przez żółtodziób » wtorek, 1 kwi 2003, 00:18
Tak, ale Francuzi są w ogóle dziwni, Niemcy to Niemcy, oni nawet jak gazowali ludzi w komorach to tatuowali im numerki żeby kogoś nie przeoczyć... Chociaż wystawili w Le Mans Bentleya, ale wystawili go takiego żeby nie mógł Audikom podskoczyć. Ale już Skodę i Seata dopuscili do bezpośredniej walki z tej walki wycofali Seata, który w przeciwieństwie do Skody ma wizerunek usportowionego i większe sukcesy w rajdach. Z handlowego punktu widzenia zachowali się bez sensu.
Ale jest mocno prawdopodobne że VW pójdzie do F1. Powstanie niedługo niemiecki team F1 o którym mówi się że będzie miał w nim udziały jeden z niemieckich koncernów... BMW siedzi w Williamsie, Daimler-Benz w McLarenie, zostają 3 możliwości: Porsche, VW i Opel. Opel jest za biedny musiałby mieć wsparcie z centrali GM, Porsche też raczej zamożne nie jest ale oni mają doświadczenie i lubią robić niespodzianki, ale w F1 to oni byli tylko przez krótki okres jak dostarczali turbodoładowane silniki do McLarenów i ich udział na silnikach się kończył, głowny nacisk kładli zawsze na GT i wyścigi długodystansowe co sprzyjało budowaniu wizerunku marki wozów trwałych szybkich i niezawodnych, mówi się że Porsche wróci do Le Mans i do GT, w takim układzie nie sądzę zeby mieli flotę i techniczne możliwości równoległego zaangażowania sięw F1 skoro nawet Toyota która jest sto razy większym koncernem musiała wycofać się z rajdów i Le Mans żeby zaangażowaćsię w F1. A VW przebudowuje teraz zupełnie swój wizerunek a Audi już dawno weszło w bezpośrednią konkurencję z BMW i Mercedesem zwalniając dawną pozycję dla marki VW (Passat, Phaeton), być może pod marką VW a być może Audi jako spadkobiercę dawnego Auto Uniona, pierwszej wyścigówki z centralnym silnikiem (projektu Ferdynanda Porsche zresztą) i bezposrednią konkurencję Mercedesa i BMW. Wskazywałoby na to też wycofanie sięAudi z Le Mans. Wydaje mi się że w związku z zaangażowaniem się w F1 raczej nie ma co liczyć na kolejny zespół rajdowy z koncernu VW. Jako koncern i tak będą mocno zaangażowani, Skoda w rajdach, Bentley w maratonach, Lamborghini w GT, VW w S1600 (w GT i w S1600 fabryki niby nie mogą wystawiać zespołów ale fabryki przecież muszą zająć się udoskonalaniem pojazdów które sprzedawać będą prywaciarzom) i VW albo Audi w F1. Co najwyzej jak Skoda stanie się dobrą rajdówką to zespół przejmie Audi, spakują wszystkie bebechy do TT i nazwą to Sport Quattro 2, co szczerze mówiąc wcale by mi nie przeszkadzało, fajnie by było żeby to miało jeszcze 5cio garowy silnik.