Super 2000 Plus za WRC ?

...co w świecie WRC piszczy

Moderator: SebaSTI

Postprzez ictus » sobota, 10 lis 2007, 03:55

Pałka napisał(a):
bialazzz napisał(a):
O ile dobrze pamiętam to taki pomysł wejdzie w życie wraz z sezonem 2008. Pirelli ma być jedynym dostawcą i chyba będzie jeden bierznik na sucho i mokro.


Tak ma być, podobno będą te opony specjalnie mniej przyczepne żeby było efektownie.

i moze jeszcze hamulce niedzialajace raz na 10 zeby bylo tez efektowniej???
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn


Postprzez schwepes » sobota, 10 lis 2007, 11:57

ictus napisał(a):i moze jeszcze hamulce niedzialajace raz na 10 zeby bylo tez efektowniej???

Chodzi po prostu o wydłużenie trwałości takiej opony (co będzie wymuszone przepisami dotyczącymi ilości kompletów/pętlę), co musi w krótkiej perspektywie przełożyć się na przyczepność.
Avatar użytkownika
schwepes
A6
 
Posty: 1209
Dołączył(a): piątek, 2 sie 2002, 22:13
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Rules » sobota, 10 lis 2007, 13:43

schwepes napisał(a):
ictus napisał(a):i moze jeszcze hamulce niedzialajace raz na 10 zeby bylo tez efektowniej???

Chodzi po prostu o wydłużenie trwałości takiej opony (co będzie wymuszone przepisami dotyczącymi ilości kompletów/pętlę), co musi w krótkiej perspektywie przełożyć się na przyczepność.


No i tym samym zawodnicy będa jechali spokojniej, żeby uważać na opony, czyli nie bedzie poślizgów, bo sie za szybko zużyją itd, jak dla mnie takie oczszędności to całkowity bezsens, jak ma być bardziej widowiskowo to powinni podnieś moc silników, w koncu to jest sport motorowy, a nie wyścigi kosiarek.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez Pałka » sobota, 10 lis 2007, 14:20

ictus napisał(a):i moze jeszcze hamulce niedzialajace raz na 10 zeby bylo tez efektowniej???


To do mnie masz pretensje ??
http://www.scr.civ.pl/ Obrazek
Avatar użytkownika
Pałka
N3
 
Posty: 233
Dołączył(a): poniedziałek, 5 gru 2005, 00:33
Lokalizacja: Warszawa

Postprzez Marmetal » sobota, 10 lis 2007, 15:51

Rules napisał(a):(...) jak ma być bardziej widowiskowo to powinni podnieś moc silników, w koncu to jest sport motorowy, a nie wyścigi kosiarek.


To sport, w którym można zginąć, więc wolę żeby było bezpieczniej kosztem widowiska, a nie żeby powtórzyła się sytuacja z czasów grupy B. Moim zdaniem nowe przepisy zmierzają w dobrą stronę.
Marmetal
S2000
 
Posty: 3290
Dołączył(a): czwartek, 26 maja 2005, 15:20

Postprzez Rules » sobota, 10 lis 2007, 20:30

Marmetal napisał(a):
Rules napisał(a):(...) jak ma być bardziej widowiskowo to powinni podnieś moc silników, w koncu to jest sport motorowy, a nie wyścigi kosiarek.


To sport, w którym można zginąć, więc wolę żeby było bezpieczniej kosztem widowiska, a nie żeby powtórzyła się sytuacja z czasów grupy B. Moim zdaniem nowe przepisy zmierzają w dobrą stronę.


