auta klasy R5

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: auta klasy R5

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 1 lut 2013, 15:42

Ok, wszystko jasne. Po prostu cos musialem pominac ;-)
Racja, RRC lepiej brzmi niz S2000 1.6T. Tak czy tak nie spotkalem sie jeszcze z okresleniem Mini RRC. Wszedzie pojawia sie nazwa Mini S2000 co wprowadza jedynie niepotrzebny zamet i niezrozumienie.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy


Re: auta klasy R5

Postprzez woocasch » piątek, 1 lut 2013, 15:52

No bo Mini jest albo WRC albo przebudowane WRC, nazwane jako S2000. A Ford ma Fiestę S2000, WRC i downgrade z WRC do "S2000" czyli RRC. Ponieważ w takim przypadku są w jednej klasie dwie różne FIesty to musieli je jakoś rozróżnić, lepsze to niż Ford Fiesta S2000 i Fiesta S2000 1.6T :)
Ale ta sytuacja najlepiej pokazuje jakie były i są zmiany w regulaminach i "polityce" FIA. Skoro my się w tym czasem gubimy, to co dopiero mają powiedzieć osoby nie siedzące w tym sporcie?
Z drugiej strony w ostatnich latach rynek motoryzacyjny bardzo się zmienił i teraz modny jest downsizing, dlatego też FIA musi odpowiednio dostosowywać regulaminy. Chociaż nie było kiedyś tak, że silnik turbo miał jakiś przelicznik pojemności i np silnik 2l turbo miał wg niego pojemność 3,5l i wpadał w odpowiednią klasę? A może to było w wyścigach a nie rajdach, trzeba to sprawdzić.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: auta klasy R5

Postprzez Karol » piątek, 1 lut 2013, 21:25

Tak było i jest, silniki z turbo mają przelicznik pojemności x1.7, czyli np Lancer i Impreza wg tego przelicznika mają pojemność 3400 dlatego są w klasie N4 - samochody o poj. powyżej 2000 pojemności. Dla diesla na ogół stosuje się przelicznik x1.5, ale były przypadki że turbodiesle mogły jeździc w grupie N w klasie odpowiadającej nominalnej pojemności, bez przelicznika. FIA utworzyła podklasę R3T, czy S2000 1.6T bo obecnie nie ma produkowanych już jednostek odpowiadającym starym przepisom, wolnossącym o wymaganej pojemności. Clio czy Honda były pełnymi R3, ale już DS3 czy 207 zostały dozwolone z silnikami turbo. Taka furtka, żeby weszli nowi producenci.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: auta klasy R5

Postprzez wiechu100 » sobota, 2 lut 2013, 00:21

Jarek55511 napisał(a):Nadal ma tą Impeze. [...] kupił tą 22B,a te brewki na reflektorach wzięte z Imprezy Kuzaja z 99r.

Maly OT ale pewne masz te info? Bo mnie sie wydaje, ze to lampy Morette. Dosc droga lampa a nie tandetna brewka i nie sadze by Kuzaj zakladal sobie brewski do wurca :wink:
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: auta klasy R5

Postprzez Jarek55511 » sobota, 2 lut 2013, 11:17

Chodzi mi o sam pomysł,że zaadaptował z WRC Kuzaja. Nie wiem czy to lampy czy brewki. Tylko tak nazwałem
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: auta klasy R5

Postprzez wiechu100 » sobota, 2 lut 2013, 17:38

Jarek55511 napisał(a):Chodzi mi o sam pomysł,że zaadaptował z WRC Kuzaja. Nie wiem czy to lampy czy brewki. Tylko tak nazwałem

Ok ok, poprostu brewki kojarza mi sie z wies tuningiem :wink: dlatego sprostowalem pytajac jednoczesnie bo moze faktycznie znalazl brewki imitujace lampy (w koncu czesto sie bija w autach Kuziego a jak wspomnialem cena jest sporo wieksza jak oem) :mrgreen:
Avatar użytkownika
wiechu100
N3
 
Posty: 399
Dołączył(a): niedziela, 25 kwi 2010, 12:23

Re: auta klasy R5

Postprzez Aro90 » poniedziałek, 4 mar 2013, 13:26

http://www.youtube.com/watch?v=DoKYJ9X3n6c --> Fiesta R5 myślę że będzie spoko nawet ze względu na dźwiek, na szczescie to nie to co DS3R3T :)
Aro90
N3
 
Posty: 396
Dołączył(a): niedziela, 11 kwi 2010, 13:41
Lokalizacja: Kraków

Re: auta klasy R5

Postprzez kmederski » wtorek, 5 mar 2013, 12:57

http://argent.fia.com/web/fia-public.ns ... GROUP5.pdf

Tu macie regulamin R5 na 2013.

Wszystko zaczelo sie w 2010, kiedy to FIA miala pomysl wprowadzenia silnika uniwersalnego Global Race Engine do rajdow i wyscigow wlacznie z F1. W Bahrajnie postanowiono wprowadzic silniki do rajdow i wyscigow samochodow turystycznych.

Zalozeniem byl silnik 1.6 turbo rzedowy z bezposrednim wtryskiem. Zgode na takie posuniecie przeslaly Audi, BMW, Citroen, Chevrolet, Ford, Mitsubishi, Renault, Volvo, VW i Subaru. Pewno z powodu Subaru dopuszczono pozniej rowniez boksera. Silnik bez agregatow mial wazyc max 82kg. Wprowadzono zakaz uzywania egzotycznych materialow np beryl, magnez itp.
Okreslono wage walu korbowego min 12 kg, tlok 400 gram, kolo zamachowe 3 kg. Okreslono pojemnosc max na 1620 ccm, uzyskana z wiekszych badz mniejszych pojemnosci seryjnych. Brak limitu obrotow, sprezanie 10,5 :1, doladowanie 2,5 bara, zwezka 32mm. Chca taki silnik w ktorym sekwencja rewizji bedzie sie zawierala pomiedzy 3tys a 5 tys km przebiegu, aby obnizyc koszty. Docelowa moc ma byc wyzsza niz w S2000.

