ADAC Rallye Deutschland 2012

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez deiman » poniedziałek, 27 sie 2012, 11:44

wrc1600 napisał(a):Zastanawiam sie czy jak niektórzy z was mieliby wylozyc kilkadziesiat milionów euro z wasnej kieszeni na sezon to wybraliby mlodego obiecujacego Mikelsena (nie zanajacego rajdów wrc i bez wiekszego doswiadczenia w wrc) czy mimo wszystko kierowce z czolówki np. Latvale ( moze niezbyt "stabilnego" ale z wielkim doswiadczeniem i znajomoscia tras) :)


Rozmawiajac o mlodym Mikkelsenie, ktory ma 23 lata przypomne, ze Latvala ma 27 wiec w sumie tez jest "mlody i obiecujacy".
Avatar użytkownika
deiman
A5
 
Posty: 616
Dołączył(a): środa, 23 sty 2008, 22:45
Lokalizacja: wroclaw


Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » poniedziałek, 27 sie 2012, 12:49

wrc1600 napisał(a):Zastanawiam sie czy jak niektórzy z was mieliby wylozyc kilkadziesiat milionów euro z wasnej kieszeni na sezon to wybraliby mlodego obiecujacego Mikelsena (nie zanajacego rajdów wrc i bez wiekszego doswiadczenia w wrc) czy mimo wszystko kierowce z czolówki np. Latvale ( moze niezbyt "stabilnego" ale z wielkim doswiadczeniem i znajomoscia tras) :)


Jak to śpiewał Kazik - "gdyby mama miała f***a to by była ojcem". Nie mam kilkudziesięciu baniek i nie wiem co bym z nimi zrobił, gdybym miał to na pewno w pierwszej kolejnosci kupiłbym sobie dom i obywatelstwo w którymś z rajów podatkowych, potem kilka fajnych bryczek. Ale zakładając,że byłby to budżet na rozwój zespołu i na nic innego to bym położył kasę na Mikkelsena. Tak jak pisałem - doświadczenie i wiedzę można zdobyć, a gorący łeb nie jest łatwo ostudzić. Na którego kierowcę z ponadprzeciętną skłonnoscią do dzwonów spojrzeć to miał z tym problem przez całą swoją karierę. Latvala to niewątpliwie kierowca z czołówki, ale warto tutaj sobie przypomnieć Colina McRae. Całą dekadę wszyscy się zachwycali jaki to szybki kierowca, ale tytuł zdobył tylko raz. Podobnie zresztą było z Kuzajem, też nie miał problemu z prostowaniem prawej nogi, ale dopóki musiał walczyć z dobrze dofinansowanym Hołowczycem czy Kuligiem to tytuł był poza zasięgiem, zaczął wygrywać dopiero jak największi rywale wypadli z interesu.

Szanse Latvali na przyszły sezon oceniam wyżej niż Mikkelsena, ale trzeba brać pod uwagę, że to będzie pierwszy sezon startów VW i nawet jeśli mają wybujałe ambicje to i tak nie widzę wielkich szans na właczenie się do walki o którykolwiek tytuł. Tak się jeszcze nie zdarzyło we współczesnych rajdach,żeby debiutujący zespół zgarnął tytuł. Peugeot czy Citroen to owszem, wywalczyły tytuły w pierwszym swoim pełnym sezonie startów, ale wcześniej zdrowo objeżdżali swoje wózki. Zresztą przykład Citroena i Puga też coś pokazuje - oni tych tytułów nie wywalczyli przy pomocy starych wyjadaczy, tylko przez kolesi na których nikt nie liczył. Kim był Gronholm w sezonie 1999? Kim był Loeb w sezonie 2002? Obaj byli podobnymi kierowcami jak Mikkelsen teraz. doświadczenie w WRC prawie żadne, w dodatku Loeb to w ogóle głównie Kit Carami wcześniej jeździł. Moim zdaniem najlepszym wyjściem jest wsadzić do drugiego wozu Mikkelsena i niech się uczy. Polo WRC jak na razie nie przejechało ani kilometra oesowego. Testy testami, ale realne doświadczenie to się zdobywa dopiero podczas realnej rywalizacji, kiedy dochodzi presja wyniku. To jest idealna sytuacja, żeby kierowca mógł nabierać doświadczenia kiedy zespół dopracowuje auto. Nie musi to oczywiscie zaprocentować takim "fajerwerkiem" jak przypadku Loeba czy Gronholma, ale po pierwsze jest szansa, że ukończy więcej rajdów niż JML, a na tym właśnie VW powinno najbardziej zależeć na obecnym etapie, po drugie nawet jeśli z Mikkelsena nie wyrośnie jakiś mega wymiatacz to i tak jak już się rozjeździ moim zdaniem powinien byc conajmniej nie gorszy od JML. To co pisałem na początku - szybcy kierowcy, ale często dzwoniący w gruncie rzeczy całymi latami ocierają się o tytuły, ale rzadko je zdobywają. Takie szanse to mają średnio uzdolnieni kierowcy, ale za to regularni i pracowici. Burns - przecież jego ludzie wręcz nienawidzili za jeżdżenie "na punkty", a w końcu przy sprzyjajacych okolicznościach zdobył tytuł. Na to jak Burns zdobył tytuł też warto zwrócić uwagę - walczył z Colinem i Makinenem do ostatniego rajdu. Makinen jechał wtedy Evo WRC, które było niedopracowanym gównem, odkąd dostał Evo WRC to był same problemy, trudno powiedzieć czy w ostatnim rajdzie sezonu skrewił sam, czy dlatego, że nie miał wyjścia - musiał przycisnąć na maksa tego co potrafiło nieudane auto no i przytafił się zonk. Colin to jednak miał wtedy topową furę, chyba minimalnie lepszą niż Subaru Burnsa. A jeśli nei lepszą to porównywalną. Pocisnął jednak straszliwie, podczas gdy Burns trzymał cisnienie. Colin zaliczył stan nieważkości, a Burns cały czas kontrolując tempo ukończył rajd, wcale go nie wygywając, a jedynie kończąc miejsce wyżej niz wystarczyło do zdobycia tytułu. Między innymi własnie dlatego uważam,że nawet jeśli Mikkelsen się nie rozwinie do poziomu Loeba czy choćby Ogiera to i tak przyniesie nie mniejszy pożytak niż JML, który od dzwonów prawdopodobnie już nie odwyknie. Tak samo jak Ford ma w tej chwili większy pozytek z Solberga niż z JML i to znacznie większy i to pomimo,że nie wygrał ani jednego rajdu. Tyle,że Solberg się już nei rozwinie, a Mikkelsen ma na to duze szanse.

Dlatego właśnie w obecnej sytuacji VW postawiłbym na Mikkelsena, porzucajac jednocześnie marzenia o blitzkriegu w WRC. Blitzkrieg moze się udać jeśli rywale są słabi, ale przy obecnej formie Citroena i jego lidera szande na to są niewielkie. VW zresztą powinien być już nauczony dakarem, że tak od razu to się raczej nie da. Oni przez kilka lat nie byli w stanie objechać słabnącego Mitsubishi, jeśli nie brakowało szybkości to przytrafiały się jakieś awarie. To jest właśnie kwestia doświadczenia które trzeba zdobyć, kóre ciężko jest sobie kupić.

Rozmawiajac o mlodym Mikkelsenie, ktory ma 23 lata przypomne, ze Latvala ma 27 wiec w sumie tez jest "mlody i obiecujacy".


Nie w dzisiejszych czasach. optykę trochę "zaburza" Loeb, który mimo zaawansowanego wieku ciągle kosi konkurencję, ale w F1 trójka najlepszych kierowców swoje tytuły zdoywała w wieku poniżej 25 lat. Poza tym Latvala nie ma problemu z tym, co można poprawić poprzez rozjeżdżenie i doświadczenie. On ma problem z tym, z czym kierowcy jeśli mają problem to przez całe życie, conajwyżej udaje się problem nieco ograniczyć, ale wyeliminowac to raczej nie.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez speedyzxz » poniedziałek, 27 sie 2012, 12:58

Może i Mikkelsen ma dopiero 23 lata, staż w rajdach ma długi i to na oesach WRC.
Jeśli Polo będzie porównywalne z Fordem i Cytryną to myśle że podium w jego wykonaniu nie było by dla mnie specjalnie zaskakujące.
http://rajdy-klasyfikacje.cba.pl - klasyfikacje WRC, ERC, RSMP i WRX!
Avatar użytkownika
speedyzxz
S1600
 
Posty: 2852
Dołączył(a): wtorek, 20 cze 2006, 21:46
Lokalizacja: Wapno/Poznań

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 27 sie 2012, 13:34

Bardzo chcialbym zobaczyc Mikkelsena w aucie WRC zeby bylo miarodajne porównanie. Kiedys zaliczyl troche rajdów WRC jako "nastolatek" ale oprócz spektakuarnego dzwonu nie zapisal sie w historii. Niedawno zachwycano sie Neuvillem i widziano go nawet jako nr 2 w Citroenie, tymczasem chlopak placi frycowe jak na razie. VW wchodzi powaznie do rajdów i nie moze sobie pozwolic na "wychowywanie" nr 2 u boku Ogiera, zbyt duza skala projektu, jako trzeci kierowca bylby lepszym wyborem. Do zbierania punktów trzeba miec 2 asów bo ponad mistrzostwo kierowców fabryka stawia tytul producentów.
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez woocasch » poniedziałek, 27 sie 2012, 14:36

wrc1600 napisał(a):Bardzo chcialbym zobaczyc Mikkelsena w aucie WRC zeby bylo miarodajne porównanie. Kiedys zaliczyl troche rajdów WRC jako "nastolatek" ale oprócz spektakuarnego dzwonu nie zapisal sie w historii.

Nie wiem czy od 2008 roku coś się zmieniło, ale wtedy w Rajdzie Szwecji Mikkelsen zdobył pierwsze punkty w WRC i był wtedy najmłodszym zawodnikiem, który zdobył punkty w eliminacji WRC, a miał wtedy niecałe 19 lat. Czyli w jakiś sposób zapisał się na kartach historii.

W 100% zgadzam się z żółtodziobem, na dzień dzisiejszy Mikkelsen jest najlepszą opcją. Oprócz wszystkich już wymienionych atutów dodałbym jeszcze fakt, że zna zespół z tegorocznych startów, co też ma swoje plusy.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 27 sie 2012, 14:46

Subaru Impreza WRC Richarda nie byla w 2001 samochodem ktorym latwo mozna bylo zdobyc tytul (sporo problemow), a Focus Colina byl po prostu lepszy. Mistrzem jednak zostaje ten kto uzbiera najwiecej punktow. Burns laczac szybkosc z regularnoscia (jak na tamte czasy) zdobyl tytul mimo iz nie dysponowal najlepszym autem.


Zgodze sie, ze Mikkelsen zasluguje na jazde w WRC i chyba bylbym za opcja taka:
JML zostaje w Fordzie i przy sprzyjajacych okolicznosciach (Loeb odchodzi) ma szanse na walke o tytul. Zas Andreas wskakuje obok Ogiera. To bylby najlepszy scenariusz moim zdaniem.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez gregortest » poniedziałek, 27 sie 2012, 15:48

Pierwszy sezon startów to na 99% nie będzie sezon walki o tytuły (no, chyba, że VW myśli inaczej, ale to by znaczyło że nie myśli) więc spokojnie można wziać kierowcę, który ten sezon poświęci na szlifowanie rzemiosła niż takiego co będzie udowadniał samemu sobie, że może prześcignąć Loeb

No tutaj bym, polemizował. Gdyż żadna firma jak do tej pory , nie przeprowadziła tak zmasowanych testów, ciężkich i takiej ich ilości. Testowali praktycznie w kazdych warunkach.
Nawet w Meksyku .Także wystartuja, dopiero wtedy, kiedy będą mieli 99% pewności.
Po drugie, teraz jest zupełnie łatwiej zbudować szybkie auto. Podkupili 4 czołowych inżynierów z forda i citroena i prodraivu.
Mają Ogiera, który za punkt honoru ma zlanie Loeba, a z kolegi po awanturze pomiędzy Loebem i Ogierem w tamtym sezonie, mają ze sobą na pieńku.
Zobaczcie ile na PancerPlatte Ogier przegrał z Loebem :mrgreen:
Ile to daje sek na kilometrze ;;;;;;;:)))))))
To jest drugi, albo nawet lepszy Loeb.
Takie jest moje skromne zdanie.
A co do obsady to postawią na Mikelsena, latvala zostanie w Fordzie.
OGIer i Mikelsen, Sordo i Solberg.- drugi team Red Bull. lub Ogier Solberg i Sordo i Mikelsen drugi team Red bUll
gregortest
A5
 
Posty: 820
Dołączył(a): piątek, 15 cze 2012, 12:10

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez kmederski » poniedziałek, 27 sie 2012, 16:43

Trudno nie zgodzic sie z żółtodziobem(chyba sie starzeje :twisted: ).

Mysle ze opcja Ogier- Mikkelsen jest najbardziej prawdopodobna i przyszlosciowa. Podejrzewam, ze jako trzeci kierowca wystapi dwudziestolatek Sepp Wiegand, ktory swoj pierwszy sezon w S2000( szanse ktora otrzymal) traktuje bardzo powaznie.Jezdzi rozsadnie, z rajdu na rajd jest coraz szybszy, ogromnie duzo pracuje z pilotem nad opisem( praktycznie kazda wolna chwile spedzaja razem z Gortschallkiem w aucie uczac sie opisu), dwie godziny dziennie poswieca na 10 kilometrowa przebiezke i cwiczenia rozciagajace, do tego dochodzi fitnesscenter. Pokazcie mi u nas takiego zucha :mrgreen:

Rajd Deutschland byl super :D , co prawda pogoda dala sie we znaki i zalogom i kibicom, ale mysle ze warto bylo. Junior odrobil straty, ma 15 punktow do Guerry, to w zasadzie za duzo aby stawiac na zwyciestwo, ale w rajdach wszystko sie moze zdarzyc i tym razem to Guerra bedzie pod presja na nastepnych rajdach. Odnosze wrazenie, ze Michal w miedzyczasie zoptymalizowal tor jazdy.
kmederski
N3
 
Posty: 446
Dołączył(a): środa, 18 lis 2009, 13:26
Lokalizacja: kolwiek

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 27 sie 2012, 18:35

Ogier nie jest lepszy od Loeba i moim zdaniem nigdy nie bedzie takiego kierowcy jak Mr. Perfect.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez brtq » poniedziałek, 27 sie 2012, 19:13

Ogier jest bardzo, bardzo szybki i skuteczny. Moim zdaniem nawiąże walkę z Loebem i może za 2 albo 3 lata sięgnie po tytuł, ale wątpię czy komukolwiek uda się zostać mistrzem aż 8 (9) razy :) .
brtq
N3
 
Posty: 223
Dołączył(a): wtorek, 7 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez CZUCZU » poniedziałek, 27 sie 2012, 20:09

9 razy 9... bo loebowi raczej nic tytułu nie zabierze. Pozatym loeb na zawsze bedzie w historii rajdów przez liczne rekordy i tytuły.
http://www.czuczu.estrefa.pl

Głośno i bokiem na przednich łapach..
Avatar użytkownika
CZUCZU
N3
 
Posty: 425
Dołączył(a): wtorek, 29 sie 2006, 10:03
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Anbarra » poniedziałek, 27 sie 2012, 20:39

wrc1600 napisał(a):Niedawno zachwycano sie Neuvillem i widziano go nawet jako nr 2 w Citroenie, tymczasem chlopak placi frycowe jak na razie.


Z mojego punktu widzenia, Thierry to drugi Francois Duval :D Niepokorny, i sam sobie utrudnia nauke. No co jak co, gdyby ktos mi powiedzial za daje mi rok na nauke, to staralbym sie wiecej wyniesc z tego roku wiedzy, niz zaliczyc dzwonow. Co jak co, ale krzakach "traci kilometry nauki".
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Anbarra » poniedziałek, 27 sie 2012, 20:48

A po 2 a propos ostatnich 2 postow: Mam nadzieje ze nikt nie bedzie po odejsciu Loeba byc kolejnym kosmita w aucie WRC, osobiscie znienawidze taka osobe. Bo to jakby jakis kabaret na kazdym przedstawieniu opowiadal ten sam kawal... Nikogo to juz nie bedzie interesowalo co onj powie. Loeb jest dla mnie najnudniejszym kierowca wszechczasow :D
Anbarra
A5
 
Posty: 508
Dołączył(a): sobota, 21 sie 2010, 10:36
Lokalizacja: Vienna, Myslenice, Trzemesnia

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » poniedziałek, 27 sie 2012, 21:00

Anbarra - trudno sie z Toba nie zgodzic. Moze nie uzylbym az tak ostrych slow, ale faktycznie - choc Loeb jest fantastycznym kierowca, mistrzostwa duzo traca na jego dominacji. Jakby odszedl i pojawilby sie kolejny dominator, staloby to sie jeszcze mniej fajne. Bo czym sie tu ekscytowac? Mocno wierze w to, ze po odejsciu Loeba wreszcie bedziemy sledzili walke o tytul z wypiekami na twarzy. Chociaz jesli Sloeb odejdzie po tym roku, obstawiam, ze Mikko dosyc latwo zdobedzie tytul. Chyba, ze JML popelni mniej bledow a Petter i Ogier skutecznie beda Hirvonenowi utrudniac dowozenie sie na wyzszych pozycjach.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez brtq » poniedziałek, 27 sie 2012, 21:01

Anbarra napisał(a):A po 2 a propos ostatnich 2 postow: Mam nadzieje ze nikt nie bedzie po odejsciu Loeba byc kolejnym kosmita w aucie WRC, osobiscie znienawidze taka osobe. Bo to jakby jakis kabaret na kazdym przedstawieniu opowiadal ten sam kawal... Nikogo to juz nie bedzie interesowalo co onj powie.


A ja bym chciał żeby po odejściu Loeba było kilku takich kosmitów którzy prezentują podobny bardzo wysoki poziom :wink: W końcu w najszybszej rajdowej klasie powinni jeździć najszybsi kierowcy.


Anbarra napisał(a): Loeb jest dla mnie najnudniejszym kierowca wszechczasow :D


Może jest nudny, ale jest też najlepszy :D
brtq
N3
 
Posty: 223
Dołączył(a): wtorek, 7 sie 2012, 18:36
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości

cron