Przepisy o trzecim kierowcy zespołu

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez TommiCrazy » sobota, 8 mar 2003, 12:00

To moze być jednak bardzo dobry pomysł gdyby ten 3ci kierowca (jesli punktował juz w jakims rajdzie) niemógłby wliczać punktów dla TEAMU, wiec albo go zastawiom i niech się szkoli albo beda szukać innych młodych.Ale gdyby ten przepis wprowadzono w tamtym roku to obecny jeden z liderów Loeb w tym roku by pewnie niejeździł. i musiał by ciułac punkty prywatnie, ale zato Mitsubishi w sezonie 2004 mogło by z czego wybierać :D
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK


Postprzez Truskawa » sobota, 8 mar 2003, 15:34

Dlaczego Loeb by nie mógł jeździć ? To przecież Colin i Carlos doszli do teamu Citroena... A Sainz wlasnie jako ten trzeci, dodatkowy. Przypomnij sobie jak Sainz szukał jakiejś fabryki bo jeszcze chciał jezdzic, bo twierdził ze to jeszcze nie jego koniec rajdowej kariery.....
.:: Do zobaczenia na oesach ::.
Avatar użytkownika
Truskawa
N2
 
Posty: 168
Dołączył(a): poniedziałek, 21 paź 2002, 15:17
Lokalizacja: Kraków

Postprzez LIPciu » poniedziałek, 10 mar 2003, 00:11

Wilu napisał(a):nie chcę przeklinać ale takiego kretynizmu się nie spodziewałem. jednak czy zielone stoliki tam czy w polsce, austrii, to jest nieistotne ci ludzie to kretyni zawodowi. zakażą startów wrc w mistrzostwach regionalnych, czołówka nie będzie się mieścić w podstawowych teamach. ktoś tam u góry chyba się mocno pierdo...... w głowę. uffff :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:


w 100% podzielam to zdanie!!!
pozdro
Avatar użytkownika
LIPciu
A5
 
Posty: 953
Dołączył(a): niedziela, 9 mar 2003, 21:13
Lokalizacja: kraków

Postprzez TommiCrazy » poniedziałek, 10 mar 2003, 02:11

Mówie o Loebie patrząc na sezon 2001\2002, wtedy wygrywając jeden rajd odpadł by z eliminacji i niezabłysnoł by w tym roku!!
POZDRAWIAM
Obrazek
Mitsubishi Starion Turbo EX2000
Avatar użytkownika
TommiCrazy
A6
 
Posty: 1057
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 20:40
Lokalizacja: Skawina-cheltenham UK

Nowe przepisy o...

Postprzez grandmaster » sobota, 29 mar 2003, 23:27

Nowe przepisy dla trzecich kierowców fabrycznych od 2004!!!

...Od sezonu 2004 mają zostać ograniczone możliwości zatrudniania i startowania dla trzecich kierowców fabrycznych. Trzeci kierowca fabryczny nie będzie ...

Więcej info. na: http://www.rally.online.pl/ns.php?story ... 8221822801
rally's are not a crime
.............................................
www.extreme.pl - is not a crime
Avatar użytkownika
grandmaster
N3
 
Posty: 438
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 14:23
Lokalizacja: Niemcza

Postprzez żółtodziób » niedziela, 30 mar 2003, 09:48

Panowie, widzicie tylko wady takiego rozwiązania. Ja widzę przede wszystkim możliwość pojeżdżenia fabryką przez młodych kierowców i wyrównanie szans zamożnych i mniej zamożnych zespołów. Nie ma co ukrywać że Peugeot święci triumfy m.in dlatego że kupił sobie niezły skład. Obecna sytuacja prowadzi do skostnienia kadry, nikt przez moment nie pomyśli żeby zatrudnić kogoś młodego. Szczerze mówiąc nie żal mi Sainza, on już swoje robił i z powodzeniem może iśc na emerturę, Rovanpera i Panizzi to (z całym szacunkiem) specjaliści bez specjalnych szans na rozwój. Piszecie o tym że rajdy przestaną być widowiskowe: A jakie są? szutry wygrywa Gronholm, a asfalty Panizzi! Moim zdaniem sama koncepcja jest niegłupia, tylko warta doszlifowania. Może zamiast pakowania kierowcy bez wygranej na trzeciego wprowadzić tylko obowiązek wystawiania wozu dla kierowcy który nie ma żadnych osiągnięć? Jeżeli zespół stać na wystawienie 4 wozów to nowicjusz pojedzie 4rtym, a jeżeli chcą wystawić tylko 2 to będą musieli wsadzić debiutanta do 2go wozu. W rajdach brakuje swieżej krwi, o tym jak trudno zostać nawet dopłacając do interesu nawet w tak beznadziejnym zespole jak Hyundai przekonał się Tomek Kuchar. Gdyby ktos wprowadził taki przepis niewykluczone ze ktos by Tomka zatrudnił i mógłby się chłopak rozwijac.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

zmiana zdania

Postprzez grandmaster » niedziela, 30 mar 2003, 11:33

Popieram wszystkie aspekty jakie przedstwił "żółtodziób''...

Na początku też uważałem, że ten nowy przepis to kolejny głupi, nieprzemyślany wymysł FIA, który się nie sprawdzi, że najbardziej ucierpią tacy kierowcy jak Sainz czy Rovanpera, itd.
Jednak po głębszej analizie uznałem, że jest to dobry sposób na promocję WRC.
Zgadzam się ze wszystkimi postualatami mojego przedmówcy, ale ja widzę jeszcze inne plusy tej ustawy, może niektórzy z Was uznają, że jest to czysta abstrakcja ale to jest moje zdanie.

Mianowicie uważam, że wchodzący przepis o trzecim kierowcy stwarza ogromne szanse na pojawienie się innych koncernów w rajdach, takich jak choćby nawet Seat, Audi, Suzuki, Toyota, VW czy też Audi. Uważam, że nowy projekt przyczyni się do tego, że rajdy w WRC będą bardzo wyrównane, a słabsz team'y (bez obrazy) jak Skoda czy też Hyundai będą częściej punktowały. Wtedy np. taka sytuacja będzie mobilizowała inne koncerny do zaistnienia w WRC... Także słabsz team'y będą miały szanse na zakup kierowców z wyższej półki (Sainz, Rovanpera,Panizzi), bo oni nie mogąc startować w dotychczasowych team"ach będą szukać innych pracodawców... a nawet jeśli nie znajdą to mogą startować przecież prywatnie (Panizzi w Turcji), bo jeździć będą przecież chcieli.:lol:
Automatycznie rynek transferowy będzie większy i bardziej dostępny dla wszystkich.


Co do młodych- będzie to dla nich ogromna szansa na pokazanie się w WRC, a nowy przepis da szansę kierowcą z mniejszym priorytetem do startów w fabrykach...i na dłuższą metę widzę tu szansę dla polskich kierowców takich jak "Junior", Frycz, Sztuka no i oczywiście Kuchar.


A przecież wszyszcy chcemy żeby rajdy były najpopularniejsze na Świecie, a może się mylę...
rally's are not a crime
.............................................
www.extreme.pl - is not a crime
Avatar użytkownika
grandmaster
N3
 
Posty: 438
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 14:23
Lokalizacja: Niemcza

Postprzez Wilu » niedziela, 30 mar 2003, 13:34

ja również podchodziłem do tematu sceptycznie, jednak podzielam pogląd iż ma to sens. zapowiadają się roszady na stanowiskach kierowców w poszczególnych teamach. myślę, że najlepsi pozostaną, tak się to jakoś poukłada. szansa dla młodych kierowców też powstaje, ponieważ młodzi kierowcy z doświadczeniem w MŚ będą w cenie. Kuchar ma więc dużą szansę na fabryczny team od przyszłego roku. musi trochę się postarać.
tak uważam, że to sposób na ściągnięcie do WRC nowych producentów.
Avatar użytkownika
Wilu
N4
 
Posty: 2488
Dołączył(a): sobota, 4 sty 2003, 23:40
Lokalizacja: Bochnia

Re: zmiana zdania

Postprzez alfan » niedziela, 30 mar 2003, 18:00

[quote="grandmaster
Mianowicie uważam, że wchodzący przepis o trzecim kierowcy stwarza ogromne szanse na pojawienie się innych koncernów w rajdach, takich jak choćby nawet Seat, Audi, Suzuki, Toyota, VW czy też Audi. .

To nie koncerny tylko marki.Twoje przykłady sa niezbyt utrafione-konkretnie to z VW,Audi i Seatem.To wszystko nalezy do Volkswagena przecież.IMO to niemozliwe aby ci praktyczni_i_oszczędni :twisted: Niemcy porobili konkurencje samym sobie,czyli Skodzie.

Ten przepis z pewnoscią ozywi RSMŚ i da szanse wielu młodym kierowcom.Ale oby nie spowodowało to,że jakiś naprawdę doskonały kierowca bedzie musiał zrezygnować ze startów lub przejśc do słabszego teamu.W koncu to sport i chodzi o to,aby wygrywali najlepsi.Najlepszy zawodnik w kiepskim aucie nie wygra.(i vice versa)Zastapienie doswiadczonego zawodnika jakimś młodym wilkiem spowoduje też,że nieco trudniejszy bedzie rozwoj samochodu,a to z kolei może spowodowac podupadanie teamów..A to inni powinni równac do najlepszych,a nie na odwrót.zaś jesli przewaga byłaby za duża do odrobienia,to FIA powinno wprowadzić ograniczenia,ale technicznie.

Jak do tej pory mimo wszystko udawalo sie odświerzać kadrę zawodniczą,a nie przez 10 lat jezdzili stale ci sami.Dlatego generalnie nie uważam,aby ten przepis był w 100% konieczny.Ale wasze postulaty o pojaiwniu się nowych teamów brzmia zachecająco.
:)
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez rav » poniedziałek, 31 mar 2003, 22:52

Citroen i Peugeot też należą do tego samego koncernu i nie ma żadnych plotek aby jeden z nich miał się wycofać.
Avatar użytkownika
rav
A6
 
Posty: 1396
Dołączył(a): poniedziałek, 4 lis 2002, 00:11
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez żółtodziób » wtorek, 1 kwi 2003, 00:18

Tak, ale Francuzi są w ogóle dziwni, Niemcy to Niemcy, oni nawet jak gazowali ludzi w komorach to tatuowali im numerki żeby kogoś nie przeoczyć... Chociaż wystawili w Le Mans Bentleya, ale wystawili go takiego żeby nie mógł Audikom podskoczyć. Ale już Skodę i Seata dopuscili do bezpośredniej walki z tej walki wycofali Seata, który w przeciwieństwie do Skody ma wizerunek usportowionego i większe sukcesy w rajdach. Z handlowego punktu widzenia zachowali się bez sensu.

Ale jest mocno prawdopodobne że VW pójdzie do F1. Powstanie niedługo niemiecki team F1 o którym mówi się że będzie miał w nim udziały jeden z niemieckich koncernów... BMW siedzi w Williamsie, Daimler-Benz w McLarenie, zostają 3 możliwości: Porsche, VW i Opel. Opel jest za biedny musiałby mieć wsparcie z centrali GM, Porsche też raczej zamożne nie jest ale oni mają doświadczenie i lubią robić niespodzianki, ale w F1 to oni byli tylko przez krótki okres jak dostarczali turbodoładowane silniki do McLarenów i ich udział na silnikach się kończył, głowny nacisk kładli zawsze na GT i wyścigi długodystansowe co sprzyjało budowaniu wizerunku marki wozów trwałych szybkich i niezawodnych, mówi się że Porsche wróci do Le Mans i do GT, w takim układzie nie sądzę zeby mieli flotę i techniczne możliwości równoległego zaangażowania sięw F1 skoro nawet Toyota która jest sto razy większym koncernem musiała wycofać się z rajdów i Le Mans żeby zaangażowaćsię w F1. A VW przebudowuje teraz zupełnie swój wizerunek a Audi już dawno weszło w bezpośrednią konkurencję z BMW i Mercedesem zwalniając dawną pozycję dla marki VW (Passat, Phaeton), być może pod marką VW a być może Audi jako spadkobiercę dawnego Auto Uniona, pierwszej wyścigówki z centralnym silnikiem (projektu Ferdynanda Porsche zresztą) i bezposrednią konkurencję Mercedesa i BMW. Wskazywałoby na to też wycofanie sięAudi z Le Mans. Wydaje mi się że w związku z zaangażowaniem się w F1 raczej nie ma co liczyć na kolejny zespół rajdowy z koncernu VW. Jako koncern i tak będą mocno zaangażowani, Skoda w rajdach, Bentley w maratonach, Lamborghini w GT, VW w S1600 (w GT i w S1600 fabryki niby nie mogą wystawiać zespołów ale fabryki przecież muszą zająć się udoskonalaniem pojazdów które sprzedawać będą prywaciarzom) i VW albo Audi w F1. Co najwyzej jak Skoda stanie się dobrą rajdówką to zespół przejmie Audi, spakują wszystkie bebechy do TT i nazwą to Sport Quattro 2, co szczerze mówiąc wcale by mi nie przeszkadzało, fajnie by było żeby to miało jeszcze 5cio garowy silnik.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