Masz racje, ale obecnie seryjne samochody mają dużo większą moc i nie mówie tu o sportowyh maszynach, a zwykłych ogólno dostępnych autach.
Ograniczanie opon moim zdaniem do niczego nie prowadzi, dobrym pomysłem jest zmniejszenie liczby elminacji, to na prawde może wpłynąć na koszty, a jeśli chodzi o samo widowisko, na pewno nie powinni iść w kierunku opon, jak już pisałem zacznie się oszczędzanie bieżnika na każdym zakręcie, a ogólnie już ma to miejsce.
Można by pójść w kierunku rozdziału mocy na osie, dajmy więcej na tył, a rajdówki będą sie bardziej ślizgały, nawet na asfaltach, nie wiem tylko czy ma to sens. Sport motorowy jest laboratorium dla technicznych nowinek, ma służyć rozwojowi, a ostatnio F1 i rajdy zaczynają przypominać piaskownice, w której dba sie tylko o to, żeby nikt sie nie skaleczył, a technika jest zatrzymana w miejscu.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez ictus » sobota, 10 lis 2007, 22:33

zamiast ciac koszty powinni pomyslec nad "sprzedaniem" rajdow...
jezeli bylby wiekszy szum wokol rajdow to i zyski byly by wieksze...
http://www.slubfotki.pl - najszybszy fotograf slubny
http://www.ictus.go.pl - online portfolio
ictus
N3
 
Posty: 352
Dołączył(a): niedziela, 30 sty 2005, 16:25
Lokalizacja: olsztyn

Postprzez szirer205xs » środa, 14 lis 2007, 00:58

Rules napisał(a):
schwepes napisał(a):
ictus napisał(a):i moze jeszcze hamulce niedzialajace raz na 10 zeby bylo tez efektowniej???

Chodzi po prostu o wydłużenie trwałości takiej opony (co będzie wymuszone przepisami dotyczącymi ilości kompletów/pętlę), co musi w krótkiej perspektywie przełożyć się na przyczepność.


No i tym samym zawodnicy będa jechali spokojniej, żeby uważać na opony, czyli nie bedzie poślizgów, bo sie za szybko zużyją itd, jak dla mnie takie oczszędności to całkowity bezsens, jak ma być bardziej widowiskowo to powinni podnieś moc silników, w koncu to jest sport motorowy, a nie wyścigi kosiarek.


podniesienie mocy nic nie zmieni w widowiskowosci bo producenci poglowkuja wymysla nowe jeszcze lepsze opony zeby przeniesc ta moc na kola... to jest bledne kolo...

sam popatrz jak jezdzily wrc na 10 lat temu a jak jezdza teraz... teoretycznie moc ta sama ale o ile do przodu poszly opony!! I nikt mi nie wmowi ze to przez aktywne dyfry (moze powiedzmy w 40%) z reszta popatrzcie jak wrc chodzi bokami bo asfalcie kiey jedzie n czyms mniej przyczepnym np na szutrowkach :) a twardsza i trwalsza opona wcale nie bedzie sie bardziej zdzierala bo bedzie przystosowana do przejezdzania dluzszych dystansow...
jaskiniatrolla.eu
Avatar użytkownika
szirer205xs
A5
 
Posty: 727
Dołączył(a): poniedziałek, 10 lis 2003, 12:28
Lokalizacja: Skoczów

Postprzez !ADI! » środa, 14 lis 2007, 14:38

Może i auta cywilne jeżdżą szybciej. Ale u nas [ludzi] ewolucja nie jest tak szybka jak w samochodach. Auta przyspieszają do 100 połowę szybciej. Mogą przejeżdżać zakręty połowę szybiciej. Ale człowiekowi się czas reakcji o połowę nie zmniejszył, a poziom umiejętności jest na zbliżonym poziomie, jak nie niższym jeżeli chodzi o cywilów niż kiedyś.

I nie będę komentował tego co napisał Rules, bo szkoda gadać.
Powiem tylko jedno: opona miękka się ślizga i się szybko ściera, opona twardsza też się ślizga ale się nie ściera aż tak szybko.
!ADI!
S1600
 
Posty: 2699
Dołączył(a): wtorek, 15 paź 2002, 16:59
Lokalizacja: Żywiec/Kraków

Postprzez Rules » środa, 14 lis 2007, 18:28

!ADI! napisał(a):Może i auta cywilne jeżdżą szybciej. Ale u nas [ludzi] ewolucja nie jest tak szybka jak w samochodach. Auta przyspieszają do 100 połowę szybciej. Mogą przejeżdżać zakręty połowę szybiciej. Ale człowiekowi się czas reakcji o połowę nie zmniejszył, a poziom umiejętności jest na zbliżonym poziomie, jak nie niższym jeżeli chodzi o cywilów niż kiedyś.

