dołączył(a): czwartek, 25 sty 2007, 22:39
Lokalizacja: Warszawa

Re: ADAC Rallye Deutschland

Postprzez Honiclbr » wtorek, 22 sie 2017, 16:15

Tomek K napisał(a):
kuba.es napisał(a): A przykład takiej sytuacji to choćby testy przed Finlandią, gdzie Ogier skasował jedyną dostępną Fiestę i pozostali zbytnio nie potestowali.


Nie wczytując się w dyskusję jedynie w kwestii wyjaśnienia. Przed Finlandią nie pojeździli Evans i Suninen. Tanak testował przedOgierem.


Dla Suninena zdążyli naprawić.
Honiclbr
A5
 
Posty: 662
Dołączył(a): poniedziałek, 25 maja 2009, 11:51
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

cron