Postprzez alfan » wtorek, 1 kwi 2003, 00:22

Ale to Francuzi,a nie Niemcy.W ich podejsciu jest wiecej pasji,poza tym we Francji jest o wiele wieksze zainteresowanie rajdami,podczas gdy Niemcy wola wyscigi(chociazby ze wzgledu na Schumiego).I w ten sposób Francuzi chca reklamowac swoje samochody na rynku rodzimym,przez zwyciestwa w rajdach.Z kolei VW coraz ostrzej atakuje wyscigi,Wezmy chociazby LeMans,gdzie triumfy odnosiły Audi i Bentley,w tym sezonie w ETCC bedzie wewnetrzna rywalizacja WV między Seatem Leonem i Skodą Superb(IMO Skoda nic nie pokaże,po prostu jest za duża).W DTM tez walcza tylko Niemieckie marki.(no,niby nazwa zobowiazuje :)),V8 Star..mozna by wymieniać.Nie bardzo co prawda ETCC daje szanse na reklame,bo tylko BMW było w stanie cos tam posdskoczyc Alfie :D.Ten nowy niemiecki Team w F1 (aż dziw że tak pózno) tez ma na celu zwiekszenie znaczenia deutchów w wyscigach i gloryfikację niemieckiej techniki,bo jak na razie tylko niemiecki silniki w obcych boolidach triumfowały(a i to nieco wczesniej,bo jak było ostatnio wszyscy wiedza.)Tymczasem w rajdach jeden WRC,siakieś Polo S1600,pomniejsze puchary...no chyba nic nie pominąłem.Wiec widac,ze niespecjalnie im na tym zalezy,bo potencjal na pewno maja.
Ostatnio edytowano wtorek, 1 kwi 2003, 09:35 przez alfan, łącznie edytowano 1 raz
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez alfan » wtorek, 1 kwi 2003, 00:30

zółtodziób nie pisz postów wtedy jak ja pisze,bo sie powtarzamy :D :D :D
Gdzie dwóch albo trzech spotyka się w imię Alfy Romeo,
tam Cuore Sportivo jest między nimi.
www.pyrateam.cuoresportivo.pl
Avatar użytkownika
alfan
N3
 
Posty: 334
Dołączył(a): środa, 16 paź 2002, 16:50
Lokalizacja: Poznań

Postprzez żółtodziób » wtorek, 1 kwi 2003, 14:42

ale zauważ jak zadziwiająco zbieżne poglądy mamy, tyle że Ty co pół strony wtrącasz że Alfa jest cool, a ja że Porsche jest cool :D :D :D Ale co do V8 to się nie zgodzę. To że wóz wygląda jak Passat czy A6 to nic nie znaczy. Całą mechanika jest identyczna we wszystkich V8kach, inne jest tylko poszycie, i na poszyciu kończy się udział koncernu VW w V8 Star. To coś jak NASCAR albo Andros Trophee. Te samochody z fabryką nie mają prawie nic wspólnego.
Avatar użytkownika
żółtodziób
A8
 
Posty: 5521
Dołączył(a): środa, 13 lis 2002, 14:55
Lokalizacja: Bydgoszcz

cool

Postprzez grandmaster » wtorek, 1 kwi 2003, 16:26

Jeszcze w jednym się zgadzacie...piszecie słowo "cool".
Jednak wg. badań opinii publicznej słowo "cool" jest już przeżytkiem w j.polskim, a używany jest tylko przez dresiarzy (bez obrazy). 8)
rally's are not a crime
.............................................
www.extreme.pl - is not a crime
Avatar użytkownika
grandmaster
N3
 
Posty: 438
Dołączył(a): niedziela, 20 paź 2002, 14:23
Lokalizacja: Niemcza

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości

cron