I nie będę komentował tego co napisał Rules, bo szkoda gadać.
Powiem tylko jedno: opona miękka się ślizga i się szybko ściera, opona twardsza też się ślizga ale się nie ściera aż tak szybko.


Dlaczego nie będziesz komentował? ja przedstawiłem swoje zdanie, masz prawo mieć swoje, wyraz je, to podyskutujemy, od tego chyba jest forum o rajdach, to co napisałeś o refleksie... wybacz, ale jest tak napisane stylistycznie, że nie wiem co masz na myśli, np: "auta przyspieszają do 100 połowę szybciej", ale szybciej niż co?, albo "człowiekowi się czas reakcji o połowę nie zmniejszył" chyba miało być, ze nie zwiększył, możliwe, że nie jest w stanie się zwiększyć, ale skąd wiesz jaka jest górna granica?, z Twojej wypowiedzi wnioskuje, że zostałajuż osiągnieta, ale powiedz mi kiedy?

Ja pisząc o współczesnych samochodach miałem na myśli to, że teraz każdy może sobie kupić np: BMW M3 z 300KM silnikiem i napędem na tył, tyle samo mocy mają rajdówki najlepszej klasy, jezdzą nimi zawodowi kierowcy rajdowi, mając do tego profesjonalne zawieszenie i napęd na cztery koła, czyli są w stanie jechać szybciej, ale też są łatwiejsze w prowadzeniu, jeśli będziemy stale obniżać poziom zaawansowania technicznego to rajdy stracą sens, bo seryjne samochody będa mogły objechać rajdówki (pewnie przesadzam, ale chce pokazać o co mi chodzi).
Problemem rajdów jest moim zdaniem ich złożoność i struktura, to, że przeciętny człowiek zupełnie nie jest w stanie zrozumieć o co w nich chodzi, jest dużo klas, ktoś sie z kimś ściga itd. Relacje też są chaotyczne. Jest za dużo elminacji, ma sie to zmienić i są rozgrywane w mało atrakcyjnych dla sponsorów miejscach, powinno być mniej rajdów za to rozgrywanych na największych światowych rynkach.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez rallyspeed » środa, 14 lis 2007, 19:43

wg magazynu WRC poprzedni focus ma 450 koni , bylo takie zestawienie jak nie kupujesz to nie wiesz, 300 koni było w średniowieczu, lepsze jest też przeniesienie mocy na koła
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Rules » środa, 14 lis 2007, 20:04

Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez rallyspeed » środa, 14 lis 2007, 20:33

nie mam , tam można mieć i 600 koni
300 koni podaje każdy producent ale wiadomo że jes to to duzo więcej, czytałem o tym o już ze 20 razy, 300 koni było 97 roku i co myslisz że przez 10 lat pozostało tyle samo, he he, poza tym fia powiedziało ogólnie ok 300 koni na ale nie wnika kto ma ile i nie jest to żadne ograniczenia jak z pojemnością silnika do 2 litrów, więcco roku maja więcej :D
no i w WRC podali czarno na białym 450 czy 430 ma focus stary
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Postprzez Rules » środa, 14 lis 2007, 20:36

Przyznaje, że nie czytałem i bardzo mnie zaciekawiłeś, jeśli możesz to napisz z jakiego zródła WRC ma takie informacje, będe wdzięczny, tym bardziej jest to ciekawe, że jeśli się nie myle przpisy w kwesti turbo się nie zmieniły, wiec tym bardziej zastanawiające w jaki sposób uzyskali taki przyrost mocy.
Avatar użytkownika
Rules
N3
 
Posty: 236
Dołączył(a): czwartek, 26 kwi 2007, 20:27

Postprzez rallyspeed » środa, 14 lis 2007, 20:55

nie wiem skąd wiedzą, ten numer był jakiś rok temu
Obrazek
Avatar użytkownika
rallyspeed
A5
 
Posty: 981
Dołączył(a): piątek, 22 lip 2005, 08:41
Lokalizacja: lubelskie

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mistrzostwa Świata

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości