auta klasy R5

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: auta klasy R5

Postprzez woocasch » czwartek, 31 sty 2013, 21:08

Z RRC jest taki problem (dotyczy Forda i bazuje na słowach Maćka Szczepaniaka, które miałem okazję usłyszeć), że nie kupuje się auta RRC tylko auto WRC+kit do przeróbki na RRC i stąd zapewne takie koszty tego auta. Z jednej strony pomysł był dobry, żeby jedno auto mogło pełnić dwie role, ale koszty są za duże.
R5 ma kosztować 180tys EUR (zapewne wersja "goła"), ale chyba głównym ogranicznikiem szybowania kosztów mają być limity możliwych zmian po otrzymaniu homologacji, a co będzie to czas pokaże :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała


Re: auta klasy R5

Postprzez deiman » czwartek, 31 sty 2013, 21:57

Marcin Szopa napisał(a):Każda reforma FIA ma na celu cięcie kosztów:
S2000 miało być taką inicjatywą...Potem koszty poszły w górę
RRC - miało być tanie i go można raz dwa przebudować do WRC no ...ale po co ta przebudowa. Ciekawe ilu kierowców startuje w 2 cyklach używając dwóch kitów lub ile stajni gra na dwa fronty?
WRC 1.6 - miało być taniej od 2.0 miały tłumy walić do tej kategorii no i co wyszło?: Ford Fiesta WRC/RRC - 385 000 E
No i teraz R5..Zapowiada się jak wyżej i skończy się jak zawsze bo po dwóch latach pojawi się klasa...R6.
I jak tu wchodzić do świat rajdów jak co chwilę coś się zmienia, żyć w niepewności co ktoś wymyśli nowego i w co to przebudować no i gdzie startować już wybudowanymi samochodami wg starszej specyfikacji. To takie szukanie dziury w całym. Większą bolączką jest medialność cyklu WRC - Brak ogólnodostępnych relacji na wzór F1 - jedna firma produkuje cały materiał i rozprowadza go po stacjach a nie jak teraz każdy sobie rzepkę skrobie.

Cena nowych WRC spadla o 30% w porownaniu do poprzednikow. 385 tys euro, to mniej wiecej tyle, ile trzeba dac za auta (UZYWANE) z lat 2008-2010. Poza tym, sama cena nie mowi wszystkiego o kosztach. Auto trzeba jeszcze utrzymac i tutaj nowe WRC powinno rowniez lepiej wypasc. Tak wiec nie ma co marudzic, trzeba grac. To, czy R5 bedzie klapa, okaze sie za kilka lat. Poki co, jesli wierzyc mediom, budza one spore zainteresowanie ale czas pokaze.
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw

Re: auta klasy R5

Postprzez Jarek55511 » czwartek, 31 sty 2013, 22:34

tomson napisał(a):Cena połowy ceny WRC, odbiją sobie na częściach :) a jak nie to drugi, trzeci sezon i cena zakupu poszybuje grubo ponad 200 tysiaków. Gdyby to nie byłoby tak elitarne, to pewnie teraz byłby takie fury jak Impreza Pana Gieruszczaka (jak jeszcze ją ma, kiedyś był plakat w poster moto magazyn - jako bankowóz), czyli wurc z cywilnym wnętrzem... Ach :roll:

http://images34.fotosik.pl/146/b72c62388febc212.jpg

Nadal ma tą Impeze. A taka mała ciekawostka-kupił ją dlatego że miał testy Subaru Imprezy WRC i miał startować w RSMP 2000 niestety sponsor się wycofał i kupił tą 22B,a te brewki na reflektorach wzięte z Imprezy Kuzaja z 99r. A jeśli chodzi o nowe WRC to są napewno bardziej widowiskowe,ale to pewnie do czasu. Tak jak było z starymi WRC. Na początku bardzo widowiskowe,a potem z technologią i elektryka-droższe i mniej widowiskowe. A R5 to Fiesta i 208 poszli trochę na pierwszy ogień,bo potem konkurencja zrobi lepsze,a w regulaminie niby jest zapis że nie można tak ciągle homologować nowych części. Chyba po roku-tak mówił szef Skoda Motorsport. I konkurencja zobaczy jakie te auta są konkurencyjne.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: auta klasy R5

Postprzez Matthias Schmidt » czwartek, 31 sty 2013, 23:28

Zacznijmy od tego, ze bolaczka numer 1 jest to ze FIA tak strasznie miesza w tych klasach. Kiedy S2000 mialo sie jeszcze dobrze, to juz zaczeto tworzyc takie dziwadla jak S2000 1.6 ktore praktycznie w ogole sie nie przyjelo i nie zaistnialo. RRC bylo kolejnym genialnym pomyslem, ale okazalo sie zupelnie bez sensu - raz ze wzgledu na koszta, a dwa z tego wzgledu ze juz kiedy te auta powstawaly zapowiedziano R5. I tak naprawde teraz pojawia sie pytanie - czy te klasy (S2000, S2000 1.6, RRC i R5) mozna wrzucic do jednego worka? A nawet jesli tak, to jaki to ma sens? Nie latwiej byloby wprowadzic jedna klase, bedaca step-down od WRC, ktora ma stanowic glowna sile w ME i mistrzostwach regionalnych? Po co to wszystko tak strasznie rozdrabniac? Tworzy to kompletny chaos - zupelnie niepotrzebnie! Ile na swiecie jezdzi RRC? Ile tych S2000 1.6T? Postawcie sie na miejscu producenta. Jaki samochod zbudowac? Nic dziwnego ze taka Skoda wstrzymuje sie z R5, bo po prostu nie maja pewnosci czy ta klasa przetrwa, czy bedzie kolejnym niewypalem w stylu wspomnianych RRC.

Jak dla mnie podzial na klasy w systemie miedzynarodowym powinien byc jasny i przejrzysty.
WRC - mistrzostwa swiata
R5 - m Europy i lokalne oprocz tego WRC 2
A dalej jakies R3, i R2 i do widzenia bez takiego zametu.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: auta klasy R5

Postprzez Marcin Szopa » czwartek, 31 sty 2013, 23:39

Widowiskowość samochodów spadła ponieważ mają coraz mocniejsze opony. Podobno to najlepiej widać na samochodach z lat 70. Były one wytrzymałe, jednak jakby założyć do tamtego samochodu najnowsze Pirelli to okaże się że przeniesienie napędu szybciej ulegnie uszkodzeniu. Moim zdaniem, jedną z przyczyn spadku widowiskowości nie jest brak mocy jednak zbyt przyczepne opony. Jednak zmniejszając przyczepność zwiększamy niebezpieczeństwo i koło się zamyka
Marcin Szopa
N3
 
Posty: 343
Dołączył(a): poniedziałek, 11 sie 2008, 13:10
Lokalizacja: Bielsko/Kęty

Re: auta klasy R5

Postprzez Karol » czwartek, 31 sty 2013, 23:57

Zmienił się też poziom rywalizacji na najwyższym poziomie - w mistrzostwach świata żeby się liczyć trzeba dojeżdżać w każdym rajdzie, i to bez błędów. Przed erą Loeba nawet czołówka miała często wypadki, awarie. Teraz to wszystko poszło do przodu, awaryjność i bezbłędność kierowców.
Nie zgodzę się z tym, że w momencie wprowadzania R5 czy wcześniej RRC, S2000 miało się dobrze. Była Skoda i Peugeot, które to auta były konkurencyjne, Ford pół kroku z tyłu, prekursorski Abarth, który był mocny dopóki Peugeot nie rozwinął 207 i nie weszła Skoda, już parę lat temu został z tyłu. Oprócz tego mieliśmy wynalazki, które się pojawiły i na ogół szybko zniknęły jak Opel Corsa, MG, Polo, Proton, który do tej pory nie może dorównać, mimo szybkich kierowców. Silni dwulitrowy atmosferyczny nie jest obecnie w gamie silnikowej wielu producentów, dlatego wprowadzenie S2000 1.6T było krokiem do zachęcenia nowych producentów. Fakt, że za często mamy nowe pomysły co do nowych to klas, ale też producenci nie garną się do budowy samochodów przeznaczonych głównie na seriale krajowe. Fiat w to wszedł, bo nie miał w planach programu WRC, Peugeot nie miał w planach WRC bo jeździł Citroen, ludzie ze Skody również przypuszczam wiedzieli, że VW planuje wejście w mistrzostwa świata. Ford zrobił Fiestę głównie dla zysku. Być może teraz podniesienie się ERC sprawi, że znajdzie się więcej chętnych na budowę samochodów przeznaczonych na regionalne mistrzostwa. Sama w sobie idea z WRC przebudowanym na RRC jest świetna pod względem zagospodarowania autami już nie używanymi przez zespoły fabryczne. Idealne byłoby zamrożenie na 2 bądź 3 lata specyfikacji aut WRC, tak jak to było np w DTM, a starsze auta po przebudowaniu na okrojna specyfikacje byłby sprzedawane do tunerów i jeździły w niższych cyklach. Nic dziwnego, że mamy mniejsza frekwencję w WRC niż dawniej, bo po prostu nie ma tyle tych samochodów, dawniej kierowca brał to czym jeździł w krajowych mistrzostwach i zgłaszał się np w krajowej rundzie.
https://www.facebook.com/10tonsband?fref=ts
Avatar użytkownika
Karol
A6
 
Posty: 1965
Dołączył(a): wtorek, 1 lis 2005, 12:18
Lokalizacja: Radomyśl Wielki/Kraków

Re: auta klasy R5

Postprzez Jarek55511 » piątek, 1 lut 2013, 00:14

Marcin Szopa napisał(a):Widowiskowość samochodów spadła ponieważ mają coraz mocniejsze opony. Podobno to najlepiej widać na samochodach z lat 70. Były one wytrzymałe, jednak jakby założyć do tamtego samochodu najnowsze Pirelli to okaże się że przeniesienie napędu szybciej ulegnie uszkodzeniu. Moim zdaniem, jedną z przyczyn spadku widowiskowości nie jest brak mocy jednak zbyt przyczepne opony. Jednak zmniejszając przyczepność zwiększamy niebezpieczeństwo i koło się zamyka

Niby FIA chce wprowadzić taki sam przepis z oponami do regionalnych rozgrywek i opony z czasem staną się jak opony seryjne więc do każdych warunków. Ale czy to będzie widowiskowe? Może być tak nudno jak na Monte że będą jechać 30km/h na oesie.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: auta klasy R5

Postprzez moto_angel » piątek, 1 lut 2013, 00:26

Karol napisał(a):Zmienił się też poziom rywalizacji na najwyższym poziomie - w mistrzostwach świata żeby się liczyć trzeba dojeżdżać w każdym rajdzie, i to bez błędów. Przed erą Loeba nawet czołówka miała często wypadki, awarie. Teraz to wszystko poszło do przodu, awaryjność i bezbłędność kierowców.
Nie zgodzę się z tym, że w momencie wprowadzania R5 czy wcześniej RRC, S2000 miało się dobrze. Była Skoda i Peugeot, które to auta były konkurencyjne, Ford pół kroku z tyłu, prekursorski Abarth, który był mocny dopóki Peugeot nie rozwinął 207 i nie weszła Skoda, już parę lat temu został z tyłu. Oprócz tego mieliśmy wynalazki, które się pojawiły i na ogół szybko zniknęły jak Opel Corsa, MG, Polo, Proton, który do tej pory nie może dorównać, mimo szybkich kierowców. Silni dwulitrowy atmosferyczny nie jest obecnie w gamie silnikowej wielu producentów, dlatego wprowadzenie S2000 1.6T było krokiem do zachęcenia nowych producentów. Fakt, że za często mamy nowe pomysły co do nowych to klas, ale też producenci nie garną się do budowy samochodów przeznaczonych głównie na seriale krajowe. Fiat w to wszedł, bo nie miał w planach programu WRC, Peugeot nie miał w planach WRC bo jeździł Citroen, ludzie ze Skody również przypuszczam wiedzieli, że VW planuje wejście w mistrzostwa świata. Ford zrobił Fiestę głównie dla zysku. Być może teraz podniesienie się ERC sprawi, że znajdzie się więcej chętnych na budowę samochodów przeznaczonych na regionalne mistrzostwa. Sama w sobie idea z WRC przebudowanym na RRC jest świetna pod względem zagospodarowania autami już nie używanymi przez zespoły fabryczne. Idealne byłoby zamrożenie na 2 bądź 3 lata specyfikacji aut WRC, tak jak to było np w DTM, a starsze auta po przebudowaniu na okrojna specyfikacje byłby sprzedawane do tunerów i jeździły w niższych cyklach. Nic dziwnego, że mamy mniejsza frekwencję w WRC niż dawniej, bo po prostu nie ma tyle tych samochodów, dawniej kierowca brał to czym jeździł w krajowych mistrzostwach i zgłaszał się np w krajowej rundzie.


Hmm zatem Latvala oceniając go po zeszłym sezonie oraz Monte'13 powinien urodzić się trochę wcześniej bo nie pasuje do obecnych kierowców ;)
Było też S1600 które nie istniało też aż tak długo jak się spodziewano a wręcz porównałbym tego typu auta do S2000 2.0 i dopiero po kilku latach się zaczęło...
R4,R3,R2,R1, S2000 1.6, RRC a teraz trzeba wierzyć że R5 zagoszczą znów na dłużej i tego się trzymajmy :)
ps. wiem że nadzieja jest ... ale mimo wszystko jestem za R5!
Trzeba też wziąć pod uwagę na bazie jednego auta producenta można zbudować obecnie wóz w kilku klasach czego wcześniej nie było więc jest większa uniwersalność!
Nawet jak R5 zaczną jeździć to nie zmieni się jedno Fiesta i 208 będą dostępne dla każdego a pewnie cytryna dalej politycznie tylko wybrańcom ;)
Oby Toyota szybko weszła z Yarisem a potem Hyundai :)
Wymienię się kartkami polskich zawodników oraz ogólnie rajdowymi z autografami lub bez :)
Avatar użytkownika
moto_angel
N3
 
Posty: 301
Dołączył(a): piątek, 23 lis 2012, 21:56
Lokalizacja: Kraków

Re: auta klasy R5

Postprzez MSG Racing » piątek, 1 lut 2013, 00:36

Najwięcej przyczepności dają zawieszenia. Wystarczy porównać stare (gr.A i pirwsze WRC) i te nowsze nie mówiąc o najnowszych. Potem długo nic i przyczepność opon. A zaraz za oponami praca dyfrów i skrzyń.
R5 i każde auto z turbo jest jednak lepsze od wolnossaka 2000 bo ma większy moment i co za tym idzie widowiskowość, oraz odejście z ciasnych zakrętów.
Ostatnio były duże też zmiany w budowie seryjnych aut i przepisy w rajdach trzeba było dostosować. W latach 90 nie było takiego szału konstrukcyjnego więc przepisy się dłużej utrzymywały w niezmienionej formie. Teraz pewnie się to wszystko ustabilizowało. Przynajmniej na jakiś czas.
Klas miało być co prawda kilka a jest prawie tyle samo co było tylko ośki mają Turba i w jednej klasie są auta o różnych pojemnościach (R3 2L, 1.6T i 1.4T).
Minusem jest to że różnice cenowe są niewielkie miedzy klasami i o ile się nie mylę nie da się mieć "niepełnego kitu" co kiedyś nie było możliwe tylko przy Kit Carach bo normalnie w A grupie sie zgłaszało jak tylko jedna rzecz była z hom grA danego auta. Teraz R2 to pełny kit i chyba nie da się mieć R2 bez porobinego silnika, czy bez sekwencji bo po prostu hom nie pozwala.
Ale mogę się mylić.
"Rally is not a crime" Polska - FB