Skonczylo sie na R5 nazywanym uprzednio R4T. Stad balagan w nazwach. Podobnie jak S2000 ( 1600).

Baza do R5 sa samochody seryjne wyprodukowane w ilosci min 2500 sztuk w ciagu 12 miesiecy. Blok musi pochodzic od producenta, ale niekoniecznie z danego modelu. Tak ja to rozumiem.
Oski seryjne moga otrzymac naped na druga os. Waga 1200kg. Max szerokosc tak jak w S2000 - 1820mm. Cena max 180 tys euro brutto. Skrzynia skwencyjna ma byc ograniczona w przyszlosci do 5 biegow.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: auta klasy R5

Postprzez munster » wtorek, 5 mar 2013, 14:33

Na tym rajdzie fiesta R5 jechala jako zero, wiec tak naprawde ciezko powiedziec czy tak bedzie jezdzic ta z homologacja. Zespoly czesto w debiutach jako zerowki i na testy podstawiaja auta np. bez zwezki, zeby lepiej jechalo a pozniej widzac jak to jedzie kupujesz wsiadasz i nijak ma sie to do auta ktore testowales.
munster
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 mar 2012, 08:23

Re: auta klasy R5

Postprzez Karol » wtorek, 5 mar 2013, 15:52

Bez przesady, nikt nie wyda prawie milion złotych na rajdówkę tylko ze względu na walory wizualne, że wpadła w oko. Na pewno dla klientów M-Sport zorganizuje jakieś testy i każdy będzie mógł kawałek przejechać, tak samo jak Peugeot Sport.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: auta klasy R5

Postprzez munster » środa, 6 mar 2013, 08:35

Jesli chcesz kupic takie auto , ktore wchodzi dopiero ( w pierwszym sezonie jego homologacji) to musisz je zamowic minimum pol roku wczesniej i wplacic zaliczke najczesciej 50 % jego wartosci dopiero pozniej jak auto jest juz homologowane to dostajesz auto do testow przed wplata drugiej czesci sumy i tu czesto auto ktore dostajesz do testowania tez najczesciej jezdzi lepiej niz to ktore kupiles. zapytaj kogos kto jezdzil topowym autem a wczesniej byl na testach przed zakupem (np. Tomka Kuchara)
munster
N1
 
Posty: 55
Dołączył(a): środa, 21 mar 2012, 08:23

Re: auta klasy R5

Postprzez Witcher1990 » środa, 6 mar 2013, 11:48

Tak mówił Kuzaj o Imprezach z Prodrive- te Subarynki, które stały do testów były niejako fabryczne, a dobrze wiedział że to auta robione z mniejszą starannością, które i tak nieźle jeździły, a podobno egzemplarze które dostawali klienci indywidualni miały mało wspólnego nawet z tymi do testów. Tylko, że Kuzajowi trudno wierzyć bo on zawsze zwalał winę na sprzęt, warunki, siłę wyższą a nigdy na siebie.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: auta klasy R5

Postprzez Agrest » środa, 6 mar 2013, 12:14

Janusz Kulig tez cos takiego mówił na temat bodajże Escorta WRC ze auto które miał podstawione do testów było zajefajne a egzemplarz który dostał juz nie był taki rewelacyjny
BO KIBICE DOCENIĄ GDY DRIVER STARA SIĘ,
KIEDY IDZIESZ PEŁNA DZIDĄ TO POKOCHAJĄ CIĘ !!! :)
Agrest
A5
 
Posty: 516
Dołączył(a): środa, 1 lip 2009, 12:05
Lokalizacja: gdzieś tam przy oesie

Re: auta klasy R5

Postprzez Jarek55511 » środa, 6 mar 2013, 12:31

Większość kierowców tak mówiła. Hołek, Kuzaj, Kulig że na testach auto jeździło o wiele lepiej niż na rajdzie. Robią tak żeby kierowca zachwycił się osiągami i wziął auto.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: auta klasy R5

Postprzez kremer » środa, 6 mar 2013, 13:38

Nie przesadzajmy z tymi rajdówkami. Hołek narzekał tylko na auto w 2000 roku. Obiektynie biorąc, popełniał sporo błędów (urywał koła to raczej nie awaria). Kulig w 99 miał Escorta, który nie robił (na testach) furory w porównaniu do Megane Maxi. Escort to była trochę przestarzała konstrukcja (produkowana od 97 roku i sporo części ze starego Escorta Cosw.) Kulig w 2000 i 2001 miał najnowszą specyfikację dla prywaciarzy. Jako jeden z pierwszych miał Focusa spec 99. Oprócz awarii na Zimowym 00 nie przypominam sobie dużych problemów. Kuzaj to samo. Miał topowe fury. W 2001 trochę jego Corolla odstawała od 206 z Kronosa czy Focusa Januszowego, ale nadal była bardzo zaawansowana technicznie. Był to model Step 2 z Joystikiem itp. To były takie czasy gdzie sporo można było na sprzęt zrzucić :)
...jesteś szybki na tyle na ile jesteś szybki....
Avatar użytkownika
kremer
S2000
 
Posty: 3023
Dołączył(a): wtorek, 18 lip 2006, 15:49
Lokalizacja: z oesów

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron