ADAC Rallye Deutschland 2012

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez JoostSchouten » niedziela, 26 sie 2012, 18:02

My video of this great rally is online! Including Solberg on three wheels, Sordo hitting a chicane and lots of other cool action.

Obrazek

Watch it in HD at Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5mDTDRMCeWU&hd=1
Joost - Rallymedia.nl
Avatar użytkownika
JoostSchouten
N3
 
Posty: 280
Dołączył(a): piątek, 20 maja 2005, 15:25
Lokalizacja: The Netherlands


Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez SkyWalker » niedziela, 26 sie 2012, 18:09

Może są i większe szanse na podium ale kierowca też nie może być byle szofer....a Mikkelsen pokazuje naprawdę swoje atuty i myślę że para Mikkelsen oraz Ogier to najlepsza alternatywa dla VW, jeżeli o mnie chodzi to dobrym kierowcą mógłby być Abring też z niego kozak:)
Avatar użytkownika
SkyWalker
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2012, 10:17
Lokalizacja: Laukaa

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wanderer » niedziela, 26 sie 2012, 18:56

Zdaje się, że Tänak został wycofany przez M-Sport, więc Sordo zajął 9 miejsce, a Arzeno 10 i zdobywa pierwszy punkt w WRC. Pewnie Wilson coś znowu wymyślił.
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Witcher1990 » niedziela, 26 sie 2012, 20:36

Z tym, że Atkinson pierwszy raz od 3 lat startuje w wrcu. A prędkość pokazywał wcześniej. Myślę, że 1-2 rajdy i może walczyć o top 5. No i poza tym nie obechały go samochody s2000 co bylo notoryczne w przypadku AA.
Witcher1990
A6
 
Posty: 1464
Dołączył(a): wtorek, 31 lip 2012, 21:00

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 26 sie 2012, 21:17

No to pora na tradycyjne podsumowanie :)
Juz dawno nie bylo tak interesujacego rajdu na asfalcie. Oczywiscie Loeb robil z konkurencja co chcial, ale do tego juz musimy sie przyzwyczaic. Poki bedzie jezdzil, bedzie wygrywal. Wielkie gratulacje dla niego.
Chaosu bylo naprawde duzo, Arena Panzerplatte zebrala swoje zniwo. No i trzecie miejsce na Power Stage w wykonaniu kierowcy jadacego S2000 to rzecz ciezka do wyobrazenia sobie wczesniej.

Moim zdaniem zawiodl Mikko. Jego tempo bylo naprawde slabe, nawet Tanak byl od niego szybszy. No ale zwyciezcy (w jego przypadku nie zwyciezcy :)) sa na mecie i on ma kolejne podium.

Fordy pokazaly sie z ladnej strony. Tempo naprawde dobre (JML, Solberg, Tanak). Oczywiscie jak to Fordy - nie bez problemow. Jari pokazal sie z ladnej strony, ma zyciowy wynik (gdyby nie Hirvo mialby go rok wczesniej). Petter znow przesadzil no i ma juz Ostberga tuz tuz za soba. A szkoda, bo zapowiadalo sie na ladny wynik Forda. Ott Tanak niestety tez pokazal swoja konsekwentnosc - najpierw dobre tempo (a nawet wiecej niz dobre) a potem dzwon. No coz... i tak jestem pod wrazeniem jego wystepu. Ostberg znow powolutku i do celu. Tez jakis sposob :). Nie wiem co za poploch na temat Tanaka - przeciez jest gosciu na 9. miejscu, nie rozumiem o co biega w tym momencie.

Dani Sordo kompletnie zawiodl. Tempo mial takie sobie. Majac w pamieci jego zeszloroczny rajd Niemiec, to tym razem nie istnial. A na dodatek problemy ktore go spotkaly wykluczyly go calkowicie. Chris Atkinson - umowmy sie - tempa nie mial, ale wierze, ze w koncu sie rozkreci. Przynajmniej dojechal do mety na naprawde wysokim piatym miejscu a Motorsport Italia wreszcie nie doznalo kompromitacji. A przynajmniej niepelne bo wyczyny Paulo Nobre sa jedyne w swoim rodzaju :).