"Żyję po to, by być najlepszym. Właśnie dlatego zrezygnowałem z prywatnego, osobistego życia" - Ayrton Senna czerwiec 1986

http://www.ganczarczykrally.com

Antyradio -"Liczą się nieliczni"
Avatar użytkownika
MSG Racing
S2000
 
Posty: 3650
Dołączył(a): poniedziałek, 25 lip 2005, 17:02
Lokalizacja: Bielsko-Biała / Sosnowiec

Re: auta klasy R5

Postprzez woocasch » piątek, 1 lut 2013, 09:35

A ja mam do kolegów takie pytanie, bo piszecie że są auta S2000, S2000 1.6T, RRC. Czyli rozumiem trzy różne typy, tak?
S2000 to wiadomo, np.: Fiat/Abarth Grande Punto S2000, Peugeot 207 S2000, Skoda Fabia S2000, Ford Fiesta S2000 - silnik 2l atmosferyczny.
RRC (czyli WRC z inną zwężką i inną aerodynamiką - przynajmniej ja tak rozumiem tą kategorię): Ford Fiesta RRC i Mini (i tu nie wiem jaki dać skrót, bo każdy pisze inaczej, więc zostawie tylko Mini)
S2000 1.6T: :?: dajcie mi przykład samochodu, bo albo takiego nie ma albo coś mi umknęło, co przy tylu zmianach w rajdach w ostatnim czasie mogło się zdarzyć.
A co do R5 to ja mam nadzieję, że kategoria ta docelowo spowoduje, że zawodnicy przesiądą się z S2000, RRC i z R4 właśnie do tej nowej klasy i skończy się gadanie, że ktoś ma auto jednej a ktoś innej klasy.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: auta klasy R5

Postprzez hudyj » piątek, 1 lut 2013, 10:23

S2000 1.6T i RRC to to samo, czyli np. Fiesta RRC i Mini S2000 to ta sama klasa
Avatar użytkownika
hudyj
N3
 
Posty: 304
Dołączył(a): wtorek, 20 maja 2008, 22:12
Lokalizacja: Dąbrowa/Niepołomice

Re: auta klasy R5

Postprzez Jarek55511 » piątek, 1 lut 2013, 10:57

No właśnie na początku ktoś podał nazwę S2000 1.6T i tylko Mini mi się kojarzy z tą klasą lub tylko nazwą. A RRC to potem powstało i mamy Fieste i nie zapominajcie o DS3. A jak klasa R5 ma zastąpić S2000/RRC to musi być nie tylko tańsza,a też szybsza. Bo kto będzie chciał jechać R5 jak inni będą jeździć S2000 lub RRC i będą z nimi regularnie wygrywać? Zobaczymy na oesach jaka będzie konkurencyjna do S2000 i RRC,bo inaczej kto będzie miał kase ten będzie miał tytuł,bo wsiądzie do RRC.
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: auta klasy R5

Postprzez Matthias Schmidt » piątek, 1 lut 2013, 14:38

S2000 1.6T to wlasnie Mini. Przyznam sie szczerze ze nie wiedzialem ze to to samo co RRC. A to jest kolejna glupota - po co nazywac jedna klase dwojako?
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: auta klasy R5

Postprzez speedyzxz » piątek, 1 lut 2013, 14:56

S2000 1.6T to była nazwa na samym początku i pod taką nazwą wyszło Mini. M-Sport przyjął nazwę dla Fiesty RRC i się to przyjęło, zresztą lepiej brzmi
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: auta klasy R5

Postprzez woocasch » piątek, 1 lut 2013, 15:39

Właśnie ja też rozumiałem, że S2000 1.6T = RRC. Przecież Mini w wersji S2000, to WRC bez dużego skrzydła i z inną zwężką na turbinie, czyli tak samo jak Fiesta RRC w stosunku do Fiesty WRC. Z kolei Fiesty RRC i S2000 różnią się nie tylko silnikiem ale też nadwoziem, łatwo zauważalna różnica to np tylnie błotniki.
Dlatego właśnie dziwiłem się, że niektórzy na forum tworzą trzy różne rodzaje aut, no ale mamy to już wyjaśnione :)
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

cron