Generalnie rajd z gatunku tych ciekawszych, co nie zmienia faktu, ze o Loebie juz spokojnie mozemy powiedziec 9 - krotny mistrz swiata. Takze Citroen moze byc pewny tytulu producentow. Ford jest zbyt daleko i zbyt nieobliczalny :). Zobaczymy czy Ostberg zawiezie sie na II wicemistrzostwo ale obstawiam ze tak.

Volkswagen mial oglosic drugiego kierowce, ale mowiac szczerze czulem, ze to tylko obiecanki-cacanki. Mikkelsen zasluguje na fabryczne Polo, ot co.
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez żółtodziób » niedziela, 26 sie 2012, 22:07

Ha, widzę że kolega Matthias również dochodzi do wniosku, że Mikkelsen to jednak lepsza opcja dla VW niż JML ;-) . Szybki jak JML to jeszcze nie jest, ale jest młody i ma duże szanse poprawić swoje tempo. Szybkość Mikkelsena to dużo łatwiejszy "problem" do "naprawienia" niż dzwony JML. Pierwszy sezon startów to na 99% nie będzie sezon walki o tytuły (no, chyba, że VW myśli inaczej, ale to by znaczyło że nie myśli) więc spokojnie można wziać kierowcę, który ten sezon poświęci na szlifowanie rzemiosła niż takiego co będzie udowadniał samemu sobie, że może prześcignąć Loeba.

A co do ogłoszenia drugiego kierowcy - spokojnie, powiedzieli że po Rajdzie Niemiec, czyli do GB mają czas ;-) A tak poważniej mówiąc to prawdopodobnie z Latvalą się nie dogadali, a na to liczyli. Sam Latvala jeszcze do niedawna twierdził, że się waha, a potem zamilkł. Myślę, że on w gruncie rzeczy rozsądnie przeanalizował wszystkie dane. To, że łeb mu sie grzeje jak założy kask i wsiądzie z kółko to nie oznacza, że w spokojniejszych warunkach nie jest to człowiek rozsądny i twardo stąpający po ziemi. U Malcolma miał jak u Pana Boga za piecem. VW za to moze robić ciśnienie na wynik, zresztą już robi, nawet w tym momencie, jak jeszcze ich taczka nie przejechała pół rajdu padają teksty, że chcą walczyć o tytuły. Takie ciśnienie może JML zaszkodzić jeszcze bardziej. Z drugiej strony może coś więcej wiedzą na temat bardziej długoterminowych planów Forda. Ha, prawie na pewno wiedzą na ten temat więcej od nas. Oprócz tego brak szczególnej determinacji M-Sportu, żeby zatrudnić Sordo - to raczej dość nietypowe zachowanie jeśli jest jasne, że się traci podstawowego kierowcę. Widocznie nie jest to do tej pory jasne. Stąd własnie brak komunikatu ze trony VW. moze jeszcze trwają rozmowy, a może już się skończyły niepowodzeniem a plan B jest dopiero w fazie konstrukcji.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 26 sie 2012, 22:44

żółtodziób

Ha, widzę że kolega Matthias również dochodzi do wniosku, że Mikkelsen to jednak lepsza opcja dla VW niż JML


Aaaa tego nie napisalem :) ;). Wierze, ze JML moze troche mniej bledow popelniac, a ten sezon jest jedynie wypadkiem przy pracy. Za Niemcy i Finlandie nie mozemy go karcic. Ale Mikkelsen tez bylby dobra opcja i od dawna mu kibicuje (pamietam jego rolke na GB 2007 :D).

A tak poważniej mówiąc to prawdopodobnie z Latvalą się nie dogadali, a na to liczyli.


Moze byc cos z tych rzeczy.

nie oznacza, że w spokojniejszych warunkach nie jest to człowiek rozsądny i twardo stąpający po ziemi


Tak mysle, chocby dlatego ze jest Finem :D

VW za to moze robić ciśnienie na wynik, zresztą już robi, nawet w tym momencie, jak jeszcze ich taczka nie przejechała pół rajdu padają teksty, że chcą walczyć o tytuły. Takie ciśnienie może JML zaszkodzić jeszcze bardziej


Masz racje, ale w Fordzie na pewno jest motywacja i "cisnienie" na wynik. Tylko po prostu Malcolm darzy Latvale zaufaniem i sympatia i ciagle daje mu ta "ostatnia szanse".

Z drugiej strony może coś więcej wiedzą na temat bardziej długoterminowych planów Forda. Ha, prawie na pewno wiedzą na ten temat więcej od nas


Bardzo mozliwe. De facto, nikt nie powiedzial, ze Ford wycofuje sie po 2013. Oni wola krotsze umowy, ale i tak od jakiegos czasu je przedluzaja. Ja osobiscie bardzo sie boje o ich przyszlosc, ale o gwarancji dluzszego pozostania w WRC moze swiadczyc to, ze na przyszly sezon zapowiedziana jest nowa wersja Fiesty WRC. Jesli Latvala zostanie z Fordem, dostaje gwarancje na to, ze bedzie miec do dyspozycji sprzet, ktorym bedzie mogl zawalczyc o zwyciestwa i tytul (pod warunkiem, ze pan Sebastien sobie odejdzie :)). W Volkswagenie nie mialby takiej gwarancji.

Oprócz tego brak szczególnej determinacji M-Sportu, żeby zatrudnić Sordo - to raczej dość nietypowe zachowanie jeśli jest jasne, że się traci podstawowego kierowcę


Akurat nie sadzilem, zeby Dani mogl przejsc do Forda. Sordo zostaje w Mini i ponoc zaliczy caly sezon (no obyyy...). Z drugiej strony Wilson brzdakal cos ostatnio o Ostbergu, ale na dobra sprawe moze byc to w kwestii zastapienia nim Pettera (oby nie!!!!).

Jak to mowia? Pozyjemy, zobaczymy :)

Pozdrawiam
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wanderer » niedziela, 26 sie 2012, 22:45

A może tak jak w przypadku Mikko i Citroena, przejście Latvali zostanie ogłoszone dopiero w przyszłym roku, jak już kontrakt z Fordem wygaśnie?

Jeśli chodzi o Tanaka, to nie "siedzę w regulaminach" ale jest taki przepis, że trzeba wcześniej zgłosić do FIA w którym rajdzie zespół zamierza wykorzystać ten sam silnik albo np skrzynię biegów. Pewnie po dzwonie na Panzerplatte musiano taką część wymienić, a potem aby uniknąć kłopotów, zdecydowano, że lepiej będzie wycofać się z rajdu.

64.5 LIMITATION OF TRANSMISSION & SPARE PARTS
64.5.1 For a Manufacturer or a WRC Team, a list of linked rallies intended to be run with the same transmission and spare parts must be notified to the FIA prior to the first rally in which they will take part as:

- 1 link of 2 rallies per car and 3 links of 3 rallies per seasonally allocated car number for a Manufacturer or a WRC team which has nominated all Championship rallies.
- 4 links of 2 rallies per seasonally allocated car number for a WRC Team which has nominated 10-12 rallies.
- 3 links of 2 rallies per seasonally allocated car number for a WRC Team which has nominated 7, 8 or 9 rallies.

http://www.motorsport-total.com/rallye/WRC-Regelement-2012-Englisch.pdf
wanderer
A6
 
Posty: 1201
Dołączył(a): wtorek, 7 wrz 2010, 13:21

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Matthias Schmidt » niedziela, 26 sie 2012, 23:36

A może tak jak w przypadku Mikko i Citroena, przejście Latvali zostanie ogłoszone dopiero w przyszłym roku, jak już kontrakt z Fordem wygaśnie?


Jesli tak, to Latvala na pewno nie zostanie kierowca Volkswagena :) bo twierdzili ze drugiego oglosza po rajdzie Niemiec (czy tez na rajdzie Niemiec).
"This rally is insane, even though everything is going well at the moment. If there is a trouble, I'm as good as dead" - Henri Toivonen (1 May 1986)
Avatar użytkownika
Matthias Schmidt
N4
 
Posty: 2413
Dołączył(a): sobota, 13 mar 2010, 22:27
Lokalizacja: Monachium, Niemcy

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez wrc1600 » poniedziałek, 27 sie 2012, 00:42

Zastanawiam sie czy jak niektórzy z was mieliby wylozyc kilkadziesiat milionów euro z wasnej kieszeni na sezon to wybraliby mlodego obiecujacego Mikelsena (nie zanajacego rajdów wrc i bez wiekszego doswiadczenia w wrc) czy mimo wszystko kierowce z czolówki np. Latvale ( moze niezbyt "stabilnego" ale z wielkim doswiadczeniem i znajomoscia tras) :)
SS10 LARDIER ET VALENCA - FAYE (51.70 km)
1. R. Kubica
3. S. Loeb +41.2
9. S. Ogier +1:49.5
wrc1600
N3
 
Posty: 284
Dołączył(a): wtorek, 24 maja 2011, 22:06
Lokalizacja: Kraków

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez TGR » poniedziałek, 27 sie 2012, 02:31

A mnie się wydaje, że VW wystawi dwa zespoły: I- Ogier/Latvala, II-Sordo/Mikkelsen lub Hanninen.
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez SkyWalker » poniedziałek, 27 sie 2012, 08:55

nie wystawi bo nie mają zgody na 3 auto a co dopiero na 4
Avatar użytkownika
SkyWalker
N3
 
Posty: 249
Dołączył(a): wtorek, 31 sty 2012, 10:17
Lokalizacja: Laukaa

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez woocasch » poniedziałek, 27 sie 2012, 09:20

wrc1600 ale przecież VW ma już kierowcę z dużym doświadczeniem w WRC czyli Ogiera, a do tego Mikkelsen jak na swój wiek ma duże doświadczenie w WRC. Pamiętajmy, że w MŚ debiutował już w 2006 roku, jasne że JML ma większe doświadczenie, ale postawienie na Andreasa moim zdaniem nie będzie błędem, a na koniec sezonu może się okazać, że była to bardzo dobra decyzja. Mikkelsen jest młody, zdolny, szybki, ostatnio dosyć pewnie jeździ, a do tego na 100% będzie tańszy od JML :) Gdyby Latvala był takim geniuszem kierownicy to powinien w klasyfikacji MŚ być na conajmniej drugim a nie piątym miejscu.
---
woocasch
woocasch
A6
 
Posty: 1424
Dołączył(a): wtorek, 17 maja 2011, 10:13
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez Jarek55511 » poniedziałek, 27 sie 2012, 10:01

SkyWalker napisał(a):nie wystawi bo nie mają zgody na 3 auto a co dopiero na 4
Sky Walker ale kolega mówi o dwóch zespołach:
TGR napisał(a):A mnie się wydaje, że VW wystawi dwa zespoły: I- Ogier/Latvala, II-Sordo/Mikkelsen lub Hanninen.

I np.pierwszy będzie się nazywał Volkswagen Motorsport w składzie Ogier,Latvala. A drugi RedBull VW rally team w składzie Mikkelsen,Hanninen,bo Mini coś planuje wystawić Sordo w pełnym cyklu WRC 2013"
Avatar użytkownika
Jarek55511
S1600
 
Posty: 2563
Dołączył(a): piątek, 2 kwi 2010, 12:40
Lokalizacja: Stara Łomnica

Re: ADAC Rallye Deutschland 2012

Postprzez TGR » poniedziałek, 27 sie 2012, 10:31

Jarek55511 napisał(a):
SkyWalker napisał(a):nie wystawi bo nie mają zgody na 3 auto a co dopiero na 4
Sky Walker ale kolega mówi o dwóch zespołach:
TGR napisał(a):A mnie się wydaje, że VW wystawi dwa zespoły: I- Ogier/Latvala, II-Sordo/Mikkelsen lub Hanninen.

I np.pierwszy będzie się nazywał Volkswagen Motorsport w składzie Ogier,Latvala. A drugi RedBull VW rally team w składzie Mikkelsen,Hanninen,bo Mini coś planuje wystawić Sordo w pełnym cyklu WRC 2013"


Dokładnie o to mi chodziło :D Niemcy podchodzą do tego projektu bardzo poważnie. Testują nowy model po płaszczykiem Skody, żeby nie przynieść ujmy swojej marce. Kierowców mają do cholery, którzy Skodami startują w różnych rundach i w różnych cyklach. Przeważnie są to młodzi zawodnicy. A w przyszłości, kiedy Polo będzie się rozwijać, trzeba wykorzystać starsze specyfikacje. Tak przecież robi Citroen i Ford. A co do Sordo. Myślę, że przy pomocy Sainza wejdzie do VW. Mini ciągle coś obiecuje, a później nic z tego nie wychodzi, bo są jakieś problemy. Dla Sordo obecny rok jest stracony.
Avatar użytkownika
TGR
A5
 
Posty: 601
Dołączył(a): wtorek, 27 sty 2009, 14:17
Lokalizacja: Trzebnica

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 42 gości

cron